/fotboll/osk/forum/3468.aspx/fotboll/osk/forum/3468.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-09-12 15:06
Krille, din andliga närvaro kommer att vila över arenan, krya på dig :)
Örebro Conjuration
2011-09-12 15:02
Visste inte vilket resultat jag skulle tippa men då ser jag på senaste lagnyhterna att Motala (liknande matchställ med oss) vann mot Trollhättan med 1-0

Det är ett tecken! Därav, lätt att tippa dagens match kom ihåg var ni läste det först ;) ÖSK-Karl, du som halvt vidskeplig måste väl dela min teori?
Örebro Aspen
2011-09-12 14:57
Gnaget har redan intaget Örebro.

Hoppas de avarter av fotbollssupporter som brukar härja i vår fina stad är kvar i Solna.
Örebro Valderinho
2011-09-12 14:57
Jag har en bra känsla inför matchen vilket har inneburit förlust alla gånger...!
Hoppas på trendbrott idag;)
Örebro Svartvitt forever
2011-09-12 14:55
ÖSK-Krille// Krya på dig!

Godzilla H// Jag å min sida har en dålig känsla, men då brukar det i och för sig bli vinst.
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-09-12 14:55
Ja, jag har också en bra känsla inför ikväll. Bara jag får se bra spel ikväll (någonting vi knappast varit bortskämda med i år)...

Synd med så många spelare borta jämt, kan aldrig spela med "rätt" lag. Eidur mittback ikväll? Paulinho småskadad..? William Attack från start? Riski från start?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-12 14:14
Saywee//

Jag är ledsen men jag kommer inte kunna närvara fysiskt på Behrn Arena ikväll. Då jag fick min dom av en läkare idag. Det såg ju inte så bra ut om man säger så. Men jag kommer närvara framför tv:n och heja fram svartvitt ikväll.

Forza Svartvitt!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-09-12 13:46
Riktigt härligt peppad inför matchen ikväll! Har en bra känsla och tror på 3-0.
Nu börjar klättringen.
AIK Saywee
2011-09-12 13:36
Artwork, och var är Tv:n placerad, i Skebäcks rötkammare ...

se fotboll live ...

...på BEHRN ARENA :)
AIK Kribba
2011-09-12 13:26
hemvändarn, Ja, vi har lyckats väldigt bra med pressspelet i år. Tycker det är en av huvudpunkterna till vår så här långt klart bättre säsong än vad vi alla trott på innan.

Vår defensiv har varit mycket bra, vet inte om den varit allsvenskans bästa,men mittlåset är i alla fall som det känns solklart topp 3 där. Yttebacks spelarna har inte kommit lika bra till,men sammantaget får man vara nöjd,helt klart. Vi är också väldigt nöjda med vårt målvaktspel i år,på båda våra målvakter.

Det som känns oroande är anfallsspelet. Lovande spelare där,men där behöver alla höja sig nu ett snäpp.
Örebro Artwork
2011-09-12 13:13
Nya Tv:n ska vara igång ikväll enligt Arvi Taaler.
Örebro Aspen
2011-09-12 13:10
Två lag med trubbiga anfall - dret lutar åt 0-0
Örebro Andy King
2011-09-12 13:04
Vad kostade en entrébiljett till ståplats på Vallen i mitten av 80-talet?
Vi har en diskussion på jobbet om priset.
Örebro hemvändarn
2011-09-12 12:54
Idag väntar en tuff match för även om AIK sålt av sin offensiva spets så har man kvar allsvenskans bästa defensiv

Jag förväntar mig att AIK fortsätter på den inslagna vägen med säker defensiv samt en hög och intensiv press på bollhållaren. Det betyder en forward som jagar backlinjen samt tung press på Berger. Viktigt för Nordin + ? att komma ner och göra sig spelbara för annars blir det långbollar från en pressad backlinje mot samlad AIK defensiv. Vidare gäller det att se upp med AIKs andra våg som fyller på i anfallen. RÅPs 5 baljor från mittfältet är en tydlig indikation på detta.

Om ÖSK kan spela sig ur AIKs press kommer det finnas utor längre upp i banan och jag tror att detta kan passa spelare som Rama, Gerzic och Attashkadeh bra.

Magen är dock orolig och jag hoppas killarna hittat höstformen.

AIK Saywee
2011-09-12 12:12
Kribba, jag tar ett PM offside ....
AIK Saywee
2011-09-12 11:57
zxcv, jag har mina små kontakter och jag tror att BA blir välfylld, gnagare finns över hela Sverige och kubaner finns inte bara i Kuba utan lite här och var i länet (och även utanför), så jag tror på en spännande match, mycket publik och fin läktarkultur :)

ALLA TILL BA!
AIK Kribba
2011-09-12 11:56
Vi trivs ofta i Örebro,mot Örebro,har tagit flera av våra största bortasegrar mot just ÖSK.

Dock känns det tråkigt att komma dit så försvagade som vi blivit....från att ha haft allsvenskans klart bästa anfall har vi nu ett av dom svagaste..i alla fall på pappret. Bara att hoppas att övriga spelare höjer sig. Det kommer vi behöva.

Karikari är intressant,men givetvis ingen Bangura. Allra minst nu. Knappast heller riktigt färdig än för att kunna utmana i allsvenskan,han behöver nog ett antal matcher till innan han kan göra sig själv rättvisa.

Vi har dock en stark centrallinje, ett mittfält där spelare som RÅP verkligen tagit för sig i år och även gjort 5 mål som mittfältare. Där verkar vi ha vår stora offensiva kraft nu.

Det blir riktigt tufft att möta örebro borta nu. Vi får hoppas på det bästa. Det finns en grundstyrka i laget i alla fall trots dom supertunga förlusterna av bangurorna.
2011-09-12 11:55
Saywee//

Här har du en bild på hur den nya storbildskärmen är placerad. Om du nu inte redan har sett det?
AIK Saywee
2011-09-12 11:52
Krille, hoppas att din kropp och även din själ, kommer att orka ikväll, live på arenan ...

... tack för info om storbildskärmen, jag tror att jag gick igång lite på att någon skrev att den skulle placeras ovanför norra, för det vore ju ur många "synvinklar" helt galet. Om den skall placeras ovanför en enda läktare så måste det väl i rimlighetens namn vara östra ? Ursäkta bortasupportrar, men så tänker jag ...

Helst hade jag nog sett en kombination av två,(eller kanske flera)stora, halvstora, halvsmå eller mindre skärmar, men välplacerade sådana ...

... fast om jag vore boende i höghusen kring arenan, kanske jag hade haft andra tankar, tänk att kunna följa matchen halvlive från balkongen ....

ALLA TILL BA!

2011-09-12 11:49
Saywee//

Det ska bli intressan av många avseenden. Bla Hur kommer ÖSK:s start 11.a formeras? Hur kommer AIK klara sig utan "the Banguras"? Kommer den nya storbildskärmen vara i funktion? Kommer jag kunna ta mig ner till Behrn Arena ;)?
AIK Saywee
2011-09-12 11:39
Solen skiner nu över Behrn Arena och laget från Solna kommer på besök, det kan inte bli mer spännande en måndagskväll i september, eller?

ALLA TILL BA!
Örebro zxcv
2011-09-12 11:38
Hur många gnagare kommer idag?, förrutom de sedvanliga 500-1000 bondegnagare från landsbyggden
2011-09-12 11:37
Saywee//

Ja jag får se om min kropp orkar ta sig ner till Behrn Arena ikväll.

Angående storbildskärmen.
"LEDtec International AB har fått förtroendet att leverera en Storbildsskärm till ÖSK Fotboll och Behrn Arena. ÖSK Elitfotboll AB, har investerat i en 37 m² stor LED-Skylt, som ska monteras ovanför en av läktarna på Behrn arena. Med skärmen räknar man med att ytterligare förstärka och öka tillgängligheten avseende publikens trivsel genom att på ett positivt sätt ge aktuell information och även visa repriser på Tv sända bilder. Dessutom ökar man möjligheterna till ökning av marknadsintäkter via aktiv annonsering på storbildsskärmen."
AIK Saywee
2011-09-12 11:28
Krille,
även om du inte kan komma i kväll till BA, så borde vi väl kunna vara 10.000 som passerar de så kallade grindarna?

Krya på dig, kom med oss, du behöver ju inte spela, inte ens värma upp, eller sitta på Sixtens bänk, du orkar nog med detta :)

Himlen blir allt blåare :)

ALLA TILL BA!
Örebro Artwork
2011-09-12 11:17
Pålle deltog inte i några bollövningar idag. Dra era egna slutsatser!
2011-09-12 10:53
Ska bli intressant och se hur AIK klarar sig utan både Tetteh och Mohamed Bangura, som gjort 22 mål av AIK:s 36 mål den här säsongen. De har ju den unge duktiga Kwame Karikari. Kan han axla "the Banguras" mantel?
AIK Saywee
2011-09-12 10:22
Sarp, mycket intressant 22-minutare med Alven, det finns mycket av det som en bekymrad spelevink säger, som jag skulle kunna kommentera, men avstår i nuläget, eftersom det är laddning inför match. Han är dock en fantastisk målvakt, en av våra bästa genom tiderna dessutom, men det finns väl kanske en och annan förbättringsmöjlighet?

Synd att inte konstgräsgrejen kom med, för jag skulle verkligen vilja få klarhet i vad detta handlar om. Men munkavlen tog väl bort detta. Mycket illa om ÖSK fortsätter att spela på ett underlag som inte spelarna tycker om, eller hur skall jag tolka detta?

Upp till bevis, ut ur garderoberna, alla som vet var hundarna ligger begravda!

Av Alvens svar på vissa frågor, misstänker jag nu varför han väntar med förlängning, men det behåller jag för mig själv.

Men, fantastiskt bra jobbat Sarp, och ...

FORZA ALVEN!
Örebro Svartvitt forever
2011-09-12 09:56
Är det klart att Pålle är borta från spel ikväll, nån som vet? Tungt i så fall.
Örebro Lekiller
2011-09-12 09:56
Ösk-groda/

Självklart så tycker jag att bildskärmen/skärmarna skall sitta så att alla kan se dem. Det var inte så jag menade.

ÖSK skulle behöva inhandla minst 2 skärmar för att kunna tillgodo se alla på Behrn.

AIK Saywee
2011-09-12 09:21
Regnet är redan under upphörande i Örebro, temperaturen är redan hög (15 plusgrader Celsius) och kommer att stiga. Kring lunch kanske solen lyser igenom :)

Landslagsuppehållet är äntligen över och Allsvenskan är åter igång :)

En kanske lite framtida historisk klackmatch/publikmatch väntar på strålkastarljusen vid BA och från media, "tio tysta minuter" och jag misstänker att resterande 80 minuter plus eventuellt tillägg blir desto mindre tysta :)

AIK är på besök, det drar alltid lite extra :)
PS egentligen är det ganska bra tajmat med att just AIK, besöker, eftersom effekten i "klackarnas sammanslutning" inte hade blivit lika stor omdet handlat om Trelleborg?

Krille kom igen, krya på dig ...

SLUTSPURT, ALLA TILL BA!
Annons: