/fotboll/osk/forum/3386.aspx/fotboll/osk/forum/3386.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro svartvitseger!
2011-10-06 14:46
Allt han är en Judas inget är han värt nu Vissa klubb känlsa !!
Örebro!
2011-10-06 14:38
Är väl klart som fan att inte Alvbåge ska stå! Lycka till i skattefusk nu!
Örebro Krontorps
2011-10-06 14:35
Nu är ju inte Nurme nån talang som "behöver få speltid" utan en uttalad back-up målis. Som till och med var på väg att sluta med fotbollen om jag minns rätt. Så jag ser inte varför det skulle vara självklart att spela honnom.

Dock skulle jag vilja se honnom spela, mest för att jag inte har nån riktig uppfattning om hans förmåga, skulle va kul att se vad han har för nivå.
Örebro pemo
2011-10-06 14:29
Gorre//

Det är väl bara Porokara som gick som Bosman?
Bassonbeng ville vi inte ha kvar och andra mer eller mindre okända är väl sådana som varit utfyllnadsspelare.
Och så nu Alvbåge. Om det är han.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-10-06 14:27
Jag tycker också att Nurme ska få chansen de sista matcherna som är kvar. I alla fall de två sista matcherna i Allsvenskan.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-06 14:21
Jag utgår ifrån att Nurme står de sista två matcherna. Om inte Nurme ens får speltid nu så när det då uppstå möjligheter till det?

Alvbåge går till en konkurrent till ÖSK. Trots att han sagt att avvaktan enbart berode på att han ville avvakta möjlighetetr till utlandet. Så vitt jag vet ligger fortfarande Göteborg i Sverige.

Det är ett hån mot fansen från Sixtens sida om han låter Alven stå sista matcherna.

Sedan ytterlliggare en bosman släppt... Det är det gamla vanliga. Först sista halvåret ÖSK börjar förhandla.

ÖSK-Karls upprepande profetier här inne under säsongen kanske har mer substans än vad många vill inse, Sjögren & co desperata kamp att upprätthålla lagets tidigare styrka består bara av att leta utlänningar. 8-9 importer kommer säkert starta nästa säsong

Ultras 1977
2011-10-06 14:18
Ni bör verkligen ge nurme en chans han har kvaliter och är en riktigt grym målvakt.
Örebro widemarsh
2011-10-06 14:09
Ultras 1977// Ja, vad har inte gått fel?

Det är samma Nurme som spelade i Syrianska.
Ultras 1977
2011-10-06 14:07
En fråga skulle inte ösk satsa efter er lyckade säsong förra året? vad är det som händer med er nu ? vad har gått fel? och er andra målvakt nurme är det nurme som tidigare spelade i syrianska?
2011-10-06 14:07
Saywee//

Jo, men inte lika stor som IFK Göteborg.
AIK Saywee
2011-10-06 14:04
Krille, men ÖSK och gamle SIxten har ingen vidare dragningskraft ....?
2011-10-06 14:00
IFK Göteborg satsar stenhårt inför säsongen 2012. Med värvningar som Daniel Sobralense, Emil Salomonsson och nu John Alvbåge. Nya tränareni Mikael Stahre kan nog locka dit flera nyfövärv av klass. Alvbåge ser väl att det är större chans att vinna något med IFK Göteborg än med ÖSK. Dessutom så har han familj och vänner kvar där nere. Jag förstår varför han tar den här chansen.

Nu borde det vara en STOR prioritet att inhandla en målvakt av högsta klass. Även borde ÖSK lägga ett antal miljoner på en target av hög klass. Inget ont om Haddad men kan man lita på att han kommer vara hel en hel säsong? Sedan vore väl det bra om ÖSK lyckas spika truppen innan Februari börjar.
Örebro Deviation
2011-10-06 13:49
Mr.Milton:

Lägg ner! Han har ju hela sin släkt i Göteborg, vad är det att gnälla över?
Örebro 'den oumbärlige
2011-10-06 13:38
Tråkigt att alvbåge lämnar!! men skoj för han då IFK verkar satsa hårt inför nästa år. ÖSK kommer inte bli så mkt bättre nästa år... någon som verkligen tror att vi ska sluta 3 eller bättre 2012? Man får vara realistisk... vi kan nog ta en mittenplats, men våra glansdagar är över. vi har inte organisationen som Elfsborg och vi har tappat 3 av 4 nyckelspelare den här säsongen enbart. Tänk att Rama t.ex. måste säljas nästa sommar, om de inte ska bli äppelskrutt.
Örebro Mr. Milton
2011-10-06 13:34
Om inte Sixten bänkar (på läktaren) JUDAS är det direkt tjänstefel.
Örebro Mr. Milton
2011-10-06 13:32
Alvbåge = JUDAS

Så jävla besviken på den grabben.
Örebro #7
2011-10-06 13:32
Gorre// Att flera spelare gått som bosman de senaste åren är olyckligt men det är snarare ett tecken på bristande kompetens i styrelsen än brist på klubbhjärta hos spelarna. Almebäck, Bedoya mfl har sagt flertalet gånger att de gärna hade kritat på längre kontrakt med ÖSK men att det var försent att förhandla om något nytt när det endast återstod några månader av det gamla kontraktet och flera utländska klubbar knackade på dörren. Alvbåges situation är jag inte jätteinsatt i, men det verkade vara två parter kring förhandlingsbordet som enades om ett gemensamt avslut. ÖSK har i alla tider varit helt värdelösa på att behålla eller sälja sina bästa spelare. Jag ser två orsaker till detta; 1. Ingen genomgående framtidsvision... Vem vill harva i mitten när man kan kriga om guld ? (slutet av 90- och början av 2000-talet) 2. Den ansträngda ekonomin som inte tillåter höga löner , oavsett spelare. Där tycker jag att man kan kika på Elfsborg och Helsingborg. Sveriges bästa lönesystem finns nog i Elfsborg ... Krita på ett kortare kontrakt, spelar du bra så får du högre lön (och samtidigt ett längre kontrakt). På så vis riskerar man inte att tappa sina spelare när det endast återstår ett halvår på kontraktet. Unga spelare kräver dessutom tålamod, det tar inte ett år innan man blommar ut, men klubben måste visa i ett tidigt skede att man tror på spelaren , om han är värd det dvs. Kanske börjar styrelsen förstå vad det handlar om i o m nya kontrakt för gerzic , astvald och Tränarna Hur som..Jag skyller inte allt på styrelsen (bara lite)... Men man kan inte sätta upp en målsättning om guld 2015 om man inte visar spelartruppen att man tror på dem. Sen blir även jag besviken när jag ser spelare dra dit pengarna klingar. Men å andra sidan ser jag hellre ett mediokert lag i allsvenskan än ett konkurshotat lag som tvångsdegraderas till superettan pga den småländske djävulen och har en spelartruppen med alldeles för höga löneposter.. dessvärre brukar mediokra lag med okej ekonomi ha en tendens att åka ner till S1 ändå (heja Halmstad).... Så vad ska man göra? Ond cirkel, dags att bryta den Sjögren och Co! reserverar mig för eventuella felstavningar, meningsuppbyggnader eller hets mot djävulen (den riktiga alltså, kan inte vara kul att jämföras med den falska). Sitter med min iphone och då kan det lätt bli galet !! :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bulten i Boo
2011-10-06 13:26
”Skäms inte för att du är människa, var stolt!
Inne i dig öppnar sig valv efter valv oändligt.
Du blir aldrig färdig, och det är som det skall.”

- Vackert, och bara det värt ett Nobelpris!
Örebro K.Carlos
2011-10-06 13:19
Jag förstår spelare som går som bosman för att kunna ta ett till steg i karriären (tex Porokara), men att gå till IFK Göteborg är ju bara patetiskt. Dra åt helvete Alvbåge.
Örebro Lekiller
2011-10-06 13:11
Om Dahlin är kvar i Götet nästa säsong får nog Alvbåge det tufft.

Fast de har ju gjort det förut, bänkat en ung lovande och satsat på en gammal räv. Då var det Bengt Andersson/Alvbåge och nu Alvbåge/Dahlin.

Kanske John hoppas på att de tänker på samma sätt nu?

Ja skulle nog välja Dahlin alla dagar i veckan. John har gjort någon super säsong.
Örebro Deviation
2011-10-06 13:07
Kämpa på och tappa in orken för om.... Men hörni, sura inte ihop nu. Det ordnar sig, det gör det ju alltid. Så här är fotbollen på den nivån. Sandqvist blir fina fisken, och lille Alvbåge kommer må prima i Götet...men på bänken.
Helsingborg gorre
2011-10-06 12:47
#7, Rättelse: Klubbhjärta existerar inte i Örebro. Hur många har inte gått som bosman de senaste åren från ÖSK?
Örebro Svartvitt forever
2011-10-06 12:39
Ser gärna en kompromiss: Ge Nurme förtroende de två ganska betydelselösa seriematcherna men låt Alven ta avsked med att bli hjälte i cupen. Tror inte Nurme är mogen för en cupfinal.
Örebro Aspen
2011-10-06 12:15
Det värsta med Alvbåge flytten är de signaler det sänder till andra spelare.

Ösk är inte det man satsar på i första hand. Synd, undrar om Sixten har någon lyskraft kvar. Troligen inte bland unga talanger.
Örebro gatutsio
2011-10-06 12:09
vi ska absolut spela med bästa laget
finns placeringspengar att strida om i allsvenskan
sen kan vi inte klandra alvbåge heller
han har gjort mycket gott för klubben
att vara fotbollspelare är som ett vanligt jobb idag
man är sig själv närmast
Örebro #7
2011-10-06 12:08
Pemo //

Jag håller delvis med, men om man skulle göra som du säger så kan väl Nurme stå alla matcher. Annars är det väl ingen vits med att ha en matchotränad keeper mellan stolparna i en viktig cupsemi.
Enligt Sjögren är väl Nurme given på bänken till nästa år, frågan är bara hur han ställer sig till det. Det är ju vida känt att de är på jakt efter en ny rutinerad målis iaf.
Örebro Fang
2011-10-06 12:03
Vore väl inte fel att ge Nurme en chans att visa vad han duger till nu när Alvbåge ändå inte ska vara kvar. Det tycker jag inte för att jag på något sätt skulle vara arg eller besviken på John utan mest för att jag tycker Nurme förtjänar en chans och det är väl nu eller aldrig.

Men jag tror inte det händer. Och egentligen är det väl skitsamma så länge de vinner.
Örebro pemo
2011-10-06 11:57
#7//

Jo, visst är han bäst, men matcherna mot KFF och MFF "betyder" ju inget egentligen. Vi kan väl bara som bäst bli 8 och som sämst 13. Dels kunde Alven få ladda upp batterierna till cup-semin, samtidigt som Nurme får en chans att visa upp sig. Om han nu är aktuell för nästa år. Och det har jag ingen aning om.
Örebro Ståplats är bäst
2011-10-06 11:55
Klart Alven ska stå resterande matcher och själv är jag inte särskilt lack på honom,tycker faktiskt han varit ganska blek denna säsong liksom övriga i ÖSK.de där superrädningarna man sett honom gör under tidigare år har lyst med sin frånvaro och han har ju faktiskt släppt in en del skitmål också...tror faktiskt ÖSK kan få tag i en mycket bättre målis!
Örebro widemarsh
2011-10-06 11:50
In med Nurme i slutet på allsvenskan så han får visa vad han går för.
Alven har tankarna på annat håll, och har antagligen haft det ett tag. Har inte gjort någon bra säsong, har räddat dom lätta skotten och inte så mycket mer.

Tack för tiden i ÖSK, John. Hoppas du misslyckas i IFK!
Annons: