/fotboll/osk/forum/3472.aspx/fotboll/osk/forum/3472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-09-02 19:47
Brus-Nilsson, exakt, fast jag tycker nog att det är 12 års nivå !!!

KCMarten, 19:25, exakt, fast jag tror på 2-0, alltid !!!

Heja SVERIGE!

FRISKT HUMÖR ;)
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-02 19:47
Heja Sverige!
Örebro KCMarten
2011-09-02 19:25
Nu tänker jag älska BlåGult en stund.

Jag tippar att Zlatan avgör med matchens enda mål i 91:a minuten ;-)
Örebro KCMarten
2011-09-02 19:24
Keya 16:14//

Visst stormar det om AIK. Om spelare inte presterar så blir de bänkade. Det väcker reaktioner. Om tränare inte lyckas får de sparken. det väcker reaktioner. AIk är en klubb som så sent för två säsonger sedan vann dubbeln. förra året såpelade AIK i Campions league för andra gången på 15 år. Efter ett mellanår är de tillbaka på Europaplats igen och säljer 2 st spelare för drygt 50 milj.

Jag säger inte att AIK gör rätt. Jag är ingen AIK:are utan brinner för mitt ÖSK.
Så personligen skulle jag strunta i vi sparkar tränare, spelar med träben, leker hela havet stormar eller spelar 6-4-0 med tjongbollar.

BARA VI VINNER MATCHER OCH TAR GULD NÅGON GÅNG!!!
Örebro Brus-Nilsson (Ge Abdulahi chansen)
2011-09-02 19:23
Vissa personer på forumet skulle kunna använda alternativsiten och spy galla på varandra där! 14-årsnivå...
AIK Saywee
2011-09-02 19:14
Håller delvis med Guldtass, avvakta med Sixten´s popularitet, nu skall Magyarerna krossas ...

Heja Blågult!
AIK Saywee
2011-09-02 19:11
Double trouble

(John Mayall)

Jag fick in en dubbel, men tog bort det första inlägget ...
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-09-02 19:08
Gatutsio//

Vad skriver du för dynga? Skulle jag svarmåla ÖSK inför andra sponsorer. Det är nog få som tipsat marknadssidan och fått andra sponsorer till ÖSK än just jag, vilket uppskattats oerhört.

Det jag skrev är att andra sponsorer (ja, även jag själv) börjar tröttna. Kanske inte så konstigt, inte i mina ögon ändå. Sedan om ett företag har en massa anställda som vill gå t.ex på Ishockey är det väl inte konstigt om en stor del av sponsorpengarna hamnar där. Det var en varning till ÖSK, ni är inte själva i stan längre.

Sedan var det någon som skrev att man inte kan se ÖHC i TV, gick ju mängder med matcher med dem just där förra året. Jihde åkte runt på skridskor och gjorde spelarintervjuer ofta. Nu finns det två stora publiklag till. ÖHC och Indianerna. Då håller det inte i längden att "skänka" bort våra stjärnor p.g.a inkompetenta kontrakt. Då sitter vi snart i en ekonomisk snara igen. Vem skall då komma till undsättning? Ett nytt Spelarinvest kan vi glömma och någon Fahlander har inte ÖSK..

Sedan att Sixten är den bäst betalda (tror jag) tränaren i AS är för mig helt ofattbart, till det kommer att vi avlönar två sportchefer och en katastrof (ser så ut) till tillslagstränare.
AIK Saywee
2011-09-02 19:06
gatutsio,
jag hoppas verkligen att du har rätt angående Sixtens enorma popularitet (mer än mycket), bland startelvan, som väl är ganska stor, typ 20 pers eller fler, samt även av andra.

Jag är glad om det är sant, men hur vet "man" sådant, eftersom "du" skriver att det är ett faktum?

Utveckla och fördjupa gärna lite i detta ......
Örebro Guldtass
2011-09-02 18:54
Hej där, nu får vi sansa oss. vi vill ju alla ösk väl. Jag själv tror stenhårt på sixten & co och håller då naturligtvis inte med hans s.k. kritiker som ett par verkligen är på gränsen till oseriösa.

Men nu ..

är det .. all sweden in!!!

har liiite svårt att foka på ösk.
AIK Saywee
2011-09-02 18:51
ÖSK-Boldt, 17:02, håller verkligen med dig, att uppleva personangrepp (gäller inte mig för närvarande), är inte speciellt glädjande, vilket är sådant som kan förpesta tillvaron ..

Det är som BiB brukar skriva, "typ" var glad och lev längre :)

Satsa allt på ett djävla kuppenguld!

Heja SPORT.
Örebro pemo
2011-09-02 18:51
En liten fråga angående ÖSK-U. Visst är det så att i stället föra att spela i en juniorserie så spelare ÖSK:s juniorer i seniorserien. Just nu div2, men nästa år med all sannolikhet div 3.? Kan man då kalla det för ett talanglag? Alltså ett lag där man kan hämta 19.21 åringar som går in i ett allsvenskt lag?
Är inte medelålder snarare 16-17 år i detta lag?
Jag trodde att det var för att härda juniorern som de spelade seniorfotboll. Inte för att vara back-up till A-laget.

Krångligt. Kan någon förtydliga?
AIK Saywee
2011-09-02 18:26
Krontorps, det är din tolkning ...

"Tror inte som Saywee försöker påskina att det inte finns nån kommunikation inom ÖSK. "

Har jag skrivit detta, jag förstår inte hur dåligt folk härinne läser, och hur underligt man tolkar ibland, typ "att det inte finns nån kommunikation" ...

... jag ifrågasätter kommunikationen mellan ÖSK´s olika aktörer ibland, det är väl inte så underligt, med tanke på all jädra röra och ibland är kommunikationen, dvs vad vi säger, skriver, läser eller hur kroppsspråket ser ut, något förvånande?

Men att det inte finns någon kommunikation alls, mellan viktiga aktörer, det vore inte speciellt bra. Men jag tror att den finns, men kanske skulle kunna "förbättras", vilket är exakt lika med "gnäll" ;)

GNÄLL PÅ BARA!

Nej mina svartvita vänner, nu verkar vi bara vara ute och leta fel hos varandra, det är konstruktivt, som några brukar anse att det inte är.
Örebro Aspen
2011-09-02 18:15
Godzilla Hårddisksson //Det jag menade med den ekonomiska satsningen var att den gör man inte om man är "hånfull, hatisk, onyanserad och fullständigt orimlig" mot klubben och dess företrädare. Fattar Du nu??

Du har inte noterat att jag under 2-3års tid berömt Jan Karlsson för hans jobb. Problem med minnet?
Problem med öppna svar på dina personangrepp?
Örebro gatutsio
2011-09-02 18:03
måste reagera lite på debatten om hur ösk sköts
ang.sjögren..sixten osv
faktum är när det gäller sixten så är han mer än mycket populär i spelartruppen
inte bara i startelvan
när det gäller sjögren så har han kostat läropengar........men man ska också veta att han absolut inte själv bestämmer vem som ska värvas......kontraktslängd osv
han föredrar upplägget och styrelsen tar beslut..........där för övrigt spelarinvest är starkt representerat

när det gäller ösk-karl så förstår jag att han har ett starkt ösk-hjärta
men att hela tiden spy galla över tränare ......sportchef... som liknar en vendetta
så är det dags att reagera
är ok.......att han vill sluta sponsra ösk............men när han i samtal med andra sponsorer försöker svartmåla ösk går det för långt
vill du skada ösk??????
för det är det precis slutsatsen man kan dra när du försöker påverka sponsorer negativt
vet att du vill väl och älskar ösk.................och du har full rätt till dina åsikter............men skada inte laget i ditt hjärta
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-09-02 17:27
Men snälla Aspen, din sista mening skulle mycket väl kunna falla under kategorin "personangrepp". Mitt eventuella psykiska tillstånd har väl inget att göra med kärleken till Sportklubben? Vidare har väl ekonomiska muskler inget att göra med hur man för sig i en diskussion? Eller har man rätt att vara extra kritisk och hånfull om man skjuter in pengar i klubben? Rätt har ju visserligen alla att uttrycka sig hånfullt men då förbehåller jag mig rätten att gå i svaromål. Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. ÖSK är förövrigt mycket professionellt skött av att döma av att ekonomin är i fint skick.
Ta förresten svar på PM, jag kan tänka mig att andra skribenter kan bli lite irriterade på att vår lilla vendetta tar upp all plats.
Örebro Aspen
2011-09-02 17:23
Godzilla Hårddisksson //
Du skriver: kritiken från Kalle,Aspen osv är hånfull, hatisk, onyanserad och ibland fullständigt orimlig.

Är man hånfull, hatisk, onyanserad och ibland fullständigt orimlig.
När man sponsrar ÖSK med 100 tusentals kronor (som ÖSK-Karl), själv har jag en mindre post i spelarinvest. Man går på alla hemmamatcher och flera bortamatcher.
Både ÖSK-Karl och jag vill att ÖSK ska vara professionellt skött både på konstgräset och utanför det. Professionellitet från topp till botten är det enda som kan göra ÖSK till ett stabilt topplag.
Hur mår Du??
2011-09-02 17:13
Aspen: inget alls! Fortsätt så!!
Örebro Aspen
2011-09-02 17:08
Godzilla Hårddisksson //
DU HAR FORMULERAT DET GRÖVSTA PERSONANGREPP JAG BLIVIT UTSATT FÖR.
Vad i nedanstående inlägg är
1. hånfull
2. hatisk
3. onyanserad
4. fullständigt orimlig

Namn: Aspen
Sänt: 2011-09-01 20:32 Ändra
ÖSK-Boldt// ÖSK måste få feedback från sina medlemmar hur man sköter sitt jobb. Ger alla (supporters och medlemmar) signaler att det är ok att hantera scoutingen av spelare som den senaste targeten är jag rädd att många sponsorer med eget företag ger upp. Man måste sköta en verksamhet på ett bättre sätt, det förstår sådana personer. T ex ÖSK-Karl.

TACK Saywee FÖR ATT DU ORKAR JOBBA FÖR ATT ÖSK SKA BLIR ETT TOPPLAG, INTE EN MEDLEMÅTTA ELLER SÄMRE.

Man ser hur det gått med talangverksamheten. Det är ytterst få här på s/v som skriver om den. Väldigt många är glada och nöjda och önskar äldre gentlemän från Blekinge eller av färdiga spelare från en avlägsen del av jorden.

Vi som tröttnat på den uppgivna attityden häckar tills vidare på hos Mittåt på EYRAVALL Samtidigt som vi vet att ÖSK måste för eller senare gå samma väg som MFF, Elfsborg, HeIF, Häcken om vi ska bli ett topplag. Tyvärr tar det minst 10 år att nå så långt. Och dessutom bra relationer med både andra lokala klubba och skolor.

Så här gör HeIF sina panikvärvningar: "Jag och Reine såg honom när vi var iväg och scoutade för en tid sedan och han gjorde då ett starkt intryck på oss. Vi hade tänkt intensifiera bevakningen i höst, men nu fick vi möjligheten att låna honom istället. Det är ännu bättre", kommenterar Jesper Jansson sitt senaste fynd till HIF.se

Man önskar att ÖSK har sådan framförhållning så man vet vad spelarna går för innan man bjuder in dom. Många klubbar b a AIK har den åsikten att det är bättre att se spelarna i sin naturliga miljö än att än på några dagars gästspel.

Vi alla hoppas väl att senior Panama blir en riktig fullträff. Hela värningsproceduren verkar dock inte vara på någon elitnivå. Nu åter till EYRAVALLEN.
2011-09-02 17:05
Aspen: är du allvarlig? OK,jag stryker formuleringen "hatisk" men i övrigt tycker jag det på pricken stämmer. Du har förövrigt en extremt bred definition av begreppet "personangrepp". Jag tänker heller inte spendera min mycket värdefulla tid på att läsa dina gamla inlägg så du får nog allt skicka till admin och berätta om det här personangreppet!

Till diskussionen: jag kan hålla med om att Walker började lossa på Lundins taktiska tvångströja men passningsspelet under Sixten överstiger vida Walkers dito i kvalité. Med bakgrund av detta håller jag verkligen inte med om att Sixten skulle vara en "ordinär" tränare. Tvärtom, en mycket extraordinär tränare. Men som ALLA tränare har han givetvis brister och många av dessa har ventilerats här inne. Men hans brister är inte riktigt lika många som Lundins eller ens Dalas. Jag tycker det är märkligt att komma med deterministiska påståenden att vi bara inte kan vinna sm-guld med Sixten vid rodret. Vem tusan är ni att sia om framtiden? Ni som bestämt hävdade att vi skulle åka ur Allsvenskan i fjol efter en kort period av knackigt spel...Märk förresten väl att jag INTE åsyftar alla Sixten-kritiker i forumet med den sista formuleringen. Jag vill ju inte bli anmäld för personangrepp!!!
Örebro Gummianka
2011-09-02 17:04
Kräfthelg
ha det bra ÖSKare

På restalundsvägen...
Örebro ÖSK-Boldt
2011-09-02 17:02
Jag blir stolt. Över vadå?

Jo engagemanget här inne.
Väldigt många nyanserade och genomtänkta inlägg för vad man tycker och tänker.

Håll gärna en svettig, hetsig debatt mot varann, för varann, med varann.
Men försök undvika personangrepp om det nu inte är med glimten i ögat förstås.

Bottomline: Oavsett vad man vill med sin mening här så är det ju för ÖSK:s bästa. ELLER HUR? :-)

Jag menar, på svenska cupfinaldagen när vi står det med bucklan så förenas vi alla i en enda stor svartvit orgie. Tillsammans utan problem. Förhoppningsvis.

Mot Cupguldet !!!
Örebro kenya
2011-09-02 16:14
Marten// Jag menar att HIF, Elfsborg och MFF är toppklubbar JUST NU i Sverige när det kommer till ekonomi och spelarmaterial. Detta vänder väldigt fort och jag kategoriserar Elfsborg som det mest stabila topp klubben efter en väldigt medveten satsning.

MFF exempelvis ligger trots allt ganska långt ner i en haltande tabell och lyfts mycket av sitt "lyckade" Europaspel. Troligtvis förlorade man ett visst fokus i och med Roland Nilssons vara eller icke vara. HIF som tappat otroligt många spelare tror jag får väldigt svårt nästa säsong. Innan säsong såg jag dock dessa klubbar som favoriter före ÖSK.

Du säger att du blir hånad av AIK:are men där svänger det väl mer än någonstans. Man skall dock aldrig underskatta publikens effekt på ett lag. AIK har ett otroligt stöd i medgång, både på hemma och bortaplan. När man väl får hjulen att snurra så är man oerhört svårstoppade. Det är bara att inse att vi ligger efter på den punkten också. Vi är dryga 6 000 på matcherna men låter knappt mer än 600.

Det här är allsvenskan och det är ingen liga som svänger lika mycket som vår. Halmstad har vunnit guld, nu åker man ur. MFF behåller hela sin spelartrupp från förra året och kommer som högst 4-5a. Djurgården var länge ett fruktat lag med spelare som Elmander, Isaksson och Källström. Nu är man på kvalplats. Vi kan inte sticka under stolen att det krävs att vara på rätt plats vid rätt tillfälle.

Jag tror dock det finns ett hopp att kunna stabilisera sig i toppen men det är INGET lag som lyckats med det hittills. Tror då att det krävs kontinuitet i stil med Elfsborg.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-02 15:45
Brunet kan bli en positiv överraskning på Behrn Arena. Och en negativ överraskning för våra motståndare ;).
Örebro KCMarten
2011-09-02 15:42
Kenya //

Du hör ju själv vad du säger. Du räknar upp HeiF som storklubb. De som låg 25 år i Ettan för att sedan gå upp och köra om ÖSK. Du räknar upp Elfsborg som storklubb. De var ett lindansargäng man skrattade gott åt förr. De tänkte till, byggde en ny arena och körde om ÖSK. Hur många skitklubbar skall köra om ÖSK och bli storklubbar innan vi fattar vad som händer? Gefle? BK Häcken? Norrköping?

S E & Sekt E //

Det är stor skillnad på truppen som Walker hade och den som Sixten förfogar över. Det har sagts förr och tål att upprepas. Resultatet med den befintliga truppen första halvan 2008 var lika mediokert med Sixten som med Walker.
Det var först när Alvbåge, Olsen och Bassombeng kom in i truppen efter skada som det började lossna. För att inte tala om dåvarande nyförvärvet Staaf. Detta hade alltså med spelarkvalitén i truppen att göra. Inte sättet att spela.

Sixten förfogar i dag över ÖSK:s bästa trupp på mycket länge. Ändå lyckas han inte få till en bättre placering i tabellen är nia. När jag i somras kritiserade Sixten så fick jag svaret "vänta bara det blir bättre". Då låg vi tia, så vi har lyckats avancera en placering sedan dess med sju matcher kvar. Jippie..

Det går inte att bortse ifrån fakta. Sixten har haft större resurser än någon annan tränare på mycket länge. Utifrån de förutsättningarna så KRÄVER jag resultat. Jag vägrar lyssna till bortförklaringar som skador, dålig stämning i truppen p.g.a avtalsförhandlingar m.m. eftersom detta är vardagsmat inom elitfotbollen och skall kunna hanteras av ledningen. Det kom väl knappast som någon chock att Almebäck och Bedoya ville lämna under sommaren. Hade man förberett sig inför detta? Nix. Ut i sommarfönstret och panikhandla istället är tydligen modellen som gäller.

Nä, återigen det kan mycket väl hända att ledningen med Sjögren i spetsen vaknar med en geniknäpp och börjar förstå vad som krävs, men jag är tveksam. Vi lever i år 2011 och de har fortfarande inte förstått vikten av en uttalad presstrategi eller mediaträning så förutsättningarna är inte så goda.

Jag vet att jag låter som om jag käkat taggtråd och det bjuder jag på. Jag är nämligen trött på att höra från AIK:arna som bor runt mig skratta åt ÖSK:s fumliga försök att bli något i Svensk fotboll. Dessvärre har de har många gånger rätt.

Jag kräver ännu inga avgångar. Jag vill se resultat, men börjar tröttna..

Örebro Aspen
2011-09-02 15:31
Godzilla Hårddisksson //
DU HAR FORMULERAT DET GRÖVSTA PERSONANGREPP JAG BLIVIT UTSATT FÖR.
Jag ber dig att precisera var jag varit:
1. hånfull
2. hatisk
3. onyanserad
4. fullständigt orimlig

De inlägg jag skrivit den senaste månaden börjar 2011-09-01 20:32 och går framåt tills nu. Sedan finns det inlägg som är äldre än augusti.

Kan Du inte precisera belägg för dina personangrepp öppet på detta forum kommer jag att skicka personangreppen till admin med en förfrågan om sådana ska förekomma här.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2011-09-02 15:22
Vår nye Panamakille överraskade tydligen med ett bra spel på dagens träning. Han är kanske trots allt är ett fynd.. Jag själv hade en ganska skeptisk inställning av honom just för att han kom in i elfte timmen. Det blir nog lätt så att man antar att han är en panikvärvning just för att han knappt hann med ett provspel. Men styrelsen och ledarna hade förhoppningsvis hört sig för innan man tog hit honom. Så nån Youtubevärvning är det nog inte.
Örebro Krontorps
2011-09-02 15:22
KCMarten/
Jag har fått känslan att Sjögren och Sköldmark är lite som sportchef och assisterande sportchef. Med Sköldmark som fokuserar mer på affärssidan av det. Som sagt bara min spekulation.
Man bollar nog mycket fram och tillbaks med varandra och andra i föreningen. Tror inte som Saywee försöker påskina att det inte finns nån kommunikation inom ÖSK.
Örebro kenya
2011-09-02 15:16
KCMarten/ Jag hoppas och tror att vi kan vinna SM-Guld med denna organisation och tränare men det är mycket som måste klaffa både för oss och saker som inte får klaffa för andra lag.

Finns flera lag med bättre trupper än oss och större ekonomiska muskler och så lär det fortsätta vara. Se exempelvis MFF, HIF, Elfsborg. Sen finns det alltid uppstickare som gör bra säsonger och där spelarna presterar för att nästa år (oftast) dippa, i år ex AIK och GAIS, förra året ÖSK och Trelleborg.

Det svåra är att befästa sin position där uppe i toppen och det har väl i stort sett ingen gjort. Undantag Elfsborg som jobbat länge med sitt projekt i allt från spelare till tränare ända upp i toppen.

Vi kan inte få hybris av vår tredje plats!!! Det var flera lag som underpresterade medan vi pumpade på. Vi måste se det ur ett långsiktigt perspektiv. Visst om vi sparkar Sixten, Sköldmark, Sjögren och allt vad de heter men då vill jag ha ett färdigt paket klart med tränare och styrelse. Är det någon som vet hur detta paket skulle se ut!? Vem skulle knåpa ihop det?

Om det nu skulle finnas ett sådant färdigt alternativ som ÖHK-Karl eller Aspen knåpat ihop då hoppas jag för guds skull att de får chansen i åtminstone 5 år innan klagomålen kommer. Det tar tid att bygga en organisation ifrån grunden och framför allt en med guld i siktet.

PS. Så hoppas jag även och tror att det finns en tanke bakom Sköldmarks och Sjögrens roller. Tror i vilket fall inte att ÖSK valt att slänga ut pengar på dessa i onödan.
Örebro Sekt. E
2011-09-02 15:13
Att skriva att Sixten är högst ordinär tycker jag känns som ett ganska statiskt sätt att beskriva en pågående process baserat enkom på vad som skett ur resultatperspektiv. Att inte se till den spelutveckling som skett och anta att inget kommer att utvecklas under hösten, nästa säsong och den därefter vore väl lite trist. För mig som åskådare är det ganska stor skillnad på hur jag upplever spelet nu och spelet med Walker och dessförinnan. Så ur det perspektivet är Sixten bättre än ordinär för mig. Sett ur hur Sport blir behandlat i media och av andra spelare och lag så är Sixten även där bättre än ordinär. Sett ur möjligheten att värva nya spelare genom en attraktiv spelmodell är han också bättre än ordinär. Däremot håller jag med om att han visat prov på bristande flexibilitet i matchsituationer och att han har ganska tydlig utvecklingspotential.

Annons: