/fotboll/osk/forum/341.aspx/fotboll/osk/forum/341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-25 20:43
@Hitta avslut!!:

Frågan är ju bara hur aktuell han är för oss med tanke på att Stockholmslagen jagar honom.
Men vi hade väl nästan honom 2014/2015 men affären kollapsade för att Sam Mensah inte var välkommen hem till Östersund?
Eller kommer jag ihåg fel?
Örebro Benny Böckling
2017-01-25 20:42
Hooiveld får lämna AIK.

En nytändning i ÖSK? Säkert dyr och haft några tunga år men men.
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-25 20:42
@Restalundsv:

Han har ju visat sig god för några mål varje säsong, visserligen inte 15 mål som är det vi verkligen behöver.
Men en spelare som garanterar 15 mål på denna nivå och inte superettan är ju rätt så dyr.
Så han har levererat men det är också i ett av MLS mer ojämna lag i form av Chicago Fire där David Accam spelar om jag vet rätt.
Han har ju en historik av att ha levererat många mål under en säsong i AIK 2013
Men det var ju som sagt fyra år sen..

Men han är 27 år vilket är en prima ålder för en spelare samtidigt som han fortfarande kan ta sig utomlands om han verkligen hittar formen.
Kolla bara på Kujovic.

Men jag sitter och kollar på lite klipp från förra året med Igboananike och han besitter en bra högerslägga samtidigt som han kombinerar det med bra en-mot-en teknik och ett dugligt huvudspel.
Och jag är inte förvånad över att han inte fått ur mer poäng i MLS med tanke på det laget han spelade i.

Så visst skulle jag nog välkomna honom hit för jag vill ha en anfallare med bra huvudspel kombinerat med bra fötter.
Det var ju något vi saknade förra året och året innan det.
Det var Shpetim Hasani som var den senaste anfallaren med bra huvudspel i vår klubb?
Även om Pode gjorde ett riktigt vackert nickmål borta mot Djurgården 2014.
Loppan i Axens skägg
2017-01-25 20:38
@Restalundsv:

Säger nja till den värvningen, han är en artist men skulle vara kul med en Skyttekung. Var väldigt ojämn i allsvenskan.
Örebro Hitta avslut!!
2017-01-25 20:35
Är på väg hem från Skytteholm efter att ha sett Vasalund - Djurgården (0-2). I DIF spelade den f.d syrianskaförsvararen Alexander Michel 90 minuter, och gjorde det bra. Kunnig mittback med bra attityd och "skalle". Bör väl vara billig i drift? Hans namn har väl nämnts här förut?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Restalundsv
2017-01-25 20:28
@Pedretti - Admin:

Vad tror du om Kennedy Igbo?
Örebro Restalundsv
2017-01-25 20:27
@Minatankar:

När redaktionen ändå gått ut med bild och namn samt att en i redaktionen redan gått ut med nick så tyckte jag bara det vore roligt att veta.
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-25 20:25
Så...på tal om RÅP for Presidents tippning om slutposition i tabellen (10-12 plats) så undrar jag vart ni tror vi hamnar.

Jag säger att vi hamnar på plats 5-7.

Det jag tänker på främst är ju denna anfallare av hög kaliber och generalen i försvaret som vi ska ha in som kommer göra eller förgöra vår säsong.
Om RÅP stannar och vi får in Mr.X som är god för minst 15 mål, då kan det bli roligt på Behrnebeu under hela säsongen inte bara våren eller hösten.
Om RÅP och Oscar kan styra upp försvaret samtidigt som JM och Rogic kontrollerar på mitten, och våra anfallare i Mr.X, Besara och Ayaz leker med försvar efter försvar så ska vi kunna norpa en femte plats.
Örebro Restalundsv
2017-01-25 20:25
Örebro Minatankar
2017-01-25 20:10
Namn: Örebro-Hjärta
Sänt: 2017-01-25 19:58
//

Det var "Restalundsvägen" som föreslog foton. Jag stöttade hans idé om att göra inlägg med sina namn. I världens största sociala media "Facebook" har man namn och nästan alltid foto också för den delen.

Vad är det för åsikter du har som du menar att du inte kan stå för? Så om du yttrar dig på ett möte så befarar du att dina åsikter registreras?
Loppan i Axens skägg
2017-01-25 20:05
Men hjälp vad svårt det ska vara att hålla sig till fotboll, detta forum har blivit så pass känsligt men samtidigt så mycket angrepp och folk ska säga till, (till och med Telle idag) Det är småbarn fasoner ni som bråkar här konstant! Skärpning nu! Skriver något ett inlägg som inte faller dig i smaken så bläddra förbi och låt admin sköta det. Gillar ni inte admins beslut så synd om er, då skulle ni sökt själva att bli admin. Nu blir det jag som lägger mig i men får jag komma med tips så hade jag använt saxen mer, blir inget kul att skriva inlägg när det plockas bort. Så kan vi prata Fotboll, Snälla?
Örebro Restalundsv
2017-01-25 20:02
RÅP for President//

Jag håller helt med dig på det du skriver ang klubben och spelarna. Det jag inte håller med dig om är bemötande av andra foruminlägg. Det är så tråkigt att läsa gnabb hela tiden. Tycker det är orelevant. Man ska ha olika åsikter och man ska kunna tycka och tänka vad man vill. Men det är onödigt att provocera och komma med orelevanta/ spydiga kommentarer.
Örebro Örebro-Hjärta
2017-01-25 19:58
@RÅP for president!:

Är ni på riktigt eller??

Åsiktsregistrering och även med bild på ett anonymt forum. Minatankar o RÅP, jag kan garantera att minst 95% skulle sluta skriva direkt. Men ni kan ju köra igång ett eget forum och skicka bilder till varandra ;)
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-25 19:52
@RÅP for president!:

Vem har sagt att du inte får kritisera spelare och ledare?
Bemöta forumsinlägg får du också göra så länge du inte bryter mot några forumsregler.

Sen är det ju bra att vi har mixade åsikter här inne för att på så vis få igång diskussioner för det är ju det ett forum ska bestå av.

Och man kan ju se vår tabellplacering på olika sätt, rent positionsmässigt var den dålig men ser man till poängen som skiljde emellan lagen i mittenträsket så var det inte katastrofalt.

Men visst ska vi vara missnöjda över att inte ha nått vår målsättning men med tanke på den spelaromsättningen som blev under sommaren så är jag inte så förvånad.

Sen är ju alla värvningar en chansning oavsett vart dem kommer ifrån även om de två exempel på superettan spelare som värvats till allsvenska lag som jag kommer på.
Eliasson och Sköld inte lyckades inte alls i början av sina klubbar. Nu har den förstnämnde lyckats bättre i Norrköping så det är nog en fråga om vilken miljö en hamnar i.

Sen kan man ju eller rättare sagt ska man ifrågasätta ÖSKs beslut att släppa Astrit till OS.
Och det gjorde ju många här inne på forumet och som jag kommer ihåg var det en frisk diskussion.

Så du får tycka vad du vill här inne och du är välkommen att skriva så länge du håller dig till reglerna.

Men nog är det inte så mycket "gulligull" här inne?
Eller?
Örebro Karlstruum
2017-01-25 19:50
Råp for president: Med den attityd du verkar ha här på forumet, du kanske hade den i telefonen med och någon tröttnade på ditt eviga rytande. Har sett Wärlegård skriva här inne två gånger för att DU ska höra av dig till HONOM. Så är det något som gått fel så har ju klubben velat åtgärda det och få dina synpunkter. Varför älta det hela? Sen tycker jag som du, att klarar man inte sina mål är det inte okej. Men man kan ändå lyfta fram positiva saker som att antal poäng var mer osv osv, även om inte målet uppnåddes. Sen tror jag på den omsättningen som gjordes i sommar var bättre att göra då än nu. Plus att vi fick in pengar för våra utgående kontrakt istället för kamma noll. Vi fick in spelare av bra kaliber (Besara och Ayaz tänker jag främst på) som nu blir varma i kläderna. Sen angående Astrit. Känns som att hur man än skulle göra så skulle det bli fel. Det var ett fall som med täcket. Drar Du upp täcket fryser du om fötterna och drar du ner täcker fryser du om huvudet. Och givetvis är det inte bara vi supportrar Som är besvikna på höstsäsongen, hoppas bara att spelartruppen visar handling också och inte bara ord.
Örebro RÅP for president!
2017-01-25 19:35
Jag tror jag kliver åt sidan någon vecka. Pallar inte med allt gulligullande med att man inte får kritisera spelare, ledare eller bemöta andra foruminlägg eller för den del den service jag fick i ett telefonsamtal med ÖSK för ett tag sedan. Nej, här ska det bara vara positivt och snälla klubben. Vi ska klappa oss själva på bröstet, vi ska vara självgoda och vi kommer ta guld i år och om vi inte gör det så kommer vi på medaljplacering som är bra och om vi inte gör det så topp-6 är i alla fall bra, men om vi inte gör det så övre halvan är godkänd, fast vi är väldigt duktiga om vi är ett av de tio bästa lagen, och klart att vi är bra när vi undviker kval, och fantastiska när vi slipper degradering och bra även när vi åker ur för vi kom ju bara näst sist och vi var det bästa laget som någonsin slutat på sistaplats i allsvenskan. Nä, slut med gulligullandet. Vi skulle ha topp-6 i fjol och hamnade på niondeplats och att klaga då på stor spelaromsättning i sommar och att vi tog mer poäng än förra året är riktigt "pissiga" uttalanden. Om man inte lever upp till en målbild på ett företag så brukar det få ganska allvarliga konsekvenser. Att ÖSK också skickar iväg den bästa spelaren på OS och fick tillbaka en spelare som var en av de sämsta i laget på andra sidan sommaren, det är bara ÖSK som gör sånt. Värvar man spelare från bara superettan brukar man till slut hamna där. Blir nog 10-12 i år. Bara att börja ponera vilka lag som vi kan hoppas ha bakom oss. Halmstad? Jönköping? Sundsvall?
Örebro Ö.S.K Krille
2017-01-25 19:12
Då kanske det inte blir några nyförvärv innan Portugalresan?
Örebro Restalundsv
2017-01-25 19:04
Nu börjas det igen med bråk trots att 2 personer blev avstängda 1 vecka, varav en skulle ha varit den som ska ha provocerat de andra. Ska det aldrig bli bara fotbollsrelaterat. Tycker redaktionen gör ett toppen jobb, men finns ett par stycken som verkar vara ute efter att provocera andra eller svara på ett olämpligt sätt.

Nu åter till fotbollen.
" – Det är tre spelare som inte har A-kontrakt som får följa med. Vi är 20 spelare med A-kontrakt, 18 utespelare och två målvakter. Så totalt följer 23 spelare med till Portugal, förklarar ÖSK:s assisterande tränare Axel Kjäll.
Varför valde ni just Adam, Arvid och Kevin?
– Dels har de gjort det bra och dels finns det behov på dom positionerna. Vi har tre mittbackar med avtal, Arvid blir den fjärde, vi är tre innermittfältare med avtal och Kevin blir den fjärde och vi har visserligen fyra forwards, men där är vi osäkra på Victor Skölds status även om han reser med till Portugal. Och då blir Adam naturligt den fjärde forwarden, säger Kjäll. "

Ska man tolka detta som att varken RÅP eller något nyförvärv följer med till Portugal?
Örebro Telle
2017-01-25 18:14
@RÅP for president!:

Jag har aldrig läst att Minatankar har tvingat någon att berätta sitt namn här. Jag minns däremot att han har varit inblandad i flera diskussioner där han har känt sig provocerad, och t ex uppmanat flera härinne inne att inte skriva saker gömda bakom ett nick som de inte skulle kunna skriva under sitt riktiga namn, men det tycker jag är en helt annan sak.
Enda gången jag kan minnas att jag har sett någon här blivit tvingad att "avslöja" sig mot sin vilja är när Saywee blev outad för ett tag sen av ett par medlemmar. (Och jag tycker fortfarande att det är märkligt att det inte blev mer konsekvenser av det, by the way. Blir man inte avstängd när man outar någon här vet jag inte när man skulle bli det, oavsett vad man tycker om Saywees inlägg.)

Jag tycker att det var riktigt bra av den nya redaktionen att presentera sig, både för att det var kul att se vilka det var, och för att markera att "Ok, det här är en nystart, och det här är vi som ligger bakom den."
Det kommer att bidra till ett bättre klimat här inne, och att vi medlemmar förhoppningsvis blir mindre benägna att klaga och gnälla när man får ett ansikte på de som försöker anstränga sig och lägga ner tid och möda helt gratis för att göra ett bättre forum och ett bättre Svartvitt för oss alla, inklusive dig och mig.

Själv önskar jag mer diskussioner om fotboll och ÖSK i olika former än personliga påhopp och vendettor. Det vore det också lite nyhetsvärde på... ;)

Nä, nu tar vi nya tag och håller oss till ÖSK. Själv kan jag tänka mig att gnälla på att namn efter namn som har diskuterats under vintern blir klara för andra klubbar, känns det som. Vore grymt fint med två riktigt etablerade spelare snart.
Örebro Aspen.
2017-01-25 18:01
@RÅP for president!:

Suck !!!
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-25 18:01
Tre juniorer får följa med till Atlantic Cup i år!
Arvid, Adam och Kevin!
Kul!
Loppan i Axens skägg
2017-01-25 17:46
@Pedretti - Admin:

Väldigt skön snubbe. Inga tråkiga "fotbollspelare svar" intressant att det var Sirus och Velje som ville ha han.
Örebro Hagge till landslaget
2017-01-25 17:18
Nej, även om försäljningssiffrorna må vara bättre än förra året så tror jag inte att vi kommer nå upp till förra årets nivå utan ett hästjobb. Alla måste ta tag i det, kubanerna borde köra sin kampanj för nyanlända, ÖSK måste pusha som galningar och vi forumkungar måste snacka med alla våra polare. Hoppas på en störd inramning i år!
Loppan i Axens skägg
2017-01-25 17:14
@Pedretti - Admin:

Det finns alltid folk som gnäller men de vill själva inte göra någonting. Jag tycker det var intressant att få ett ansikte på den som är admin och framförallt är det nog bra för det skapar en slags "gemenskap".
Sen måste man respektera att detta är ett trådforum och vill man då vara anonym måste man få vara det.
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-25 17:12
Nytt avsnitt av sportklubben med Filip Rogic ute!
Örebro Lekiller
2017-01-25 17:07
[QUOTE=Pedretti - Admin]Sen behöver ni inte "oroa" er för nyheter om redaktionen då alla fem intervjuer nu är släppta. [/QUOTE] Bry er inte om de eller den som gnäller, ni gör så här långt ett kanon jobb! För egen del tyckte ja det var intressant att få en kortare presentation av er själva.
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-25 16:42
Sen behöver ni inte "oroa" er för nyheter om redaktionen då alla fem intervjuer nu är släppta.
Örebro Karlstruum
2017-01-25 16:42
Han från Åtvidaberg, Schkrodan (som många inte ville ha), är klar för BK Häcken. Det är nu dom kommer och säger, agera ÖSK, varför tog inte vi honom. Har aldrig sett honom så kan inte säga bu eller bä. Men tror att vi kommer värva från Häcken i sommar då dom har en riktigt stor trupp nu. Många bra spelare = några missnöjda spelare i sommar. Vilka är bra på ta upp såna spelare? Jo, ÖSK :)
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-01-25 16:35
@RÅP for president!:

Jag delar din önskan och jag kan ge dig att många saker är på ingående från oss i den nya redaktionen.

Själv håller jag på att färdigställa en spelarintervju och dessutom är jag nyss hemkommen från ett samtal med Axel Kjäll som jag hoppas ska mynna ut i något bra.

Jag vet också att de andra i redaktionen jobbar på sina kammare och att ytterligare minst två intervjuer är på ingång samtidigt som vi förbereder oss inför Atlantic Cup.

Det jag tror är viktigt att poängtera är dock att den nya redaktionen har fått börja om från NOLL i allt från hur administrationen av forumet ska skötas till hur SvenskaFans-siten fungerar när en ska lägga in artiklar. Men vi har också börjat på noll i förhållande till spelare och ledare i ÖSK. Hur får man kontakt med olika spelare? Hur funkar det med presskonferenser? Pressplats på läktaren? Allt.

Vi gör allt för första gången.

Med hänsyn till det tycker jag att vi är värda att klappa oss själva för bröstet och vara nöjda med vår inledning.

Men vi har bara börjat.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-01-25 16:33
@T8:

Nyheten var inte att man måste betala för tjänster i internet-sfären mr Ironic, utan att man måste börja betala from nu på NA för viss information (vilket likt Aftonbladet förmodligen kommer sprida sig till allt enklare artiklar).
Annons: