/fotboll/osk/forum/3380.aspx/fotboll/osk/forum/3380.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brinkewall
2011-10-06 10:40

Alvbåge klar för Blåvitt enl artikel..
AIK Saywee
2011-10-06 10:30
Svartvitt forever, bara ditt nic, visar vad du står för :)
Örebro Svartvitt forever
2011-10-06 10:25
Saywee, PM läst, frid och fröjd! Och jag skriver helt under på det du säger 10:12.
AIK Saywee
2011-10-06 10:18
Om jag skall vara ännu lite tydligare, ifall ni undrar varför jag verkar vara lite småirriterad, så tycker jag faktiskt inte att det är rumsrent att rota i familjen Alvbåge´s privatliv, att de är mediala må så vara, men att spekulera kring deras garageutrensning blir ju bara så jädra fånigt?

Jag har rensat garage i halva mitt liv och bildjävuln fick ändå stå utanför.
AIK Saywee
2011-10-06 10:12
Mitt 09:12 inlägg riktas till alla svartvita, på detta forum ....

... även om adressen blev till "Svartvitt forever", som jag tycker har en genuin känsla för klubben i det han skriver i sina inlägg. Du är verkligen en som bryr dig om ÖSK i alla lägen, det har jag förstått, genom dina inlägg!

"Don´t let me be misunderstood" Eric Burdon (Lugano 2006, eller var det 2008?)

Helt fantastisk låt, mixad blues och reggae :)

Heja SPORT :)
AIK Saywee
2011-10-06 10:02
Svartvitt forever,

har du läst pm´et?
AIK Saywee
2011-10-06 10:00
Telle,

och i Allsvenskan får väl Mjällby stå för "samhället", fast det är ju hela Blekinges lag ....
Örebro Svartvitt forever
2011-10-06 09:59
Saywee 09:12//

Bäste Saywee, jag blir nog inte riktigt klok på ditt inlägg där, och vet inte om du menar att jag eller andra ska ta åt mig för att ha spritt känsliga uppgifter om "Crespo". Jag håller helt med dig om att allt inte ska skrivas på öppna forum, och det finns ett forum till där mycket skrivs som aldrig läcker ut.

Men mina och andras funderingar om Crespo här bygger ju på redan kända uppgifter t ex från Eyravallenbloggen och NA själv, så jag kan inte se hur någon kunnat dra nytta av "känsliga uppgifter" den vägen. Det är klart att det diskuteras mycket när en ny spelare provtränar med klubben i vårt hjärta.

Att jag skrev om att förmodligen AIK norpar Crespo framför näsan på ÖSK byggde inte på någon insidekunskap utan var en ren gissning, bara för att det vore så jädra typiskt.

Har jag missförstått dig, eller har du missförstått mig?
dr0mmis100
2011-10-06 09:57
Hej ÖSK:)

Har en fråga bara? Min vän ska nog träna med örebro. Tänkte fråga , har ni bra yttrar & anfallare ? vilken position är ledigast så att säga:)

han är grym ..

punkt.
Örebro Telle
2011-10-06 09:51
Ja, kolla bara Superettans tabell just nu - Åtvid, Ängelholm och Degerfors med bland de fyra första. Gott om tradition och status (åtminstone lokalt) även där.

Men några allsvenska toppklubbar lär de aldrig bli igen...
AIK Saywee
2011-10-06 09:41
Telle,

ja, så är det, större städer och klubbar lockar till sig alltfler ...

Urbaniseringen i vårt land fortsätter ytterligare några decennier, men sedan kanske längtan till naturen kommer tillbaka?

Fast fotbollen är nog och förblir ett stadsfenomen i framtiden, kanske dock att ett eller annat litet bruk eller samhälle, kan sticka upp, något år eller två?

GOK!
AIK Saywee
2011-10-06 09:27
AIK snodde Crespo, men vi har ju Brunet ....
Örebro Telle
2011-10-06 09:26
Storstadsklubbarna kommer nog alltid ha en fördel, just för att de är storstadsklubbar. Stockholm och dess utbud är förmodligen mer lockande för de flesta 18-åringar än vad en stad i Örebros storlek någonsin kommer att bli. Och klubbarna har en helt annan status, tradition och kultstämpel än vad ÖSK har. Dessutom har de tillgång till betydligt fler och större sponsorer lokalt, vilket innebär större ekonomiska muskler generellt. (Även om just Stockholmsklubbarna verkar ha varit sällsynt dåligt skötta alla tre på slutet...)

Därmed inte sagt att det är kört ändå, bara att de har en viss fördel. Vi kan självklart kompensera med annat - verka mer intresserade och angelägna än konkurrenterna, erbjuda mer speltid, lugnare miljö och publikklimat, bättre omhändertagande av spelaren och hans eventuella familj med bostad, jobb till sambo/fru eller vad man nu kan komma på.

Örebro Hockey har fått mycket beröm från många av deras spelare som kommer utifrån att de känt sig väldigt väl omhändertagna rent socialt - det är nog en viktigare bit än vad man kan tro.
AIK Saywee
2011-10-06 09:12
Svartvitt forever, 08:49, (kolla pm)

... jag kände faktiskt till att AIK ville ha Crespo (inside/tja eller outside), och att det så skulle bli, men struntade konsekvent i att skriva något om detta, i ett forum, eftersom "internetscouting" är en realitet idag.

Förhandlingar är en känslig fråga och bör ibland vara en delvis hemlig företeelse, eller?

Jag har skrivit detta tidigare (att scouting förekommer via olika forum) och vet att många inte tror på detta, men jag vill bara påstå att det förekommer, vore konstigt annars, i dagens toksnabba cybervärld.

Man bör nog vara lite mer försiktig, om vad man skriver när man rotar i kommande nyförvärv, spelares privatliv, etc etc och spekulerar hit och dit.

Många fler än man kan tro, läser här och jag vet att det är tråkigt, inför kommande sillasäsong, om vi måste vara försiktigare i våra gissningar, om vilka som är klara, bara för att vara först med en nyhet.

- En del lag har många scouter, som jobbar för klubben, på många olika sätt!

- Andra lag, rättar sig mera efter vilka spelare som stämmer i ett visst bestämt spelsystem, där kommunikationen har betydelse, eller inte.
Örebro Svartvitt forever
2011-10-06 08:49
Norge 17:39:
"ÖSK hade inte en chans mot AIK. Och det har inget med ekonomin att göra.
Man måste förstå att AIK är överst i näringskedjan i Sverige.
Vill verkligen AIK ha en talang, så får dom han också."

Är det en naturlag? För bara ett år sen var AIK på fallrepet ekonomiskt. Det är i så fall vi som hjälpt dem tillbaka på grön kvist igen genom att "skänka" dem två +20 mijlonerexporter.

De stora kanske tar vad de vill ha, men vi mindre behöver väl inte servera dem det på ett silverfat?
AIK Saywee
2011-10-06 07:38
Jädrar vad den där Gilette-bruden skrämde mig tidigare ett par gånger, framför allt, när man smög in på svartvitt kring nattetid.

Frugan undrade vad jag höll på med ....

Numera måste man sätta på ljudet själv.

Hon kanske har något i badrumsskåpet, som våra svartvita eleganter kan "stajlas" med?

Jag menar bara, att i år har de ju varit ganska skitiga, i alla fall på bild ;)

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-10-06 07:26
Nu ska vi inte ropa hej, förrän vi hoppat över Häcken ;)
IFK Göteborg IFK Götet
2011-10-06 02:01
Hm läser man bloggen ("Vi bor för tillfället i Örebro men flyttar en del pga fotbollen" + bilden på ett fullastat släp) så är det tydligt att Alvbåge är påväg bort från Örebro. Även om IFK tycks vara intresserade av både Noring och Nordfeldt så vore det knappast otänkbart att Alvbåge är den hetaste kandidaten med tanke på alla rykten om just honom. Som IFKare hade jag hellre försökt plocka Viktor Noring eller kanske satsat vidare på Erik Dahlin, men Alvbåge är förstås en duktig målvakt. Men egentligen har jag ingen superkoll på Alvbåge så därför undrar jag litegrann hur ni rankar honom? Några brister etc?
AIK Saywee
2011-10-05 23:07
Men cup´en-guldet kan faktiskt bli vårt :)

Jag misstänker att halva Sverige skrattar, men det gör inte jag, inte ännu i alla fall, men kanske i början av november?

En eller två matcher på vår hemmaborg och jag hoppas att alla hjälper till med att mobilisera en/två fantastisk(a) publikfest(er)!

Varför skulle vi inte kunna spöa Kalmar, nu när Anders Frisk har slutat döma?

Varför skulle vi inte kunna spöa Helsingborg med typ 7-0, det har varit nära tidigare?

Heja SPORT!
Örebro KCMarten
2011-10-05 21:40
Trist. Indianerna har ju historiskt visat att de faktiskt kan vinna guld.
Örebro Bulten i Boo
2011-10-05 21:12
sorry Indianerna
Örebro Djäflun
2011-10-05 21:01
Kollar man Lisa Alvbåges blogg verkar familjen vara i flyttartagen.....tyvärr! Beroende på hur man tolkar saker förstås!

Edit Rensa kan man ju göra utan att vara på g att flytta!
Örebro Ösk-groda
2011-10-05 20:31
Kan inte Lagrell vara polis i Malmö den där dagen när MFF-DIF möts.........för han är väl en liten sån i SvFF ?????
AIK Saywee
2011-10-05 20:28
BiB, 19:39,

... bra att du engagerade dig och orkade med ett mail till Martin Fransson.

Det är ju sanslöst klent tänkt av honom, och att han skriver ned detta och vill förmedla detta i media, för jag förmodar att han jobbar avlönat, känns bara så pinsamt dåligt.
AIK Saywee
2011-10-05 20:22
Cherokee people :)
Örebro Aspen
2011-10-05 20:21
Noll rätt av SvFF.

Hug hug Indianerna
Örebro Bulten i Boo
2011-10-05 20:07
Rafflande final, Indianerna-Piraterna. Med 8 heat kvar är det helt lika sett över två matcher...
AIK Saywee
2011-10-05 19:35
BiB, 19:20,

... får Fransson ihop detta till rasism, så kan han byta jobb, nu i höst behövs det många som krattar löv ....

"Vi är svarta, vi är vita", bara ordet "Vi" är ju enande.

Vilken total meningslös insinuation !
Örebro Bulten i Boo
2011-10-05 19:20
För att anknyta till mitt morgon-inlägg, såhär skrev Martin Fransson i DN angående "(fem andra) matchintron som gått galet": "Örebros lag där kenyanen Paul Oyuga gjorde hemmadebut från start och där hans landsman Boniventure Maruti fanns med i laget tågade inför hemmamatchen mot Norrköping i juli 2001 in på Eyravallen till tonerna av den klassiska kampsången "Vi är svarta, vi är vita". Till nästa match var inmarschlåten utbytt."
Örebro _Adde_
2011-10-05 18:23
Förstår inte hur folk kan skriva att Crespo inte passar in i 4-3-3. Killen är ung och utvecklingsbar, dessutom med en massa talang. Vidare har han fysiken med sig. Jag tror att han hade kunnat växa in i det, men det är klart... vi har ju Haddad och William där som vissa uttrycker det. Hur ofta är dessa två herrar disponibla?

Nu dock så valde han ju AIK... känslan säger att det blir succé!
Annons: