/fotboll/osk/forum/3448.aspx/fotboll/osk/forum/3448.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-19 18:16
Ny Bangura på provspel i ÖSK
Örebro Conjuration
2011-09-19 18:11
Oroa er inte killar och tjejer för vår formsvacka ty jag är en av tre personer som vunnit Bedoyas dojor. Ifall de sitter blir det att lägga ned handbollen och satsa på fotbollen som jag slutade med vid 12 års ålder för jag inte visste vilken position "forward" var ;)

Jag trodde det var mittfält och jag var en offensiv liten knatte som aldrig fick röra bollen. Jag är mentalt laddad till tusen!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-19 17:13
Det jag tycker ÖSK är väldigt dåliga på är den egna talangutveklingen. Det är väl bara Astvald som kommer från de egna leden?

Eftersom att Sixten inte bryr sig om ÖSK U så lär vi ju få vänta tills nästa unga talang från ÖSK U.
Örebro Aspen
2011-09-19 17:11
Lekiller//Man funderar över Yasin. Han gjorde en riktigt bra försäsong och fick vara med i många matcher. Han fick också vara med mer i första halvan av AS. Har han blivit sämre av ett halvårs träning? Eller är det brist på matchträning. Jag tror inte en ungdom utvecklas särskilt mycket utan matcher. Han borde varit utlånad sedan i våras till en annan klubb i Örebro så han kan träna med ÖSK och spela/träna med den andra klubben. Här tycker jag ÖSK har en del att lära.
Örebro 'den oumbärlige
2011-09-19 17:09
Jag tycker man ska vara försiktig med att påstå saker som att Yasin och Josef inte tränar tillräckligt. Vad jag förstått av båda är att de är två ambitösa och hungriga killar, som verkligen inte har AS som slutdestination, de värderar sin plats i ÖSK högt men vill bli bättre.

Vi kan alla snacka om att det gått super för Berger. Men det finns här 2 saker att påpeka.

1. Snackades bland vissa, t.o.m. i truppen att han saknade kvalitén till att platsa på allvar. Samma snack som nu går runt om ovannämnda.

2. Berger är en defensivt skolad spelare, han har andats taktik i sin roll på mitten som barn. Det är skillnad till mer offensivt utpräglade spelare, speciellt tekniska ytterforwards.

För övrigt tror jag på Kalle Holmberg, blir nog vår största utlandsexpert om c:a 3 år.
Örebro kenya
2011-09-19 17:08
Så förbannad på alla inblandade. Går ju inte ens in i duellerna, krävdes att Kihlen kom in för att vi skulle vinna vår första nickduell på innermitt. Han drog även på sig ett gult vilket var skönt att se efter att ha skådat de första allt för snälla 70 minutrarna.
Örebro Butterix
2011-09-19 17:05
klart det är gräset som är fel. det blir som kletig napalm när man röker det.
Örebro Butterix
2011-09-19 17:04
klart han inte gör några fel fattar du väl Saywee. hur skulle det se ut?
AIK Saywee
2011-09-19 16:53
D. McGrain,
det är väl inget fel på Sixten, han tar väl alltid ut bästa elva och byter när han önskar förändring ...

... men årets resultat hittills, är jag inte nöjd med, hade förväntat mig bättre än att vi skall behöva diskutera kvalplacering.

Det måste vara gräset som är galet?
2011-09-19 16:50
Lekiller//

Jag håller med dig om att de som inte får tillräkligt med speltid bör få det på något annat sätt. Vi är ju inte med i någon b-lagsserie.
Peking i allsvenskan 2012
2011-09-19 16:50
Please tvåla dit Södertälje bollklubb på onsdag .
2011-09-19 16:47
D. McGrain//

Jag tycker ändå att det är bättre att spela de yngre hellre än skadade spelare. Jag förstår inte varför de inte ska få chansen? Kolla på Berger. Han har lyckats ganska bra hittills.
Örebro Lekiller
2011-09-19 16:46
Har hört det surras lite om att Yashin och Ibrahim börjat se sig sälva som en anning bättre än vad de är förtillfället. Att de inte ger allt på träningarna och sådär.

Man borde ta Emil Berger som ett typ exempel, han hade det tungt i början, många matcher så var han ju inte ens med på bänken. Men han har fortsatt att kämpa på och är nu helt plötsligt given på mitten.

Man måste som ung kämpa stenhårt hela tiden. Ta vara på de chanser som man får.

Sanningen om Yashin och Ibrahim är nog att just nu är de inte är tillräckligt bra för kunna spela i allsvenskan. Sen om det är offensivt eller defensivt är väll osäkert. Jag skulle tippa på att det är den defensiva biten som Sixten inte är tillfreds med.

ÖSK:s problem är ju åter igen att de inte har något reservlag eller liknande på en bra nivå under allsvenskan. Detta måste de lösa till nästa säsong!!!
Örebro D. McGrain
2011-09-19 16:39
Läs intervjun m Berger så förstår man varför inte unga "talanger" spelar mer än de gör. Och bara se på Per J som haft flera chanser a ta en plats i elvan. Men inte lyckats pga han är inte bra nog. Svårt klaga på Sixten för det...eller klart man kan om man tycker han är roten till allt ont inkl Per J:s bristande kvalité
Postat via SvenskaFans-appen
2011-09-19 16:30
Farsen fortsätter//

Det är inte fösta gången som Sixten spelar sskadade spelare. Förra säsongen(?) så övertala Sixten Kihlen att han skulle spela fast än Kihlen själv inte tyckte det var en så bra idé.

Jag tycker det är tråkigt att Sixten hellre spelar skadade spelare än att spela de unga talangerna som vill och borde få speltid nu när det går trögt.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-09-19 16:23
ÖSK KRILLE// Svar: JO! Låt båda spela så vi får se lite motiverade spelare...
2011-09-19 16:20
Jag har hört att det är en del spelare som är småskadade. Bla Rama. Varför inte spela med en hel och frisk Yasin eller Ibrahim istället? Är inte det bättre?
Örebro Svartvitt forever
2011-09-19 16:07
Aspen 15:23//

Jag har länge förstått ÖSK-Karls synpunkter och håller med om det allra mesta. När det gäller sportchefen så har man lyckats få in ett antal bra spelare de senaste åren: Berra, Basse, Porokara, Olsen, Almebäck, Bedoya, Haddad, Rama, Alvbåge, Paulinho x 2, Berger, kanske även Riski. Det är på kontraktsskrivningssidan det brustit totalt. Det är när man tänker på vad vi sammanlagt fått in för de sex första som man blir gråtfärdig.

Att vi missade Mohamed verkar ju ha fallit på tränarens envishet.
Örebro pemo
2011-09-19 16:02
Nä, med normal utdelning så åker Syrianska och HBK ut. Mjällby eller TFF får kval. Mjälby har ju ett ganska tufft motstånd kvar. Djurgårn är egentligen sämre, men tror att de krånglar sig kvar. Norrköping har fått ett nytt hopp och fixar det på eget spel.
2011-09-19 16:00
Saywee/ Skriver under på dina ord! Och det är uselt att inte hinna hitta ersättare till både Haddad och William som båda skadade sig tidigt på säsoongen.

2011-09-19 15:52
Halmstad hemma och Syrianska eller Trelleborg borta bör vi vinna. Malmö hemma och Kalmar borta har jag inga större förhoppningar på.
Örebro widemarsh
2011-09-19 15:39
pemo// Ja, fast Syrianska kommer inte ta 15 poäng på de sista matcherna. Snarare max 7-9 poäng.

8 poäng ner till kvalplats dock.
Örebro pemo
2011-09-19 15:35
Ödesmatch på onsdag. har ni tänkt på det?
Syrianska 21 p. fem matcher kvar = max 36 p
ÖSK står nu på 32 p
Vi behöver alltså minst sex poäng på fem matcher för att inte åka ur!!!

Vad har vi kvar då? Syrianska och TFF borta
HBK hemma KFF borta och MFF hemma.

Med tanke på vårt bortafacit kanske det är klart redan på onsdag, men i värsta fall blir det en riktig nagelbitare. Fast som KCMarten skrev, så tar vi inte i om det inte luktar nedflyttning.

Men det känns inte bra. Varför skulle det bli så här?
Snacka om sexpoängsmatch mot Syrianska.
Örebro KCMarten
2011-09-19 15:34
Aspen 15:23 //

Utan att veta så är jag säker på att du har rätt..
AIK Saywee
2011-09-19 15:34
Nu har vi spelat 25 omgångar, är det någon som kan minnas i vilken omgång Haddad spelade sina senaste minuter?

Jag vill påstå att de varit tillräckligt med tid att hitta en target ... men vi letar fortfarande?
AIK Saywee
2011-09-19 15:31
Farsen, men du kan väl hålla med om att om västra stå är tokfyllt av kubaner, övriga sektioner tomma och inte en enda sponsorkrona finns i klubbens ekonomi, då blir det låga löner till alla svartvita aktörer.

Jag vill att BA skall vara sprängfylld varje match och att sponsorerna pumpar in miljoner !
2011-09-19 15:27
Känns som att det fattas en del tur i att hitta guldklimpar likt Bangurafallet. Eller är det dålig känsla av värvningsansvariga? Brunet värvades som uppvärmare? Hur kan man ha en sån spelare på bänken när vi nyss signat unga spelare på 5 år? Märkligt...
AIK Saywee
2011-09-19 15:26
Svartvitt forever, jag har tidigare skrivit om AIK´s scoutingverksamhet och ibland förvånats över hur ÖSK scoutar, jag tror det finns iallafall något, att lära från AIK´s sätt att jobba, även om de flesta ogillar laget från Solna ...
2011-09-19 15:24
Det är viktigt med både publik och sponsorer. Att utse det ena viktigare än det andra är ju omöjligt. För det är väl för publiken man spelar, och tack vare sponsorer man gör det. Den debatten kommer jag nog stå utanför.

Saywee/ Ja att NA är här och tittar är nog inte omöjligt :)
Örebro Aspen
2011-09-19 15:23
Svartvitt forever // Du kanske börjar förstå ÖSK-Karl synpunkter på SoS. Det finns mer om man vill gräva. Men då är det för många här som får hjärnsläpp. Ibland tror man det är kansliet som sitter här och spyr på förbättringsförslag.
Annons: