/fotboll/osk/forum/3450.aspx/fotboll/osk/forum/3450.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-09-18 20:31
Farsen fortsätter (igen)//

Håller med dig om att spelarna verkar omotiverade, men vi har ju två tränare anställda (varav den ena är högst betald i AS?) som skall se till att de är motiverade.

Får vi stryk av Syrianska kommer avslutningen att bli ruggig, jag tror inte HBK blir lätta att slå. Får sedan Prahl fart på TFF så kan det mycket väl bli kval. Frågan är då om ÖSK mentalt klarar ett sådant?
AIK Saywee
2011-09-18 20:26
hemvändaren, men varför tog SIxten ut 11 spelare som inte gjorde jobbet, han bör väl veta bäst vilka som kan göra jobbet?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-09-18 20:14
Nästa match vill jag fan se lite motiverade spelare! Vad är det för mening att spela om man inte vill!? In med viljestarka ungdomar som vill visa att de duger. Jag vill ha Ibrahim,Yasin och Holmberg från start nästa!

Och hörnorna sen! Vad i helvete? Vi hade diskussionen här på forumet häromdagen. Korta, sega, lösa och allmänt usla hörnor diskuterades. Och vad händer idag? Jo precis så usla. EN hörna var bra och den slogs oväntat av Luchtako. BYT hörnläggare och idéer!

Ge oss på läktaren lite att tro och hoppas på! Det här duger inte!

Örebro Grixx
2011-09-18 20:12
Minst en gång såg det komiskt ut (tyvärr) när en IFK.are står på mattan och nickpassar bollen. Komiskt då han är helt omgiven av kortrockade mittfältare från ÖSK som inte ens försöker ta bollen "högt där uppe i molnen".
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-18 20:08
Nej så här dåligt har vi inte spelat sedan 2007 och så mycket har vi inte förlorat sedan dess heller. ÖSK kan inte göra mål mot samlade försvar och eftersom ÖSK trots allt har en god förmåga att rulla boll så möts de ofta av just samlade försvar.

Känns också som grundiden med inspel i boxen endast sköts av Kushi i dag. Valdet är bara intresserad av att utmana efter kortlinjen istället för att leverera bollen in i boxen. Hamnar bollen väl där finns ingen avslutare av rang på rätt ställe. Personligen skulle jag vilja bänka Rama och inte Kushi när Pålle kommer tillbaka.

Att börja skrika om ändra spelsystem tror jag är döfött. Däremot tycker jag Sixten och ÖSK skall börja fundera på om de inte skall börja spela som det bottenlag de är på väg att bli. Sjunka djupare och blir betydligt kompaktare och spela på vändningar. Att ändra taktik.

Som det är nu behöver motståndarna bara spela ett samlat och kompakt försvar mot ÖSK och spela på misstagen. Då vinner de. De låter ÖSK rulla runt och de vet att vi är trubbiga. Det är för lätt.

Örebro pemo
2011-09-18 19:53
Egentligen skall man vänta en natts sömn innan man skriver, men idag var det mest pannkaka. Konstigt nog var inte Göteborg det förande laget totalt. Men att passa snett in i banan är en dödssynd. Sen fick ju 5:an på en drömträff. Sådant händer visst bara mot ÖSK. ;) Effektiviteten på hörnor? Ja IFK i så fall. Hade de mer än tre hörnor?

Sen undrar jag varför man inte byter i halvtid? Att Nordin och Valdet skulle få ytterligare sju minuter begriper jag inte.

Att slänga in Kihlen i underläge känns lika spännande som att titta på tvätt som torkar. Nej, mittfältet höll inte idag. Backlinjen försökte, men varför inte byta Per när han ändå var skadad?

Nu är jag ren amatör, men om det står 0-2 med kvarten kvar, varför inte gå ner på trebackslinje och skicka in den nye långe och spela lite desperat?

Nåja, jag vet att jag får många mot mig, men jag tycker att Staaf visar lite vilja i alla fall. Fick väl inga kalabollar att jobba på.

Men, idag såg bänken mer en lovligt tam ut. Tack och lov har vi allt i vår hand, med Syrianska, TFF och HBK kvar att möte. Får vi inte nio poäng där, då har vi nog inget i allsvenskan att göra. Fast, jag vet inte riktigt hur det ser ut, men visst räcker väl 32 poäng?

Till slut, med det här spelet så har jag inga förhoppningar om cup-guld heller.
Örebro bison
2011-09-18 19:47
Rama har sett loj ut i många matcher nu på slutet och ofta blivit utbytt, kanske läge att vila honom mot Syrianska. Bättre att ha honom i slag i cupen.
Örebro hemvändarn
2011-09-18 19:44
Nordin och Rama är två av ÖSKs spelare med absolut mest kunnande och spetsegenskaper. De skall vara givna på plan men då måste de göra jobbet. IFK får pressa sönder ÖSKs speluppbyggnad. Det är 4 IFKare som pressar mot 3 eller 4 ÖSKare när man spelet skall byggas vilket leder till farliga bolltapp eller tjongbollar utan adress. Samma som när AIK började pressa efter ÖSKs ledningsmål. Där måste lagkamraterna hjälpa till. Framför allt Nordin och Riski tycker jag måste rycka in för att spela sig ur den pressen. Eftersom Nordin sett slö ut och ovän med bollen i flera matcher nu så var det rätt att ta ut honom, han verkar ju inte vara intresserad att spela fotboll just nu.

Vad gäller Rama så tycker jag hans största brist är att han inte tar sig in i straffområdet när bollen spelas upp på andra kanten. Då skall han fylla på i boxen men för det mesta ligger han 20 meter utanför straffområdet utan chans till vare sig första eller andra boll.

Det finns mycket mer att vara kritisk mot än dessa två moment. Som att ÖSK inte sätter sina klara chanser, Kushis dåliga första touch, som att ÖSK med två "nickstarka" mittbackar ändå tappar väldigt många höjddueller i efter straffområde samt oförmågan att förvalta fasta situationer.

Att Sixten gör för lite för att förändra matchbilder tycker jag är en klysha vi kan lägga bakom oss. Den här säsongen har visat på många tidiga byten och förändrade matchbilder. Idag gick han ju t.o.m över till 4-4-2. Men när 11 spelare inte gör jobbet så spelar inte 3 byten så stor roll.
Örebro bison
2011-09-18 19:42
Håller med Grodan ang Per. Gör absolut inte en av sina bättre matcher idag. Tycker Hagge var bättre fast att säga det är väl som att svära i kyrkan här inne.
Benny Böckling
2011-09-18 19:42
Ska man verkligen börja bli nervös för kvalplatsen?
Örebro KCMarten
2011-09-18 19:35
Annars så är ju hockey rätt kul..
Örebro Jebus
2011-09-18 19:32
ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)

Jag gick hem efter 2-0 så som många andra
2011-09-18 19:31
Grixx//

Det trista är ju att man vet att sedan Sixten kom så kan inte ÖSK vända ett underläge. Är det dessutom på två mål kan man lika gärna gå hem och slippa frysa. Hur han har lyckats få oss så värdelösa på hemmaplan är ännu värre.
Örebro Ösk-groda
2011-09-18 19:30
"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
Per kan knappast få godkänt, han spelade ju fram till första målet å sen gjorde han bort sig vid ett tillfälle till som var nära att bli mål på .....han slog ett par bra bollar men det hjälper inte upp baklängesmålet han bjöd på ..
Örebro Grixx
2011-09-18 19:22
Alla är nog eniga om att första var bra och andra var helt energilös och bedrövlig. Vi började andra helt ok även i andra men vid det tidiga bytet så blev det inga förbättringar utan snarare tvärtom. Manligt stabilt utan potens!
Man får hoppas att orden han sa mest var för att inte gnälla på laget i media.

Däremot blir man ju så jäkla frustrerad över när det trillar in 2 baklängesmål en halvlek när man är ganska bra.

2011-09-18 19:18
Pemo//

Som svar på din tidigare fråga, exakt. jag tycker Haglund är kass som inte tar guld med en sådan trupp som Elfsborg har. Hoppas han får stanna.

Vad gäller matchen idag ger jag Lushtaku, Berger o Per godkänt, resten underkänt. Måtte inte den envisa finnen lyckas med att få ned oss o SE. Varför skall Nordin o Wowoha t.ex ta hand om alla fasta situationer? De är ju helt ofarliga. Sparka tillslagstränaren omgående och ta in en mental kraft.

Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-09-18 19:14
Agur//

Ungefär lika trista och menlösa som Blåvitt, i en värdelös series mediokra mittenskikt.
Örebro Bulten i Boo
2011-09-18 19:11
Butterix// Reagerade också på den banderollen. Vad har dessa "avstängda" gjort för att vi ska känna "sympati" för dem?
Örebro Butterix
2011-09-18 19:11
agur// och ni är precis lika trista som vanligt. surströmming!
Örebro Butterix
2011-09-18 19:10
köp peter samuelsson. nån måste kunna göra mål på alla chanser. nej, jag kunde inte hålla mig. :-(
Örebro Bonaventure Maruti
2011-09-18 19:07
ösk-ifk med nordin och rama på plan 0-2 (Matchen lever IFK går framåt för seger)
ösk-ifk utan nordin och rama på plan 0-0 (Matchen avgjord, IFK bevakar)
Örebro Butterix
2011-09-18 19:07
nu har jag snart skrivit fem inlägg och jag antar jag snart får bannor för något eller ett par av dom. drar mig därför tillbaks i mitt snäckskal till något annat lämpligt tillfälle.
Örebro cellblock
2011-09-18 19:06
Köpte sittplatsbiljett för första gången i år. Det kändes som att vara på en begravning.
AIK Saywee
2011-09-18 19:06
Deppigt för optimisten Saywee :(

Delar av publiken börjar avgå redan i 80:e
Kubanerna verkar minska i antal
Alvens döende gest efter 1-0 ger ingen bra signal inledningsvis
Efter dubbelbytet verkade all geist försvinna
i en match som varar 93 minuter, ingår även de 5 första
Örebro Butterix
2011-09-18 19:05
ösk-ifk med nordin och rama på plan 0-2
ösk-ifk utan nordin och rama på plan 0-0

Örebro Butterix
2011-09-18 19:04
tristaste banderollen idag var vid blåvitts klack. "sympati för de avstängda". går det att tolka på annat sätt än att det finns ett gäng blåvita "supporters" som tycker att det är fel att stänga av våldsverkare från arenorna?
Örebro Bonaventure Maruti
2011-09-18 19:04
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

/ Tack! :)
Örebro Butterix
2011-09-18 19:03
vilka är de största medgångssuportrarna. jo klacken på västra stå. vi på sittplats kommer oavsett hur spelet ser ut men "den fantastiska klacken" var väl 20 pers idag. jisses vad luft det var på den läktaren. medgångare hela gänget? kanske inte gillar fotboll egentligen utan bara hoppas det skall "hända något"?
Örebro Butterix
2011-09-18 18:59
hagge bästa öskare idag. trot eller ej
Örebro Bulten i Boo
2011-09-18 18:53
4 0 9 13-23 12 poäng
...på de tretton senaste... Det är ju f-n inte bra! Känns konstigt, för ÖSK spelar ju till stora delar ett trevligt spel, men det är ack för ineffektivt i offensiva boxen och i uppspelsfasen slarvas det på tok för mycket. Bara att acceptera att vi nu är ett lag som spelar ett spel vi inte har resurser för.
Annons: