/fotboll/osk/forum/3462.aspx/fotboll/osk/forum/3462.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro KCMarten
2011-09-10 11:55
Svartvitt forever 09:58//

Ett av de bästa inläggen på månader!!
AIK Saywee
2011-09-10 11:35
Jag tar det en sista gång innan jag "frågar" vidare till Alven och Örebroporten och ÖSK och ....

"Egentligen är det viktigaste, i nuläget, att veta vad som är "själva problemet" med BA´s matta, vad är det för fel på den, handlar det om hur spelarna kan röra sig eller hur bollen rör sig, eller vad är problemet?"

... elller finns det någon på forumet som vågar gissa, spekulera, eller har någon länk som kan hinta om problemet?

För jag har faktiskt noll koll på vad som är fel ...
...eftersom jag enligt reglerna inte får beträda mattan.

Någon som vet, eller vågar gissa något?

AIK Saywee
2011-09-10 11:25
Svartvitt forever, återigen en förbättringsmöjlighet ...

... vad var tanken, idén med ÖSK-U, och vem/vilka ansvarar/kommunicerar för "länken" mellan dessa ÖSK-lag, A och U alltså?

Förbättringsmöjligheter är riktigt bra gnäll ;)
Örebro Svartvitt forever
2011-09-10 11:05
Saywee//

Det värmer verkligen med så vänliga ord från en forumlegendar. Jag borde ha lagt till att samarbetet ÖSK A-ÖSK U som verkar närmast obefintligt måste förbättras, även om det nästan verkar för sent då U är på väg ner i 3:an. Mycket märklig hantering. Matchningen av dem som inte får spela regelbundet i A-laget måste lösas om vi ska ha en slagkraftig trupp.
AIK Saywee
2011-09-10 10:09
Svartvitt forever,
detta var det absolut bästa inlägget jag läst på mycket länge!

Fantastiskt bra skrivet, en bra sammanfattning av årets historia och framtida förhoppning :)

FORZA Svartvitt ...

... forever!
Örebro Svartvitt forever
2011-09-10 09:58
ÖSK-Krille// Jag gillar din start 11:a.

Sen har jag tänkt en del på det som skrivits i veckan, som av en del beskrivits som "gnäll".

Allas förväntningar var på topp inför 2011. ÖSK:s utveckling hade under fem år pekat rakt uppåt, och efter en mycket fin tredjeplats fanns inte helt orealistiska förhoppningar om guld. Man lät t o m Sammy posera guldmålad i ÖSK-tidningen. Uppkäftigt, jag gillade det.

I takt med ÖSK:s frammarsch har sponsorintäkterna ökat, det har varit positivt surr omkring klubben, den har fått en starkt ökad attraktionskraft, exponeringen i TV har fördubblats, aldrig har så många utländska "spioner" besökt Behrna Arena. Det var plötsligt attraktivt att spela i ÖSK, och även utländska klasspelare kunde välja ÖSK med Europaspel som exponering för övriga Europa. Guldläge i flera bemärkelser.

Och allt såg ut att gå som på räls med en Haddad som spottade in mål. Vi har den starkaste truppen sedan 1994 enligt många. Sen blir Haddad långtidsskadad och maskineriet börjar hacka oroande. Vi tappar ledningar på hemmaplan gång efter gång, och vår motsvarande svaghet att inte kunna vända underlägen verkar cementerad. Visst, vi har maximal otur med skador: en Antonnen som bara hinner morsa och göra ett mål för att sen försvinna, en William som visar sig precis så skadebenägen som många var rädda för. Stor rotation på plats 9, snart halva laget har spelat där, med bristande kontinuitet, effektivitet och trygghet som följd. Om skillnaden mellan succé och fiasko ligger i att en nyckelspelare blir långtidsskadad, då är det helt enkelt skandalöst dålig planering, särskilt med en så stor trupp.

En del skriver: "Vi är på rätt väg" och "Det här är ett mellanår, vi kommer igen". Jag hoppas det.
Men anta att vi hamnar ungefär där vi är nu, 7-9. Har vi samma attraktionskraft inför nästa år? Kommer vi att hålla publiksnittet uppe? Kommer vi att kunna behålla eller öka sponsorintäkterna? Förmodligen nej på alla tre frågorna.Det vore bittert att om ett drygt år behöva konstatera att 2011 var året vi peakade, det var då förutsättningarna fanns.

Jag hoppas innerligen att jag har fel, men jag vill skjuta in denna brasklapp. Ibland finns ett "window of opportunity" som aldrig kommer tillbaka. Ett cupguld skulle förstås rädda säsongen från fiasko till att ändå vara lyckad, med fortsatt Europaspel och första titeln någonsin. Då skulle också mycket av attraktionskraften finnas kvar, och reklamsäljarnas jobb på kansliet bli mycket lättare än jag annars är rädd för att det blir. Men då krävs att bollen rullar vår väg i två oerhört viktiga matcher.

Jag har hört till dem som varit kritiska till Sixten: hans laguttagningar, inaktiva coachning, bristande kommunikation med i alla fall en del spelare. Men nu när han står vid rodret i två år till hoppas jag att han ändå har tagit åt sig av kritiken; jag tycker att vi har sett tecken på det. Sen, om vi ska drömma om guld kommande år MÅSTE vi bara skaffa oss den mentala styrkan att vända underlägen - där finns en stor skillnad mellan oss och lag som Elfsborg och Helsingborg, kanske den viktigaste skillnaden av alla.

Men FORZA cupguld och FORZA ÖSK på måndag. Jag går dit i förhoppningen att se ett nytänt lag och tre poäng.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-10 09:34
Saywee//

Min förhoppning är att de unga ska få chansen. Berger har varit riktigt bra de senaste matcherna han spelat från start. Så han given i start 11:an för min del. Yasin är en framtidsnamn och så även Josef Ibrahim. Så någon av dem tycker jag ska få chansen mot AIK då Astvald inte har presterat på ett tag. Det som är oroväckande är att vi inte har någon naturlig inhoppare på backsidan.
AIK Saywee
2011-09-10 09:07
Apropå, plastgräsets kvalitet, så är det faktiskt bra att Alven kan blogga, för där hjälper ju ingen munkavle ;)
AIK Saywee
2011-09-10 09:04
Krille, din "midnattselva" ser faktiskt bra ut, jag gillar framförallt att du vill ge Yasin chansen :)
2011-09-10 00:42
Min start 11:a mot AIK.

-----------------------------Alvbåge-----------------------

Haginge----Sigurbjörnsson----Wikström----Wowoah

------------------------------Berger-----------------------
----------------------Paulinho----Gerzic-----------------

Rama--------------------Atashkadeh---------------Yasin
2011-09-10 00:09
widemarsh//

Jag gillar din start 11:a :).
Örebro Ösk-groda
2011-09-10 00:09
Det hoppas jag med .......!!!!!!!!!
2011-09-10 00:07
Ösk-groda//

Hoppas Sixten kan överraska lite i sin start 11:a.
Örebro Ösk-groda
2011-09-10 00:01
ÖSK KRILLE(Go For Gold)
Jo, det tycker jag oxå att man gott kan pröva, Paulinho är ju en lirare som varit med ett antal år oxå......men vi får vänta å se tills på måndag hur Sixten tänkt sig 11:an !!!!
Nu är det sängdags.......Värmland nästa imorgon ......men inte till Degen he he
Örebro widemarsh
2011-09-09 23:58
Vore intressant att se en uppställning liknande den här på måndag.

---------------Alvbåge-----------------
Hagine-Eidur-Wikström-Wowoah
-----------------Berger------------------
--------Paulinho----Gerzic-----------
--Rama--Atashkadeh--Lushtaku-

Kanske byta plats på Haginge och Eidur?
Ibrahim istället för Lushtaku?
2011-09-09 23:57
Jag hoppas faktiskt att Nordin bänkar för att visa att man aldrig ska vara säker på sin plats. En Nordin i form ska spela alla dagar i vecka, Men han har inte levererat det man förväntar sig. Varför inte testa Paulinho på Nordin position?
Örebro Ösk-groda
2011-09-09 23:51
ÖSK KRILLE(Go For Gold)
Berger borde ta en plats där, han har ju varit kanonbra de två matcher han gjort från start .......sen blir det väl Riski å Nordin.......
Jag tycker faktsikt Sixten borde våga ta ut Nordin när han är för omständig å sölig, som han kan vara ibland ....då finns ju Paulinho att sätta in på den platsen......Panama kille lär väl börja på bänken........känns osäkert med en sån kille.....men hoppas jag har fel
2011-09-09 23:45
Ösk-groda//

Håller med dig om att Paulinho gör sig bäst på mittfältet. Men med tanke på att Riski kom till på lån, så kanske han få spela från start? Så är jag rädd för att Paulinho förpassas till kanten i anfallet. Jag hoppas Berger får spelar från start.
Örebro Ösk-groda
2011-09-09 23:37
ÖSK KRILLE(Go For Gold)
Paulinho på kanten är inget bra tycker jag, han ska ju spela på mittfältet men där är det ju så mycket folk som ska ta plats där .....Yasin, jag vet inte riktigt ännu.........tror att han bättre som inhoppare iaf i år ......han kan bli bra........svårt det där med lauppställningar .....jag ser ju inga träningar så jag har noll koll på vad som händer där ....
2011-09-09 23:28
Ösk-groda//

Ja han har djup svacka var det verkar. Jag hoppas att någon annan ungdom får chansen. Varför inte spela med Yasin från start? Om nu inte Paulinho är helt 100?
Örebro Ösk-groda
2011-09-09 23:20
ÖSK KRILLE(Go For Gold)
Astvald har inget sjävförtroende längre .....är alldeles för rädd att gå in i närkamper.....rädd om benen är han .....det funkar inte att vara sån.........har inte fått till det med inlägg heller som var så bra förut men det kanske blev en mellansäsong i år ????? som resten av laget , tyvärr!!
Bara att knyta näven i fickan å komma igen ....
Örebro pemo
2011-09-09 23:18
Det är inte bara publiksnittet som skrämmer med Ängelholm. Om det var serieledarna jag såg i dag, då är det inte hög klass på superettan.
Eller var det Landskrona som gjorde dem dåliga?
2011-09-09 23:16
Ösk-groda//

Jag hoppas på att Atashkadeh startar på mot AIK. Intressant och se hur mittfältet kommer se ut och anfallet. Kommer Astvald få spela från start? Tyvärr har han inte varit lika bra den här säsongen som förra säsongen säsongen.
Örebro Ösk-groda
2011-09-09 23:08
ÖSK KRILLE(Go For Gold)
Det såg lite glest ut senast mot Mjällby på västra stå ......med kubaner.......
Tror att wille kommer starta som center på måndag .......fick den uppfattningen efter jag snackat med Sjögren .. ........vore kul om han får hålla sig hel nu ..
2011-09-09 23:04
Ösk-groda//

Ja då blir det en jäkla stämning på Behrnabeu :). Sedan hoppas jag att klacken på västra stå blir stor och högljudd.
Örebro Ösk-groda
2011-09-09 22:58
ÖSK KRILLE(Go For Gold)
Det är väl inte helt otroligt ......vore kul......å det är kul när Gnagets anhängare kommer hit.....fullt ös då *L*
2011-09-09 22:52
Ösk-groda//

Ja det kan kanske blir fullsatt på borta-sektionen?
Örebro Ösk-groda
2011-09-09 22:48
ÖSK KRILLE(Go For Gold)
Det vore skönt om det blev så mycket folk ................tror att det kommer mycket Aik:are.............dom har ju gått bra i AS ......
2011-09-09 22:45
Ösk-groda//

Ok då kanske vi kan räkna med runt 10.000 pers på måndag?
Örebro Ösk-groda
2011-09-09 22:40
ÖSK KRILLE(Go For Gold)
Om jag räknade rätt så är det bara 17 platser kvar på norra sittplats ...å mitten sek. är fyllda på södra...........sen är det platser kvar i ytterkanterna å Östar läktaren ...
Annons: