/fotboll/osk/forum/3375.aspx/fotboll/osk/forum/3375.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ernot
2011-10-06 11:23
inget klart med Sandqvist!
Örebro pemo
2011-10-06 11:19
Oerhört tråkigt att Alven försvinner. Då består ju ÖSK snart av en tråkig grå massa, där ingen sticker ut på något vis. Men, som någon skrev, en lika bra målvakt kan vi säkert få fram. Bara det inte blir Sandqvist.

Angående framtid och Crespo. Tänk om några av våra unga yttrar plötsligt stiger fram i vinter och slår igennom på bästa tänkbara vis nästa säsong. Då kanske vi också kan sälja för flera miljoner. Sanolikheten för Yasin och Ibrahim är väl ganska stor att någon av de lyckas. Kalle kanske också blir ett stjärnskott.

Vi ska inte haka upp oss på att en kille från Sierra Leone hellre vill spela i AIK.
Ibland känns vårt "lillebrorskomplex" ganska påtagligt. Alla anddra lyckas, men inte vi. Själv ser jag Berger som vår nästa stora export. Han verkar ha det temprament som passar bra "på landet"
Nu har jag bara sett honom spela och hört intervjuer i TV, men får en känsla av att han är lite småtrulig. Låter spelet visa istället för att snacka. kommer säkert att utdela ett antal blåmärken i nästa års allsvenska.

Så ge inte upp alla ÖSK:are. Det finns chanser för vanliga "svensson-snorungar" från närkesslätten att lyckas också.

MEN, vem står de resterande matcherna?
Örebro Marta (hane)
2011-10-06 11:18
Lägg ner Judas nu... Om ÖSK valde att satsa krutet på Nordin så måste väl Alvbåge få välja att flytta på sig. Det enda vi kan kräva av honom är att han ska vara proffesionell in i kaklet.
Örebro #7
2011-10-06 11:18
"Enligt mig finns det bara tre spelare i dagen startelva som gjort sig förtjänta av att kyssa klubbmärket och det är Nordback, Antonnen samt Gerzic!"

KCMarten//
Nu ska vi inte ta i så vi spricker va? De spelare som du nämnde i ditt inlägg har på ett eller annat sätt försökt gå nån annanstans utan att egentligen lyckas...De har inte stannat i Örebro pga "klubbhjärta" utan bara för att de inte fått napp. Det är bara att inse att klubbhjärta inte existerar i dagens fotboll....Det finns självfallet undantag i vissa länder och lag, men generellt sätt så är det en utopi.
Ang. Alvbåge så tycker jag att han har gjort så mycket för Örebro som stad och ÖSK som klubb så det skulle kännas fel att klanka ner på honom. Han har sagt att var sak har sin tid och att han vill försöka sig på ett Europa-äventyr innan han slår sig till ro i Sverige, så hans val av ny klubb känns sådär...Men samtidigt, han är göteborgare och en hängiven IFKare...så att han väljer IFK kanske tyder på att han följer hjärtat. Sen att han går dit igen efter att de behandlat honom som de har gjort de senaste gångerna är lite roligt...
Sammanfattningsvis...Alvbåge kommer för alltid vara kung i mina ögon, som person, fotbollsspelare och som en stark profil i ÖSK. Vi har mycket att tacka honom för, men nu kanske det är dags att gå skilda vägar.
Örebro Brinkewall
2011-10-06 11:17
Jag tror Alvbåge kommer ge järnet i de sista matcherna och föra ÖSK så långt fram i tabell och cup som möjligt. Det är bara löjligt att tro att han inte vill försöka vinna en titel med klubben!

Det är egentligen inget kontroversiellt att han lämnar heller. Ibland behöver man nya utmaningar, och det behöver nödvändigtvis inte innebära att man byter upp sig...

Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-10-06 11:15
Då är läkarundersökningen gjord nu alltså. Trodde han skulle presenteras förra veckan för IFK men men.

Med tanke på Alvens år så ser jag ingen anledning till att gråta heller. Ska bli väldigt spännande att se vad som vaktar buren nästa år, en mur eller ett såll :)
Örebro ernot
2011-10-06 11:12
gör inte så mycket att han drar, men dålig stil att förklara sin kärlek o dra såfort han får lite mer pengar! Judas!
Örebro Aspen
2011-10-06 11:12
Nurme in i målet resten av matcherna. Låt matcherna i AS visa om han håller för cupen. För det är ju cupen som är viktigast !!!

Heja Örebro !!
Örebro svartvitseger!
2011-10-06 11:10
Alvbåge är bara en Judas!!
Örebro KCMarten
2011-10-06 11:07
En sak till..

Låt Nurme stå de resterande matcherna om Alvbåge blir klar för Blåvitt.
Hellre en motiverad målvakt som vill visa att han kan ta förstaplatsen, än en mentalt utskjuten Alvbåge som knappast kommer gå "all in" i närkamperna med risk för att skada sig.

Nurme kommer göra ett bättre jobb.
Örebro KCMarten
2011-10-06 11:05
Om Alvbåge är klar för Blåvitt så gör det inte så mycket för mig.

Det känns som hans fokus har varit borta hela säsongen och han har nog faktiskt bidragit till det osäkra försvaret med sitt ojämna spel i år.
Det han borde gjort är att fokusera på det han skall istället för att leka pajas.

Sen en sak till. I en matcherna i år försöker han visa klubbkänsla genom att ställa sig i klacken när han blir utvisad. Efteråt så hyllar han Kubanerna och ÖSK. Vid flera tillfällen har han bedyrat sin kärlek till ÖSK. Trots detta drar han så fort det börjar osa katt.(första gången vid tvångsnedflyttningen)

Det är inga fel att välja den bästa betalande klubben, men sluta låtsas som om klubben du spelar i är klubben i ditt hjärta när den uppenbarligen inte är det.

Ajdarevic gjorde samma grej. Han kysste klubbmärket när han gjorde mål bara för att dissa det samma ett par månader senare när han skrev på för Norrköping..

Enligt mig finns det bara tre spelare i dagen startelva som gjort sig förtjänta av att kyssa klubbmärket och det är Nordback, Antonnen samt Gerzic.

Men, det oroar mig att Alvbåge sticker trots ÖSK stora guldsatsning. Inte för att vi tappar en bra målvakt, för det går att ersätta, utan just för att han sticker så fort utsikterna för klubben inte ser ljusa ut.

Vet han Alvbåge något,som vi inte vet, som sätter läppar i hjulet på guldsatsningen? Tror han inte längre på ÖSK:s förmåga att vinna guld?
Örebro gatutsio
2011-10-06 10:57
Saywee//
då får vi nog räkna med att alvbåge lämnar
som befarat
AIK Saywee
2011-10-06 10:54
Aspen, det där var inget nytt för mig ...
Örebro Aspen
2011-10-06 10:51
Alvbåge klar för IFK G
AIK Saywee
2011-10-06 10:46
Brinkewall, detta är ingen nyhet för mig, som lever på västkusten under veckorna, havet viskar i mitt öra ....
Örebro Lekiller
2011-10-06 10:46
Lutar nog åt att Alvbåge försvinner. Lite tråkigt kan jag tycka.

Men om vi skall vara allvarliga så är det väll mer människan Alvbåge, spelevinken och den goa gubben man kommer sakna och vilket är svårt att ersätta.

Målvakten Alvbåge kommer bli lättare att ersätta och är snart "glömd".

Tror ÖSK till och med kan finna bättre alternativ.

Vad gäller Crespo affären så är det ju solklart att ÖSK ansåg att han inte är en 4-3-3 forward och då Sixten bevisligen kör stenhårt med en anfallare så skulle han förmodligen aldrig fått någon chans att växa ut till en ny Bangura i ÖSK.

Talar väll kanske lite om Sixtens och ledningens fingertopp känsla och agenda.
Hellre leta man efter en stor stark target spelare (som är sjukt svår att hitta) som kan klara av 4-3-3 rollen än man formar spelsystemet efter vad man har för spelare tillgodo.

Beviset måste ju vara Brunet, stor och stark och man körde heller al in med honom än med en liten och snabbare, mer teknisk Crespo bara för att man MÅSTE spela 4-3-3.

Sen att Brunet tydligen inte håller måttet när det kom till kritan, han verkar ju inte ens vara 3-4 val hos Sixten så blir ju denna värvning totalt oförklarlig!

Varför inte istället låta Kalle Holmberg få sitta med på Brunets bänkplats om ingen av dem förmodligen kommer att få spela i alla fall??

Skulle få vara kul att få se Haddad och William tillsammans på topp nästa år! Skulle kunna bli succe och nu skall jag svära i kyrkan: till och med Haddad/Staaf på topp skulle vara intressant att få se!

Örebro Brinkewall
2011-10-06 10:40

Alvbåge klar för Blåvitt enl artikel..
AIK Saywee
2011-10-06 10:30
Svartvitt forever, bara ditt nic, visar vad du står för :)
Örebro Svartvitt forever
2011-10-06 10:25
Saywee, PM läst, frid och fröjd! Och jag skriver helt under på det du säger 10:12.
AIK Saywee
2011-10-06 10:18
Om jag skall vara ännu lite tydligare, ifall ni undrar varför jag verkar vara lite småirriterad, så tycker jag faktiskt inte att det är rumsrent att rota i familjen Alvbåge´s privatliv, att de är mediala må så vara, men att spekulera kring deras garageutrensning blir ju bara så jädra fånigt?

Jag har rensat garage i halva mitt liv och bildjävuln fick ändå stå utanför.
AIK Saywee
2011-10-06 10:12
Mitt 09:12 inlägg riktas till alla svartvita, på detta forum ....

... även om adressen blev till "Svartvitt forever", som jag tycker har en genuin känsla för klubben i det han skriver i sina inlägg. Du är verkligen en som bryr dig om ÖSK i alla lägen, det har jag förstått, genom dina inlägg!

"Don´t let me be misunderstood" Eric Burdon (Lugano 2006, eller var det 2008?)

Helt fantastisk låt, mixad blues och reggae :)

Heja SPORT :)
AIK Saywee
2011-10-06 10:02
Svartvitt forever,

har du läst pm´et?
AIK Saywee
2011-10-06 10:00
Telle,

och i Allsvenskan får väl Mjällby stå för "samhället", fast det är ju hela Blekinges lag ....
Örebro Svartvitt forever
2011-10-06 09:59
Saywee 09:12//

Bäste Saywee, jag blir nog inte riktigt klok på ditt inlägg där, och vet inte om du menar att jag eller andra ska ta åt mig för att ha spritt känsliga uppgifter om "Crespo". Jag håller helt med dig om att allt inte ska skrivas på öppna forum, och det finns ett forum till där mycket skrivs som aldrig läcker ut.

Men mina och andras funderingar om Crespo här bygger ju på redan kända uppgifter t ex från Eyravallenbloggen och NA själv, så jag kan inte se hur någon kunnat dra nytta av "känsliga uppgifter" den vägen. Det är klart att det diskuteras mycket när en ny spelare provtränar med klubben i vårt hjärta.

Att jag skrev om att förmodligen AIK norpar Crespo framför näsan på ÖSK byggde inte på någon insidekunskap utan var en ren gissning, bara för att det vore så jädra typiskt.

Har jag missförstått dig, eller har du missförstått mig?
dr0mmis100
2011-10-06 09:57
Hej ÖSK:)

Har en fråga bara? Min vän ska nog träna med örebro. Tänkte fråga , har ni bra yttrar & anfallare ? vilken position är ledigast så att säga:)

han är grym ..

punkt.
Örebro Telle
2011-10-06 09:51
Ja, kolla bara Superettans tabell just nu - Åtvid, Ängelholm och Degerfors med bland de fyra första. Gott om tradition och status (åtminstone lokalt) även där.

Men några allsvenska toppklubbar lär de aldrig bli igen...
AIK Saywee
2011-10-06 09:41
Telle,

ja, så är det, större städer och klubbar lockar till sig alltfler ...

Urbaniseringen i vårt land fortsätter ytterligare några decennier, men sedan kanske längtan till naturen kommer tillbaka?

Fast fotbollen är nog och förblir ett stadsfenomen i framtiden, kanske dock att ett eller annat litet bruk eller samhälle, kan sticka upp, något år eller två?

GOK!
AIK Saywee
2011-10-06 09:27
AIK snodde Crespo, men vi har ju Brunet ....
Örebro Telle
2011-10-06 09:26
Storstadsklubbarna kommer nog alltid ha en fördel, just för att de är storstadsklubbar. Stockholm och dess utbud är förmodligen mer lockande för de flesta 18-åringar än vad en stad i Örebros storlek någonsin kommer att bli. Och klubbarna har en helt annan status, tradition och kultstämpel än vad ÖSK har. Dessutom har de tillgång till betydligt fler och större sponsorer lokalt, vilket innebär större ekonomiska muskler generellt. (Även om just Stockholmsklubbarna verkar ha varit sällsynt dåligt skötta alla tre på slutet...)

Därmed inte sagt att det är kört ändå, bara att de har en viss fördel. Vi kan självklart kompensera med annat - verka mer intresserade och angelägna än konkurrenterna, erbjuda mer speltid, lugnare miljö och publikklimat, bättre omhändertagande av spelaren och hans eventuella familj med bostad, jobb till sambo/fru eller vad man nu kan komma på.

Örebro Hockey har fått mycket beröm från många av deras spelare som kommer utifrån att de känt sig väldigt väl omhändertagna rent socialt - det är nog en viktigare bit än vad man kan tro.
AIK Saywee
2011-10-06 09:12
Svartvitt forever, 08:49, (kolla pm)

... jag kände faktiskt till att AIK ville ha Crespo (inside/tja eller outside), och att det så skulle bli, men struntade konsekvent i att skriva något om detta, i ett forum, eftersom "internetscouting" är en realitet idag.

Förhandlingar är en känslig fråga och bör ibland vara en delvis hemlig företeelse, eller?

Jag har skrivit detta tidigare (att scouting förekommer via olika forum) och vet att många inte tror på detta, men jag vill bara påstå att det förekommer, vore konstigt annars, i dagens toksnabba cybervärld.

Man bör nog vara lite mer försiktig, om vad man skriver när man rotar i kommande nyförvärv, spelares privatliv, etc etc och spekulerar hit och dit.

Många fler än man kan tro, läser här och jag vet att det är tråkigt, inför kommande sillasäsong, om vi måste vara försiktigare i våra gissningar, om vilka som är klara, bara för att vara först med en nyhet.

- En del lag har många scouter, som jobbar för klubben, på många olika sätt!

- Andra lag, rättar sig mera efter vilka spelare som stämmer i ett visst bestämt spelsystem, där kommunikationen har betydelse, eller inte.
Annons: