/fotboll/osk/forum/3478.aspx/fotboll/osk/forum/3478.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-09-07 15:19
Guldtass: väl rutet! Skriver under på vartenda ord.
Örebro Guldtass
2011-09-07 14:44
Hej alla besserwissers och bittra supergnällare ....... och alla ni andra också för den delen.
Alla får vara så bittra besserwissers man vill, men för stor bitterhet leder till tunnelseende och man får svårt att se riktig orsakssamband ..... har jag hört.
Vore kanske lika bra att kicka hela ÖSK's ledning och sätta er som vet, gnäller och engagerar bäst, på deras stolar istället! Då blir det slut på gnället asap & SM guld på stört.

Jepp, ovanstående var ironi och självklart är det bra att många här är engagerade!
Men istället för att bara klaga & klaga (som vissa gör) så kom med förbättringsförslag. Puckoförslag om att sparka Sixten och Sjögren så vinner vi snabbt SM guld - sånt är bara dravel och inget annat!

Hur ska vi exempelvis hantera spelare som vägrar skriva ett nytt kontrakt utan har som avsikt att lämna som Bosman eller för en billig peng (ex Bedoya). Ska de upp på läktaren eller få spela vidare? Vet att det finns förespråkare för båda alternativen. Min egen åsikt är att vi fick bra med pengar för spelare som inte ville vara kvar.
Att vi nu har en föga imponerande placering i allsvenska har självklart orsaker, som vi bara kan gissa. Men att försöka lägga skulden på en specifik tränare är bara ruggigt lågt ..... mycket annat har hänt under detta turbulenta år.
Visst, ledningen misslyckades med att, först värva spelare som kunde vara skadefria, sedan inte kunde greja nya kontrakt med spelare som vägrade vara kvar i klubben trots minimalt intresse för spelarna från större ligor - kanske hade funkat med lite hot om att ex stängas av från a-laget. Eller så får vi vara nöjda att de inte gick gratis?!?

Men ser vi långsiktigt så tror jag att vi har något på gång. Det är ju långsiktigt man har börjat arbeta inom ÖSK, det var ju inte i år vi skulle vinna SM guld ... eller har jag missuppfattat och helt missat att vi var favoriter ;-) njet tror inte det.

Så nu har jag också fått gnälla lite och därmed fått visa engagemang!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-07 14:26
Saywee//

Alla har vi ett ansvar. :)

jag såg en spelare i en matbutik som köpte bla grädde och en dricka här om dagen. Vad är det för spelare som köper sånt? Det är en skrämmande utveckling. Ha de ingen kostpolicy i ÖSK?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-09-07 14:23
Saywee/ Håller med om Walker! Det krävs mer än fint spel för att vinna superettan. Han hittade en bra blandning av hur man spelar fotboll och lyckades.
AIK Saywee
2011-09-07 14:12
Krille, även publik och fans och pyrotekniker med flera har ett ansvar ;)

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-09-07 14:10
pemo, Walker tog oss iallfall hem, dit vi hör hemma, ganska snabbt och var den som började införa, en positiv fotboll i ÖSK, efter många års tjongande.

... även om du tycker att han inte lyckats i AS, så gjorde han ett bra jobb för vårt kära lag :)

Hur tränare lyckats/lyckas kan ibland till vissa delar, kanske bero på hur det serverats på fatet, eller skall jag skriva, vilken trupp man har fått till förfogande?

Patrick Walker tack, för att du så snabbt förde ÖSK åter till eliten, innan ekonomin rasade totalt!

Jag kanske yrar, nu 39,1 plusgrader inombords, det blir en ALVE-don, brukar hjälpa, puuuuuh

Heja SPORT!
2011-09-07 14:05
Saywee//

Alla har ett ansvar spelare, ledare och ledningen.
Örebro Butterix
2011-09-07 13:57
en av de yngre ösk-spelarna i a-truppen var ute och drack öl igår
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-09-07 13:55
pemo/ Svar: Psyket! Mattias Jonsson är ju känd för att aldrig hänga med huvudet, vara ödmjuk och alltid ger 100%. Han har aldrig sett sig som bättre än någon annan.

Näfver blev snabbt en av de bättre. Spelade i U-21-landslaget. Trodde nog att han hade allt dukat framför sig och skulle bli en stjärna. Sen kom skadan och det blev uppförsbacke. Vägen tillbaka blev svår och tung. Han började hänga med huvudet när inte allt gick lika lätt. Gnällde även i pressen på sin speltid. Nu är han i div 1.

Psyket spelar stor roll för en talang. Egentligen borde man skola talanger lika mycket i den mentala biten som den sportsliga.
AIK Saywee
2011-09-07 13:55
Krille, man kan inte heller skylla allt på killarna på planen, det är ju ändå de som blivit uttagna och coachade av Sixten och det är Sjögren som ansvarar för vilken trupp vi har, eller Sköldmark, eller hur fan det är i röran?

Jag skyller inte på någon, jag vet bara inte vad som är fel i årets organisation, för det är något som inte stämmer och letar febrilt för att kunna vara konstruktiv, men det hjälper ju inte på ett forum, det är andra som har ansvar för konstruktiviteten!

Jag vet dessutom inte varför jag skall tro att det kommer att stämma nästkommande år, men det känns mycket tryggt att ett guld är utlovat senast 2015.

Det verkar ibland vara så förbaskat segt, (senfärdigt), den som lever får se ?

Men ändå, Heja SPORT!
2011-09-07 13:43
Saywee//

Det är ingen bortförklaringar, utan en förklaring. Haddad skada kom tidigt och de fick vänta enda till augusti. Nu hittade man inget etablerat namn, så det fick låna in Brunet Hay Pino. Ett okänt och oprövat kort. Men ett billigt alternativ

Vad det gäller Bedoyas så var han bra innan landlagsutagningen. Men sämre efter.

Man kan inte skylla allt på Sixten eller Sjögren. Det är killarna på planen som måste göra sitt jobb och det har inte varit 100% alla gånger.
Örebro Butterix
2011-09-07 13:37
frågan från någon var om någon överhuvud lämnade som bosman under sixtens senare år (glömde astrit förra gången) och jag räknade upp dem som gjorde det. man bör väl försöka få pengar för dem alla eller? uppenbarligen var det klubbar som ville ha frempan astrit basse o roni i alla fall till slut. spelarinvest tog alla förlusterna.

nu har man fått 4 milj för bedoya efter att ha satsat 13-15 milj men alven kan bli en storförlust. undrar om spelarinvest är nöjda med det.

den som genererade mest stålar var en av de få som ösk ägde själva (micke 5,5 milj). kanske spelarinvest kan undra om ösk lägger ner lika mycket krut på att sälja spelarinvests spelare som de gör på få de äger själva. inte vet jag.
Örebro pemo
2011-09-07 13:36
Walker är tydligen en tränare som lyckas bra i superettan, men inte räcker till i allsvenskan. Om man skall se till resultaten i alla fall.

Sen har jag en allmän fråga. Vad är det som gör att vissa spelare är "bra" hela tiden medan andra "talanger" kommer upp som en sol, men droppar snabbt som en pannkaka. Jag skall ge två bra namn.
Mattias Jonsson (när han är hel ) håller alltid. Näfver var allsvenskans mest spännande talang, men försvann totalt.
Det finns säkert fler namn, men just de här två har jag sett mycket och blir väldigt fundersam på hur olika utvecklingen kan vara.
AIK Saywee
2011-09-07 13:35
kenya//

Porokara, Basse, Berra och Frempong, där var det mycket krångel hit och dit, riktigt knepigt och man vet inte, eller vet, vad som kan tänkas ligga bakom att dessa inte spelar i ÖSK idag ... GOK!

Olsen, Almebäck och Bedoya, tja, där har du nog tankar som nära överensstämmer med sanningarna.
AIK Saywee
2011-09-07 13:24
Marquis de Sade, ja det var faktiskt av humana/familjära skäl, som Olsén släpptes, det var mycket bra agerat av klubben.

Money can´t buy everything!

Rasta :)
Örebro kenya
2011-09-07 13:21
Butterix/ Av spelarna du tar upp som ÖSK tappat som Bosman är det väl ingen som sticker ut direkt och ingen som man kan lasta ÖSK:s ledning för att det inte genererade pengar?

Porokara var väl i stort sett klar för de israeliska laget vilket förmodligen raderade ut andra intressenter. Sen att det gick åt skogen var väl mycket agent + israelernas fel. Berra och Frempong hade inte många rätt i ÖSK trots att båda var sköna lirare. Basse hade väl de struligt på de flesta plan och tror inte intresset var särskilt stort från andra klubbar.

Olsen ville väl lämna för Danmark av personliga skäl och ÖSK "lät" honom lämna.

Almebäck och Bedoya å andra sidan kan man möjligtvis klaga över kontraktslängd osv. Man skall dock lägga på minnet att vid varje förlängning så kostar det en sign-on fee + en löneökning. Visst att det är pengar man kan få igen utifall spelaren blir såld men blev ju ingen direkt budgivning kring Almebäck eller Bedoya trots att de var relativ billiga. Möjligt att vi kunnat fått 10 milj var för de två om situationen hade varit optimal men det är bara en gissning från min sida.
AIK Saywee
2011-09-07 13:15
Godzilla, aha, va bra, OK fokus :)
AIK Saywee
2011-09-07 13:14
Krille//
Att skylla på Haddad´s skada känns inte bra, den har man haft ganska lång tid på sig att rätta till!

Att skylla på att Bedoy´a lämnande klubben, till och med mentalt, ganska tidigt känns heller inte bra, det har man haft ganska lång tid på sig att rätta till!

Det är kanske något annat, som hittils gjort, att vi missat guldet och är en bra bit ifrån målsättningen i nuläget, jag vet inte vad det kan vara?

Det är kanske för mycket laborerande, lite rörigt och kommunikationerna kanske kan förbättras, vad vet jag? Eller alldeles för klena spelare?

MEN, jag tänker inte klaga, vi spelar i Allsvenskan även 2012, det är nog det allra viktigaste för mig :)

Tro, hopp och kärlek till klubben :)
Örebro Marquis de Sade
2011-09-07 13:12
Butterix// Olsen är iofs en annan femma. han släpptes av andra skäl. det var bra av ÖSK.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-09-07 13:09
Saywee: nej,jag fokuserar främst på ÖSK. Att hitta fel hos andra är endast sekundärt.
AIK Saywee
2011-09-07 13:02
Godzilla, det är nästan lika stor underhållning att läsa dina motlägg mot ÖSK-Karl ;)

Fokuserar du främst på att hitta "fel" hos andra, eller ???

Heja SPORT :)
AIK Saywee
2011-09-07 12:53
Febern ger sig inte, jag kanske yrar ...

... men vi skall väl inte glömma Patrick Walker, som påbörjade arbetet, med att tvätta bort tråkstämpeln över ÖSK, han påbörjade det nya ÖSK, med en gladare fotboll :)

Han hade ett relativt klent material att jobba med, man han fixade återkomsten till Allsvenskan efter bara två år! (Det var till och med ganska nära efter bara ett år, men starten och nervositeten var för trög, respektive för hög, första året). Walker mobbades rätt skapligt på detta forum trots det han lyckades med ....

Det är inte många tränare som fixat sådant, jo kanske Gnaget gjorde ett kort besök i SE, men kika på andra "senklassiska" lagen, Peking, Landskrona, Hammarby, Öster, Sundsvall, Degerfors, etc etc ... de harvar/harvade i SE ganska länge/fortfarande ...?

Starkt jobbat Patrick!
Örebro Valderinho
2011-09-07 12:36
Attashadeh har varit het under träningarna så det blir nog så att han startar.
Bruno får nog göra ett inhopp om det behövs mer tyngd i straffområdet eller att Attashadeh tröttnar. Får William vara hel kommer så finns där en oslipad diamant.
2011-09-07 12:28
Har spelarinvest tagit upp det där med att spelare går som bosmanspelare med Sjögren?

Sedan krävs det att den andra parten, dvs spelaren vill stanna. Sedan krävs det också att det sker inom de ekonomiska ramarna ÖSK måste hålla sig till.

Det finns två sidor av ett mynt.
Örebro Butterix
2011-09-07 12:20
olsen slumpades bort för kaffepengar
2011-09-07 12:18
Wallonen//

Staaf är avstängd mot AIK.
Örebro Butterix
även alvbåge kanske går som bosman om vi inte aktar oss. ägs också av spelarinvest
Örebro Butterix
basoombeng, berra, porokara, frempong har gått som bosman och ägdes alla av spelarinvest

resultatraden 7-6-3-9(?) är väl ett typiskt mittenlag. medelvärde 6,25
Örebro munken
Krontorp// Instämmer till fullo. Förstår inte hur vissa resonerar när de får det att låta som att vi skulle ha en pengaslukande supertrupp som Sixten befogar över, ett real Örebro typ. Faktum är att ÖSK trots "största satsningen på spelartruppen nånsin" forfarande ligger i botten när det gäller hur mycket klubben omsätter. Jämför man med IFG Göteborg tex, som någon tyckte det var sjukt att vi låg bakom, så har de nära tre gånger högre omsättning än oss. Där kan man verkligen fråga sig vart pengarna tar vägen.

Om man ser till den sista tiden blir jag inte förvånad om ÖSK ligger topp-3 lägsta spelarlöner då ÖSK inte betalar Antonnens, Haddads, Bedoya, Almebäcks, Kihlens löner.

Sen är det klart att det finns saker att förbättra. Spelarförsäljningar har inte varit bra men samtidigt svårt att tvinga spelare att skriva nya kontrakt? Jag är definitivt inte överns med Sixten alla gånger vad gäller laguppställningar heller men i stort anser jag ändå att han har varit en viktig del i ÖSKs positiva förändring som jag tycker klubben genomgått de senaste åren.

.
Örebro Wallonen
2011-09-07 12:15
Hur bra är den nya Panamaanfallaren ? Någon som följt SvartVitts träningar senaste tiden?

Kommer Staaf fortsätta starta eller vad händer mot AIK ?
Annons: