/fotboll/osk/forum/3411.aspx/fotboll/osk/forum/3411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-09-26 19:23
gatutsio, aha ?

hur ligger det till , siffror, källhänvisningar etc, etc, som så många, ofta tjötar om?

Jag bryr mig inte heller, speciellt mycket, men jag vet att några är väldigt noga med att man (i vissa fall) skall ha med källhänvisningar ... eller vad det kan tänkas heta?
Örebro Aspen
2011-09-26 19:23
gatutsio //Våre intressan om du berättar om alla AS-tränares avtal och pensionsavsättningar.
Örebro Aspen
2011-09-26 19:20
Saywee //Det är väl Melin eller mats E som ringer Hasse B. Skvalret går och pengar behövs. Tror dock Mohammed är för gammal (20 år) för MFF smak.
Men han har bra fart på skorna, skulle kunna vara lite av en ny Bedoya
Örebro gatutsio
2011-09-26 19:19
saywee,
missade att jag refererade till ösk-karl
bryr mig heller inte om lönen..........däremot så ville jag bara påpeka hur det ligger till
AIK Saywee
2011-09-26 19:15
gatusio,
vad skönt att inte Sixten har en jättelön, för det han i år har presterat med sina många klena älvor och hur han i bland misscoachat laget, så känns det bra att han inte är överbetald.

Fast jag vet inga löne-, eller pensionssiffror, rotar aldrig i sådant trams.

Frågan är bara hur hans framtida kontrakt ser ut lönemässigt, men faktiskt , det tror jag som tidigare skrivet, inte att jag inte bryr mig om, jag vill bara att han tar utt rätt älva, coachar smart i varenda jädra match 2012, för vi måste bli bättre!

Vet inte om detta var ett bra bemötande av ditt inlägg, för jag vet inte vad du åsyftar?
Örebro gatutsio
2011-09-26 19:04
sixten har ingen jätte lön om man jämför med andra tränare i allsvenskan
många andra tränare har upplägget med stora pensionsavsättningar som inte syns
därför ser det ut som att sixten ligger i topp i löneligan
Örebro kenya
2011-09-26 19:02
Oddssättarna på Betsson har ÖSK som sjätte bästa lag till nästa säsong. 13x pengarna som vinnare. Elfsborg rankade som favorit som vanligt framför Helsingborg och Malmö.
AIK Saywee
2011-09-26 18:57
Perfekt, nu regnar det vågrätt på Västkusten, saltet sköljs bort från rutorna ...

... tja, längre ned på kusten firar de väl med champagne och hummer?

Faktiskt vill jag påstå att årets guldspänning, avtog ganska tidigt, HIF har legat före så länge och ofta haft ett skapligt poängförsprång, de har inte varit hotade helt enkelt.

Jag känner att jag vill gratulera till guldet, för det vore ju fånigt att inte kunna göra detta, endast två torskar, det är faktiskt stabilt, bra jobbat av spelare och tränare. Spelarförsäljning och spelarinköp har fungerat relativt bra.

Grattis HIF.

Men sättet de vann på redan nu i en haltande 27:e, känns lite tråkigt, guldstriden är borta och dessutom fick de ju 3 skandalpoäng, bedrövligt.

Lillrubriken på METROs framsida "Vinnarlös match gav Helsingborg SM-guld"

Det känns så lojt, så förväntat, så tråkigt .....

Allsvenskan skall avgöras sista kvarten, men inte som i Landskrona 1994 :(
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-09-26 18:37
Tycker ÖSK skall göra allt för att låna Oscar Jansson nästa år, även om Alvbåge stannar.

Sedan börjar jag i styrelsen, utan att nämna namn bör två bort som inte tillför ett dugg. Björn vill jag ha kvar i styrelsen men ej som ordförande.

Tror det är värt att kicka Sixten trots att nuvarande styrelse gav honom två år till med jättelön. Helst skulle jag se Peter Gerhardsson som hans efterträdare.

Som sportchef skulle jag vilja ha Per Ohlsson alternativt Hammar. Allra helst Erlingmark, men antar att han blir svårare att locka.

I spelartruppen måste det värvas både en etablerad vänster o högerback samt mittback, här hoppas jag att bosman gör att vi får råd. En striker som backup till Haddad är ett måste.

Spelare som vi inte längre skall avlöna anser jag vara Kihlberg, Nordback, Wirtanen och Denis. Har säkert missat någon, Erik N är jag tveksam till.
AIK Saywee
2011-09-26 18:21
Harry Cripps,

ja, en rejäl straffspark, har din kompis förtjänat ...
AIK Saywee
2011-09-26 18:16
Aspen, undrar vem som är MFF´s scout i Örebro?
Örebro Harry Cripps
2011-09-26 18:03
Saywee,

du har rätt. Han skall få sig en riktigt pärla över arselet!
Jag missar eventuellt lite så den tar i veka livet.
Örebro Aspen
2011-09-26 18:02
Här kommer fler smaskiga rykten med Örebro som bas
AIK Saywee
2011-09-26 17:58
Harry Cripps,

sparka din kompis i röva, sådana där "smaskiga" och onödiga gissade och så kallade "nyheter", känns så lågt!
Örebro Harry Cripps
2011-09-26 17:57
Ingen överraskning. Min kompis har haft fel förr.
Skall vi hoppas att han har rätt den här gången?
Oscar Jansson.
Mumma.
AIK Saywee
2011-09-26 17:54
Bonaventure Maruti,

.. jag håller fortfarande med dig om målvaktsförslag ...

... men vi kanske snart, kan avskriva Kalle Johnsson, för på vägen "hem" lyssnade jag på P4 Halland, som handlade om Superettan och Varberg och Falkenberg (som spelar ikväll mot ÅFF) och kanske allra främst om Halmstad BK.

Kalle J har vad jag förstod, bestämt sig för att lojalt kämpa med HBK i Superettan, för man nämnde att så var fallet och att han har klubbkänsla.

Isåfall är det stort av Kalle Johnsson och pengarna styr inte alltid!

Vi får väl avvakta och se vad som händer på denna viktiga post, men vem som har/får "förstatjing" på att vakta mellan de svartvita giganternas stolpar nästa år, står nog skrivet i stjärnorna?

Vore dumt att inte ta den chansen, för en målvakt, Alven eller NN, eftersom guldet är inom räckhåll, senast 2014? eller var det senast 2015?

YNK!

... förresten ta dig en stänkare, om det är förkylning det handlar om :)
Örebro Butterix
2011-09-26 17:49
om hans hus är till salu så ligger den i alla fall inte på hemnet
Örebro Harry Cripps
2011-09-26 17:38
Har en kompis som säger att Alvbåges hus ligger ute till försöljning.
-Kanske "Spursgossen" skulle kunna komma att trivas i Ekeby-Almby!?
AIK Saywee
2011-09-26 17:32
Trivseltorsten.

håller i stort sett med dig, men ...

Blåvitt är intresserade av Alven och såvitt jag anar, så söker ÖSK efter en ersättare. Så där blir det ett frågetecken?

Jag är också imponerad av Bergers krossbollar, precis som jag var med Berra´s krossbollar.
Örebro Matta
2011-09-26 16:07
Grahn + Sixten och Mosander = Katastrof
Närvår tränarduo inte klarar av Bassombeng, borde man inte ens tänka tanken att värva Grahn. Om Tobias Grahn skall fungera krävs riktig fingertoppskänsla i ledarskapet - inte "rättning i ledet". Hoppas verkligen att det inte finns någon sanning i Grahn-ryktena, även om han är en mycket skicklig fotbollsspelare.
Örebro Trivseltorsten
2011-09-26 15:47
Det som bör göras till nästa säsong är att använda löneutrymmet som kommer skapas när ett antal medelmåttor inte får nya kontrakt är att dessa bör användas på färre, dyrare spelare som faktiskt kan tillföra något. Behövs inte jättetrupper om trupperna är rätt disponerade. Alvbåge kommer skriva på, är helt säker. Vart skulle han gå någonstans, ingen jätteimponerande säsong han haft och får väl ingen lön som är monumentalt större någon annanstans vlket jag kan tänka mig är ett krterium för att han ska flytta.

Är förövrigt väldigt imponerad över Bergers spetsegenskap i form av sjukt exakta krossbollar. Nästa säsong kommer han vara grym.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-26 15:47
Bonaventure Maruti // Ta en whiskey!
Örebro pemo
2011-09-26 15:45
Kenya// Jag tänkte precis på samma sak.
Undrar vilka det var som inte ville ge 100? Eller säger man bar " de flesta " för att skylla ifrån sig. Nja, en lagkapten skall nog uttrycka sig lite mer bestämt tycker jag. På tal om Nordback, gör han sin sista hemmamatch mot MFF?
AIK Saywee
2011-09-26 15:39
Bonaventure Maruti,

med tanke på att Blåvitt verkar föra diskussioner med Alvbåge, så tycker jag i vart fall att dina målvaktsförslag verkar vettiga.

Krya på dig!
Örebro Bonaventure Maruti
2011-09-26 14:43
Jag har alldeles för lite att göra idag när jag är sjuk från jobbet. Så jag lägger upp en elva med mer eller mindre realistiska värvningar på varje position från de andra Allsvenska lagen. Med det sagt säger jag inte att vi ska värva alla, om ens nån. Jag har bara för lite att göra som sagt.

Målvakt. Karl-Johan Johnsson (HBK) /Viktor Noring (TFF) (Har väll dock kritat på ett nytt kontrakt, så lär bli dyr.)

Backlinje från höger: Jesper Westerberg (Mjällby),Olof Mård (Gefle), Mohammed Ali Khan (BK Häcken), Erdin Demir (TFF)

Mittfält: Tobias Grahn (Mjällby), Anel Raskaj (HBK), Markus Gustafsson (GAIS)

Anfall: James Keene (Elfsborg), Joe Sise (HBK), Marcus Olsson (HBK)

Sådär nånting. Och nej det är långt ifrån dom bästa. Men det är spelartyper som jag tror skulle passa in i vårt svartvita lag. Nej dags att fortsätta kurera sig.

Forza svartvitt!
Örebro kenya
2011-09-26 14:23
Såg precis intervjun med Nobbe på NA. "Det finns en vilja hos de flesta idag att vi verkligen vill vinna".

Hos de flesta? Inte kul att höra och säkert inte kul att spela med någon/några som inte går 100 % i en sådan viktig match. Det minsta man kan begära är väl att alla spelare gör sitt yttersta för klubben även om spelet inte stämmer fullt ut...
Örebro ÖSK Fans
2011-09-26 14:17
Robben 82

Håller inte med...i ett 4-3-3 måste alla 3 mittfältarna vara i klass. Är dom det nu? jag menar mittfältet med Berger Nordin Riski har bara varit bra i en halvlek mot AIK.

Samtidigt kan jag hålla med om att vi måste förstärka med en anfallare och några backar....

in med Grahn Demir Sise och Torlak!!!!!!!
Örebro Aspen
2011-09-26 14:14
Tror att U21 serien kan ge för få matcher. Tycker div 1 är rätt nivå, vilket man borde tänkt på för 1 år sedan genom att ge direktiv till Sixten om understöd
Örebro Robben 82
2011-09-26 14:10
ÖSK FANS/ känns inte som det är mittfältet som behöver förstäkning,in med en riktigt bra anfalllare som kan spela dom 90% som Haddad är skadad,sen behövs två trygga försvarare.Spelare som bara måste bort till nästa år är Wirtanen,Brunet någonting!,Lushtaku,Wowoah och Staaf.
Örebro KCMarten
2011-09-26 13:52
Nu när ÖSK Ungdom åkte ner är det nog ett bra tillfälle att testa något nytt och U21 serien kanske är rätt. Något måste ju göras för att utveckla den stora talangtruppen.

ÖSK Ungdom har ju, som Franz redan sagt, inte levererat särskilt mycket nytta till A-laget i dagsläget.
Annons: