/fotboll/osk/forum/3353.aspx/fotboll/osk/forum/3353.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK Fans
2011-10-14 13:40
det jag vet är att vi är för långsamma i förhandlingarna. kanske till och med så långsamma att spelare går till andra klubbar...=( inte förvånad direkt....
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-10-14 13:40
Hade varit skönt med en ordentlig backup till Haddad, dvs samma speltyp.

Anfallare är väl det enda det inte varit uppe rykten om hittills..? :)
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-10-14 13:39
Saywee//

kontinuitet stavas Wowoah. Han är totalt ohotad på västerbacks-positionen :).
AIK Saywee
2011-10-14 13:34
Känns som att vi till stora delar, håller på att bygga ett nytt lag, som skall skolas in under några år ...

... hur får man till kontinuiteten?
2011-10-14 13:22
ÖSK Fans//

PM dags! :)
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-10-14 13:18
ÖSK Fans, vet du mer?

PM direkt!
Örebro ÖSK Fans
2011-10-14 13:13
krille/ PM
2011-10-14 13:10
Nu har vi Haddad och Atashkadeh som naturliga centrar. Vi behöver få in minst en till. Det har varit ryckten vad gäller Målvakter, Mittfältare, men dåligt med rykten om mittbackar och centrala anfallare.
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-10-14 13:04
Krille //

Ingen sorg för det, ska bli skönt med dessa spelare som lämnar efter eller innan säsongen. Spelare som inte platsar och ger fint löneutrymme!
Örebro ÖSK Fans
2011-10-14 13:02
många medelmåttor som lämnar och det är mycket positivt...tror vi kommer få in grymma spelare snart
2011-10-14 12:55
Spelarflykten fortsätter:). Robin Staaf lämnar ÖSK.
AIK Saywee
2011-10-14 12:41
Svartvitt forever, 11:25,

jag delar verkligen din oro !
Örebro Bastard on Parade
2011-10-14 12:40
På tal om målvakter från finska ligan: Jukka Lehtovaara! Tror han är 23 år och har blivit framröstad till ligans bästa målvakt de senaste säsongerna och var nära signa med West Bromwich i somras. Har haft större klubbar efter sig också.
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2011-10-14 12:33
Bara jag som tycker Wicks ser rätt bra ut? GALNA utrusningar (värre än alvbåges), han slår långa utsparkar vilket alvbåge inte gjorde. Alvbåge var aldrig heller med på noterna när det gäller att sätta igång spelet snabbt och kontra med utkast till medspelare i fart. Gammal ICA-defensiv som sitter kvar kanske..
Vad jag sett hitttills så har Wicks en del som Alvbåge saknat/inte tagit del av faktiskt.

Ska se lite mer videos med Wicks och återkomma.
2011-10-14 12:22
Tomi Maanoja spelar i Porokaras gamla klubb FC Honka. Kan tyvärr inte se hur långt hans kontrakt är men jag tror att vi får köpa loss honom om vi är intersserade.
Örebro Krontorps
2011-10-14 12:07
Om vi ska värva från Finland, hur är det med Tomi Manoja?
Han sades ju vara en blivande stormålvakt innan han bröt benet och blev utmobbad i AIK.
Är tydligen tillbaka i Finland nu.Vet inte om han har utgående kontrakt eller inte men han borde vara revanschsugen iallafall.
Örebro Conjuration
2011-10-14 11:58
Jag vill inte ha jänkaren. Ge oss en svenne istället
Örebro Lekiller
2011-10-14 11:57
Är det någon som har skickat in några frågor till Sjögren och Janne Karlsson?

Känns som många här inne borde ha många frågor.
Örebro pemo
2011-10-14 11:54
Svartvitt forever//

Håller fullständigt med dig i målvaktsfrågan. Begriper ingenting av ÖSK:s handlingsplan. En sak vore väl om det var mitt i säsong och en katastrofutryckning, men nu? Suck, säger jag bara.

Någon som vet hur vi ställer upp i morgon? Skador? Avstängningar?
Kan väl tycka att alla borde vara fit for fight efter två veckors vila.

Vilka frågetecken har vi?
Högerback? troligen Per?
mf? Nordin , Berger , Nordback?
Valdet, Paulinho Astvald?

Någon som sett senaste träningen?
2011-10-14 11:50
Exempel på säkrare målvakts-kort med utgående kontarkt:

Kristoffer Nordfeldt, BP
Ivo Vazgec, Landskrona BOIS
Jonas Sandqvist, Ålesund FK
Marcus Sahlman, Tromsö IL
2011-10-14 11:33
Svartvitt forever//

Jag delar din oro. Det känns som att man vill ha Wicks. Eller i alla fall Sixten. Personligen kan jag inte bedömma Wicks över några youtube-klipp. Men det finns säkrare kort i svenska målvakter som har utgående kontrakt.
Örebro Svartvitt forever
2011-10-14 11:25
Är Wicks tänkt som andramålvakt? Jag känner mig inte alls lugn i målvaktsfrågan. Åker man ända till Åland till Allfinskan för att leta efter en andramålvakt, som förmodligen inte får stå fler än ett par matcher? Bokstavligen att åka över ån efter vatten. Det måste finnas ett antal tänkbara andramålvakter i Sverige om Nurme inte skulle vilja stanna. Och Sjögrens ord tyder ju på att man vill ha honom kvar.

Därför känner jag mig orolig att Sixten trumfar igenom sin vilja och att vi får en halvdan halvgammal amerikan istället för en ung lovande svensk som målvakt. Är det någon som delar min oro, eller är den onödig?
Örebro Gummianka
2011-10-14 09:32
Kul med Wirtanen som skribent.
Örebro pemo
2011-10-14 08:58
Olika drabbar ödets lotter. Ett lag i allsvenskan, som finns i en stooor stad, blir glada om de drar 2000 pers på sina hemmamatcher. Ett lag i superettan som måsta kvala för att hålla sig kvar har minst 7000 pers på sina hemmamatcher.

Är det liknande siffror som gör att vissa vill ha mindre lag i serien och helst en stängd sådan?

Men det skall bli kul med ÅFF och GIF nästa år. Antagligen också ÄFF, då det lag som kvalar från allsvenskan har en nedåtgående trend.

MEN ÖSK DÅ? frågar sig vän av ordning. Jo, vi laddar just nu för fullt med all focus på semifinalen mot HeIF. Tänk på det alla forrumister, när vi torskar de två kvarvarande matcherna i årets serie. Det är inte då vi ska vara som bäst, utan formtoppen ligger på sista helgen i oktober/fösta i november.

AIK Saywee
2011-10-13 23:13
Ursäkta alla Saywee-tjöt idag den 13 oktober 2011, men jag har så många synpunkter, om så mycket och bryr mig så mycket, om ÖSK och så mycket annat också ...

Love, peace & respect :)

Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-10-13 23:03
"Money for nothing" Mark Knopfler/Dire Straits ........
AIK Saywee
2011-10-13 22:47
Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-10-13 22:28
Jag är inte ett dugg avundsjuk på dessa som tjänar mängder av pengar, för jag har det själv så oerhört bra, tak över huvudet och mat för dagen och lite till.

Men jag lider med miljarder människor, som varje dag, varenda jädra dag (!!!) orkar och ger järnet för att överleva!

Sorry OT, men ändå ...
Örebro Ösk-groda
2011-10-13 22:23
Men han "måste" ju köpa egen ö oxå ......bl.a. å frun är ju inte barskrapad heller ........finns ingen som är värd så mycket .......även om klubb å sponsorer vill betala en sån fantasi summa ....
AIK Saywee
2011-10-13 22:20
Ösk-groda,

stackars människa (Beckham), det är ju svårt att göra av med så mycket slantar.

Som tur är blir det väl mycket skatt, men ändå tillräckligt mycket över, för att det skall vara jobbigt att varje dag shoppa ...

Många människor på denna fantastiska planet vet inte ens vad pengar är för något?

Ojojoj ojojojoj !
Annons: