/fotboll/osk/forum/3461.aspx/fotboll/osk/forum/3461.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-09-08 18:31
pemo, jag håller med dig, Sammy´s inkast är inte i närheten av Anttonens, för att jämföra med "en mästerlig inkastare" som exempel.

Kanske vi skulle ha en inkasttränare oxå, Anttonen kanske kunde lära de andra ett och annat under sin skadeperiod, eller får han inte jobba för klubben när F-kassan pröjsar, eller hur tusan fungerar sådant där, inte vet jag?

Troligtvis kan det vara Lagrell som är med sabbar på något vis, det har ju hänt tidigare ;)
Örebro Bulten i Boo
2011-09-08 18:28
Många på bänken i läns-landslaget: Daniel Tjernström, Mattias Jonsson, Jesper Florén, James Frempong, Markus Gustafson, Dejan Garaca, Oscar Berglund, Simon Nurme, Patrik Anttonen (han får sitta på bänken trots att han är skadad), Magnus Kihlberg, Erik Nilsson, Marcus Astvald, Ahmed Yasin, Boris Lumbana, Christoffer Wiktorsson, Niklas Klingberg, Tobias Solberg, Peter Samuelsson, Josef Ibrahim, Kristoffer Näfver.... Har jag missat nån potentiell läns-landslagsspelare? Damma av Mats Rubarth?
Örebro Bulten i Boo
2011-09-08 18:17
Otrolig aktivitet här!? Jag trodde att det formligen skulle sjuda av energi här kring läns-landslagsuttagningen.. Insåg f ö att jag ju missat två givna spelare: Abgar Barsom och Per Johansson
Korrigerad "älva":
mv: Oscar Jansson
backar: Pierre Bengtsson, Haginge, Wikström, Wowoah
mf: Hamad, Emil Berger, Per J, Durmaz
forw: Ola Toivonen, Abgar Barsom

Kommentar: Anttonen och Mattias Jonsson åkte ur laget pga skadeläget. Kihlberg och Astvald platsar inte i förstauppställningen. In med Barsom, Toivonen, Per J och Pierre Bengtsson. Men Wowoah rör ni inte! Många här har ju utsett honom till hackkyckling (verkar ju som att en del alltid vill ha sådana), men i mina ögon har han bidragit starkt i ÖSK:s förvandling till ett spelande, bollägande lag.. Så Pierre B lyckades inte slå sig in på vänsterbacken, men jag hoppas han kan spela höger-dito också!?
Örebro Aspen
2011-09-08 18:12
En del kommer snabbt in i laget:
Rasmus Jönssons succéstart - mål på första touchen: "Känns riktigt skönt"
Snacka om succéstart för Rasmus Jönsson. Utan att ens hinna träna byttes han in i Wolfsburg – och gjorde mål på sin första bollkontakt.
Örebro Bulten i Boo
2011-09-08 15:31
Krontorps// Hamad förstås :-) Skulle bara kolla om ni va' med! Ola Toivonen, självklart! Degerfors tillhör länet! Pierre Bengtsson, ja. Kumling, va?
Örebro pemo
2011-09-08 15:20
Saywee// Jag ger mig :)
Fast håll med om att Sammys inkast är en störande fråga. men ditt resonemang höll elitklass. Tack,
ps. Det är naturligtvis Lagrells fel ;)
Örebro Krontorps
2011-09-08 14:36
BiB//
Antar att du menar Jiloan Hamad på mittfältet.
Jag skulle sätta in Pierre Bengtsson på vänsterbacken.
Hör Degerfors till Örebro län? isåfall har vi ju också Ola Toivonen.
Och Nordin skulle naturligtvis gå in istället för Kihlen, han är medborgare :)
Örebro Bulten i Boo
2011-09-08 13:22
Intressant det här med Island och deras fotboll. Har ni tänkt på att Island är ungefär som Örebro Län. Bor lika mycket folk i "länderna" (320 tusen på Island och 280 tusen i Örebro Län) och huvudstäderna är ungefär lika stora. Undras hur det skulle gå i en landskamp mellan Island och Örebro Län? Och vilket är det landslag vi skulle kunna ställa upp med?
mv: Oskar Jansson
backar: Anttonen, Haginge, Wikström, Wowoah
mf: Haddad, Emil Berger, Kihlberg, Durmaz
forw: Astvald, Mattias Jonsson

Förbundskapten: Benny Lennartsson, ass: Thomas Nordahl

...kanske? Anttonen är ju långtidsskadad, så där måste vi in med en ersättare.. Kanske för Kihlberg också? Sen är ju frågan om medborgarskapet för t ex Nordin och Nordback. De kom ju till Örebro Län som unga, så de kanske har ansökt om medborgarskap? ;-) Men, ja just, Nordback har ju spelat landskamper för Finland, så han går väl bort.. Nåja, det finns säkert flera Örebro-länningar som jag missat som kan gå in i startelvan..? Hur skulle det gå tror ni? Skulle vi spöa Island?
AIK Saywee
2011-09-08 12:54
Trevlig intervju med Boris ...

... bra jobbat Sarp!

"Med guds hjälp och hårt arbete hoppas jag på en fin framtid i Örebro."

AIK Saywee
2011-09-08 11:41
jocke.//

Ja denna jämna SE är faktiskt lite anmärkningsvärd. Själv tycker jag om spänningen i jämna serier, i motsats till dessa serier, då ett lag rusar iväg och exempelvis avgör redan i augusti.

Jag brukar ofta säga att "AS skall avgöras sista kvarten", men självklart inte så som i Landskrona 1994 :(

Jag undrar lite över varför det inte är bra för svensk fotboll med jämna serier, jag har inte riktigt koll på detta. Det är lite lurigt eftersom publiken spelar in lite beträffande tabellplaceringar och ibland även vid tidigt avgjorda serier.
Örebro Butterix
2011-09-08 11:21
fy vilken laguttagning, jag vill va med :-(
Örebro Butterix
2011-09-08 10:52
låt oss bara gissa laguppställningar i detta forum och inget annat så slipper vi ha åsikter som andra retar sig på. gääääsp
AIK Saywee
2011-09-08 10:43
pemo, ur ditt inlägg ....

"Det jag menar är att när jag ser Sammy spela, så gnäller jag på att han alltid ( nästan ) vänder tillbaka och att han tar 10 år på sig för ett inkast.
Vad jag inte vet är om tränaren har sagt till honom att spela så. Därför kan jag inte säga att Sixten är en dålig tränare pga att Sammy är för långsam med sina inkast. Samt Slår hörnor som ....tja inte vet jag.
Det kanske lät lite krystsat? Men du förstår kanske hur jag menar med befogad kritik kontra kunskap."

pemo, jag vill bara besvara detta med ...

- att jag tror inte att Sixten sagt åt Sammy att agera så
- att det är Sixten som tar ut Sammy i elvan fortlöpande
- att om Sixten ser samma fel som du ser, så borde han rätta till dessa
- att Sammy själv kanske också borde känna detta och rätta till felen

Det är konstigt det där, vem ansvarar för felen, båda kanske, eller någon annan?
Örebro KCMarten
2011-09-08 10:23
pemo //

Du har en stor poäng med ditt inlägg 09:43.

Med mer öppenhet från ÖSK:s sida hade vi undvikit mycket spekulation och efterföljande debatt.
Örebro jocke.
2011-09-08 09:51
Det är sjukt vad jämn superettan är i år. Degerfors som ligger precis under allsvenska kvalstrecket har 36 poäng och Hammarby (haha) som ligger precis över div1 kvalstrecket har 30 poäng. Tyvärr är det väl inte så positivt för svensk fotboll att det ser ut så här, men det är ändå anmärkningsvärt.
Örebro pemo
2011-09-08 09:43
ja, det gnälls. Men med lite mer öppenhet från ÖSK så hade kanske fler här inne fått lite mer förståelse om vad som sker i klubben.
Men nu skall jag inte gnälla mer. Bara på Sammy och hans katastrofala inkast...
Örebro Deviation
2011-09-08 09:40
Ni får väl helt enkelt vara ense om att ni är oense.
Örebro Deviation
2011-09-08 09:39
Helt ärligt tycker jag att det gnälls alldeles för mycket på detta forum just nu. Långa haranger om utlägg vad både forummedlemmar säger, har sagt och vad rykten säger att personer inom ÖSK har sagt. Trist att fokus ligger där och inte på annat.
Örebro Sekt. E
2011-09-08 08:50
KCMarten// Det kan nog vara så att det uppfattas som gnäll när det är högfrekvent och inte känns så konstruktivt.
Örebro KCMarten
2011-09-08 08:35
Intressant diskussion om "gnäll" tycker jag..

Är det alltid gnäll om man har avvikande åsikter?

Får man inte ha åsikter om hur klubben sköts utan att det klassas som gnäll om man inte håller med ledningen?

En märklig inställning från vissa härinne...

Örebro pemo
2011-09-07 23:12
Saywee// Det jag menar är att när jag ser Sammy spela, så gnäller jag på att han alltid ( nästan ) vänder tillbaka och att han tar 10 år på sig för ett inkast.
Vad jag inte vet är om tränaren har sagt till honom att spela så. Därför kan jag inte säga att Sixten är en dålig tränare pga att Sammy är för långsam med sina inkast. Samt Slår hörnor som ....tja inte vet jag.
Det kanske lät lite krystsat? Men du förstår kanske hur jag menar med befogad kritik kontra kunskap.

Däremot hoppas jag på alla ynglingarna, men vet att det tar lite tid att komma in i tempot. Holmberg kommer från div 2(?) Yasin och Josef från div 1 Likaså Berger, åtminsone spelade han där på hösten. Jämför det med hur svårt vårt lag från superettan hade första året efter återkomsten. Rodevåg toppade skytteligan i SE men räckte inte till i allsvenskan.

Fast det är klart, olika tränare har ju sina tankar. Kolla bara på Djurgårn, där vissa spelare hade en fast plats i laget oavsett hur det gick, och sedan kom Pehrsson och helt sonika fockade fyra säkra kort. Så visst ser man olika på spelare.
Men ikväll känns det lite futtigt att tjafsa om vilka som räcker till eller om tränaren gör rätt.
Ett helt lag stök med i Ryssland.
AIK Saywee
2011-09-07 21:57
Det är oerhört tragiskt när olyckor sker och mina tankar går för tillfälllet främst till Stefans anhöriga.

Det är tyvärr lika tragiskt att 1000 människor dör varje timme, pga att det inte finns tilräckligt med mat elller rent vatten på denna planet, mina tankar går även till deras anhöriga :(
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-07 21:49
bison // Så pass långt tillbaka? Har minnen att jag läst om det. Tack för info
Ultras 1977
2011-09-07 21:42
Saywee

Fri entre beror nog på den dåliga siffran och inte att ni inte drar mycket med folk tolka det inte fel. Syrianska hade planerat innan säsongen att ha en match med fri entre och det blev denna match. Man kan nästan säga att det är lite av ett derby faktiskt. Men det skulle vara trevligt att så många som möjligt kom från er hoppas ni fyller fler än 4 bussar.
Örebro bison
2011-09-07 21:39
Franz// Det var United 1958, München
Örebro Ösk-groda
2011-09-07 21:39
Namn: Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
Det var ju självaste Man. U som krascha .....tror de flög från Tyskland...
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-07 21:35
OT: Hela ryska hockey laget KHL-laget Lokomotiv Yaroslavs med bla Stefan Liv utplånades i en flygkrasch idag. Våra tankar går till dem nu.

Får samtidigt rysningar vilken katastrof det måste vara för vilken klubb som helst. Var det inte ett engelskt förstalige lag som krachade på 60- eller 70 talet har jag svaga minnen av?
AIK Saywee
2011-09-07 20:56
Valderinho,
jag har lite samma frågeställningar som du har, men jag undrar bara vem eller vilka som bestämmer, vilket konstgräs som skall läggas på Behrn Arena?

Är underlaget provat av spelare, eller chanssar man bara, eller hur tas sådana beslut av kommunen, eller vilka det är som beslutar?

Fungerar det lika dåligt, för våra vackra damer i KIF Örebro, eller är de gnällbefriade?

Jädra konstgrästrams ;)
AIK Saywee
2011-09-07 20:51
Äh, pemo, jag tar ett klipp till och berömmer delar ur ditt inlägg ....

"Men med ungdomar som Berger, William, Yasin, Josef , Per , Markus och Island, så ser jag framtiden an. Men vi gör väl en samanfattning när serien och cupen är klar.,

Jag hoppas och tror att du med den inställningen, som verkligen vågar tro, på våra fina ungdomar ... faktiskt kan innebära en riktigt bra framtid :)

Synd bara att du inte får arbeta konstruktivt?

Heja SPORT!
Örebro Valderinho
2011-09-07 20:39
Med tanke på att konstgräset lades så sent, kunde man heller inte få någon bedömning, förrän det var för sent. Man spelade nog med underlaget man fick, då något byte av matta skulle äventyra tränings och senare matchspel.
Annons: