/fotboll/osk/forum/3496.aspx/fotboll/osk/forum/3496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2011-08-31 09:16
Saywee //
Det känns som att det alltid är 7 år kvar...

Nä men jag ids inte ändra signaturen igen. ändrat men det höll visst inte i sig så jag antar det är Ödet som justerade till korrekt beräkning. :-)
Örebro ÖSK Fans
2011-08-31 09:10
Grahn är en mittfältare av absolut toppklass( bättre än Nordin?) Dessutom är han en profil i dubbel bemärkelse. Hans Vinnarskalle kommer bli otroligt viktig för ÖSK, en spelare som tar tag och manar på när det går trögt.....

Grahn kommer bli guld för ÖSK 2012.

Välkommen Tobias om du nu är klar dvs.
Örebro TommyS
2011-08-31 09:10
Jag minns att ÖSK (och framför allt Sammy) var riktigt jävla förbannade på Grahn efter hemmamatchen i allsvenskan förra våren. Håller med om att det här kan riva upp konflikter, men det känns lite eggande ändå. Jag tror på ett profilstarkt ÖSK.

Med finnen verkar det ju tydligt att det finns någon möjlighet att köpa loss honom, annars tror jag att Sjögren skulle bekräfta att det rörde sig om ett rakt lån.
AIK Saywee
2011-08-31 09:01
Klas, mycket bra skrivet (tänkt om Grahn)!

Men det kan väl inte vara "Bara 7 år kvar"?
Örebro KCMarten
2011-08-31 08:59
Saywee //

Jag instämmer till fullo!
AIK Saywee
2011-08-31 08:54
KCMarten, exakt, inget är klart, för mig iallafall, förrän jag läser det på ÖSK´s hemsida, där finns sanningarna!

Allt annat är gissningar och spekulationer och i vissa lägen bara trams ...

NA, AB, GT, bloggare och twittrare och forumskribenter, med flera kan bara invänta och se (eller höra).

MEN, jag tycker det är ganska roligt, när det blir lite tjöt, om än den ena och än den andra, så skriv på bara, det förgyller tillvaron, några gissar rätt och några gissar fel :)
Örebro KCMarten
2011-08-31 08:52
Grahn är inte klar för mig förräns jag läser om det på officiella hemsidan.
Fram tills dess kommer jag spekulera i andra nyförvärv.

Saywee //

Vad skönt att vi slipper alla onödiga targetspelare och backar. Kan vi inte föreslå att ÖSK i fortsättningen har som officiell policy att bara rekrytera mittfältare. ;-)
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2011-08-31 08:48
Grahn...

Jag tänker så här och så sa jag redan tidigare när någon pratat om att han vore nåt för ÖSK:
- Skulle säkert hävda sig bra rent spelmässigt och ett mittfält med honom, Nordin och Berger vore spännande. Ett Allsvenskt toppmittfält.

- Men vi vet att han byter klubb rätt ofta, inte sällan strular till det och det finns alltid kontroverser runt honom. Frågan är vad det gör för harmonin i laget. Det finns spelare med lika stor vinnarskalle som inte river upp samma kontroverser.

- Jag anser att han är en filmare. Jag ser gärna att ÖSK inte filmar utan spelar juste. (Hårt visst, men inte direkt osportsligt)

- Hans gester och gapande på domare, motspelare och medspelare och publik har jag aldrig gillat. Spela boll! Jag kommer inte gilla den stilen ens om han bär vår fina tröja.

- Klarar han av en bänkning? Ett lag ska ha konkurrens på varje position och alla spelare ska kunna bänkas om de inte levererar.

Jag tänker på hur jag såg på Astrit som också filmar massor och jag vet att jag störde mig på det förra hösten. Han bidrog med en hel del vid sina inhopp för oss men filmandet klagade jag på friskt. Så det är inte så att jag bara irriterar mig på osportsligt beteende när andra lags spelare står för det.

Så till sist: jag ser gärna en värvning som ger en spelmässig boost à la Grahn. men måste det vara just Grahn? Han har en del att jobba på för att vara en svart-vit elegant anser jag. Men står vi med ett guldjubel i halsen lär jag väl förlåta ett och annat.. Principer har ju också ett pris. :-)
Örebro KCMarten
2011-08-31 08:43
Med tanke på Alvbåges twitterkommentar så känns inte han och Grahn som några såta vänner direkt.

Nu kanske vi får leta efter en ny målvakt på allvar?
AIK Saywee
2011-08-31 08:37
Kul med Riku-lån och att mittfältet förstärks under hösten, mest med tanke på chans till det dära jädra kuppenguldet. Hoppas även att Grahn ansluter, för jag vill ha mera mittfältare.

Anfallare (target) och någon eller två, (back)ar är inget för mig ;)

Vilken målvakt vi skall plocka hem serieguldet med, står också "skrivet i bland stjärnorna".

Undrar fortfarande över värvningsstrategien, handlar det om att rädda detta år på något sätt, eller kommer man att tänka lite längre fram 2012-2015, dvs guldchansåren?

Mera mittfältare till SPORT!
Örebro Farside
2011-08-31 08:34
som jag hintade om i förrgår , det är många pusselbitar som skall falla på plats , och jag kan inte annat än att ana att vi inte lyckades få över Grahn nu , utan får plocka honom efter säsongen istället (med tanke på att finnen nu är klar för ett lån)
Örebro KCMarten
2011-08-31 08:22
Med tanke på hur ÖSK väntade med att presentera Paulinho tills han var klar att börja spela, så lär vi väl inte få höra något om det förräns tidigast när säsongen är slut..

Som Saywee brukar tjata.. Inget är klart förräns vi ser det på den officiella hemsidan.
Örebro För det hjärta som brinner...
2011-08-31 08:15
För alla er som undrar ang Grahn.

Jag kan nu BEKRÄFTA för både er ÖSK-supportar och spelare (Alvbåge)
att Grahn faktist är KLAR för ÖSK. Kommer representera dom SvartVita under 2012 med möjlighet att få förlängt yttlerligare 1 år.

Den där Holms och Rekatochklart.se kanske inte är så dum ändå......
Örebro KCMarten
2011-08-31 07:58
Grohl //

Riski är redan klar för ett lån säsongen ut.
Örebro Grohl
2011-08-31 07:29
Grahn kan säkert vara nyttig i ÖSK, även om man kan tänka att det borde räcka med ett ega ala Nordin på mittfältet. Men värvar vi Grahn är Riski redan nu helt avskriven eller?
Örebro Grohl
2011-08-31 07:29
Grahn kan säkert vara nyttig i ÖSK, även om man kan tänka att det borde räcka med ett ega ala Nordin på mittfältet. Men värvar vi Grahn är Riski redan nu helt avskriven eller?
Örebro Skåne ÖSKare
2011-08-31 01:38
Känner mig inte helt nöjd med "bad boy" Grahn i ÖSK.
Hoppas inte det stämmer även om han är en skicklig fotbollspelare.
Mitt högst personliga intryck är att en sån spelare kan skapa en osämja i truppen om han inte får spela eller platsar i alla lägen...
Hoppas jag har fel i så fall. Fotbollsmässigt tillhöt han ju top 7 i allsvenskans mittfält, men å andra sidan hade ju inte heller Gerzic bästa ryktet när han värvades igen. Även Grahn har kanske mognat då det inte skrivits om han på länge utanför match...
Örebro Bastard on Parade
2011-08-31 00:49
Alvbåge twittrar om Grahn:
"JALV82BAGE john alvbåge
Rykten...Tobias Grahn till ÖSK. Lika troligt som att vi ska byta till naturgräs på Behrn."
Örebro Kajanus
2011-08-31 00:28
Grahn:

- Hans förmåga att dra på sig gula kort och surna till på fel sätt under matcher som inte går hans väg.

+ Hans passningsfot, kämparglöd och teknik (han har snurrat bort många duktiga spelare i allsvenskan, Nordin och Anders Svensson inkluderade).

Att han har ett barn i Malmö (förmodligen med sin tjej) handlar nog mycket om att Sölvesborg inte kan erbjuda jobb för henne där. Örebro är då ett bättre alternativ än Sölvesborg (får vi väl ändå hoppas).
Örebro Kiss Härenstam
2011-08-30 23:41
Om någon tänkt sig att åka bil från Uppsala till Södertälje för att se ÖSK den 21.a september, och kan tänka sig att plocka med extra passagerare, får man mer än gärna PM.a mig!
Örebro Rasberg
2011-08-30 23:40
Grahn vore ju kanon. Enda problemet är väl att vi möjligtvis får för lite rörelse med ett mittfält med Nordin, Grahn och Berger
Örebro Osvaldo
2011-08-30 23:21
Det enda positiva med att värva Grahn är att Mjällby försvagas.
Herremannen
2011-08-30 23:14
Bastard on Parade//
Fyfan vad jag hade gillat Berger, Grahn samt Gerzic!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-30 22:53
Nu har Häcken tappat John Chibuike till Rosenborg och Mathias Ranégie till Malmö. Helsingborg har tappat 4 av sina bästa spelare och AIK har blivit av med Mohamed Bangura och Tetteh Bangura. Vad kommer det betyda för dessa lag? Häcken tror jag personligen får det svårast att hålla/stiga från sin plats i tabellen.
Örebro MrCrowly
2011-08-30 22:50
känner några i Häcken...
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-30 22:35
Blir Berger återpassad till bänken nu när Riski är klar och Nordback får fortsätta triumfera på banan?
Örebro Bastard on Parade
2011-08-30 22:22
Grahn är en bra spelare. Skulle älska att ha en spelare som retar gallfeber på motståndare. Jag är dock mer tveksam till hur mittfältet ska komponeras. Jag tycker Berger har visat att han håller på den här nivån, även om det bara är två matcher, och vill gärna se honom i startelvan. Nordin är given.

Berger
Grahn, Gerzic

Alt:
Berger, Grahn
Gerzic

Tror att båda formationerna skulle funka, men jag är rädd att det inte komma vara så offensivt som det ser ut på pappret. Ingen av dessa herrar är några tempospelare eller box-to-box spelare.
Örebro ernot
2011-08-30 22:20
En fråga om Riku, har vi chans att behålla honom om 6 månader eller äre bara ett lån?
Örebro Lekiller
2011-08-30 22:20
MrCrowly//

Ja förmodligen, om nu inte AIK fick ett litet ryck efter alla Bangura affärer.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-30 22:16
MrCrowly //

Jag tror det var Helsingborg som var med i budgivningen.
Annons: