/fotboll/osk/forum/3479.aspx/fotboll/osk/forum/3479.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marquis de Sade
2011-09-06 14:03
Saywee// Jag har aldrig riktigt förstått varför demokratiska rättigheter och skyldigheter sätts ur spel när man inträder en arena. vem skulle komma på idén att kollektivt bestraffa alla kunder i en affär som plötsligt blir rånad? (ok, men förutom lagrell då?)
Örebro bison
2011-09-06 13:47
M deSade// Menade egentligen mer föreningen Malmö än fansen.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-06 13:27
TommyS// Nej bortsett från att man fick nästan bära ut kameramannen och några funktionärer som fick tinitus, en bollkalle som sket på sig m.m så tycker jag inte heller att knallskotten är nån fara. De tramsar bara
AIK Saywee
2011-09-06 12:56
Jag anser som vanligt, att de som sabbar skall straffas, inga andra!
Örebro Marquis de Sade
2011-09-06 12:34
bison// håller med dig att det vore elegant av dif. men hur skulle tex svenskaspel ställa sig till det om matchen sen slutar 1-0. polisanmälan för läggmatch?
Heder åt mff vet jag däremot inte. maken till bittert på deras forum har jag inte sett. efter mff-hif så skulle ju matcherna avgöras på plan inte vid skrivbordet nu låter det lite annorlunda.

vem var´e som kasta?
Örebro bison
2011-09-06 11:13
Om Djurgården har någon heder låter de Malmö göra mål i inledningen och rullar boll till 12:e minuten, lex Västtyskland - Österrike.

AIK kan ju dessutom lägga ner, håller med Godzilla att alla normalt funtade människor är medvetna om att knallskotten i Södertälje drogs iväg från AIK.

Heder åt Malmö som tar straffet.
Syrianska FC Röd & Gul
2011-09-06 10:26
Gratis inträde i matchen mellan Syrianska och Örebro.

Hoppas på en riktig publikfest.

Örebro S E
2011-09-06 09:57
Butterix// Tror inte det. Men det är väll så när man tar alla beslut i tomeverkstadens bastu.
Örebro Butterix
2011-09-06 09:29
vet lagrell och gubbarna vad dom gör?
Örebro TommyS
2011-09-06 09:14
Det är mycket som är fel med knallskottssoppan. SvFF och de som kastar får båda mycket välförtjänt kritik. Men jag tycker också att domarna förtjänar en skopa. Jag tycker inte att någon av matcherna skulle ha avbrutits. Vad jag förstår var det inte i något fall så att allt höll på att flippa ur. Korta matchavbrott med hot om utrymning av arenan hade gott och väl räckt. Sedan spelar man klart matchen och får efteråt se om någon klubb bör bestraffas, men framför allt identifiera och lagföra de skyldiga.
AIK Saywee
2011-09-06 02:52
Godzilla, i AIK´s och DIF´s fall vet man inte vilka det var som kastade, även om vi kan antaga vad det för för så kallade "ickesupportrar", dvs hur de kan tänkas ha varit klädda, om de nu var detta, klädda alltså?

Men killen som sprang in på plan hade väl en MFF-tröja på sig, eller inte, men det var tydligen, en tydlig MFF´are, som ångrade sig i efterhand. Bra jobbat!

Det jag tycker är sämst med sådana här slumpartade beslut, är ju att Syrianska fått en fin fördel i tabellen med mål som aldrig har sparkats in i nätmaskorna och att MFF blev av med ett regelrätt mål, himla tokbeslut.

Gnaget klarar sig bra utan de där jädra poängen och jag har skrivit tidigare och gör det än igen, att om SFC-AIK av någon outgrundlig anledning skulle spelas om, så tycker jag att AIK skall göra ett präktigt självmål, vid tiden för det mål som SFC gjorde det!

Jädra pyrotekniker!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-09-05 23:35
Och en till länk om det hela...
Disciplinnämnden, Djurgården och AIK ska ta mig fan skämmas!
När MFF-huliganen invaderade planen
tog MFF sitt ansvar och godtog en skivbordsförlust medan AIK och Djurgården ska överklaga hit och dit, peka på alternativa hypoteser om varifrån och hur och när knallskott kastades från när alla normalt funtade människor kan förstå hur det hela ligger till. Det hela är rätt så upprörande.
Det är ju liksom inte enligt AIK och Djurgården omöjligt att utesluta att det inte var vaktmästaren eller någon bollkalle som positionerat sig i Djurgårdsklacken som kastade smällaren...
Allsvenskan går en mörk tid till mötes.
2011-09-05 23:24
Saywee: I sanning! Kika in länken och förfasas över Disciplinnämndens argument.
AIK Saywee
2011-09-05 23:01
Godzilla, jag vet att vi ibland tjötar emot varandra, men "i detta fall" är vi rörande överens, jag begriper mig inte på SvFF´s styrande och beslutande "smålänningar och skåningar" märkligt nog ...

... vad håller de på med, vilka signaler vill SvFF signalera ...
2011-09-05 22:51
SvFF visar sannerligen prov på regelverkets tydlighet...vad i hela friden pysslar de med?
AIK Saywee
2011-09-05 22:27
abdel, instämmer verkligen, fast du tippar lite märkligt ..... det är inte HIF vi möter ;)
AIK Saywee
2011-09-05 22:26
Jag tror att även ÖSK´s forum är stängt, SvFF regerar och många deppar ...

.... ettt enda knallskott behövs för att vi själva skall råka ut för detta spektakel?
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-09-05 22:20
Heja heja heja!
AIK Saywee
2011-09-05 20:57
Klippt från MFF´s forum, som även detta är stängt, ikväll för andra än MFF´are

"Som grädde på moset kanske även AIK kan få spela om sin match, och skaffa sig 3 poäng till som gör det väldigt svårt för oss att knappa in även om vi spelar skitbra hela hösten...

Sen kan man ju förstå att de överklagar, men för oss kan den här soppan utvecklas till ännu mer av en mardröm... "

SvFF, ja vad pysslar de med, inte rättvis fotboll i alla fall, eller?
AIK Saywee
2011-09-05 20:46
DIF´s forum är endast öppet för egna medlemmar, vilket jag kanske kan förstå, men är det alltid så, eller bara ikväll?

Jag tänkte bara skriva lite försiktigt "SvFF", för att se om jag skulle få något "motsvar"?

För det var väl DIF-klacken som uppfann denna klackgemenskap, ni vet, mot ett visst förbund.

De får la ändra lite på detta, och vara tacksamma, för att ett korrekt mål från MFF är borta från tabellen ;)

Jädra pyrotekniker!
Örebro Artwork
2011-09-05 19:55
Nostalgi från 1996!
Kolla länken ;)
AIK Saywee
2011-09-05 19:51
Jag anser att matchen vid omspel, i så fall borde spelas om från tidpunkten den bröts, med gällande resultat och tomt på läktarna isåfall, jädra konstig krönika ....
AIK Saywee
2011-09-05 19:46
Orkade inte läsa hela krönikan från DIF som blev felrubricerad ..

"Krönika: En perfekt dom för Djurgården"

SvFF snodde ett mål från MFF.

Vad är det för skillnad på knallskott och knallskott, när man ändå inte "vet vem dä va som kasta"

Tomtar ;)

Örebro 'den oumbärlige
2011-09-05 19:18
Det "olämpliga" inlägget är raderat.
AIK Saywee
2011-09-05 18:30
Det vore lite intressant att ta noggrant del av förberedelserna, planeringen och beslutet, som SvFF tagit och vilka som deltog och varför beslutet fattades. Ännu intresantare vore att ta del av, men det är ju omöjligt, hur lobbying och liknande tjöt i korridorerna fungerat.

Jag fattar inte dessa bestlut, som några få personer, med så stor makt och så liten kunskap fattar, jag tror inte att de fattar, de beslut de fattar.

Tack och go´natt SvFF!!!!
AIK Saywee
2011-09-05 18:21
Mr Milton, vi är helt överens ...

Butterix, den kanske dessutom blir lottad ...
Örebro Bulten i Boo
2011-09-05 18:17
Saywee// Ja minst sagt fövånad blir man för sådana lågvattenmärken från "en fullvuxen människa". Än mer förvånad blir man nästan över att admin tycks släppa igenom det utan att höja på ögonbrynen. Om detta är tillåtet att skriva, vad annat ska då inte vara tillåtet? "..vuxna män som fortfarande är hjälplöst fast i det anala stadiet.." som Kiss Härenstam skriver, håhå...
Örebro Mr. Milton
2011-09-05 18:14
Så har Svff gjort Allsvenska till ett lotteri. Fast det visste vi ju redan sedan vår tvångsnedflyttning.

Skulle vara intressant att lista alla Svff:s till korta kommanden de sista åren. Många tycket Lagrell gjort gott för Svensk fotboll. Jag säger bara att han och hans pack surfat med på den våg som internationell fotboll gett Sverige.

Avgå Svff.
Örebro Butterix
2011-09-05 17:22
de e långt till match :(
AIK Saywee
2011-09-05 16:45
bison/Matta,
jag hade VERKLIGEN (!) inte trott detta i "logikens namn" men SVFF´s slumpgenerator, tog fram detta beslut, medans Lagrell dunkade ryggar och firade med champagne.

Stackars MFF, blev av med ett mål, pga ett fånigt knallskott, som ingen hade kastat, precis som i matchen mellan AIK och SFC, var det ju ingen som hade kastat något knallskott.

Vem var det som kastade eller small det bara?

2012 blir kanske knallskottens möjligheter att forma den allsvenska tabellen, ivrigt påhejade av SvFF och media :(

Jädra pyrotekniker!!!!
Annons: