/fotboll/osk/forum/3382.aspx/fotboll/osk/forum/3382.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro zxcv
2011-10-06 19:56
Men orka snacka skit om John som gjort så mycket för klubben.
Att han vill spela i Göteborg är ingen hemlighet och det har vi vetat länge.
Och det är klart att pengarna spelar in. För vem skulle det inte göra det?

Bara för att han spelat i klubben ett antal år så betyder det inte att han ska behöva skriva ett livstidskontrakt med skitlön(nåja) för att få den respekt han förtjänar.
Benny Böckling
2011-10-06 19:52
Varför skulle Viktor Noring vilja gå till ÖSK?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-10-06 19:44
Jag undrar om ÖSK har råd med Viktor Noring? Han är värderad ganska högt och Trelleborg vill nog inte sälja till reapris.
Örebro Robben 82
2011-10-06 19:43
Tycker inte det är någon sörre förlust med Alvbåge rent sportsligt,hanns bästa före datum är förbi, är dock en jävla rolig kille som jag önskar lycka till.

VÄRVA VIKTOR NORING!!!!
Örebro Brus-Nilsson (Ge Abdulahi chansen)
2011-10-06 19:27
Tänk så fort det svänger......
och tänk så mycket vatten det finns i havet....och ändå ser man bara det översta!
Örebro Miroslav kuba
2011-10-06 19:26
Alvbåge till Göteborg vad ska han där och göra ?? Sitta på bänken ?? Alvbåge var bra för några säsonger sedan årets säsong har varit hans klart sämsta kan vara bra han försvinner!! Men Sandqvist fan där är jag lite tveksam är han verkligen bra har sett han för lite senaste tiden. Hade varit bättre att ersätta med TFFs målvakt Viktor Noring.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-10-06 19:18
Telle//

Du talar om John Alvbåges släkt enahanda, men hans fru då som är ifrån Örebro? Tycker vi kan skippa skitsnacket och inse att pengarna styrde. Pojk/knattelagsdrömmar, jovisst, de borde han fått nog av förra gången han var hos skattefusk.

John har med lön och signon, övergångssumma o.sv. kostat ÖSK/Spelarinvest mellan 10-12 miljoner för 3,5 år, så mycket var hans ÖSK-hjärta värt. Det är bara att inse att med tanke på den allmänna prestationen för spelare i AS, så känar de på tok för mycket pengar, gäller även tränarna.
Örebro svartvitseger!
2011-10-06 19:18
men skönt att vi har en kung som målvakt SIMON NURME han lär ju få spela dom sista matcherna nu i år .
Hammarby Inspektör Smack
2011-10-06 19:15
Rami Shaaban!!
Örebro svartvitseger!
2011-10-06 19:14
Alvbåge leker en stjärna tror han kommer bli det VEM FAN ÄR KUNG ALVBÅGE som ni pratar om har bara hört talas om en judas!!
2011-10-06 19:12
Blev fel. Här är rätt länk.
2011-10-06 19:11
Glömde länk. För er som inte läst den.
2011-10-06 19:09
Från Lasse Wirströms i NA krönika:

"Alvbåges flytt är bara ytterligare en av en rad saker som säger att allt inte står riktigt rätt till i ÖSK. John har ofta sagt sig älska ÖSK. Så varför stannar han inte? Så mycket bättre betalt, eller så mycket större framgångar lär han väl inte nå i IFK Göteborg?"
Benny Böckling
2011-10-06 19:08
Jag ser gärna Sandqvist som första keeper nästa år
Hammarby Inspektör Smack
2011-10-06 18:57
Värva Trelleborgs keeper Zlatan!
AIK Saywee
2011-10-06 18:39
Örebro!

Det måste ha varit oerhört mycket mer pengar, än det ÖSK erbjöd?

Ösk-Power,

Alven är väl inte avslutad, han skall väl avtackas, tränas hårt som fan, och deltaga i vårt firande av kuppen, sedan är han nog avslutad!
Örebro!
2011-10-06 18:36
Sandqvist hoppas jag verkligen inte är förstavalet! Håller med!
Örebro Ösk-Power
2011-10-06 18:34
Tjänstefel om Sandqvist värvas in. Det är ingen kille för ett topplag. Satsa krutet på Noring, BP-grabben eller Oscar Jansson.
Alvbåge är numera ett avslutat kapitel. Dags att satsa lite nytt.
Örebro!
2011-10-06 18:33
Mer stålar Saywee, det dög inte det ÖSK gav!
Örebro Conjuration
2011-10-06 18:31
Jag förstår Alvbåge iofs, klart han ska hem till Göteborg. Unnar honom detta men jag hoppas att han kan typ ställa upp på en fet intervju med Sarp om tiden i ÖSK :'(

Släng in Wirtanen i mål, han är profilstark som Alven ;)

AIK Saywee
2011-10-06 18:29
Jag både förstår och inte förstår John´s flytt, eftersom jag inte vet alla detaljer, utan bara kan spekulera och fundera ...

Alven har precis ett färdigbyggt hus i underbara Närke och jobbade nyligen i trädgården (enligt hans blogg), tre små fina ungar och tre hundar, samt en söt fru, och nu skall de dra till torskarnas hurtiga paradis?

Han riskerar bänken, om han inte skärper sig, för i år har han varit en medelmåttig allsvensk målvakt?

Jag förstår inte varför, han måste helt enkelt ha fått ett fantastiskt kontrakt, pengar verkar prata, klubbkänslor är bara trams?

Jag vill att ÖSK hittar en målvakt, som har fokus på sitt jobb de få minuter man jobbar mellan stolparna, under ribban!
Örebro!
2011-10-06 18:17
Ingen hade brytt sig om det här om han inte gått till en allsvensk klubb! Så är det och visst är det känsligt att han går till en konkurent! Men skitsamma vill han hellre nöta bänk i Glenn så får han det!
Örebro!
2011-10-06 18:14
Bedoya??ja just det han gick till Rangers! Viss skillnad men i övrigt tycker alla olika och så kommer det vara!
Örebro Telle
2011-10-06 18:04
Däremot är det upp till bevis för styrelsen och sportchefen nu. Det börjar kännas som att råttorna lämnar det sjunkande skeppet.

Agera snabbt, och visa oss fans, sponsorer och spelare att ni menar allvar med målsättningen!
Örebro Telle
2011-10-06 18:02
Alvbåge är göteborgare och uppvuxen med IFK Göteborg sen barnsben, på samma sätt som de flesta av oss här antagligen har fått lära oss att heja på ÖSK sen vi var små. Han har förmodligen all släkt och alla gamla vänner kvar i Göteborg. Det är väl inte konstigt om han längtar hem?

Han har ju helt uppenbart inte varit lika motiverad och tänd det här året som innan, och betydligt ojämnare kvalitetsmässigt, men han har väl ändå betett sig så proffsigt man kan begära? Han är ju knappast den ende spelaren som har varit sämre i år än ifjol, tvärtom. Sen kan man tycka vad man vill om hans bloggande, och hans onödigt gnälliga kommentarer om oss fans i motgång, men någon Judas är han i varje fall inte.

Han har skrivit på ett treårskontrakt med oss, och det fullföljer han. När lovade han att spela här resten av sin karriär? Får han nu chansen att skriva ett fyra-årskontrakt med en fet sign on-bonus i en klubb sin hemstad, när han uppenbart behöver en nytändning, vore han väl direkt dum om han inte tog den. Är han omotiverad att stanna ser jag hellre en ny målvakt alla dagar i veckan.

Ska ni Judas-stämpla någon, så ta Bedoya istället till exempel, som skrev eget kontrakt med Rangers under tiden som ÖSK förhandlade med dem.

Tack för tiden här, John, du har varit fantastisk för laget i dina bästa stunder, både på och utanför planen. Jättetrist att du slutar, men efter det här året är det kanske dags att gå vidare för båda parter. Lycka till i Göteborg, förutom i matcherna mot oss, för då blir det pisk... !
Örebro roxxorz
2011-10-06 17:56
Målvakten John Alvbåge blir nog inte så svår att ersätta ändå, Noring vore en drömvärvning då han är väldigt lovande och förr eller senare kommer bli utlandsporffs vilket förhoppningsvis ger oss cash när han lämnar. Skulle vi förlora jakten på Noring tycker jag att det vore väldigt intressant att sno Dahlin från Göteborg nu när han troligen kommer bli andraval, han är ung, talangfull och har spelat rätt bra för Göteborg nu. Jag tycker personligen att det är rätt klumpigt av IFK att värva Alvbåge när man har två väldigt lovande målvakter i truppen, de lär ju inte vilja stanna speciellt länge i den konkurrensen med tanke på att Stahre verkar föredra Alvbåge.
Örebro KCMarten
2011-10-06 17:50
Conjuration //

Kom igen nu. Upp med hakan.

Klart att vi kan få Noring. Trelleborg åker ur
och storlagen har redan målvakter. Dessutom är det svårt att jaga toppklubb när man är skadad, så visst kan vi kasta oss in i den leken.

Frågan är bara om Sjögren & Co vill få hit honom eller har andra idéer.
Örebro Conjuration
2011-10-06 17:43
Den största frågan är ifall Alvbåge kommer börja blogga för GP! :D

Gillar Nordins visioner om Noring men det är tyvärr inte realistiskt. Idag känner man sig som klubb längst ned på näringskedjan.
Örebro gatutsio
2011-10-06 17:40
go_osk//
känns bättre när man fick läsa det
nordin har ett riktigt ösk-hjärta
forza nordin
Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-10-06 17:38
gatutsio//

Bra uttalande av Nordin. Det visar att han tror på ÖSK.
Annons: