/fotboll/osk/forum/3422.aspx/fotboll/osk/forum/3422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-09-21 22:48
Jag har ärligt talat inga ord för dagens match, går varken att finna ord för hur PINSAM jävla insatsen var (ÅTERIGEN), ej heller att förstå hur det kunde gå som det gick detta året.

Ärligt talat, jag skäms över att dom är så pissigt dåliga just nu. Jag skäms över att ha en "omöjlig" tränare som håller på att köra oss ner i superettan fullständigt. Jag skäms även över ledningen som inte kan hantera spelarköp/försäljningar som andra allsvenska klubbar. Obegripligt.

Jag är bitter.
Örebro Svartvitt forever
2011-09-21 22:44
Kenya/
Okej, jag tar på mig att jag inte hade sett bänken och visste att även Per var skadad. Enligt Eyrabloggen verkade han ju helt kurant på träningen igår.

Men allvarligt, vad har Kushtrim legat bakom på sista tiden? Han har slagit en massa ofarliga inlägg istället för att variera och utmana nån gång. Hur många gånger har han tagit sig förbi sin spelare eller vunnit en närkamp? Till slut lossnar det för Astvald, och han har helt andra kvaliteter. Bra inhopp idag, som kan ge honom det självförtroende han har saknat.
Syrianska FC Arameans Suryoye
2011-09-21 22:36
Tack för en bra match, kul att ni var så många på plats. Otur för er som träffade ribban två gånger.
Var riktigt häftigt att sjunga "SVFF - FOTBOLLSMÖRDARE" växelvis med eran klack, ekade kraftigt :)
Benny Böckling
2011-09-21 22:30
Fiasko var ordet!
AIK Saywee
2011-09-21 22:29
Ni får fanimej tycka vad ni vill, men att vi i slutstpurten överhuvudtaget skall behöva räkna poäng til kvalplatsen är så jädra dåligt,

... med en så duktig tärnare och så bra och förutseende sportchefer, en sådan fantastisk målvakt och en i övrigt fantastisk organisation med spelare som orkar hur mycket som helst ..

.. så borde vi ju i nuläget kunna glädja oss åt och hoppas på medaljer ...

FIASKO!!!!
Örebro kenya
2011-09-21 22:24
Svartvitt/ Per skadad, Rama halvskadad vilket ledde till att han starta på bänken. Astvald har varit under isen och Kushtrim gick före idag då han legat bakom mycket senaste matcherna.

Problemet har väl varit att när väl Astvald spelat så har han varit helt utan självförtroende och haft en riktigt dålig touch. Fingertoppskänsla i all ära men idag spelade han med de spelare som fanns tillgängliga.

Antar att det är många gamla lagidrottare som skriver här och ni måste väl känna igen er i att det i slutändan upp till en själv som spelare att prestera. Jag hade varit mer negativ om tränaren bytt spelsystem då det är väldigt svårt att känna sig bekväm i spelet. Blir man låst i en match så går det att kommunicera med varandra på plan utan att tränaren har sagt det.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-21 22:23
Skillnaden mellan Trelleborg och ÖSK inför säsongen var väl att ÖSK hade på papperet mycket bättre trupp och förutsättningar. Trelleborg gick in med en svagare trupp 2011 än 2010. ÖSK tvärt om.

Man får tycka vad man vill om Sixten men lika väl som vi hyllar honom i framgång (då tycks han få massa beröm) får han ta kritik i motgång. Man kan inte säga i medgång att det är tack vare Sixten och i motgång att det är spelarnas fel.

För tredje gången skriver jag att jag är förvånad att Sixten lät Eidur spela denna så viktiga nyckelmatch. Han känns inte klar för allsvenska ännu och behöver, som någon tidigare skrev, lägga på sig lite muskler förutom träna med laget ett halvår. Jag gillar inte Nordback som mittback men hade ändå föredragit honom idag.

ÖSK har drabbats av spelarförluster och skador. Det har påverkat. Här får Sjögren ta ett ansvar som inte likt Helsingborgs sportchef hade en klar plan att ersätta med två spelare, eller åtminstone en, som gick rakt in i laget. Istället har tre spelare som i dagsläget inte kan ersätta de flyktade värvats varav en är ett skämt.

Före matchen var mina tankar inne på att styrelsen borde ha agerat och tagit in en maestro som Benny som stöd. Men jag tror Sixten inte är tillräckligt prestigelös för att släppa in några andra tankar eller råd. Det har han visat förr mot Rickard bla.

Örebro Aspen
2011-09-21 22:19
Skit. Förstår inte att även Sixten bör ta sin del detta misslyckade år. Han får all kredit när det går bra.
Hoppas vi kan undvika kvalplatsen.
Örebro Svartvit sen barnsben !
2011-09-21 22:16
Den senaste månaden har varit ett enda stort dråpslag mot vår självbild. Den oro man kände under vår förra förlust-svit har nu övergått till något som mest känns som ren panik, både hos oss supporters men även hos spelarna. Tycker våra vanligtvis så stolta och rakryggade krigare viker ned sig ovanligt lätt i situationer som inte vanligtvis är omöjliga. Match efter match får man en känsla av att vissa spelare uppträder håglöst - nästintill ointresserat. Något är uppenbarligen fel, väldigt fel, i det svartvita lägret just nu. Frågan är om vi har en tränare som saknar förmågan att inspirera och gjuta mod i sina spelare ? Eller om det är så enkelt att spelartruppen idag saknar en pådrivare - ett "kärnkraftverk" som kan ge nödvändig energi till resten av laget ? Tror själv på en kombination av ovanstående, men hoppas att Sixten blir kvar kontraktstiden ut men samtidigt är villig att jobba på sina brister på det "sociala" planet. Förutsätter också att någon av alla "talanger" vi har på tillväxt tar ett rejält kliv fram och axlar manteln som pådrivare, alternativt att firma Sjögren & Sköldmark lättar rejält på lädret och köper in den typen av spelare till nästa säsong.
Postat via SvenskaFans-appen
Det är Von Rosens pokal!
2011-09-21 22:13
Ska bli intressant att se hur många som kommer när vi möter Halmstad hemma, dyker fyra tusen upp månne?

Jag kan bara se framför mig hur blaskorna kommer att skriva om ÖSK som årets fiasko-lag.. hade nästan glömt hur tråkigt det är att vara ett bottengäng igen.
Örebro Stso
2011-09-21 22:13
Staaf
Wirtanen
Lushtaku
Sigurbjörnsson (just nu)
Haginge
P.Johansson (i viss mån)
Wowoah (samma som ovan)
Nordback

Håller ärligt talat inte. Därför ligger vi där vi ligger. Det är svår att spela ett 4-3-3 med dessa spelare tror jag.

När ni bråkar om längd på spelarna på mittfältet och sån skit så titta gärna lite på Barcelona, hur många på deras mittfält är över 180cm? Eller i anfallet med för den delen. Dom har ju tekniken och tempot, dom är givetvis världsspelare och klarar ett snabbt 4-3-3. Vi gör inte det, kör ett klassiskt 4-4-2 med hårt jobbande anfallare, press/understöd någon?

Dessutom tycker jag att Alvbåge har gjort sitt. För mycket pajas och för mycket bloggande. Försöka värva Noring från Trelleborg istället som är ung, duktig och nog gärna lämnar om han får ett bra anbud och Trelleborg åker ner till fotbollens fulrum, Superduperettan.
AIK Saywee
2011-09-21 22:11
Sixten är faktiskt den som fortsatte Walker´s idéer på en offensivfotboll , bra jobbat, men idag fungerade inte i Sixten´s idé,

SKIT alltså, slumpmässigt eller.

Jättestor trupp som han laborerat med, nej mina Sixtenvänner, vari finner ni hans storhet?
Örebro Svartvitt forever
2011-09-21 22:09
Kenya 21:55: "Ja men snälla ni! Var konsekventa. Alla här ville se Berger, ingen ville se Astvald eller Kihlen."

Fel. Åtminstone jag har gång på gång framhållit att jag alla dagar hellre ser Astvald än Kushtrim, som jag helst inte vill se igen i ÖSK. Beträffande backlinjen fanns väl inte så mycket val annat än att spela Arnor idag, men det är ju tränaren som ska känna in vilka som är mest taggade och ska spela. Wirtanen, Kushtrim, Staaf och Berger var usla idag. Tyder det på fingertoppskänsla att de spelar och inte Rama, Astvald, Per m fl, samt att inget byte görs redan i paus när vi blivit utspelade i första halvlek? Det var bara att vänta på nästa mål i baken. Då är det så dags att byta...

Så vem är det som inte är konsekvent?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-09-21 22:08
kenya//

Han är ju för tusan finne, vad är det för fel att kalla någon för det?
Örebro Conjuration
2011-09-21 22:08
Kenya//

Räknas det som hets mot folkgrupp genom att kalla en finländare för finne? Det är ju talspråk, vet hut Kenya din svenne! ;)
Örebro kenya
2011-09-21 22:03
Karl/ Säg inte finnen. Jag kallar ingen för svennen, turren utan för deras namn.
AIK Saywee
2011-09-21 22:02
Butterix,

det svänger ganska fort, bland med- och motgångare, själv är jag alltid ÖSK´are ....

Forza Sixten, jag gillar kontinuitet ;)
2011-09-21 22:01
Kenya//

4-4-2 och inte vara så låst vid endast ett spelsystem, men försök få in det i skallen på den envisa finnen. Dessutom har väl han haft ett ord med i laget (minst) vad gäller nyförvärv.
AIK Saywee
2011-09-21 21:58
2014 (senast ,om man nu kan önska sådant i en famtid) vill jag uppleva ett guld, jobba, jobba jobba ......

Heja SPORT!
Örebro Butterix
2011-09-21 21:56
Före matchen var det bara några få kritiska 6-10-röster. Nu är det ett jävla liv. Vad har hänt? ;-)
Örebro Conjuration
2011-09-21 21:56
Tihe Suryoye ! //

Gillar ditt sätt som utomstående supporter som efter en vunnen match inte häcklar utan uppträder på ett bra & fint sätt. Stärker synen på hela Syrianska,

Hade gött :)
Örebro kenya
2011-09-21 21:55
Ja men snälla ni! Var konsekventa. Alla här ville se Berger, ingen ville se Astvald eller Kihlen.

När han nu spelar Berger och petar Kihlen så är det fel igen. Spelarna följer kanske den taktiska planen men det är alldeles för många felpassningar vilket bjuder Syrianska på omställningar och lägen. Detta är inget som Sixten kan stå för.

Jag kan fortsätta. Alla ville se islänningen som mittback!! Han visar varför Sixten inte velat spela honom tidigare. Han håller inte allsvensk klass. Vi har tyvärr ingen annan som kan spela där. Sixten kan inte lastas för detta. Är det så svårt att få in det i skallen?

Man kan kritisera en tränares gameplay men när spelarna fummlar i varje skede med bollen eller ligger fel i markeringen så är det inte tränarens fel. Det är brist på klass hos spelaren!

Vid förlust säger ni ju bara att han ska göra tvärtom än de val han gjort. Hur svårt är det? Kom med kritiken innan match och berätta vad han ska göra. Varför kritisera ingen valet av Berger på innermitt innan match om det nu var fel val?

Vi får aldrig veta vad Rama hade uträttat från start, men han såg betydligt piggare ut nu än han gjort på många matcher. Jag tror att bänkningen hade med saken att göra. Nu bänkades ju han för skadekänningar och hade man haft ett bättre resultat tror jag inte man chansat med Rama.
Örebro Bonaventure Maruti
2011-09-21 21:54
Jag går fan i ide. Väck mig om vi slipper kvala oss kvar! Helvete!
Örebro Conjuration
2011-09-21 21:53
Tycker att vi har för få klasslirare. Istället har vi många framtidsmän.

Klasslirarna vi har är väl bara Haddad som tyvärr är skadad. De som skulle kunna tyckas vara klasslirare men befinner sig i mitt tycke i en gråzon är t.ex. Valdet Rama, Alvbåge, Nordin är våra "stjärnor" som ska kunna visa mer men är för ojämna. Wiken är duktig men för långsam, ingen klasslirare.

Riski samt Berger har visat sig bra men klasslirare? För tidigt att avgöra...

Jag saknar Almebäck & Bedoya!

Nordin Gerzic för övrigt, fixa nya skor så du får en formboost, det har ju funkat förut! ;)
AIK Saywee
2011-09-21 21:52
Det är tyvärr "kanske" dags för ytterligare ett krismöte, för det finns ju alltför många fel i "dagens ÖSK", det kan ju vem som helst se, eller uppleva, dvs de som har synförmågan i behåll att se och förmågan att förstå att det kan ske förbättringar.

Heja SPORT, jobba,, jobba, jobba, JOBBA!!!!

Måt målet, mot guldet !!!!

FOKUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2011-09-21 21:48
Kenya 21:12//

Det är väl ändå Sixten som tränar spelarna och lägger upp matchplanen?
Örebro Ståhl
2011-09-21 21:47
Den elvan som de flesta (nog) ville skulle spela premiären:
Alvbåge
Antonnen, Almebäck, Wikström, Wowoah
Bedoya, Nordin, Kihlberg
Astvald (Paulinho), Haddad, Rama

Vad finns kvar från start idag? 3 spelare...

2 är sålda, ett gäng är långtidsskadade eller småskadade. Några petade. Och de 3 som spelar från start idag har underpresterat hela säsongen...
Sen att Sixten kör med en taktik som inte överraskar någon tillsammans med ovanstående gör att vi ligger där vi ligger.

Tihe Suryoye !
2011-09-21 21:47
Tack så mkt för en bra match !
Ni är ett bra lag och jag gillar sättet ni spelar på.

Önskar er lycka till i fortsättningen
Örebro DaSa
2011-09-21 21:46
Dublett
Örebro DaSa
2011-09-21 21:45
Kom nyss hem från matchen. Försökte få fram det innan matchen, att mot Syrianska skulle vårat "vanliga" 4-3-3 funkat perfekt. Istället så ser det ut som vi punktmarkerar Dinko Felic (!!!), ni som var på matchen kanske märkte det men Dinko har ungefär samma status som Fredrik Samuelsson hade när han spelade i ÖSK. Publiken skrattade när han hade bollen och buade när han blev utbytt. Vad fan har hänt med Sixten uttalande om att han inte anpassar taktiken efter motståndaren?!

Sen håller inte jag med om att Riski var bra som ytter, det var ett antal missförstånd i första halvlek. Mycket bättre att spela inom på innermittfältet än han är lite klen i kroppen och knappt vinner ngr närkamper. På tal om klen i kroppen så måste Eidur lägga på sig lite muskler eller tuffhet, Razak hade lekstuga med honom. Var minst två ggr Eidur trillade efter en närkamp med honom.

För att komma med lite positivt så tyckte jag att Mackans inhopp var bra. Kändes inte om offside i första läget. Kihlen tyckte jag också var bra, tror att det var bra att han gruffade lite. Kändes som laget kom igång efter det.
Annons: