/fotboll/osk/forum/3440.aspx/fotboll/osk/forum/3440.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-09-20 20:50
Butterix//

Har du några namnförslag? Gissningsvis är de flesta redan tillfrågade. Glöm de som sitter i Spelarinvest så länge Sixten är kvar. Men föreslå gärna namn till årsmötet. Ännu tar det lång tid innan 51%-regeln är avskaffad, så den småländska djävulen kan säkert njuta livet ut.

Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-20 20:41
"ÖSK-Karl//

Ok, låter ju inge vidare.
Örebro Butterix
2011-09-20 20:39
nordah i all ära och hans klubbhjärta är obestridligt. kanske behöver vi en ännu skarpare ordförande med mer kontakter i näringslivet än han (och åqvist) kan erbjuda och är mer polerad
2011-09-20 20:37
ÖSK KRILLE//

Finns inga unga i styrelsen, däremot några okunniga.

Sekt.E/
Fattar inte vad du har emot Tomas Nordahl, en ÖSK-legend som la upp egna pengar för att komma "hem". Har han ärv för mycket pengar?
2011-09-20 20:30
"ÖSK-Karl//

Då måste man antingen vara väldigt ung eller väldigt okunnig. Eller så har man levt som skogsmulle på 90talet :).
Örebro Aspen
2011-09-20 20:27
Sekt. E //Vad är problemet med T Nordahl?
2011-09-20 20:26
De flesta storklubbar i europa är ekonomisk dopade. De lever långt över sina tillgångar.
2011-09-20 20:25
Sekt.E//

Jag gör mig inga förhoppningar att Lagrell o gänget skulle införa 51%-regeln, så du kan säkerligen vara säker på att du t.ex får se lag som Ängelholm på BA i jämförelse med t.ex Hammarby i många år. Eller om ÖSK går till EL inom fem år får stryk av Napoli med 10-0 eller spelar jämt. Men du tillhör de sista entusiasterna, vilket ju är fint! Fast en dag kommer det att bli fakta om du ine vill flytta till Vitryssland. Blir mer förvånad att du inte ens vill se Nordahl som idiell ordförande. Är han för rik? jJag har ingen aning. Är du nöjd med årets insatts? Förstår du att sponsorer är missnöjda?

ÖSK KRILLE/
Ha,ha, för vissa i styrelsen är frågan vem Magnus Erlingmark är väldigt kvalificerad, minst en person skulle med största säkerhet svara fel.
Örebro Sekt. E
2011-09-20 20:20
KCMarten // Det finns ju ganska många exempel i utlandet på klubbar som ägs av rika personer och som går med kraftiga minus i driften år efter år. Visst, de har bättre betalda spelare och spelar i ligor med högre insatser, men problemen är desamma bara större. För mig är kampen i Allsvenskan och styrkeförhållandet mellan dessa lag långt mer intressant än att se Zlatan lira på vallen. Tror att det är så att UEFA just nu försöker utforma regler för att stävja dessa rika ägares ekonomiska doping av sina klubbar, för att få en sundare fotboll.
Örebro Butterix
2011-09-20 20:19
härligt! indianerna leder 35-25 på he'a
Örebro Butterix
2011-09-20 20:14
är kluven till 51%-regeln. svår fråga det där. erlingmark vore toppen. nordahl tveksamt
Örebro KCMarten
2011-09-20 20:01
Sekt E //

I grund och botten vill nog samma sak, men drar olika slutsatser av läget.

Rika klubbar kommer alltid ha första tjing jämfört med småklubbarna. Skillnaden är att idag är det ingen som går in med tillräckligt kapital för att göra klubbarna livskraftiga. Effekten som vi ser idag är dåliga ekonomier, konkurser och kommunala skattepengar som håller liv i Svensk fotboll.

Detta bara för att ingen vill investera med riktiga pengar.

Sponsra, javisst. investera utan majoritetsägande, aldrig.
Örebro KCMarten
2011-09-20 19:53
51% regeln är lock för utvecklingen av Svensk fotboll och bara tragisk. Vi får inte mer medlemsinflytande för att den finns. Däremot vill ingen investera p.g.a av den regeln.

Fundera på varför Sverige, med lika många licensierade spelare som t.ex Belgien, en folkmängd i paritet med Portugal och en ekonomi som ligger i tio i topp i EU per capita, har en fotbollsliga som är en gärdsgårdserie. Man måste ju inse att något är fel när våra spelare väljer att bli proffs i Danmark och Norge istället för att spela i Allsvenskan.

Nä, Åshöjdens BK bör förpassas till Buster och 51% regeln borde skrotas.
2011-09-20 18:59
Svartvitt forever//

Ja, skulle det visa sig att ÖSK missar denna kille pga att man inte är tillräkligt snabba så vore det illa. En budgivning blir svårt att vinna.
Örebro Svartvitt forever
2011-09-20 18:46
ÖSK-Krille 16:18:
"Vad det gäller "Crespo" så tycker jag också att man ska värva. Men jag tror ÖSK måste vara rätt snabba och bestämma sig fort. Det är en hel del klubbar som rycker i honom."

Ja, måtte man slå till snabbt och inte sega så att det blir en budgivning med andra klubbar, för då står vi oss slätt!
Allvarligt, för mig känns det som att mycket mer än en mycket lovande spelare ligger i potten här, utan hela mitt förtroende för ledningen.
Om man sumpar "Crespo" också har det bara gått för långt...
Örebro Sekt. E
2011-09-20 18:39
Nordahl i klubben tror jag inte en sekund på.
Fö tror jag att 51%-regeln är ytterst viktig för fotbollens varumärke som vi diskuterade tidigare idag. Att slopa den vore en quickfix för att pumpa upp vissa klubbars kassa, ge några kapitalstarka investerare en riktigt juste vip-box och utarma en del av den själ som idrotten i vårt land länge byggt på känner jag. Dels som supporter men även som långvarig idéel ledare i bl a ÖSK. Jag skulle verkligen tappa intresset om det kom att handla om vilket lag som hade rikast ägare. Att Ängelholm kommer upp är ju kul precis därför att duktiga smågäng fortfarande kan göra en sådan resa. Att de sen inte kommer att tjäna miljoner på korv i pausen eller matchtröjor känns ganska perifert.

2011-09-20 18:34
Krontorps//

Magnus Erlingmark arbetar inom SFS (Svenska Fotbollsspelare), som är som fackföreningen för svenska elitfotbollsspelare. Så han lär väl vara rätt kunnig vad gäller kontrakt och sådant.
Örebro Valderinho
2011-09-20 18:24
Erlingmark+Nordahl = Ja tack!

Sjögren, Sköldmark = bort! jäkla praktikander..

Sen värva "Crespo".
Örebro kenya
2011-09-20 18:13
Erlingmark är ett intressant namn. Frågan är vad han tjänar i sin nuvarande tjänst och om han kan tänka sig ÖSK. Han svek ju en gång i tiden.

Nordahl är ju ett namn som klingar respekt ute i Europa. Frågan är om han vill själv?Krävs ju ett ordentligt åtagande från hans sida. Vad är hans roll i ÖSK idag?
Örebro Krontorps
2011-09-20 18:10
ÖSK KRILLE//
Självklart borde alla öskare veta vem Erlingmark är.
Men hur vet man att han är rätt man för sportschefspositionen?
Har du nån bra motivering? Går du på hans personlighet i intervjuer och liknande? Har disciplinnämnden skärpt till sig sedan han blev med där i våras?
Just asking, för jag tycker inte man ska bli sportchef pågrund av att man var stabil spelare i Ösk för x antal år sen (Lex Sjögren?)
2011-09-20 17:56
"ÖSK-Karl//

Ursäkta, men hur kan man inte vet vem Magnus Erlingmark är? Man måste ha legat under en sten i skogen i 20 år om man inte vet vem han är.
2011-09-20 17:47
Jag ser gärna Magnus Erlingmark som sportchef när Sjögren lämnar.
2011-09-20 17:44
go_osk (Spela Per J från start) //

Magnus Erlingmark föreslog jag för flera år sedan som sportchef. Fast Kenya undrade om styrelsen, jag är nästan helt säker på att inte alla i styrelsen vet vem Magnus Erlingmark är. Ungefär så illa tror jag det är vad gäller vår klubbs högsta organ tyvär.

Nu sticker jag ut hakan ordentligt, slå till Godzilla m.fl. Skippa 51%-regeln, hur kul är det att få upp Ängelholm med sina 700 i snitt. Men om någon köper Ängelholm så visst. Men klubbfotbollen i Sverige är ett skämt i Europa. Förklara gärna för mig om det ine beror på 51%-regeln?
2011-09-20 17:32
Kenya//

Det finns ju mängder att välja på för styrelsearbete, att nämna några här blir ju fel eftersom de inte är kända. Men jag känner mänga som brinner för ÖSK, är tuffa o snälla beroende på situation. Personligen gillar jag Björn Åqvist, men han är för snäll vad gäller ordförandeposten. Vill inte namnge de som bör bytas ut, men när de konstant kommer försent ifrån baren på 4:e våningen till andra halvlek blir man betänksam.

Men i några år har jag haft en kille som jag tror skulle passa perfekt som ordförande, han heter Tomas Nordahl.
Örebro Artwork
2011-09-20 17:28
Nya bilder på "Crespo" på länken!
Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-09-20 17:23
kenya//

Det har varit på tapeten här tidigare, men jag skulle gärna se Magnus Erlingmark i ÖSK´s organisation.
Örebro Conjuration
2011-09-20 17:21
Herregud se detta länktips också.

Kvinnorna fyller arenan? Varför? Hur?

Mina ex hade inte satt sin fot på en fotbollsarena, hon var typen som behövde syretuber i ryggsäcken för att kunna vara 500 meter ifrån gallerian.
Örebro Conjuration
2011-09-20 17:15
Nya tider, nu får de turkiska männen stanna hemma istället och laga mat medan kvinnorna går på fotboll ;)

Hade varit den största skandalen i Sverige någonsin ifall det hade hänt här men Turkarna kanske vågar mer? Alt. deras huliganer är värre och förstör i bredare omfång?

Synd att Fener har så många rötägg, bra klubb annars.
Örebro kenya
2011-09-20 17:11
Ni som har koll på damerna och herrarna runt ÖSK. Vilka namn är det som ni skulle vilja se istället för Sjögren och Sköldmark. Om vi nu fokuserar på styrelsen. Vilka namn är intressanta och intresserade?
Örebro Butterix
2011-09-20 17:09
han bor väl i köping?
Annons: