/fotboll/osk/forum/3399.aspx/fotboll/osk/forum/3399.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-09-30 21:44
Franz.....//

Gissar att Alvbåge får ca.1 miljon för att signa med IFK Skattefusk, är väl ungefär vad hans kåk tappat i värde där ute i ingemansland. Om han inte tänker hyra ut den?
Örebro Ösk-groda
2011-09-30 21:15
Bulten i Boo
Tomtens ben kanske ......:-)
Örebro Bulten i Boo
2011-09-30 21:14
se där... hundarna ska väl ha sitt också..
Örebro Ösk-groda
2011-09-30 21:13
Bulten i Boo
Koloni....hm.....3 barn har han å tror det är 3 hundar med ......
Örebro Bulten i Boo
2011-09-30 21:11
Bjuder på den :-) Men, han har väl en hel koloni med småbarn nu. Då får man inte slarva med tomte-förhandlingen ju.....
Örebro Ösk-groda
2011-09-30 21:07
Bulten i Boo
Nu var du vitsig ........*L*
Örebro Bulten i Boo
2011-09-30 21:05
Ösk-groda// Tomten kommer först om knappt tre månader så inte behöver han väl ha förhandlat klart med honom än...
Örebro Ösk-groda
2011-09-30 20:58
Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
Kan mycket längta hem.......men han har är ju inte klar ens med tomten på sin nya stora kåk som han bott i ca ett år nu ....
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-30 20:51
Angående Alven. Men jag har hela tiden haft en känsla av att han saknar Göterborg helt enkelt. Sina rötter. Sejouren sist i änglarna blev inte vad han tänkt sig och han var (vad jag förstått från olika håll även om han säkert skulle förneka det idag) väldigt bitter. Det fanns några uttalande från den tiden som han påstår att han "misstolkats"

Så jag tror inte alls att det nödvändigtvis måste vara en mycket högre lön än vad han har i ÖSK utan det kan räcka med att IFK betalar bara något högre än vad han har idag så kommer han att seriöst överväga det.

Fotnot: Spekulerar
2011-09-30 16:33
OTROLIGT MEN SANT//

Kenya 15:25,håller med till 100%

Godzilla 15:43, håller med till 100%
2011-09-30 16:33
Örebro Conjuration
2011-09-30 16:26
Alven tror att detta kontrakt är förmodligen det sista han skriver i karriären, därför väljer han att avvakta för ett ekonomiskt fördelaktigt bud, med all rätt.

Osäker på om han kan få ett kontrakt av någon annan klubb som kan ses som ett "drömkontrakt".

Kenya vad är värst? En syrianskasupporter som kallar ett göteborgsfan för fiskrensare eller en göteborgssupporter som kallar syrianskasupportern för kebabätare?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-09-30 16:21
Aspen: håller för ovanlighetens skull med dig. Det är riktigt,riktigt,riktigt fult.
Örebro Butterix
2011-09-30 16:13
klart kuppern gick på is
Örebro Aspen
2011-09-30 16:07
Dumheter hittar alla på men detta är FÖR magstarkt tycker jag. Det är vår provspelare som står för dumheten. Se länken
Örebro Artwork
2011-09-30 15:49
Från och med nu har bloggen en ny adress som är www.1908.nu
Enklare att komma ihåg, enklare att hitta!
Länktips: 1908.nu
2011-09-30 15:43
Men är Alven alltså förlorad? Tycker personligen han skjuter sig själv lite i foten vår kära göteborgare här...hur het kan han vara på transfermarknaden efter den här säsongen? Är IFK på riktigt intresserade? Det känns som att det är rätt vanvettigt att i respektabel ålder testa lyckan i ny klubb och riskera att bli bänknötare. I ÖSK är han ju given med stort g. Visserligen på gott och ont men ändå.
Örebro kenya
2011-09-30 15:25
Många lokala lirare tenderar att locka mer publik vilket i sig genererar pengar. Särskilt i mindre städer där man går för att se grannens son, sin elev på gymnasiet, kompisar, släktingar osv. Håller de utländska spelarna hög klass och laget går bra fylls läktarna i vilket fall men ja ni förstår min poäng.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-30 15:19
Personligen tycker jag att det hade varit kul att se fler ungdomar i start 11:an. Så länge dessa utländska spelarna bidrar med något så är det väl ok. Men de ska inte stå ivägen för en ung talang som kan göra ett minst lika bra jobb.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-09-30 15:06
Om jänkaren knyts till klubben kan ÖSK:S startelva komma att bestå av 7 utländska spelare nästa säsong. Är risken stor snart att hela startelvan kommer vara en samling utländska legoknektar?

Hur ställer ni er till det? Spelar det ingen roll så länge man har ett bra lag och skapar resultat? Var får det för långsiktiga konsekvenser för svensk ungdomsfotboll? Är vikten av lokala talanger i laget bara så 1900-tal?

Arsenal startade en match för ett par säsongen utan en enda engelsman i laget.
För två säsonger sedan hade AIK inte en enda svensk framför backlinjen (vet ej hur det varit i år)

Ps Jag avser nu "spelarimporter" alltså. Inte människor som invandrat till Sverige vilket mitt resonemang inte skall sammanblandas med.
Örebro kenya
2011-09-30 14:58
Karl/ Du får skriva vad du vill. Nu släpper vi det här. Ger inget förutom negativ energi på forumet.

svartvitseger!/ Kul! Känns som att det kan vara rätt väg att gå.
2011-09-30 14:58
Hif skåne: i mitt tycke kan Berger bli i princip hur bra som helst, spelar väldigt moget för sin ålder även om han gjort ett par störtdykningar. Riski mycket bra, Haginge lite för svag tyvärr. Vi vinner mot HBK! 4-2. Kan nog bli en rätt öppen match minst sagt.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-09-30 14:51
Josh Wicks är handskakad och tvingas skjuta upp provträningen med ÖSK.
2011-09-30 14:49
kenya//

Ursäkta mig, men eftersom Nordin spelat i svenska landslaget utgick jag att han liksom mig var/är svenne, är det fel? För mig är Nordback, Wirtanen och Riski finnar, men du menar Finländare, har jag uppfattat saken rätt?

Vilket land Rama o Kush kom ifrån hade jag ingen aning om, men får man skriva albanerna för dig? Så tyskar är okey, liksom tysken? Men ej finnnen eller finnarna?
Örebro svartvitseger!
2011-09-30 14:43
har ni missat det här ? nu kan alla bli glada;)
Örebro kenya
2011-09-30 14:35
ÖSK-Karl/ Du vet mycket väl varför jag påpekade ditt användande av "finnen". Du använder det alltid med negativ ton och det tycks alltid drabba Sixten. Har aldrig sett dig skriva kosovoalbanerna när du pratat om Rama och Kush. Aldrig sett dig referera Nordin som "juggen". Har inte ens sett dig kommentera övriga finländare, se Nordback, Riski, Wirtanen som usla finnar när det gjort en dålig match.

Vi vet alla att du har en personlig vendetta med Sixten och att du inte ens skulle kunna kalla honom vid namn eller ge honom cred efter ett cup-guld.
Man kan dock uttrycka sitt missnöje utan att göra det till personliga påhopp av ledare vilket jag tycker du har varit nära att göra ett par gånger. För övrigt heter det tyskar och inte tyskländare.
2011-09-30 14:08
Conjuration//

Förstår din fråga till Kenya, kanske forumreglerna måste ändras då jag skrev finnen?. Tänker t.ex på den fd. tyska tränaren i Assyriska, han TV-profilen som går under namnet tysken, fär man skriva det Kenya eller skall det vara Tyskländare?
Djurgården ×huddinge_sjukhus×
2011-09-30 13:59
Har just scannat långenlistan och lämnat in spelet. Jag tror mig ha tagit ut tre riktigt bra vinnare (fast det tror jag iofs varje gång).
Man United- Norwich 1:a.
Valencia-Granada 1:a
Örebro-Halmstad 1:a

Lite konstigt att Ösk-Halmstad ens är med på listan, de är ju helt avsågade? Samtidigt måste ni vinna för att vara 100% säkra.

Hursomhelst, 400kr double or nothing. Kämpa ÖSK!

Örebro kenya
2011-09-30 13:57
Con/ Det måste vi givetvis fråga honom men tills dess är det amerikanen som gäller.
2011-09-30 13:56
Saywee//

Scrollade igenom inlägg, har varit långt från Örebro ett tag. Därav att jag missade Almtuna, men på tisdag mot Rögle är jag på plats ;)

Däremot tänker jag inte utsätta mig för risken att eventuellt se hårdsatsande ÖSK tappa poäng mot HBK på söndag. Men går eventuellt mot MFF och om vi mot förmodan når finalen i cupen. Mina besök på BA-fotboll kommer med största sannolikhet att bli sporadiska så länge vi har mannen med armarna i kors kvar och Herr Sjögren. Tur vi lever i ett fritt land. Men snart är det SM-Final, akta dig för Indianera.......
Annons: