/fotboll/osk/forum/3489.aspx/fotboll/osk/forum/3489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2011-08-29 15:47
Såg på reprisen att Per fick rött kort direkt.
Då kan man inte skylla på Thern heller.
Vad skall vi då gnälla över. Att alla i HeIF filmar är ju ingen hemlighet ;)

Då är Per borta minst två matcher. AIK och IFK G

Hoppas ingen annan i backlinjen ligger i farozonen för avstängning
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-29 15:42
Det är inte direkt smickrande betyg ÖSK spelarna fick efter matchen
Örebro hemvändarn
2011-08-29 15:03
Vad gäller Emil Berger och en offensivare position tycker jag inte det är en bra idé. Ifrån sin defensiva position får Emil bygga upp spelet, slå både korta och långa passningar som är starten på offensiven. Visst kan Nordin ta den positionen men varför flytta Emil ifrån den när han gör det så bra? Dessutom tycker jag att han vinner mycket boll och täcker rätt ytor.

Mot Helsingbort spelade Nordin och Nordback framför Berger. Det är rätt att något måste hände på någon av de två offensiva positionerna och även om Nordin inte hade en bra dag igår så var Nordbacks offensiva insatser än mer beklämmande. Jag hoppas vi kan få se Paulinho i Nordbacks roll och att William kan kliva in i center rollen. Bara de nu är friska.
Örebro Marta (hane)
2011-08-29 14:26
Vad säger ni... ska vi inte ta och enas om att killen heter Valdet...?
AIK Saywee
2011-08-29 14:07
hemvändarn, tror du att Sixten med detta i så fall vill göra ett sista försök att nå målet för 2011 eller komma i närheten av målet (eller ett cupguld), eller har han tankarna på 2012 års guldjagande ÖSK. Detta gäller om han vill ersätta Bedoya´s egenskaper av en spelare utifrån.

Fast om han vill ersätta med en existerande spelare ifrån truppen, kan det ju inte vara så svårt, dvs om denne existerar, för det har väl funnits många chanser i detta fall, fast nu blir det rörigt igen ...

Hur tänker Sixten egentligen och pratar han med de andra, som har möjlighet att göra något konstruktivt?
Örebro hemvändarn
2011-08-29 13:41
Sixtens uttalande om att det behövs förstärkning till truppen tände precis ett litet ljus hos mig. Sixten själv har varit inne på att man behöver ersätta Bedoya, med en existerande spelare i truppen eller en utifrån. Det betyder för mig att Sixten vill ha in Bedoyas egenskaper att arbeta både offensivt och defensivt. Någon som tar hans löpningar etc. Tidigare var ju Nordback den spelaren och trots att han får spela och Berger tar ett stort ansvar i defensiven samt i speluppbyggnaden så vill Sixten ändå ha in en ersättare. Det är med en smula självande röst och stor förhoppning i bröstet som jag tror mig ana att Sixten inte längre anser Nordback hålla måttet. Det är med glädje jag ser så fram emot den dag vi får tacka Fredrik för hans 16 år i klubben. Han har visat hjärta och vilja. Han var med och tog föreningen tillbaks till Allsvenskan och han har gjort en hel del fina strutar. Nu hoppas jag på en sista insats där han ger plats för en annan spelare och önskar honom lycka till på bankkontoret.
AIK Saywee
2011-08-29 13:13
oroT, jag vet inte hur många normala "25-åringar" det finns i dagens samhälle ...

... fick någon gång lära mig att "3 x 8" är en skaplig livsrytm under dygnets 24 timmar, sov (vila) under 8 timmar, var still (sitt) under 8 timmar, rör dig under 8 timmar.

Sedan skall man käka och dricka de rätta grejerna och gärna ha det trevligt.
Örebro kenya
2011-08-29 13:11
På tal om alkoholintag så har jag aldrig förstått hur "ett par" öl då och då kan ha en bättre pyskologisk effekt på spelare än att inte få dricka alls. Känner man sig otroligt instängd och orättvis behandlad om man tvingas ta en bit mat och mineralvatten istället? Speciellt under säsong...

Prestation och återhämtning är bara ett par saker som påverkas negativt av alkoholen lägg därtill uttorkning och sömnrubbningar så har vi en härlig mix för våra allsvenska spelare. Detta håller enbart inte i sig i 1 dygn som många tror utan är väldigt individuellt från person till person.

Är det någon som har koll på vad ÖSK har för riktlinjer rörande detta fenomen?

Allt är givetvis inte svart eller vitt och jag skulle inte döma en spelare som drack ett glas vin till maten varannan vecka. Att man ser spelare ute behöver heller inte betyda att det dricker men när någon i ett sällskap med spelare dricker faller skuggan lika fort på de andra. Blir oerhört oroad när jag läser här och får uppgifter från andra håll att en av våra bäst betalda spelare lever på pannkakor och återhämtar sig på olika dansgolv sent på natten.

J'vla amatörförening om det inte finns någon som tar tag i detta.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-08-29 13:10
Purre77

1: Det är inte skitrykten.
2: Det är inget som "Jag kom på efter en förlust". Det har bekymrat mig hela sommaren
3: Jag namnger aldrig någon

Vill du sopa det under matten som rykten får du väl det. Jag vet vad jag vet och du vet vad du vet och framförallt vet du inte vad jag vet. Skötsel är en framgångsfaktor.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-08-29 13:00
Saywee // Du har ju det den basala förbränningen som håller dig vid liv. Utgår man från den så brukar mini förbrukningen vara runt 1700 kcal för en normal person i 25års åldern.
Sen tillkommer såklart en hel del men nånstans kring 1700 är +-0 om man bara ligger helt still å inte vill mer än att överleva på sikt :)
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-08-29 12:53
Robin Staaf är också avstängd och får inte vara med och leka mot AIK.
AIK Saywee
2011-08-29 12:33
TommyS, det är nästan två veckor kvar till AIK-matchen, svårt att spekulera redan nu, det kan bli så många skadade på träningarna och sjukdomar kan inträffa ...

... jag har ingen aning om vilka som kan vara tillgängliga om 13 dagar, fast Per Johansson får inte vara med.

Men, har vi "tur", kanske någon frisknar till ;)

Men publiksiffran blir nog bra.
AIK Saywee
2011-08-29 12:14
Mullis1*

Förstår du inte varför vi är/var några som vill ha ett guld med ÖSK, eller tramsar du bara?

Däremot är det ingen som vet alls, vad som rör sig i Sixten´s huvud!

GOK :)
AIK Saywee
2011-08-29 12:09
pemo, vi är ganska överens om att klubben är "sluten", eller jag kan lika gärna kalla det "hemlig" (vilket kan vara på gott och på ont, beroende på ....) Fast hur hemlig man än är, så blir vi enkelt lästa av någon anledning.

Men trots "sluten-heten", intern kommunikation är bara ett MÅSTE!!!

Apropå Nordin´s velande, detta har jag aldrig förstått, vilken ÖSK-satsning var det han väntade så länge på, var det Sixten´s sega förlängning eller var det en ekonomisk satsning, för något annat har ju inte ÖSK satsat på under en längre tid. Detta förstår jag inte, det är nog bara Nordin själv som vet.

... och vad väntar Alven/ÖSK på, är det samma sak där?
Örebro Mullis1*
2011-08-29 12:04
Hade innan säsongen tippat oss på plats 8. Förstår inte varför folk ens vill att vi ska ha guld. Sixten har planerat i förväg hur han vill att vi ska prestera. Han vill att det ska bli 4 raka vinst, 4 förlust och så om igen och igen.

Ni vet förmodlingen inte alls vad som rör sig i tränarens huvud. Ett guld i år i Allsvenskan skulle leda till för mycket intervjuer Med Sixten så han väntar till 2013.
Örebro TommyS
2011-08-29 12:01
AIK hemma nästa. Dags för Nordin att göra mål igen? Uppställningen känns relativt given förutom en fråga: vem spelar center? Tror inte på William från start utan gissar att Pålle går in i mitten.
Örebro pemo
2011-08-29 11:49
Tja, Anttonen, Haddad och William var väl skadade när de kom. Paulnho, Waldet och Kushtrim för dåligt tränade. Josef, Yasin, Kalle och han från Arboga södra kom från för låga serier.
Se där. 10 killar som inte var/blev någon förstärkning. Kvar blir 20 ( inkl tre mv. )
Lägger man sen till att Kihlen "aldrig" blir riktigt bra. Att Robin var på gång i finland, men åkte på en skada. Och Nordin med sitt velande om kontrakt.

Se där. Det finns oraker till det mesta.

Och här har ÖSK sig själva att skylla. Den slutna klubben.
Tänk om någon kunde berätta att William inte kunde spela i går pga allergi. då hade vi kanske större förståelse för uppställningen.

Då är det skönt med killar som Per, Emil och Erik. som tränar på och hoppas.
Utan större kunskap så tycker jag att de skall skola om Erik till vänsterback.

Men till nästa match. Då ni. :)
AIK Saywee
2011-08-29 11:37
jocke. jag tror att du tänker framåt ..
Örebro ÖSK Fans
2011-08-29 11:32
jocke jag håller med dig fullständigt...
AIK Saywee
2011-08-29 11:25
OK, oroT, jag trodde detta, men eftersom du tjötade vidare, trodde jag att du var lite envis :)

Förlåt, ville inte anmärka egentligen, men de 22 timmarna, resterande tid, per dygn, förbränns nog inte många kilokalorier ....?
AIK Saywee
2011-08-29 11:23
pemo, 11:07, vilken "tur" då, att vi har haft så många spelare i år, men ibland har vi nog haft bättre bänkspelare än utespelare, i vissa matcher kanske?

Har vi värvat in (eller hade tidigare) alltför skadebenägna spelare?

Jag har så himla svårt att hitta några bra bortforklaringar, när jag jämför med flera andra lag i tabellen.

"Klubben" verkar agera saktfärdigt och lite planlöst och spelarna ger inte alltid maximalt.

Niondeplaceringen är inte godkänd efter 23 omgångar, det behövs massor av poäng innan serien avslutas och en cupseger i höst.

Jag förväntar mig förbättringar!
2011-08-29 11:22
Menar såklar kcal och inte enbart kalori =) Deet gäller allt jag skrivit, både förbränning och intag. =)
AIK Saywee
2011-08-29 11:13
oroT, men va, 2000 kalorier är väl 2 kcal och det finns 186 kcal i en starköl 40 cl?
Då tar det ju 93 fotbollsträningar att förbränna denna starköl?

TV-spel är nog ett ganska riktigt antagande i övrigt ...
Örebro jocke.
2011-08-29 11:09
Tror ni att vi får in någon ny spelare innan transferfönstret stänger? Personligen hoppas jag att den allsvenska mittfältaren som någon tidigare skrev var "aktuell" är Daniel Nordmark som jag tror skulle kunna tillföra en hel del. En anfallare på lån skulle också behövas snarast, vi är alldeles för uddlösa med Staaf framåt. Till nästa säsong behövs en vänster/mittback samt Ari Skulason. Drömscenariot skulle alltså vara ett mittfält med Nordin, Berger, Nordmark och Skulason, med Nordback som backup. Denis och E. Nilsson har nog gjort sitt tror jag. Vad tror ni gott folk?
AIK Saywee
2011-08-29 11:08
Matta, tackar för ditt inlägg, för denna "röra" har jag sedan en tid funderat över och då är vi ju iallafall två som funderar.

Pratar man med varandra (exklusive via media)????

Kommunikation, kanske kan vara det största problemet för närvarande!

... eller är det bara handlingsförlamning ...

En pilsner kanske våre nyttigt för de som inte fysiskt behöver anstränga sig ;)
Örebro pemo
2011-08-29 11:07
27 spelare på 23 omgångar sätter naturligtvis sina spår. Ingen kontinuitet. Det är väl bara målvakten Alven och Sammy som spelat alla matcher ( utom en ).

Om jag nu räknar rätt, så har vi haft åtta olika backar, nio olika mittfältare och tio(?) olika forwars. Kanske fler, det är lätt att räkna för lite, då t.ex Wirtanen spelat både försvar, mitt och forward.

Så med den bakgrunden är det kanske inte så konstigt att vi sladdar lite.
2011-08-29 11:05
Saywee // 2000kalorier är en snittförbrukning vid fotbollsträning på 2h. Det kan antagligen diffa mellan 1400 och nästan 3000 beroende på träningens upplägg.

2h var ett antagande, min förhoppning är att det blir betydligt fler timmar fotboll om dagen.

På frågan om övriga 22h så tror jag mig veta svaret...
TV-spel! ;)
AIK Saywee
2011-08-29 11:03
Purre77, det gäller hela säsongens prestationer, eller kan du hitta vad som är fel, när man satsar mot topp tre och många fans till och med vädrade ett guld.

Eftersom de flesta är överens om att det sällan är Sixtens eller Sjögrens fel, så måste vi väl leta förbättringsmöjligheter någon annanstans ....
AIK Saywee
2011-08-29 11:00
oroT, 10:39, hehe, men vad gör dom, de övriga 22 timmarna per dygn?

Dessutom innebär väl inte träningen att de tokrusar hela tiden (två timmar), de duttar med bollar, lyfter skivstänger, joggar, ställer fram konor, diskuterar och har förhoppningsvis roligt? Inte vet jag, kan bara gissa.

Dessutom är 2 kcal inte speciellt mycket, tror att du missat några tiopotenser ....
Örebro Matta
2011-08-29 11:00
Anar motsättningar i ÖSK-leden.
Hur tänkter ÖSK-ledningen?

Sixten vill ha förstärkningar och för fram detta gång på gång i media.
Pengar finns men ingenting händer.
Anser övriga klubbledningen att Allsvenskan är körd och Cupen inte är tillräcklligt viktig och avvaktar med stora spelarköp till inför nästa säsong?
Annons: