/fotboll/osk/forum/3453.aspx/fotboll/osk/forum/3453.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Butterix
2011-09-12 21:45
alltid vänta med att skriva till man har fått sova på saken
Örebro Valderinho
2011-09-12 21:45
Det är helt enkelt meningen att det ska vara en berg-och-dalbana säsong med tanke på skador, avstängningar, ALLT. Nästa år kommer gå bättre med Yasin,Ibrahim som kommit in i laget, Haddad skadefri, Antonnen kanske också. Skulason, Riski, Sise och en vänsterback till ser det bra ut.

Wirtanen,Haginge,Per.J,Nordback,Kihlberg,Lushtaku,Staaf. Ev. även någon målvakt och Abdualhi/Lumbana/Skoglund. KAN DRA!
Örebro bison
2011-09-12 21:41
Kan nån förklara varför Nordback kommer in? Riski försvann ganska rejält när han flyttades ut på kanten. Någon mer än jag som hellre sett Ibrahim elller Yasin eller till och med Astvald?

Brunety var ju tyvärr precis så jävla klappruttet pissdålig som jag var rädd för.

Skriv kontrakt med Riski för 14 år så han inte går till Peking eller nåt i november.
Sparka ut tillslagstränaren och anställ en psykolog så många ledningar som vi tappat i år är ju osannolikt att man förlorar på en treårsperiod.
Örebro Valderinho
2011-09-12 21:33
Rama; oviljan att passa i vissa lägen.
Mest tydligt när han inte ville passa Haginge när han skrek som en tok. Vad gör karln? Jo han gör en fint och fastnar på motståndaren..
En match vinner man som ett lag, och förlorar som ett. Jag tyckte tveksamheten att passa vissa i vissa situationer var tydlig idag, och gjorde så att spelet stannade upp, när det vara tempo och fart vi behövde. Stundtals bra, stundtals bedrövligt att se. Hade vi haft mer finess i avslutsmomenten så hade denna match slutat helt annorlunda.
Örebro DaSa
2011-09-12 21:27
Det som blir mest spännande i höst är hur Sjögren har klantat till det med Riskis klasuler så han blir en ny Olsen eller Astrit. Kan erkänna att jag var skeptisk till Riski innan men efter ha sett honom i en match så ser jag gärna att han stannar. Fyller vi även på med Grahn eller Skulason så ser mittfältet riktigt bra ut.

Backlinjen håller jag med om att den inte ser speciellt vass ut eller har potential att bli mycket bättre närmaste åren heller. Hoppas att Wiktorsson signat ett kontrakt som blir officiellt efter säsongen och att vi även köper en vänsterback av hög klass.
Örebro Pencing
2011-09-12 21:25
Jag tror inte vi har vunnit en enda måndagsmatch på hela säsongen. Har följt fotbollskanalens superlive varje måndag med samma besvikelse.

Skapligt ojämna vi är i år.
Örebro Valderinho
2011-09-12 21:25
Lär er av Riski alla i ÖSK!
Tänk inte gör det bara..!
Benny Böckling
2011-09-12 21:23
Inte en jävel får godkänt idag, Riski gjorde ett snyggt mål, inte mer....
Örebro DaSa
2011-09-12 21:22
Jag missade första halvtimmen men när jag började titta så spelade ÖSK ut AIK efter noter. Tycker verkligen att ett mittfält med Nordin, Berger och Riski håller hög allsvenskklass. Speciellt nästa år när de spelat ihop sig. Synd bara att Sixten var tvungen att första trion och sätta in Nobbe. Varför?!?! Det är inte första gången Nobbe kommer som ett "defensivt byte" och vi sedan släpper in mål. Är sån jävla skillnad på Nobbe och t.ex. Berger som verkligen söker boll och sedan nästan alltid söker ett offensivt passningsalternativ.

Sen håller jag med alla (?!) andra skribenter, Brunet är sett STORT jävla skämt. Har inte sett en sämre spelare på BA på många år. Har han ngn bra egenskap!?

Håller även med att Hagge skall ut på kanten, han har sagt det själv och alla andra ser det också. Går inte att motivera det med att han och WIken är samspelta längre, han är en säkerhetsrisk i mitten. Tycker han är bra offensivt, t.ex. nicken i slutet. Men det var hans vansinnespass innan 2-1 som sänkte oss. Det var lite lustigt att han passade bort två bollar rätt i gapet på AIK, när han 9/10 ggr brukar tjonga upp den.

Till sist så tycker jag att det är bättre att spela Yasin eller Astvald på ena kanten istället för Kushi. De har potential att bli riktigt bra, Kushi kommer aldrig att bli ngt än han är bra på att springa och kämpa.
Örebro KCMarten
2011-09-12 21:17
Idag funkade mittfältet helt ok. Riski gjorde ett klart bra intryck även om han försvann lite i andra halvlek.

Anfallet är fortfarande ett problem. Lushtaku gjorde inte bort sig idag men kan betydligt bättre. William kommer bli en tillgång om han får vara hel och Brunet kan vi skänka till Vivalla IF. Jag hoppas att jag slipper se fler inhopp av honom.

Backlinjen måste bli bättre om vi skall nå våra ambitioner. Haginge håller inte och Eidur behöver en Allsvensk försäsong och bygga lite mer muskler.

Grundintrycket är ändå att vi har en riktigt bra stomme att bygga på till nästa säsong. Ett Cup-guld så lindras såren den här säsongen lite i alla fall.
Örebro Ståplats är bäst
2011-09-12 21:16
varför utsätter man sig för detta skit varje hemmamatch när man kan göra något kreativt....typ en kväll i tvättstugan.Berger och Riski enda spelarna som var bra,Nordin och Kushi bedrövliga...Bruno suger fett.Snälla kan inte denna skitsäsong bara sluta någon gång!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-12 21:15
Hade gärna sett att Ibrahim fick göra ett inhopp. Men men.
Örebro Marta (hane)
2011-09-12 21:13
BERGER KING!
Örebro :/
2011-09-12 21:12
Hej alla fränder! Efter att ha varit en trogen läsare under en lång tid har jag beslutat mig för att registrera mig.
Tycker att ÖSK spelade riktigt bra idag (åtminstone stundtals), bra fart, god löpvillighet. Riski verkar vara ett fynd, desto tristare att se Brunet. Vad fan är det för en spelare? Hur har man tänkt där?
Ett lag är inte starkare än sin svagaste länk och ÖSK:s svagaste länk(ar) finns i försvaret. Patrik Haginge är inte min favoritspelare, snarare tvärt om. Han är säkert trevlig, duktig i köket, kanske kan några flotta skämt... MEN en duktig spelare, värd att vara med i starteleven i morgondagens ÖSK är han definitivt inte. Sjögren och kompani har mycket att jobba med i nästa transferfönster. Det måste komma in fler försvarsspelare som går in i startelevan. Idag ligger Haginge bakom två baklängesmål, det är inte första gången den här säsongen. Som ett diehard-fan som mig själv har han varit en riktig nervtestare så fort han kommer i närheten av bollen. Det är inte att undra på hårfästet försvinner all världens väg när man ser han blunda och försöka göra ett uppspel... Nää usch :/
Örebro Chipset
2011-09-12 21:11
Big Bruno. blä! BERGER KUNG.
Örebro Hahne
2011-09-12 21:09
Är juh för fan självmål o byta in nordback då mittfältet funkar är juh för fan lushtako o rama som är totalt osynliga idag!
Örebro Skåne ÖSKare
2011-09-12 21:07
Jag väljer Staaf, Wirtanen eller Wiken alla dagar i veckan än Brunet som centertank!

Sen måste Eidur flyttas in i mittförsvaret. Märks att Eidur inte är van att spela högerback. I början av säsongen var Hagge lysande, fast då spelade han ju högerback o inte mittback!

Nä, jag vill se backlinjen framöver så här från vänster - höger.
Per J - Wiken - Eidur - Hagge

Riski är ju gjuten, som Bedoya fast tom bättre, iaf i denna matchen!
Köp loss han på riktigt!

Idag hade jag valt Astvald före Kushe så usel han var i första, spela upp sig lite i andra, men var ff usel. Var va Rama idag? Va han med?

Berger går från klarhet till klarhet.
Tack Kihlen för dina insatser i ÖSK, men din överman har presenterat sig på allvar!

Örebro KCMarten
2011-09-12 21:07
Jag har sagt det förr: Brunet = Flood ver2

Staaf är klasser bättre och det säger en hel del..

I övrigt så var ÖSK bra fram tills vi gjorde våra byten. Då sjönk kvalitén. Samtidigt var alla byten befogade. Eidur tappade mer och mer mot Mutumba, man ville nog inte överbelasta William med tanke på hans skada. Samma sak med Valdet. Tyvärr så fanns det ju inte så många alternativ på bänken idag..

Jag håller dessutom med övriga att Haginge får ta på sig båda målen.
Örebro Butterix
2011-09-12 21:05
vem är nordin gerzic?
Örebro Mullis1*
2011-09-12 20:59
Är Glad att Vi iallefall inte Åker ut. Jag är nöjd med en mittenplats då Haddads frånvaro och det mentala I Ösk är inte den bästa.
Benny Böckling
2011-09-12 20:59
Avgå jävla sopor, nu orkar jag fan inte mer.................
Örebro Valderinho
2011-09-12 20:58
Floppvärvning Brunet...
Riski Kvalité

Haginge ska inte spela mittback mer!
Möjligen högerback f.n.
Örebro Skåne ÖSKare
2011-09-12 20:57
Bedrövligt igen!
Vet inte vilken gång i ordningen jag blir total lurad av ÖSK.
Hade jag hållit på lag som Helsingborg, Elfsborg, Malmö, Barca, Milan, mfl, så hade jag varit helt lugn efter AIK's 1-1 mål, vilket jag var först!

Vi hade full kontroll, ledning, inget tydde på att AIK ska ha nåt att hämta och sen efer 1-1, så går det 3 min sen dominerar AIK totalt och vi ser ut som ett ängsligt pojklag! Inga pass fungerar, vi blir stressade mm mm!

Topplag och till lika ÖSK förra året hade tryggheten när vi var det bättre laget även om vi slarvade in ett bakåt, för vi visste att det vänder vi ändå.

Mental träning!
Örebro XabiAlonso
2011-09-12 20:57
Jaha...

Positivt: Mittfältstriangeln, Berger och Riski är riktigt bra, så bra att Nordin faktiskt släpper bollen till dom utan att tveka, vilket medför att även han blir mycket bättre än när han paras ihop med tex Nobbe.

Negativt: Anfallet är inte vasst idag.
Hur många mål har Hagge kostat oss i år? Eidur tycks vara bättre på alla områden så jag hoppas verkligen att han får chansen att visa vad han går för i mittförsvaret nu.
Brunet... den har vi sett förr. En spelare som klubben har noll koll på kommer in fönstrets sista timme och ser ut som han aldrig har spelat fotboll förut.
Örebro Kom hem Kuba
2011-09-12 20:55
Brunet i klass med Gigena?
Örebro _Adde_
2011-09-12 20:55
Sådär, nu har jag tagit några djupa... Jag får ta på mig förlusten, då jag köpte hem matchen trots att jag vet att vi alltid förlorar då! Jag är så *pip* dålig!! Sen håller jag med Skåne ÖSKare, ta bort Hagge ur mittförsvaret!
Örebro Bat Back
2011-09-12 20:54
Brunet suger ordentligt. slö och helt felplacerad hela tiden.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-12 20:53
Ett signum denna säsong.
Örebro Skåne ÖSKare
2011-09-12 20:48
Ja, sista 7-8 min slår vi knappt en pass rätt och alla hänger med huvudet..., sicka mentala problem ÖSK har denna säsongen!
Örebro Kom hem Kuba
2011-09-12 20:42
Haha, att man seriöst hoppades på guld i år.
Annons: