/fotboll/osk/forum/3490.aspx/fotboll/osk/forum/3490.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-31 15:20
Farsen fortsätter//

Det var Hernandez som gjorde det :)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-08-31 15:19
Tydligen ska en provspelare ha skjutit sönder en ruta på en av logerna idag på träningen. Imponerande! :D
2011-08-31 15:10
Nu får knappen F5 jobba för fulla muggar. Precis som i vintras :).
2011-08-31 15:08
KCMarten//

Jo, Han har ju dödat det för media i alla fall :).
Örebro Marta (hane)
2011-08-31 15:07
Att han käkat lunch/middag/druckit kaffe/ätit en munk/tagit en cheeseburgare/kokat gröt tillsammans med någon innebär ju inte att någon är klar eller skrivit kontrakt. Om det var så att man kunde sätta ett likhetstecken mellan matintag och kontraktsskrivande så skulle en hel rad spelare spela med ÖSK denna säsongen utöver de förvärv som kom. Är det någon som sett kontraktet?
Örebro KCMarten
2011-08-31 15:05
ÖSK KRILLE //

Om han vet att Grahn inte kommer förräns till nästa säsong kanske han vill döda alla spekulationer direkt. "Inga kommentarer" kan ju lika gärna tolkas som en presentation är nära förestående. "Inga kontakter tagna" innebär ju att alla spekulationer förhoppningsvis dör ut, och det är väl det han vill i så fall.
2011-08-31 14:58
Sjögren kan ju lika gärna säga "inga kommentarer" eller "När vi har en spelare klar så går vi ut med det", de fraserna brukar Sjögren köra med.
Örebro Krontorps
2011-08-31 14:57
En sak är säker, jag har aldrig sett en spelare skälla så mycket på medspelare som Grahn. Kanske kan vara bra med tanke på vad Bedoya tyckte om inställningen hos vissa spelare.
2011-08-31 14:54
KCMarten //

Jo så kan det ju vara.
Örebro Krontorps
2011-08-31 14:53
Som KCMarten säger; Det är väl helt enkelt så att man lovat Grahn att inte gå ut med nått förrens efter säsongen. Med respekt för Mjällby osv.
Om det nu är Grahn förstås. Därför så mörkar Sjögren.
Örebro KCMarten
2011-08-31 14:51
ÖSK Krille //

Det enda jag kan tänka mig är att han lovat Grahn att hålla tyst om någon frågar. Tobias kanske vill berätta för Mjällby om kontraktet själv och inte gå ut via media.
Örebro 'den oumbärlige
2011-08-31 14:50
Alltså ska Grahn komma till ÖSK som bosman så är det inte säkert att han är klar. Jag vet inte mer än ni andra men så här brukar det funka för Sjögrens uttalanden.

Vilt osant rykte: Det stämmer absolut inte.
Vilt sant rykte: Det stämmer absolut inte.
Så gott som klart men inte officiellt på hemsidan: Inga kommentarer. Vi meddelar på vår hemsida om något sker.

Det är i princip bara vid provspel och liknande som de ibland kan släppa lite namn. Eller till sina sponsorer på NA i vissa fall.
2011-08-31 14:50
Varför behöver Sjögren ljuga så klockorna stannar?
Örebro Valderinho
2011-08-31 14:45
Lunchmiddag ;)
Örebro Valderinho
2011-08-31 14:41
Ja, jag såg honom själv så ;)
Örebro ÖSK Fans
2011-08-31 14:34
Säkra källor eller? konstigt att Lennart Sjögren total nekar? kan det vara så att han vill presentera Grahn och en anfallare?
Örebro KCMarten
2011-08-31 14:33
"inga kontakter tagna" är ju en rätt tydlig dementi av Sjögren.

Vad gäller egentligen????
Örebro Valderinho
2011-08-31 14:28
Ösk Fans //

Ja det var Grahn..
2011-08-31 14:27
Örebro SK förnekar rykte om Tobias Grahn: "Bara nonsens" .
Örebro ÖSK Fans
2011-08-31 14:26
Valderinho

Var det inte du som sa att en mittfältare var klar?...var det Grahn du menade då?
Örebro ÖSK Fans
2011-08-31 14:26
Valderinho

Var det inte du som sa att en mittfältare var klar?...var det Grahn du menade då?
Örebro KCMarten
2011-08-31 14:22
Eddie är nog förstavalet av de två om man kan komma överens med hans nuvarande klubb.
Örebro Valderinho
2011-08-31 14:17
Haddad var ju heller inte sådär jättevass ibörjan. Men så småningom när han började lära sig spelsystemet och många andra bitar lossnade det.
Denne Hernandez verkar mer "fit" än Bruno och det är ju det man vill ha i höst+även ett långsiktigt alternativ. Hernadez är 20 År medans Bruno är 26, tror jag.
Örebro Bulten i Boo
2011-08-31 14:00
hemvändarn// Ska vi tippa på att "Kapten Blod" sitter på bänken i nästa match då? ;-)
Örebro ÖSK Fans
2011-08-31 13:59
Rangers gick ju ut med det direkt varför kan inte ÖSK det?
Örebro hemvändarn
2011-08-31 13:49
Faktum är att jag är så pass imponerad av Berger: matcher + träning att jag vill segla väg och föreslå att vi börjar skissa på hur statyn till stortorget med honom skall se ut.
Örebro hemvändarn
2011-08-31 13:47
Var på promenad med lillgrabben och tog turen förbi träningen på vallen. Det var gott om åskådare vilket var kul. Tyvärr är det svårt att riktigt fokusera när man står med en ett åring men några intryck fick jag med mig från 2 målsspel på halvplans längd och straffområdes bredd och 6 (tror jag) i varje lag.

Bruno är stor. Så mycket mer kan jag inte tillägga. Han petade in nån boll men såg lite orörlig ut och avsluten imponerade inte.

Hernandez ser skolad ut jämfört med Bruno. Han täcker bollen bra och har en funktionell teknik på småytor tyckte jag. Lite Haddad. Däremot tyckte jag han hade svårt att komma till avslut på träningen idag samt att han inte har nån koll på hur spelet utan boll skall gå till. Då är ju frågan: Är det en anfallare att satsa på i dagsläget?

Berger - imponerar. Hela tiden rörlig och hittar rätt yta. När de andra går småjoggar Emil sina steg. Värderar bra när han skall kliva fram med manas på av Mosander att göra det oftare.

Yasin + Ibrahim - Under den tiden jag studerade dom så jobbade de hela tiden hårt och blandar bra med dåligt. Jag tycker dock att de har hungern och tekniken. Jag tror de här kommer att fortsätta kliva framåt.

Kushtrim - När jag behövde vända planen ryggen hörde jag hela tiden olika spelare med jämna mellanrum ropa "Kush!". Verkade väldigt delaktig i spelet och jag under några minuters special studerande jobbade han på bra. Tog långa löpningar för att skapa alternativ, jobbade på bra hemåt. Verkar hungrig.

William. Spelade på kanten och såg vass ut. Bra löpningar som gav mål eller målpass. Ser het ut och jag hoppas han är fit for fight till AIK matchen.

Tyvärr så tyckte jag både Nordin och Nordback såg ganska slöa ut. Framför allt Nordin gick och regerade i mitten. Hade en del boll och kunde hålla den med sin fina teknik men det hände inte så mycket förutom några avslut som oftast blockerades av utespelare. Min favoritspelare såg riktigt slö ut.

För övrigt såg Thomas Andersson bra ut som mittback. På så små ytor tror jag att "stå rätt" räckte väldigt långt.

Jag hoppas det är några fler som var där som delar med sig av intrycken.
Örebro joooonis
2011-08-31 13:46
är de någon som vet om dom där uppgifterna med Tobias Grahn stämmer ?
Örebro Valderinho
2011-08-31 13:31
"Kushtrim körde tillslagsträning med Ejja, 30min innan träningen började..."

Förmodligen för snesparken mot Helsingborg;)
Örebro KCMarten
2011-08-31 13:29
Det var samma sak med Paulinho.

En massa spekulationer som aldrig bekräftades av Sjögren. Trots att insatta källor envetet menade att Paulinho var klar så bekräftades det aldrig av Sjögren.

Det var först när Paulinho anslöt till truppen ett par månader in i säsongen som Sjögren erkände att han varit klar sedan förra fönstret.

Så Sjögren kommer aldrig att erkänna att Grahn är klar förräns den dagen han personligen kan presentera honom på en presskonferens, precis som med Paulinho.

Det lär inte ske förräns efter sista matchen denna säsong.
Annons: