/fotboll/osk/forum/3477.aspx/fotboll/osk/forum/3477.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2011-09-02 10:21
KCMarten//En faktor som påverkade förra årets placering var säkert det unika konstgräset, inomhusplan utomhus. Vi hade god hjälp på hemmaplan av ett konstigt konstgräs. Vilket våra gäster påpekade.
Örebro KCMarten
2011-09-02 10:10
Dessutom håller med Saywee gällande vår ledning. Hans "tjötiga" frågor är klart berättigade:

Hur många sportchefer har vi?

Vem är värvningsansvarig hos ÖSK?

Vad i H-e gör Sköldmark egentligen?
Örebro micro_42
2011-09-02 09:57
Måste nog säga att Saywee vann nattens duell med kommentaren:

"Namn: Saywee
Sänt: 2011-09-02 02:28
Inspektör Smack é klar för Swebus! Lämnar som busschaufför vid Lucia. "

Kanske genom fönstret i taket??
Örebro KCMarten
2011-09-02 09:57
Det är en rätt intressant diskussion som pågår härinne..

Nu tänker jag leverera en salva mot Sixten eftersom jag håller med ÖSK-Karl gällande vår tränare..

Problemet med ÖSK under Sixten är att han är en kompeten tränare teoretiskt men samtidigt dålig på att hantera oväntade situationer och kriser.

När truppen fungerar som den skall och vi har få avstängningar så vinner vi oftast under Sixten. Kör det ihop sig med skador och många avstängningar så förlorar vi. Sixten marginaler är dessvärre väldigt små eftersom han har få alternativ.

Så när alla fanns tillgängliga i början av säsongen så var en topp 3 placering helt klart nåbar. Tyvärr försvann Haddad rätt snabbt och resultaten uteblev. Sen när skada efter skada dyker upp så blir det ju inte lättare.

Sixtens ovilja att ändra på sitt 4-3-3 ÄR ett problem. Hade han, med tillgänglig manskap, valt att köra 4-4-2 kunde han plockat in Berger tillsammans med Nordin, Nordback och Paulinho på mittfältet uppbackade av Abdulahi.

På topp kunde Rama, Lushtaku och Astvald roterat på de två anfalssplatserna. Inget behov av en central target alltså och vi kunde ha struntat i panikvärvningen och tränat ihop laget istället. När Haddad och William blir friska kan man återgå till 4-3-3 om man så vill. detta gör dessutom att ÖSK blir mer svårlästa, så jag förstår inte varför 4-3-3 är så heligt?

När man hyllar Sixten för att han tog oss till en tredjeplats förra året bör man tänka på följande:

-Sixtens två första säsonger hamnade vi på en 6 resp 7
plats. Precis i snitt med övriga tränare vi haft tidigare.

- Förlustserien vi hade i somras är den längsta på decennier och uppvägs inte av den senare vinsttrenden, som dessutom tyvärr är bruten..

OM vi ligger kvar på den 9:e plats vi för närvarande ligger på, när serien slutar så har Sixten lyckats med det sämsta resultatet sedan år 2000 med undantag av 2007.
Detta med den bästa truppen på pappret sedan 90-talet.

Jag hoppas att alla som hyllade Sixten briljans förra året också kan vara objektiva nog att kritisera honom i år. Han saknar helt enkelt den flexibilitet i sin coachning som krävs för att vara framgångrik i praktiken.
Örebro TommyS
2011-09-02 09:27
Hemvändarn, håller med om det. Kalle fick tyvärr ingen speltid mot Danmark igår. Hoppas att det betyder att han får starta mot Grekland och fortsätta sin måltradition.
Örebro hemvändarn
2011-09-02 08:48
Gerndt valde AIK före ÖSK. Men det var först 4 säsonger senare via Sirius som han blommade ut efter 2 år i lära hos Gefle. Det är som att Staaf går till en konkurrent och om 2 år gör succe.

Muhammed Bangura var skadad när han skulle provspela med ÖSK så därför blev det AIK. Enligt honom själv var han mer sugen på ÖSK. Bra spel, bra spelare, bra tränare jkämfört med ett AIK i kräftgång men nu blev det AIK och resten är historia.

Vad gäller unga anfallstalanger så tycker jag att Kalle Holmberg är mer spännande än någon vi haft på länge. Sett honom ett par ungdoms matcher samt de inhopp han gjort i A-truppen och har höga förhoppningar om honom.

I William Atashkadeh har vi dessutom en klassisk målgörare. Snabb i djupled, distinka avslut och strulande ljumskar. Jag tror William och Rama skulle funka utmärkt tillsammans. När backarna har Williams löpningar att fånga upp kan Rama få mer yta att trolla alternativt någon att slå bollen på. Jag hoppas William får vara hel och vi får se mycket av honom till hösten.

Dessutom tycker jag att både Ahmed Yasin och Josef Ibrahim ser hungriga ut på träningarna även om Josef känns som lite hetare. Helt klart så utvecklas dom och kommer in i spelidén allt mer.
Örebro Bulten i Boo
2011-09-02 08:36
Ni som tycker att gnäll på dom som gnäller för att andra gnäller på andra som gnäller är gnälligt och inte borde få förekomma: "Allt" är väl "tillåtet" så länge man håller sig inom forumreglerna, eller?
Örebro Guldtass
2011-09-02 08:04
Ryktet om örebroarnas gnällighet är betydligt överdrivet ..... not :)))

Jag är inte så ofta inloggad här pga av många andra åtaganden och intressen.
Men jag förstår missnöjet då klubben i våra hjärtan gått kräftgång i år, halft om haft misslyckats såväl med spelarförsäljning och höstens spelarköp (vet vi visserligen inte än).
För min del känns en del av missnöjet lite överdrivet. Tycker att ÖSK haft lite otur också.
Först försäljningen av Almebäck & Bedoya. Båda vägrade förlänga kontrakten, så vad ska klubben göra - sätta de på läktaren som straff eller göra som man gjorde(?). Det här är en klubblednings stora mardröm.
Vi fick ändock in en del pengar på spelare som inte direkt var intressanta i större ligor.

Spelarköpen - anser att vi fick in bra spelare inför säsongen, minns att de flesta här var nöjda. Vi har dock haft förbenad otur med skador i år, både Haddad, som började säsongen strålande, och talangen William har problem med skador.
Situationen är som den är och inköpen inför hösten blev ju ingen dröm som blev sann. Med Peno vet vi inte hur det går - ris eller ros men känns som "grisen i säcken" lite grann.
Vet av en liten källa jag personligen har att ÖSK hade en "kanonvärvning" (ingen aning vem) på g men det stöp på de krav spelaren hade. Förstår att klubben inte vill äventyra ekonomin - klokt nog.

Håller dock definitivt med någon här som tidigare kritiserade satsningen på talangutvecklingen och ÖSK ungdom. Här finns det helt klart brister i organisationen, känns som en stor förlust om ÖSK ungdom åker ur vilket dom ser ut att göra.
Däremot ska vi inte jämföra med andra klubbars ungdomssatsning och höja de till skyarna. Det gnälls nog ganska mycket hos andra supportrar med.

Önskar er alla en trevlig dag.
Örebro D. McGrain
2011-09-02 08:02
Oj, vad det är personligt på det här forumet.... Man måste väl få tycka att spelare, tränare, ledning är skit och tvärtom få inlägg där andra tycker tvärtom. Men, det behöver väl inte bli så himla personligt. Jag har en helt annan åsikt än ÖSK-Karl om tränare och i viss mån ledning, men respekterar hans åsikt och jag ger min synvinkel på hans eller annas inlägg. Det är väl det som är ett forum?? Men att bli så personlig och be han hålla käften eller försvinna etc. bara för att jag inte tycker likadant är väl bara en tråkig stil och trist att läsa. Nej, mer åsikter och debatt men respektera personerna som skriver!

Forza Demon-Sixten! ;-)
Örebro jappel
2011-09-02 08:00
Om (jag säger om) vi ska ha ett nytt namn på vårt älskade forum tycker jag att
Svart på VItt skulle vara passade :)
Örebro Bulten i Boo
2011-09-02 07:50
Aspen// Då hade jag, vilket var för väl, fel i båda mina farhågor!
Som jag skrev i något tidigare inlägg: Glada människor lever längre än arga.

ÖSK-Karl// Tror inte att det skulle vara någon större hit att kalla den "kungens pokal" direkt med tanke på hans eskapader genom åren...
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-02 07:19
När det gäller spelarförsäljningar håller jag med Pemo delvis. Viss skulle vi fått mer för Bedoya & Almebäck om de fortfarande haft mer kontrakstid kvar men vissa saker tror jag man får bära med sig:

1: Dom stora pengarna får man nästa uteslutande för riktigt vassa forwards. Någon ung hyfsat skadedfri sådan har inte ÖSK visa upp sedan Mattias Johnssons och Niklas Skoogs dagar. Vi hade väl Gernt här på provspel men han hade inte tillräckligt med potential ansågs det ;)))

2: Bedoya slogs inte marknaden om direkt. Trots att han snart var på väg att bli Bosman fanns det bara en (av oss känd) klubb som visade konkret intresse.

Jag tror att vi kanske kunnat få upp mot 10-12 mille för Almebäck om han haft något mer år kvar. Han är/var väl ÖSK:s mest intressanta spelare. Ung, skadefri, spetskompetens (snabbhet) och blivande landslagskarriär. Där missade ÖSK pengar pga av feghet i kontraktsskrivande (vilket de kompenserade med att skriva 4 års kontrakt med Skade-William för att inte få kritik för att göra samma misstag igen)

Naturligtvis har Aspen rätt att man måste se till professionalitet i hela organisationen. Inte bara på plan. Och naturligtvis kan kan kritisera Sjögren likaväl som Sammy Wowoah. Men jag håller inte med om att ÖSK skulle kunna fått så himla mycket mer pengar som man kanske kan tro.

Däremot är ÖSK:S U Kräftgång oroande tycker jag och att det känns som om man bara lämnar skutan att sjunka. Och det har varit väldigt få egna (från ÖSK:s egna led) spelare som kommit fram under Sixtens år (vilket inte måste bero på Sixten). Vad beror det på?
Örebro Aspen
2011-09-02 06:24
pemo // Klart att man inte får lika mycket för en spelare med ett långt kontrakt som en med ett utgående. Det det jag menar med långsiktigt planering. Se "Den osynliga handen" om att satsa och får utdelning.
För övrigt har jag inte haft någon synpunkt på betalningen för ÖSK:s sålda spelare. Var det en kommentar till mitt inlägg? Glöm inte att scrollfunktionen finns om det blir för jobbigt att läsa.
Att ha synpunkter på ledningen, det är en öm tå man trampar på. Slutsatsen är att man då träffat något som bör åtgärdas.
Mitt inlägg handlade om talangutveckling och scouting av spelare. Inte något annat.
AIK Saywee
2011-09-02 03:05
ÖSK-Boldt,
04.18 skall du ut och springa igen, ingen tjuvstart om jag får be, känns i så fall lite onödigt, när du skall springa så långt, som 200 meter :)
AIK Saywee
2011-09-02 02:39
Detta skrivande om att andra klagar eller gnäller känns lite löjligt ibland, tycker jag alltså, och blir ofta så, att det gnälls, på de, som gnäller eller helt enkelt kanske inte är tillräckligt nöjda, utan vill att vissa saker, kanske kunde bli bättre.

Men vissa fenomen, inom vår kära klubb, verkar vara oantastbara, skriver man något om fenomenen, så är de som gnäller, över gnället, framme och gnäller.

Vi är gnällnärkingar alihopa, innerst inne, var vi än befinner oss :)

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-09-02 02:28
Inspektör Smack é klar för Swebus! Lämnar som busschaufför vid Lucia.
AIK Saywee
2011-09-02 02:17
ÖSK´s sida på SvenskaFans heter väl "SVARTVITT" och forumet heter väl "Örebro diskussionsforum".

Jag tycker det duger bra :)

Klarar man inte av att läsa här, kan man ju klicka sig in och skrålla, men då försvinner ju lite av tankegången med att diskutera ...

Heja SPORT!
Örebro MrCrowly
2011-09-01 23:29
ÖSK-Karl//

Ja att synas i TV lär det inte bli mer av i hockeyn...

"den oumbärlige"// Kan ju döpa forumet till "Forum Sadness - forumet du läser om du känner dig för glad/uppåt, du kommer fort ner på ett dämpat/lågt humör, även efter en vinst"
Örebro pemo
2011-09-01 23:25
Aspen// Jag är för dåligt insatt i hur ledningen jobbar, då jag inte bor i Örebro och aktivt kan ta del av deras arbete.
Att klaga på spelare som inte håller klass är lättare. Dessa ser jag ju på matcherna. har inte missat en seriematch hemma sedan sista ( senaste ) året i SE. Däremot har jag erfarenhet av föreningsarbete med förtroendeposter och vet att man inte alltid får som man vill.

Sen ser jag inte det hemska misslyckandet i att inte få lika mycket för spelare som AIK och Häcken osv. Det beror naturligtvis på att vi inte haft någon stjärna att sälja. Om William hade varit hel och gjort 15 mål i år, så hade vi med säkerhet sålt honom för liknande siffror som de först nämnda.

Men du får inte lika mycket för en bättre beg SAAB som en ny Volvo.

Till slut vill jag bara berätta att jag håller på ÖSK för att jag kan åka och se matcher. För att jag känner igen alla spelare på planen. För att jag gillar stämningen på arenan. För att jag skarattar av glädje när vi vinner och sliter mitt hår av förtvivlan när vi spelar dåligt. För att jag får ont i magen när jag följer bortamatcher på NA.se och vi leder med 1-0 fem minuter innan slut.

Ville jag bara se segrar utan spänning så skulle jag hålla på Barcelona.
Och hur kul är det?

Forza ÖSK!!
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-09-01 23:17
Jävla helvetes jävla skitsida!
piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip

Mitt inlägg försvann!

Sorry för pipet
Örebro kenya
2011-09-01 23:01
Jag trodde jag gjorde klart för dig i och med mitt inlägg hur mycket jag bryr mig. Jag önskar ÖHK lycka till att förvalta pengarna och hoppas de får en mer positiv sponsor än (2 år till åt skogen).

God natt Karl, Aspen och alla andra stolta ÖSK:are.
Örebro Pintorp
2011-09-01 22:57
Inspektör Smack// Fan vad gött!!!
Örebro Conjuration
2011-09-01 22:57
I sådna fall om vi ska ersätta "svartvitt" så ser jag gärna förslaget "Sarps hörna" ;)

Svartvitt är helt okej dock.
Örebro Aspen
2011-09-01 22:56
Jag går på hemmamatcherna och spendrar c a 500 spänn varje gång. Det gör jag inte av ilska.
Sedan hoppas jag att ÖSK blir en bättre klubb. Har många gånger berömt VD som gjort ett bra jobb.
I stort sett alla här dissar till och från spelare som inte gjort att acceptabelt jobb och önskat dom bort från föreningen.
Jag tar mej friheten att dissa de i ledningen som inte gjort att acceptabelt jobb. Men det har ett antal här väldigt svårt med.
Varför önskar Ni bli av med spelare som inte håller AS-standard men vill inte vässa den sportsliga ledningen.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-09-01 22:50
kenya//

Intresseklubben anteckande nyss, det vad personalen tycker o vill skiter du i, eller? Inte heller varningsteckenen till ÖSK-Elitfotboll och var mina sympatier låg såg du, eller? IQ.
2011-09-01 22:44
Bulten i Bo//

Det med Nazist hade jag ingen aning om? Vilken partitillhörighet har då Lennart Johansson? Skulle det inte vaea bättre att köra en helt opolisk, t.ex Kungens Pokal, eller tror du då republikanerna gör uppror? Jag menar allvar.

Inspektör Smack (får ni äka buss igen?)/
Kan du visa ett enda inlägg där du haft rätt om spelarövergångar?

Hammarby Inspektör Smack
2011-09-01 22:36
Alvbåge é klar för Blåvitt! Lämnar som Bosman vid nyår.
2011-09-01 22:35
den oumbärligr//
Aspen får ju skit så fort han visar sitt nick här, man tror han kommer igen, eller hur Aspen? Du är inte den som bangar.

Själv ligger jag lågt av personliga skäl.
Örebro kenya
2011-09-01 22:32
Okej, Karl. Antecknat och klart.

Hoppas de kommer väl till pass inom hockeyn. Då kanske de även kan få 75% av dina gnälliga inlägg på sitt forum? Fast det kommer kanske ta 50 år innan du tappar tålamodet även där...

Forza ÖSK! För mig finns det bara ett lag. ALLTID!

Örebro Aspen
2011-09-01 22:29
en oumbärlige //Mitt stora intresse är talangutveckling. Det är verkligen inte s/v skribenternas favoritämne. Där är EYRAVALLEN riktigt bra. Annars tycker jag redaktionen gör ett mycket bra jobb.
Kanske har jag en yrkesskada när det gäller långsiktigt tänkande.

Bulten i Boo //var hittar Du argsintheten mot ÖSK? Varför vill Du göra mej ännu argare när jag inte är arg?
Annons: