/fotboll/osk/forum/3497.aspx/fotboll/osk/forum/3497.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration
2011-08-26 23:40
En mittfältare från en allsvensk klubb säger du Fatcit?

Dags att göra det som fans gör bäst, spekulera!

Måste vara någon med utgående kontrakt och tror då på Halmstad spelaren Görlitz! Håller dock Joe Sise som den ultimata drömvärvningen man han hamnar säkerligen i någon större klubb än ÖSK
Örebro hemvändarn
2011-08-26 23:37
Började fundera på alternativa värvningar från allsvenska kollegorutifrån Fatcits kommentar. Vad finns förutom Nordmark som kan kikas på?

Alexander Falsetas som är utlånad ifrån IFK Göteborg är en ung talang i Mild stil. Utgående kontrakt. Vi har ju redan plockat en talang därifrån.

Gefle - Yussif Chibsah - utgående kontrakt. Slitstart, bra tempo, god teknik som är funktionell utan att glänsa om jag minns rätt. Ganska tuff vill jag också minnas.

Halmstad - Anel Raskaj - är väl något av en Nordin typ med finurlig teknik och fin speluppfattning snarare än en Bedoya typ. Utgående kontrakt har han dock.

Grahn - vill ju inte pendla från Malmö till blekinge, har hört runt i Stockholmsklubbarna och dessutom gnuggat sig flitigt mot vallens plast när han inte haft fullt upp med att sparka ner motståndare. Dock ändå en klasspelare med internationell erfarenhet som ÖSK tidigare intresserat sig av. En spelare man hatar att möta.

Patrick Osiako - En fysisk kenyan, som rör sig bra, spelar enkelt och snabbt. En gubbe som Sixten verkligen gillar. Sitter också på utgående kontrakt. Troligtvis drar han intresse även utanför allsvenskan och kan vara svårvärvad men då inget hände i somras finns det en möjlighet.

http://hbkiexil.blogspot.com/
I Halmstad sitter även Marcus Olsson på utgående kontrakt men bör vara för het och hamna utomlands efter 2010 års säsong och U21 spel.

Ja, det var ungefär de spelare jag kom att tänka på som alternativ till Nordmark. Nordmark imponerade på mig när jag bodde i Borås och såg 3-4 matcher/säsong. Först som ytter och sedan som innermittfältare. Tendens att hitta mål och väldigt snabba fötter. Har dock en tendens att falla och gnälla som jag inte gillar.

Örebro pemo
2011-08-26 23:33
Olympia = Gevalia lättrost :)
Örebro Krontorps
2011-08-26 22:20
Chipset//
Har inte hört ngt om honnom tidigare.
Vad är han för typ av anfallare?
Örebro Chipset
2011-08-26 22:08
Det var ju ett tag sedan jag tjatade om den här gubben. Synd att inte ÖSK intresserat sig för denne. Mycket väl en spelare som skulle passa bra in i vår modell.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-08-26 21:59
Som vanligt i sillytider så vill man inte avslöja för mycket när man har källor... Men jag kan säga att ÖSK även kollar på en allsvensk mittfältare. Vill bara dela med mig av detta och kommer meddela mer när jag vet mer... Nu vet jag bara vilken klubb, men inte spelare. (jag kommer heller inte meddela något som kanske inte ska komma ut till allmänheten än).

Jag själv älskar att fundera och gå i "väntans" tider!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-26 21:20
oroT//

Att stå i spurs-klacken är ett måste :).
Örebro Conjuration
2011-08-26 16:41
Jag pratade om mig som ÖSK supporter. Ska jag se MFF spela ska det vara mot något "intressant" lag. Självklart kommer MFF supp att följa MFF vilket lag de än följer ute i Europa...
AIK Saywee
2011-08-26 16:26
pemo, för att blicka tillbaka till juni, så blev matchen innan HBK, 7-3 mot TFF, för Helsingborg alltså.

Men det är inga problem, vi vinner enkelt på Olympia, (en gammal rostig Opel) ...
Örebro pemo
2011-08-26 16:13
Någon som vet om mittback-Larsson är med mot oss på söndag, eller har han redan dragit till Köpenhamn?
Skall bli väldigt inressant match tycker jag. 2 -1 mot HBK imponerar ju inte direkt.
AIK Saywee
2011-08-26 15:37
Godzilla, oxå 12:38, orättvisa kan köpas för pengar!
AIK Saywee
2011-08-26 15:10
Krontorps, 12:38, det ligger nog en hel del i det du skriver ....
AIK Saywee
2011-08-26 15:06
pemo, 14:24, ja så illa är det nog, tyvärr :(

Snart kan man nog köpa ett guld för pengar, utan att behöva spela överhuvudtaget, svettas i onödan alltså .... framtidens fotboll?

Vi är på väg ditåt, tänker bl.a. på SvFF/pyroteknikers samarbete och påverkan på resultaten ...

... det sportsliga försvinner sakta men säkert :(

TRAMS!
Örebro Conjuration
2011-08-26 14:52
Ska det vara holländskt så ska det vara Ajax ;)
Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-08-26 14:36
Conjuration//

Jag skulle inte bli besviken om ÖSK blev lottade mot AZ Alkmaar. Men det är klart, det går alltid att få bättre lottning.
Örebro Conjuration
2011-08-26 14:26
Tråkiga lag MFF fick, ingen match som lockar att kolla på. De får väl gå vidare från gruppen isåfall
Örebro pemo
2011-08-26 14:24
saywee// Vill du se fotboll som inte är förstörd av pengar får du nog gå ner på div 6-nivå. Allt annat är bara självbedrägeri. Har själv erfarenhet av div 5, där en målvakt fick två cyklar och barnsadel ( värde 8.000:- ) bara för att hoppa in och spela en höst. Då kan du ju tänka dig hur det är i Barcelona. Där kräver de säkert en bil till barnstolen.;)
2011-08-26 14:13
oroT//

Håller med. Som den Spurs-suppoter som jag är så hade jag gärna åkt ner till Malmö och sett dem :).
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-08-26 14:09
Synd, hade gärna åkt ner till Malmö och sett Spurs eller PSG =//
2011-08-26 14:05
Malmös grupp i Europa League
Grupp G
AZ Alkmaar, Holland
Metalist Kharkiv, Ukraina
Austria Wien, Österrike
Malmö FF, Sverige
Örebro kenya
2011-08-26 14:02
AZ Alkmaar
Metalist Kharkiv
Austria Wien
MALMÖ

hamnade i grupp G. Jobbigt nära att hamna i Spurs, PAOK och Rubin Kazans grupp men Malmö borde ha en helt ok chans att gå vidare.
2011-08-26 14:01
Hyfsad grupp Malmö hamna i. Inte helt omöjligt att gå vidare. Jag håller AZ Alkmaar som favoriter att vinna grupp G.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-08-26 13:45
Bode.M //

345miljoner ger en avkastning på 7,5%, det betyder att breakeven(100%) plus vinsten(7,5%) ger att 345miljoner = 107,5%

345/107,5*100 = 321miljoner (320,9 för att vara exakt). <--100% av 345miljoner som ger break even.

345-321= 24
140-24 = 116miljoner.

Break even för arena helvetet: 321miljoner
Högre OMS än Parken: 116miljoner
Örebro Krontorps
2011-08-26 13:39
Bode.M/
Ok, läste lite för fort där.
Tror dock att faktum kvarstår, Lagrell och Co ser med fasa på dom framtida utgifterna för Swedbank Arena.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-26 13:37
Krontorps// Tror faktiskt att det ligger något i det du skriver! Kan vara så att Lagrell o co har fått kalla fötter när de ser kalkylerna för den årliga, löpande driften av Nationalarenan...
Örebro Hertig_Karl
2011-08-26 13:29
Det skulle vara intressant att få en liten update hur det går för fd ÖSK-spelare i europa. Ett förslag till artikel här på Svartvitt. Vilka har vi? Är det bara Porokara och Almebäck som är aktiva och gjort stort avtryck i ÖSK?
2011-08-26 13:28
Hertig_Karl//

Ja slaget om Norden :).
Örebro Bode.M
2011-08-26 13:27
Krontorps//

Vill inte vara en besserwisser men i artikeln som du länkade om nationalarenan i DN, så står det att man måste dra in 140 msek mer än parken för att nå en avkastning på 7,5%, inte för att nå break-even.

Avkastningen(yield) beräknas typ hyresintäkter/fastighetsvärde och fastigheter i Stockholm ligger runt en 3-5%. För att hitta en fastighet med en yield på 7,5% behöver man leta reda på en lagerbyggnad i norrland (ok, något överdrivet).

Huruvida arenan kommer gå minus eller plus beror på finansieringskostnaderna i förhållande till rörelseresultatet. Nu vet jag inte hur bygget är finansierat och till vilken kostnad men jag svårt att se att det ska gå runt ändå.

Oavsett det, tycker jag att Sverige/Stockholm behöver en mer värdig arena än Råsunda.

Örebro Hertig_Karl
2011-08-26 13:26
ÖSK KRILLE

Ja verkligen! Vilka prestigematcher det skulle bli=)
2011-08-26 13:23
Hertig_Karl //

Och FC Köpenhamn :)
Annons: