/fotboll/osk/forum/3467.aspx/fotboll/osk/forum/3467.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-09-06 22:15
Nu väntar jag bara på att någon skall "bomba" in 4:an :)

Tur att San Marino decimerades ...

Där satt den!
Örebro Guldtass
2011-09-06 21:58
så jäkla snyggt chippen
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Guldtass
2011-09-06 21:51
äntligen
Örebro Artwork
2011-09-06 21:50
ÖSK-Karl, hänger du här på forumet bara för att göra folk upprörda och reta gallfeber i alla äkta ÖSK-supportar?
Örebro Guldtass
2011-09-06 21:49
pinsamt ..... så pinsamt lika pinsamt ditt inlägg ösk-karl ... sorry kunde inte låta bli
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-09-06 21:41
Illa, illa, nu skulle Hamrén behöva ha vår demontränarare bredvid sig och ge honom goda råd i pausen, visst ja, fel, vår demontränare har placerat oss just nu nia i AS med ÖSK:s dyraste spelartrupp genom tiderna. Vår demontränare har väl bäst betalt i AS? Undrar hur mycket Hamrén får i lön. Bitter, ja, en aning.

Sverige möter ett rent amatörlag, påminner mycket om ÖSK som inte ens kan vinna DM. Men tränarna är hos de flesta lika illa att kritisera. Men Lagrell, du kan väl lägga ut ett antal miljoner och lösa vår demontränare till Landslaget?

Lönen verkar ju de båda ha gemensamt, kraftigt överbetalda. Undrar hur mycket killen i Ängelholm har i lön som gör underverk?

Nää, nu är det slut med att kasta pärlor till svin, gäller även i högsta grad SS. De två som skänker bort stjärnor.

Saywee/
Är uppriktigt rädd för att ingen av oss skall få uppleva ett guld för ÖSK, inte ens en Cup-titel medans vi lever. Bara att hoppas att vi ihop en dag får njuta o le från en annan värld ;) Inte ett skit på över 100 år? Vi vann ju inte ens SE när vi gick upp igen ;(
Örebro ÖSK Fans
2011-09-06 21:21
Tobias Holm är han en skojjare eller talar han sanning om Grahn? Vad tror ni här på forumet??
Örebro Artwork
2011-09-06 21:17
Roope Riski gjorde mål för u21. Yngre bror till Riku och född 91.
Örebro Hertig_Karl
2011-09-06 20:45
Nån som vet hur det går för vår gamle käre Roninho? Ser att han inte ens är med på bänken i matchen mot Holland. Skadad kanske?
Örebro Rulle1983
2011-09-06 20:34
Är det våran nya riski som målat för finska u21??
Örebro Artwork
2011-09-06 20:14
Bilder och sågning från dagens träning!
AIK Saywee
2011-09-06 19:20
Undrar om "landslagsuppehållet" har inneburit något positivt för ÖSK, beträffande skador och sjukdomar i den breda truppen, som kanske läkt, är det någon som har koll på "eländeslistan", som är vårt gissel i år ???

Det närmar sig ju snart match, inför seriens spurt, mot AIK, med mycket publik?
AIK Saywee
2011-09-06 18:38
Ni får ursäkta min "laddning" inför bortamatchen mot San Marino, men man kan undra om det är bra med kontinuitet, eftersom landet är mycket "välmående"?

Man har på 1710 år avverkat 3420 regeringschefer, eller?

Heja Sverige!
AIK Saywee
2011-09-06 18:19
San Marino, drygt 30 000 invånare
Statsöverhuvud och regeringschef, roterande (byte sker var sjätte månad)
Internetanvändare 17 000
Nationaldag 3 september (republikens grundande år 301)

... kanske OT, men ändå, ur NE ...

... tänkte bara lite på Lagrell, "roterande byte", hur länge har han regerat i SvFF?
Örebro Ösk-groda
2011-09-06 18:05
Namn: Saywee
Absolut,den gången räckte det med att släppa in EN polishund för att få bort pöbeln ........Min morfar var med å han var så rädd så han ville gå hem.......*L*
AIK Saywee
2011-09-06 18:01
Ösk-groda, ja det var korkat av speakern, men IFK-anhängarna var ännu mer korkade ;)

Blowit .....

FF, du har nog rätt angående Wendt, fattar inte riktigt, att Hamrén riskerade, att spela med honom en hel match, mot Ungern borta, ville han prova Wendt, så kanske det inte hade varit bättre, mot ett så relativt klent motstånd, som San Marino. Nej han är nog färdigprovad, vet inte riktigt hur jag tänkte ....inte heller hur Hamrén tänker?
Örebro Ösk-groda
2011-09-06 17:52
Saywee
Kommer du ihåg vad speakern sa vid några tillfällen när det var som mest rörigast mellan ÖSK- IFK Göteborg????
Han sa om ni inte går från plan så bryts den ......mer korkat uttalande har man väl knappast hört .......det var ju precis vad IFK anhängarna ville
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-06 17:47
Went sög ju verkligen mot Ungern. Han var direkt dålig. Om han, likt Safari, skall petas direkt är jag inte rätt person att svara på.

Å andra sidan är förmodligen San Marino så dålig att Went säkert skulle klara sig bra. Självförtroendehöjande för Went men det skulle knappast ge Hamren kvitto på något.
2011-09-06 17:43
Jag tror att det rent praktiskt är väldigt svårt att skicka ut publiken. Särskilt om de vet att matchen fortsätter så fort de gått. Finns nog X antal fans som skulle vägra lämna arenan
AIK Saywee
2011-09-06 16:47
En annan grej, Hamrén petar Wendt, hade det inte varit bättre om han hade fått en revanshchans ikväll mot San Marino? Tja, jag vet inte vad som ligger bakom petningen eller hur Hamrén tänker? Å lika bra är väl det!

Det blir iala fall 4-0 och jag har nog bombat rätt på resten av matcherna, kan bli skapliga odds ....
AIK Saywee
2011-09-06 16:39
Det som kan vara lite lurigt, är om knallskotten, kastats eller skjutits in från en "dold" plats utanför arenorna (det är inte svårt) på vissa arenor...... men dock blir det svårt att peka ut och bevisa vem det var som kasta.

Jädra pyrotekniker, sabba för oss som gillar fotboll :(
AIK Saywee
2011-09-06 16:29
Aspen, Sven Jonsson agerade föredömligt, vek sig inte för pöbeln!!!

Edit rättade döbeln till pöbeln
Örebro Aspen
2011-09-06 16:19
Hulliganutbrottet på Eyravallen på 70-talet hanterades mycket bättre.
Där gjordes allt för att matchen skulle spelas klart. Man undvek det som hulliganerna ville - att avbryta matchen.
Bråkar publiken - skicka ut dom.
AIK Saywee
2011-09-06 16:11
pemo, myckiet bra skrivet :)
Örebro pemo
2011-09-06 15:47
Rent praktiskt förstår jag inte varför man inte fortsatte spela matcherna, men utan publik. Visst, det hade inte varis schyst mot HIF när deras målvakt blev lomhörd, men hade de väntat 30 min så hade han kasnke hört tillräckligt ;)

Nä, skämt åt sidan som frukthandlarn sa, det är inte lätt att vara rättvis.
Om jag förstod allting rätt, så avbröts matchen SIF - AIK pga att man inte kunde garantera pubiken säkerhet? MFF-HIF , för att en galning sprang in på planen och MFF - DIF för att det står i reglerna. men varför väntade domaren på fyra smällare?
Varför blåste han inte av direkt? Om han inte hörde den första, var de så farliga då?

Men tar det inte bäst att spela klart utan publik? Jag skulle i alla fall snabbt peka ut den som slängde om jag betalat flera hundra för att se en match och sedan bli tvungen att gå ut innan matchen var klar.

Fast som de flesta här ändå funderar över, hur f-n kan man gå på fotboll och ta med sig smällare?
AIK Saywee
2011-09-06 15:26
Marquis de Sade, håller med dig, å då är vi två som inte riktigt förstår/förstått detta.

Jag anser, som sagt (=skrivet), att inga oskyldiga skall straffas när brott/regelbrott begås.

Leta fram de fega kräken och straffa dem mycket hårt!
Örebro TommyS
2011-09-06 14:53
Franz, du tramsar bara. Eller så har du inte läst mitt inlägg.
Örebro Marquis de Sade
2011-09-06 14:03
Saywee// Jag har aldrig riktigt förstått varför demokratiska rättigheter och skyldigheter sätts ur spel när man inträder en arena. vem skulle komma på idén att kollektivt bestraffa alla kunder i en affär som plötsligt blir rånad? (ok, men förutom lagrell då?)
Örebro bison
2011-09-06 13:47
M deSade// Menade egentligen mer föreningen Malmö än fansen.
2011-09-06 13:27
TommyS// Nej bortsett från att man fick nästan bära ut kameramannen och några funktionärer som fick tinitus, en bollkalle som sket på sig m.m så tycker jag inte heller att knallskotten är nån fara. De tramsar bara
Annons: