/fotboll/osk/forum/349.aspx/fotboll/osk/forum/349.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Artwork
2017-01-23 18:50
Vad finns det för 9:or på marknaden som kan vara realistiska?
Eero Markkanen och Ricardo Santos?
Örebro Ö.S.K Krille
2017-01-23 18:44
Klart man kan vara missnöjd med att man kommer 9:a i stället för top 6. Men varför gnälla över det nu? Det är ett nytt år, ny säsong och nya möjligheter. Dags att lämmna säsongen 2016 och se fram emot säsongen 2017.

Är en smula otålig när det gäller nyförvärv och är sjuk nyfiken på vilka som kommer in i truppen.
Örebro Benny Böckling
2017-01-23 18:24
@Jonas r:

Blir man 9'a istället för 6'a då tycker jag liksom att man kan "gnälla" lite över uteblivna resultat.

Men då är jag ju en gnällig jävel också.
Örebro Ö.S.K Krille
2017-01-23 17:13
En intervju med Mbombo.
Örebro Jonas r
2017-01-23 16:11
[QUOTE=Loppan i Axens skägg ]Ordet "guldtränare" klingar ju väldigt bra men då kanske vi kan ta in "guldtränare" som Sören Cratz och Zoran Lukic med? Skämt åtsido men jag tror nog alla är eniga om att Axen inte ska få kicken i är men att det kanske är upp till bevis lite i år. Nog för att Axen är charmig och duktig på få hit spelare men så länge inte resultaten kommer så blir det ju i längden ointressant. Hade Axen tagit det där guldet så hade han vart tokhyllad här för att ha tagit örebros enda titel so far. (Den meningen var tung och påminna sig själv). [/QUOTE] Frågan är ju vilka resultat som vi kan förväntat oss. Dem missa förra årets målsättning m några poäng så då kan vi ju knappast gnälla över uteblivna resultat.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-01-23 15:41
pemo: japp. 31/1 spelar ÖSK nästa match. Mot Aalborg i Atlantic cup. Matchen efter det blir den 3/2 mot Jablonec.
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-23 15:41
Jaha! En av spelarna som var här och provspelade har nu skrivit på för Heerenveen. Spännande för honom men synd att vi inte högg till. Men vi hade väl våra anledningar. http://www.klackspark.com/nyheter/tva-mal-for-osk-av-ivan-om4314434.aspx
Örebro pemo
2017-01-23 15:36
Axén är i alla fall bra på att skapa rubriker och kanske lite mer intresse utifrån för ÖSK. En del tycker att han har sköna och raka svar. Men när man nu har hört dessa några år, så inser jag att det inte riktigt räcker.

Önskar verkligen att de kan sätta försvarsspelet, så de sedan kan öva på att göra mål. Men det är klart, Ring , CEH , H-I och Trihm är kanske inte en startuppställning direkt. Det viktigaste tycker jag, är trots allt att juniorena får ärliga chanser. Varken Jonis eller CEH har blivit bättre av att sitta på bänken.

Och där kommer nästa käpphäst. Kommer ÖSK att spela U-21 någotsånär seriöst i år, eller blir det samma visa i år?

Visst låter jag bitter? Samtidigt vet jag ju ( efter att följt ÖSK sedan slutet av 60-talet ) att det går upp och ner. Vill man bara vinna får man väl hålla på Real Madrid eller så.

En vecka på gräset i Portugal gör nog laget gott. Ser redan fram mot nästa match. Den 31:a ?

Örebro Karlstruum
2017-01-23 15:20
Väldigt fort "vi" blev "ni". Samma dag, samma timme. Men skönt att redaktionen kört igång rejält. Både i forumet och med nyheter, speciellt i nyhetsväg har ni rivstartat. Gör oss inte för bortskämda :) Snygg försäljning av AIK ändå. Nu är bara frågan om dom kan förvalta pengarna lika bra som MFF. För egentligen handlar det inte om hur mycket man får in, handlar mer om vad man gör med det som kommer in. Hade vi fått 90 miljoner in i kassakistan, eller för all del bara 10 miljoner. Då hade jag letat mer på nuvarande ledning med Simon Åström i spetsen än den förra. Dom hade väl bara lagt fram ett blankt häfte till Grahn (opss, det har hänt visst) och någon mer utan att ha en plan för det hela. Idag känns allt mer genomtänkt och genomarbetat. Fastän vi både ökar kassakistan, publiken och bättre spets i truppen. Spetsen kanske är densamma, men vi har fler spelare med spets och nu under bättre kontrakt än säg 2010 osv.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2017-01-23 15:19
Loppan i Axens skägg
2017-01-23 15:18
@Örebro-Hjärta:

Ordet "guldtränare" klingar ju väldigt bra men då kanske vi kan ta in "guldtränare" som Sören Cratz och Zoran Lukic med?
Skämt åtsido men jag tror nog alla är eniga om att Axen inte ska få kicken i är men att det kanske är upp till bevis lite i år. Nog för att Axen är charmig och duktig på få hit spelare men så länge inte resultaten kommer så blir det ju i längden ointressant.
Hade Axen tagit det där guldet så hade han vart tokhyllad här för att ha tagit örebros enda titel so far. (Den meningen var tung och påminna sig själv).
Örebro Benny Böckling
2017-01-23 15:15
Den här "anfallsbomben" in känns mer och mer som att det kommer bli något okänt namn utifrån istället för något välkänt ifrån eller som varit i Allsvenskan.
Örebro Islandman
2017-01-23 14:48
Redaktionen
2017-01-23 14:35
Den nya redaktionen har nu delat ut sina två första avstängningar.

Saywee och Hagges vänsterfot är båda avstängda under den kommande veckan.

Vi i den nya redaktionen hade hoppats att det skulle räcka med modifiera forumreglerna och be alla följa dem samt påpeka när dessa bröts. Det har uppenbarligen inte hjälpt och därför har vi nu tagit detta steg.
Örebro Restalundsv
2017-01-23 14:30
Klart att Axén inte är världens bästa tränare och kanske inte bästa tränaren i AS heller. Men sen får vi fråga oss, är han rätt tränare för ÖSK och kan vi få bättre? Axén har ju tränat klubbar som inte har den högsta omsättningen det måste ni tänka på. När han tog över efter PEO så tyckte jag vi stod för en rolig kontringsfotboll (då hade vi Pode och Crespo som öste in mål). Hösten 2015 var ju superbra. Våren 2016 var bra och vi var topp 4 innan uppehållet. Sedan så tappa vi massa spelare och Astrit var ur form vilket gjorde att de blev som de blev. Alla vet ju att han är duktig på att utveckla spelare och få bänknötare att vakna till liv igen. Vi får se hur denna säsong blir när nya spelare fått komma in ordentligt och det inte förmodligen blir stor spelaromsättning i sommar. Det som jag är frågande till Axén är väll mer matchcoachning och taktik. Många sena byten och ibland byten jag inte tycker han skulle gjort. Sedan främst är det väll hur vi anpassat taktiken dels efter spelarförlusterna i somras vilket jag inte tycker vart tillräckligt. Tex när Dajje kom långt upp i banan och lämna kanten ren där ingen ytter fyllde på ordentligt eller alla gånger de inte täckte första stolpen på fasta och motståndarna gjorde mål. Axén och Co har en säsong kvar på kontraktet, får se hur ledningen gör efter säsongen. Jag hoppas Axén tänker om med sitt spelsystem och verkligen anpassar det efter de spelare som kommer in och inte gör oss så lättlästa.
AIK Marley
2017-01-23 14:29
Provade bara om den gamla dressen var bättre? Tänk om ni kunde sälja en talang för 80 mille, eller hitta en lillebrorsa som är riktigt lovande, typ Albin Linner (mot Vasalund), i helgen som gick. Ge Ajdarevic chansen ....
AIK Saywee
2017-01-23 14:23
"Hahahhaha! Detta är överlägset roligaste inägget vi kommer ha 2017.
2016 stod Hockey-Karl för och nu "Marley" du är en skön snubbe Saywee du är bara inte så medveten om det." Kanske årets minst fotbollsrelaterade inlägg?
Örebro Jonas r
2017-01-23 14:22
Sedan måste man också väga in vilken spelartrupp en tränare har för att bedöma meriterna. Axén alla lag som han tränat skulle någon annat kunnat göra nåt bättre av det? När han tog över ansvaret 2015 och lyckades med en fantastisk upphämtning som slutade i en sjätteplats, hur många hade gjort det bättre??? Så kom igen ha rimliga krav på våra tränare. Vi ligger fortfarande tia på omsättning vilket är den största faktorn gällande placering.
Örebro Jonas r
2017-01-23 14:17
[QUOTE=Örebro-Hjärta]Tyvärr är jag inte ett dugg imponerad av meriterna hos en tränare som har bästa placering 5 i AS och ett cupsilver. Tycker Axén höjs upp på tok för mycket här inne. Sixten har ju en tredjeplats i AS som merit, hur många vill ha tillbaks honom? Personligen skulle jag gärna byta bort Axén mot en guldtränare som Nanne !! [/QUOTE] Så dem senaste 3 säsongerna i Bajen har imponerat på dig menar du? Frågan är ju annars vilka andra mer meriterande tränare som finns att tillgå?
Hagges vänsterfot
2017-01-23 14:15
@Marley:

Hahahhaha! Detta är överlägset roligaste inägget vi kommer ha 2017.
2016 stod Hockey-Karl för och nu "Marley" du är en skön snubbe Saywee du är bara inte så medveten om det.
Örebro T8
2017-01-23 14:14
Någon som har koll på honom?
Örebro Karlstruum
2017-01-23 14:00
Åh Nanne. Med sitt eviga prat. Skulle ta två veckor innan publiken var trött på hans tjat. Bajen var tacksamma länge nog för sin uppflyttning (som han gjorde bra) Skulle jag veta om att han gav oss ett SM-guld, absolut, men tror inte att han skulle klara det faktiskt. Men jag har förvisso tilltro på Axén fortfarande och hoppas att han skriver på för tre säsonger till (denna och två till).
Örebro Örebro-Hjärta
2017-01-23 13:42
@Jonas r:

Tyvärr är jag inte ett dugg imponerad av meriterna hos en tränare som har bästa placering 5 i AS och ett cupsilver. Tycker Axén höjs upp på tok för mycket här inne. Sixten har ju en tredjeplats i AS som merit, hur många vill ha tillbaks honom? Personligen skulle jag gärna byta bort Axén mot en guldtränare som Nanne !!
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-01-23 13:32
.
2017-01-23 13:24
Brandao: det där med ironi i textform är ju inte helt lätt.

Däremot så svarar du själv på det självklara i din sista mening.

Försök att hålla inläggen fotbolls och ÖSK-fokuerade i fortsättningen.
Örebro Karlstruum
2017-01-23 13:24
Saywee/Marley: jo dom gillar torsk, fiskrätten. Men vi mötte inget brölag från div.1 med massa juniorer i sitt lag och kunde vinna enkelt. För det har du väl koll på med din nya klubb? Btw, konstigt att du bytt, du som alltid hävdade ÖSK i ditt hjärta. Så, sett första halvlek nu och tycker att vi gör en bra första halvlek. 6-2 (5-0 efter 33 minuter) i målchanser till ÖSK:s fördel. Almebäck fått en del kritik? Målet är ju riktigt dåligt, men i övrigt är han ju bra i sitt försvarsspel och släpper ingen över bron. Smolk i bägaren över misstaget på målet tyvärr. Nu kanske den här andra halvleken är mest ni syftar på, men första halvlek är ju faktiskt riktigt bra för att vara första matchen. Har inte sett spelaromdömen i matchrapporten (kanske kom efteråt men ska ge mina efter den första halvlek) Betygskala 1-5 Fagerström: 2, inget att göra Lorentzon: 2, helt okej, intressant position Almebäck 2,5, misstaget drar ner ett hack på skalan Brorsson: 4, inga förväntningar, bra med boll Logi: 2, godkänd Omoh: 1,5, plus för framspelning, resten felbeslut Rogic: 2,5, tveksam inledning, växte Mårtensson: 1,5, fick inga bollar i luckan mellan mitt och backlinje, tror mer om honom Ayaz: 3, iniativrik, kommer bort ibland Besara: 3, händer grejer när han har bollen, borde gjort ett mål Bark: 3, jobbar bra, snabb, fint mål.
AIK Marley
2017-01-23 13:23
Jag har klippt kortet.

Dreven har nått sin triumf,
de fyra kan glädjas,
de har lyckats,
efter mycket tjat:(

Lycka till ändå ...
Örebro Brandao
2017-01-23 13:17
Lätt komiskt!? Det är så löjligt att jag saknar ord, personen bakom Nicket kan inte vara mer än 12 år...

Siste icke fotbollsrelaterade från mig...
2017-01-23 13:05
Saywee/Marley: detta blir ju lite lätt komiskt men nu när du bytt lag önskar jag dig välkommen och ber dig observera att forumet är öppet för samtliga medlemmar på SvenskaFans men supportrar till andra lag bör hålla en låg ton.
Örebro Brandao
2017-01-23 13:04
Livstidskuban som bytt till AIK dress?

Snälla jag orkar inte
Annons: