/fotboll/osk/forum/3407.aspx/fotboll/osk/forum/3407.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2011-09-25 11:30
DaSa// 97% vad jag kan se för åren i ÖSK. Spelat 30+29+28+25 av 30+30+30+26 möjliga. Alla fyra missade matcherna missades pga avstängning (utvisningar/varningar)..
AIK Saywee
2011-09-25 11:28
I dagens match bryter vi förlustsviten, det blir svårt att möta ett kämpande TFF på Vångavallen, men jag har fått en "förnimmelse"

Heja SPORT!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-25 11:24
Bulten i Boo //

Ja, jag tycker att Antonnens skadefrånvaro är för hög. Och detta oavsett hur mycket Herr Nordback varit borta. Det enda jag direkt förknippar med Anttonen är att han varje år är skadad. Sen ska naturligtvis 2011 års matcher ingå i statistiken. Nordback har inte varit supergiven i alla matcher sista 2-3 säsongerna med bla konkurrens från Kilen och Bedoya. Sen är även svenska cupen och internationella matcher tävlingsmatcher

AIK Saywee
2011-09-25 11:24
D Mcgrain och Aspen//

Jag tillhör de som stödjer och fortsätter nog att stödja ÖSK, men det innebär väl inte, att jag inte får kritisera de och det jag inte är nöjd med?

För då skulle jag bara känna mig som en sådan där lam supporter som inte bryr mig, typ skitsamma .... eller?

Godzilla//

skönt att slippa tjafset, för det är ju inte konstruktivt!

(eftersom det är några som anser att vi skall vara konstruktiva, jag vet att jag inte själv är speciellt konstruktiv, men andra kan ju börja klaga på diskussionerna, debatterna, kritiken och de glada tillropen)

Heja SPORT!
Örebro Bulten i Boo
2011-09-25 11:23
Bra Godzilla! Stå på dig! Men, har du inte hört!? Det ryktas om att Kalle nu fått jobb som tränare för Örebro Hockey! Men inte nog med det, han innehar också uppdragen sportchef såväl som försäljningschef inom hockeyn. Men inte nog med det heller!! Han har också utsetts till ensam ledamot med total makt i hockey-styrelsen!!! Så, han lär nog ändå inte ha tid att "tjöta" med dig här.... ;-)
Örebro DaSa
2011-09-25 11:17
Intressant ang. Anttonen skadehistorik. Hur ser Wovven statistik ut? Måste vara över 95%?!
Örebro Bulten i Boo
2011-09-25 11:10
Franz// Fattar noll av var du vill komma med det du skriver.. Såväl Nordback som Anttonen har under dessa 10 år, 2001-2010 varit mer eller mindre givna i förstauppställningen och om inte där, såsom inhoppare. De har spelat i närmare 90% av matcherna (Anttonen 88% och Nordback 85%). Antar att orsaken till merparten av de få missade matcherna för var och en av dem är skada alt avstängning och att petning utgör en mycket liten procent.

Antal tävlingsmatcher (AS/SE) under denna tid, 2001-2010 var 280. Ingen svår matematik.. (26+26+26+26+30+30+26+30+30+30=280).

Tycker du att Anttonens "skadehistorik" är förskräckande?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-09-25 10:53
ÖSK-Karl: du kan kalla mig för idiot,det har jag ingenting emot...jag är en idiot. Men mer än så kan ingen bli! Och med de orden avslutar jag för alltid min korrenspondens med dig. Det ger mig ingenting att diskutera med någon som är så pass arrogant och elak som du är. Dessutom lönar det sig int att förklara för nån som int begrip. Cherio och lycka till med hockeyn,hoppas du inte fryser den här gången!
2011-09-25 10:51
Bulten i Boo //angående statistiken Nordback vs Anttonen, Då bör du ju vara säker på att Nordback skulle ha spelat samtliga matcher om han vore tillgänglig för spel. Vet man inte vilka spelare som varit "givna" så haltar ju en sådan jämförelse.

Så du bör kolla hur många tävlingsmatcher ÖSK har spelat under denna tid och dividera det med Anttonens spelade. Sedan måste du veta om Anttonen varit given sedan 2001

Örebro Bulten i Boo
2011-09-25 10:41
forts. angående myten om Anttonens skadehistorik: Den enda som spelat alla dessa år samtidigt med Anttonen är Nordback. Men hans "skadehistorik" brukar aldrig vändas mot honom. Faktum är att under åren 2001-2010 så har Anttonen spelat 245 matcher, att jämföra med Nordbacks 237. Allsvenskan/Superettan alltså. I år har Nordback gått om, 257 matcher vs 250. Stor skillnad?
Örebro Bulten i Boo
2011-09-25 10:32
Mackan// Anttonens skadehistorik är en myt. Det här är första säsongen vilken han missat största delen av. Åren 2001-2004 missade han 5 allsvenska matcher av 104 (har inte koll på orsaken, skadad/avstängd/petad?). Rätt få missade matcher även därefter med 2009 som ett litet undantag...
2011-09-25 10:26
: rirobban // Nja det är inte säkert att det goda anfallsspelet börjar vid egen backlinje. Rent statistiskt görs minst antal mål från de anfallen. Flest mål görs när du vinner bollen på mitten eller ännu högre upp. En statistik som förövrigt även gäller ishockey och innebandy.

Alltså tjänar man, statistiskt sett, mer på att bryta högre upp i banan. Något som Sixten i NA klagade på har blivit sämre och som Sixten anger som en av faktorerna till att det gått sämre i år.
Örebro Aspen
2011-09-25 10:13
D. McGrain //På vilket sätt är ett 5 årsavtal med en tränare att stötta klubben? Det vore bara oklokt och riskera hämma klubbens utveckling. Du visar med ditt inlägg att Du sätter person (tränare) före klubben.
Det är INTE så att man inte stöttar klubben mindre för att man vill förbättra, TVÄRT OM.
Örebro DaSa
2011-09-25 10:08
Angående dagens match så hoppas jag verkligen att Sixten lärde sig ngt mot Syrianska, att inte börja gris spela. Spela vårt vanliga spel istället med Riski-Nordin-Berger på mittfältet och in med Astvald och Rama på kanterna. Då tror jag att vi kommer att kunna ta en trea mot Trelle så att kontraktet säkras (i praktiken).

Är Paulinho tillgänglig för spel?

Skulle gärna se Per J på högerbacken igen, han känns tryggare än Tommy.
Örebro DaSa
2011-09-25 10:04
Jag tyckte att vi skulle sparka Sixten förut men har faktiskt svängt om. Att vårat 4-3-3 skulle vara sönderläst köper jag inte, vi kunde komma trea förra året än den redan då var "sönderläst". Sen gör Sixten laguttagningar som jag inte alltid köper, men det finns säkert ngn anledning som bara han och Lasse vet (eftersom han aldrig kommunicerar ut ngt i onödan), Så jag tror med kontinuitet så kommer vi att göra en bra säsong nästa år om vi stärker upp försvaret.
Örebro D. McGrain
2011-09-25 08:47
Ja, ja...oavsett vad man tycker så har vi Sixten som tränare, vi har den trupp vi har och likaså styrelse. Nu är det bara att stötta laget så mkt som möjligt i slutet, för alla stödjer väl klubben i alla lägen (?) oavsett åsikt om personer. Jag hade själv helst sett ett minst 5-års kontrakt m den bästa tränaren klubben har lyckats få hit.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro .-*Mackan*-.
2011-09-25 01:29
Fransk Fläskläpp//

Hundraprocentigt enig med dig. Tycker det är så jävla uppenbart att Bedoya saknas något grymt mycket på mittfältet och det måste ersättas med en offensivt duglig spelare där till nästa säsong. Vi gör oerhört lite mål och att chansa på att Haddad eller Atashkadeh skulle hålla sig skadefria eller att Astvald/Lushtaku skulle lyfta sig till nästa säsong känns inte realistiskt. Tycker faktiskt att det är lite skrämmade att folk inte tycker att det behövs offensiva nyförvärv.

Nåväl, nu försvinner jag två år från forumet tills Sixten är borta från klubben. Blir bara besviken varje gång jag loggar in här och påminns om att vi supportrar tvingas genomlida två säsonger till med hans rull-i-backlinjen-för-att-vinna-bollinnehavet-fotboll och usla matchanalyser.

Lev väl ÖSK:are, ses igen 2014!
Örebro pemo
2011-09-25 00:47
Det var väl inget bra att HBK förlorade? Nu måste TFF ge allt och lite till för att komma på samma poäng som Syrianska. Och sen har de taskig målskillnad.
Så jag räknar kallt med stryk i morgon.
Sen möter vi alltså ett HBK som kan spela hellt avslappnat. men vi har kniven på strupen. Kalmar borta, som ligger tryggt i mitten och MFF hemma som hellre satsar på europa. Det är möjligt vis där som vi kan ta poäng.
Låter jag för pessimistisk nu?
Örebro rirobban
2011-09-25 00:43
Franz Flääsklepp//

Liksom ett bra försvarsspel redan börjar vid motståndarnas backlinje, så börjar ett bra anfallsspel vid sin egna backlinje. Med ett säkert och tryggt försvarsspel så sprids självförtroendet i hela laget. Med offensivt, skickliga ytterbackar så har man en bra grund till att börja bygga ett anfallsspel. Det anser jag att vi hade i fjol, inte minst med Anttonen (som jag rankade som en av allsvenskans bästa ytterbackar i fjol).
Örebro gatutsio
2011-09-25 00:41
elfsborg med flera multimiljonärer som sponsar och ändå misslyckas
har råd att värva på långa kontrakt och chansa
i helgens match hade dom en medelålder i startelvan på 31 år
en riktig talangfabrik
2011-09-25 00:33
Så det behövs inga mittfältare/forwards som gör mål? Vi har haft ända upp till 70% bollinnehav men ändå förlorat matchen. Är ni verkligen säkra på att det beror på fyrbackslinjen?

I och för sig anger Sixten att en delorsak är att det höga försvarsspelet (dvs det försvarsspel som spelarna framför backlinjen bedriver) är något som faljerat och som bidraget till det svåra. Men det är klart han är ju bara tränare. En ny innerback löser säkert hans problem.
Örebro gatutsio
2011-09-25 00:29
rirobban,
äntligen en riktig analys som är helt riktig med tillägget att ösk dessutom har haft mycket skador och använt mest spelare i hela allsvenskan
så mycket gnäll här utan substans och fotbollskunskap
det ända som jag tror du har fel i är att haginge inte platsar ens som högerback om ösk ska vara ett topplag
behövs en ytterback med bättre offensiva kvaliteter i ett 433 system
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-09-25 00:00
rirobban/ Håller med. Få in några högklassiga backar så tror jag på guldchans nästa år. Inga hemvändare på gång?
AIK Saywee
2011-09-24 23:42
_Adde_

så enkelt är det inte, alltså att bara blicka framåt ...

... vad är konstruktivt på ett forum?

Det dära inäggget 22:52,verkar lite nonschigt, men jag bryr mig faktiskt om vår kära klubb och vill nå framgångar, inte ta ett misslyckat år med en klackspark!

Jag förväntade mig oerhört mycket mer, men har själv mycket svårt att vara konstruktiv och påverka resultatet.
Örebro rirobban
2011-09-24 23:29
Om man kollar på laget, det håller helt enkelt inte för en topp-position. Mittfält och ytteranfallarna håller hög allsvensk klass när de är i form. Men försvaret är inte bättre egentligen (utan Almebäck och Anttonen). Vi har tappat de två försvararna som kanske var viktigast för fjolårets succé. Att ersätta en av allsvenskans absolut bästa mittbackar (Almebäck) med en spelare som inte platsade i bottenlaget Djurgården (Haginge) är första steget till trubbel. Nästa steg är att vi inte har ersatt viktiga Anttonen på högerbacksplatsen. Haginge duger iofs som högerback, men han verkar behövas i mitten ändå.

Men att tro att ett försvar med Haginge och W*3 (alternativt PJ som högerback) ska vara med och återupprepa bedriften (hålla ett stabilt försvarsspel) ifrån i fjol är knappast troligt.

7 spelare av 11 är nya i startelvan mot fjolårets lag. Det går aldrig att spela ihop ett lag då, speciellt när man använder 28-29 (?) olika spelare under en säsong. Jag varken skyller eller försvarar någon, men Sixten har absolut inte haft någon lätt uppgift med årets lag. Kan garantera att få tränare i Sverige hade lyckats bättre med dessa förutsättningar.

Se till att fixa kontraktet nu, och försöka ta sig till svenska-cupen-finalen. Sen får Sixten och styrelsen en hel lång härlig (!?) svensk försäsong på sig att finna bristerna. Om Haddad kommer tillbaka så anser jag att man kan behålla befintlig offensiv till nästa säsong, och bara satsa på ny mittback och vänsterback (målvakt om Alven drar). Sen är det bara att börja spela ihop laget!
Örebro .-*Mackan*-.
2011-09-24 23:06
Styrelse har ju gett ett stort förtroendevotum till tränaren då man valde att förlänga med honom (vilket jag tycker var ett genomuselt beslut). Så jag antar att man anser denna säsong var ett simpelt snedsteg.

Tydligen verkar man (klubbledningen) anse att vår katastrofala säsong helt går att tillskriva skador på Anttonen, Haddad och Paulinho. Det är rätt idiotiskt då man inte kan ha varit helt obekant med två förstnämndas skadehistorik.

Vi riskerar kval, vi skulle komma topp-3 enligt den interna målsättningen. Det är ett generalmisslyckande.
2011-09-24 22:57
M.O.S // Ja jämförelsen är ju otroligt likt...
Örebro _Adde_
2011-09-24 22:52
Jag kan ta på mig ansvaret för denna säsong. Sådär, då kan vi vara konstruktiva och blicka framåt! ;)

AIK Saywee
2011-09-24 22:28
.-*Mackan*-.

Jag tror inte att någon kommer att ta ansvaret för denna säsong, de flesta verkar vilja skylla på en massa tramsiga grejer och på alla andra, vet ingen som kan tänkas ta på sig ansvaret, ingen som vill eller vågar, men det är klent jobbat av de flesta aktörerna ...

... jag är mycket besviken, men ger aldrig upp, aldrig ...

Örebro!
2011-09-24 21:20
Ha, Ha! Hockeyn startar med 4 bortamatcher pga av hallen och idag var det ett bottennapp och över 52 omg kommer nog ett par men inte många!
Annons: