/fotboll/osk/forum/3352.aspx/fotboll/osk/forum/3352.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro gatutsio
2011-10-15 23:09
gokväll,
har tagit en riktigt go och dyr whiskey emedan jag läser alla inlägg här
sätter nästan i halsen,och ångrar att jag inte hällde upp en lite billigare sort(typ grants)
tycker att det är så naivt att spy så mycket på sixten
men samtidigt roar det mig att läsa hur ni försöker överträffa varandra
i ert korståg mot honom
Forza ÖSK

Örebro DaSa
2011-10-15 23:08
Jag tror inte att många andra tränare kunde prestera mycket bättre än Sixten med de skador/omsättning vi har haft i truppen i år. Skall ngn sågas så är det ledningen, men jag är inte helt säker på att de kan sågas heller. ÖSK har inte ekonomin så att vi kan satsa oss till SM-guld, vi måste ha flyt med värvningar och skador för att kunna utmana. Som t.ex. förra säsongen när vi kunde ha i princip samma startelva hela säsongen. Vi har inte råd att ha klasspelare på bänken som kan komma in och ändra en matchbild.

Men håller med de som inte förstår varför vi byter in t.ex. Staaf idag istället för Yasin. Tycker det kvittar om Staaf visat storform på träningarna, är det två matcher kvar av säsongen och vi inte har ngt att spela för så är det tjänstefel att inte slänga in en talang.

Sen så är det bevisat att SS inte kan skriva kontrakt och sälja spelare, men så länge vi går med plus i driften så kan man inte såga dem helt. Okey att de bränt en jävla massa miljoner av SI pengar, men det är inte de spelarna som har sålts för kaffepengar. Kanske är ett felaktigt tänk att ha SI-bolag som äger spelarna. ÖSK har ju "inget" att tjäna på att sälja en sådan spelare då pengarma går till SI, praktiken så skulle pengarna säkert återinvesteras men det är ju alltid lättare att slösa bort andras pengar än sina egna...

Jag tror faktiskt att vi kommer att få ett riktigt bra lag till nästa säsong, men tror samtidigt att omsättningen kommer att vara för hög för att vi skall nå ngn toppposition. Därför tycker jag att vi skall passa på och föryngra backlinjen i vinter också så att vi slipper spela in tre nya backar säsongen 2013.
AIK Saywee
2011-10-15 23:01
I morgon AM, inte PM, när det lugnat ned sig lite kommer jag med dagens GT-rubrik som jag tidigare utlovade ...

... kolla PM förresten, i alla fall en av er som är inloggad.
AIK Saywee
2011-10-15 22:46
Kalle,

om du skrållar neråt så hänger Roney med som högerytter, hela tiden ...

... förresten slå en signal, "här" händer det grejer.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-10-15 22:31
Snälla red.//

Ta bort bilden med Sjögren från vårt forum, blir på fullt allvar illamående när jag ser "gurkan". Ersätt den inte bara med Sköldmark eller "statyn".
2011-10-15 22:25
Ähhh, skitsamma, kasta er över mig bara ;). Den envisa högavlönade Finländaren (får visst inte skrivas finnen) kommer att köra ned oss i SE. Var är de som ville att han skulle få stå som staty? I.o.f.s gör han det vid varje match där han står med armarna i kors, men någon fraktar väl "statyn" mellan matcherna?

Årets flopp förutom placeringen måste ju ändå vara styrelsen som gav demontränaren två år till. Var har nicket (glömt namnet) tagit vägen som tycker att Sixten revoltionerat fotbollen i Örebro. Ett rekord bör ju ändå vara slaget, inte kan väl någonsin ÖSK tagit ledningen i så många matcher o ändå förlorat? Det har väl du koll på BiP?

O Alvbåge drar när det blåser motvind som vanligt också ;(
Assyriska Forza A - F - F
2011-10-15 22:20
Mycket märklig tränare ni har.

1. Den där Staaf är bedrövlig samtidigt som klubben sagt att han lämnar efter säsongen. Att han ens får hoppa in är en gåta.

2. Wirtanen och Lushtaku,vems värvningar e det? Knappast allsvenskt!

3. Ösk känns lika uselt och tråkigt som för några år sedan. Känns som det bara Valdet Rama som är värd nånting.

Det krävs storstädning till nästa år!
AIK Saywee
2011-10-15 22:13
Varför fick Alven gult kort?
AIK Saywee
2011-10-15 22:08
Aspen, då borde vi ju kunna få ihop till en full men nykter bänk, utöver en startelva om jag räknat rätt antal i truppen, med två utlånade finns ju 29 spelare kvar totalt, eller?
Örebro Aspen
2011-10-15 22:01
Saywee//
Enligt papperstidningen och Eyravallen.se saknas i dagens trupp Fredrik Nordback på grund av sjukdom. Simon Nurme har råkat ut för nackspärr och Brunet Hay Pino har drabbats av en bristning i låret. Utöver dessa så saknas mera långsiktigt även Andreas Haddad, Patrik Anttonen och William Atashkadeh.
TOTALT 6 st
AIK Saywee
2011-10-15 21:41
Skador/avstängningar
Kalmar FF: Etrit Berisha (s), Marcel Sacramento (s), Liridon Leci (s), Alban Dragusha (s), Abiola Dauda.
Örebro SK: Andreas Haddad (s), Patrik Anttonen (s)

Vad har vi för sjukdomar som härjar bland de svartvita eftersom vi inte fick ihop till full bänk?
AIK Saywee
2011-10-15 21:37
pemo, 19:38,

Sixten tog väl då ut den bästa startelvan, han vet ju bäst, men de presterade inte resultatmässigt, som jag hade hoppats.

Har vi c:a 10 skadade och sjuka i truppen? Fast å andra sidan brukar ju inte detta ha så stor betydelse, för det brukar inte Sixten bry sig så mycket om, att spela med sådana alltså ...
Åtvidaberg Almer
2011-10-15 20:49
Foto från KFF-ÖSK finns på länken
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-15 20:33
Vad som blivit tydligt denna höst är att alla lag lärt sig hur man stör ÖSK bäst. Nästan alla motståndare jag i höst sett sätter nu press högt på ÖSK:s backar i uppspelsfasen och det har inte riktig ÖSK kunnat hantera många ggr. Det krävs mycket träning och samspelhet och framförallt kommunikation och rörlighet för att spela sig förbi en sådan press. Men lyckas man med det får man i gengäld bra slaglägen mot sina motståndare.

Nu är inte detta den enda orsaken till ÖSK:s kräftgång naturligtvis men man får inte glömma att den ena ofta leder till det andra. "Offensiven" sägs ju ha varit ÖSK:s nya signum men faktum är att ÖSK anno 2011 knappast kan anses vara offensiva. Offensiva lag skapar målchanser och avslut. Att bara äga boll mycket är inget signum på att ett lag är offensivt.

Det känns som ÖSK bara vill spela av denna säsong nu och hoppas på "något" till nästa säsong. Och ärligt talat känner jag som "fan" likadant. Egentligen är det svårt att bli arg på att Alvbåge drar. Han har blivit sämre för varje säsong och har IFK en någorlunda rättvis tränare ska nog inte Alvbåge vara alltför säker på sin plats nästa säsong. Den han har har att konkurrera med har avsevärt bättre räddningsprocent än Alvbåge. Men det är ju klart. Det finns tränare som inte bryr sig om sådana saker och låter någon annan få chansen......

Någon skrev om gruppsammanhållningen tidigare. Och det gäller till nästa säsong att jobba hårt på teambuilding. För det betyder mycket.

Sjögren ska inte bara ha skit för han har gjort bra nyförvärv också. Det får man inte glömma. Haddad, Rama, Pauhlino,Bedoya, Olsen, Alvbåge, Roni och Almebäck är inte att spotta på anser jag. Han har fått tre spelare till ÖSK som gått vidare till proffsmarknaden och tre spelare har fått chansen i seniorlandslaget på bara tre-fyra år. När hände det sist?

Men det känns som om han (och Sköldmark) saknat framförhållning (se t ex sommaren 2012 och då det inte fanns någonting egentligen i ärmen att trolla fram) och inte heller förstått konsekvensen av att alla nyckelspelares (för korta) kontrakt går ut samma säsong när han tecknade dem. Sedan försöker han räta upp de misstagen delvis med att skriva långa kontrakt med skadebenägna eller osäkra kort (William, Eidur). De blandar och ger lite för mycket och skriver långa kontrakt med fel spelare.

Jag vill se två försvarare, en mittfältare och en ung target som utmanare till Haddad nästa år. Ingen "Kompletterande djupledsforward" utan en exakt likadan spelartyp.

Berger tror jag mycket på men jag känner inte att Sixten är det tränartypen som tar tag i individuella saker. Berger måste utveckla duellspelet. Gör han det kan han bli oerhört bra. Men jag kan inte lita på att Sixten låter han få veta det (han talar ju sällan med spelarna om vad de måste utveckla har jag förstått) och sätter honom under Mosander en gång i veckan att jobba på det. Spelarna måste själva räkna ut vad de måste bli bättre i.

Örebro Conjuration
2011-10-15 20:12
Får lite Lagerbäck vibbar av Sixten ;) haha

Vore konstigt att sparka Sixten nu när vi precis förnyat hans kontrakt, sedan vill vi väl ogärna pröjsa för en mer meriterad tränare? Får se hur det går nästa säsong.

Synd att Degerfors missar uppflyttning till AS, det vore verkligen en höjdpunkt annars att se fram emot :(
2011-10-15 20:05
Aspen//

Ett uppriktigt tack att du kommer ihåg. Vi var ett ett fåtal som redan förra året anade var det barkade. Tyvärr har jag inte minne nog att komma ihåg var du stod då. Jag vet bara att dina inlägg för mig alltid har varit läsvärda.

Men för er "gamlingar" som kommer ihåg ÖIK, det är drag igen, ta er till BA och njut. Klacken skanderar t.o.m ÖIK istället för ÖHK. Själv har jag redan gett bort min fotbollsbiljett mot Malmö. Dax att vakna nu ÖSK, frågan är bara vem som skall ta tag i det?
2011-10-15 19:55
pemo//

Det borde du ha läst minst 25 ggr nu utan att överdriva. Sportchef Erlingmark eller vem som helst utom Sjögren, samma sak med tränare Gerhardsson eller vem som helst istället för Sixten. Det med vem som helst är bara en aning överdrivet, men både jag och flera andra har tidigare lämnat ett antal förslag.

Men att ge sig på demontränaren har inte varit lätt och helt klart har "vi/de" som gick in i Spelarinvest från dag ett varit alldeles för flata.

Men hur som helst så har ÖSK-Elitfotboll kastat bort en gyllene chans att bygga upp något stort, det är Ishockeyn sakta men säkert på väg att ta över, de har dessutom de hårda nypor som det kräver att vara/bli ett framgångsrikt företag/förening, just det varnade bl.a jag för innan jag själv återigen blev frälst av Ishockeyn. Som gammal Örebroare vet jag hur det är att stå 1-2 timmar och bli inpackad i en islada, nu är förutsättningarna annorlunda när kommunen kommit på att det finns annat än fotboll. Nu får alla som löst sittplats en skön stoppad stol och värme.

Innerst inne tycker jag det är tragiskt, men man måste acceptera fakta.
Örebro Aspen
2011-10-15 19:45
pemo //Ösk-karl om någon signalerade kommande problem redan förra året!!
Kommentaren "Att komma när facit är klart klarar nästan vem som helst av att göra." kan Du absoult INTE hänga på ÖSK-Karl.
Kan något bli bättre i ÖSK om ingen önskar det??!!

När det gäller Nordin har åtminstånde jag hopp om framtiden. Hoppas på en tränare som placera Nordin på bänken om han inte presterar för en plats i startelvan.
Örebro Aspen
2011-10-15 19:41
Under säsongen har Sixten efterfrågat VINNARMENTALITET hos spelarna.
Är han ett bra föredömme när det gäller vinnarmentalitet?
Var har han gjort för att införa den i ÖSK?
Örebro pemo
2011-10-15 19:38
Mycket tankvärt ÖSK-Karl.
Men det vore fantastiskt om du någon gång kom med konkreta förslag på vilka spelare som skall in och vilka tränare/"sjögrenare" som kan göra underverk.
Att komma när facit är klart klarar nästan vem som helst av att göra.

Saywee// Jag skall inte försvara tränaren då jag inte har sett matchen, men vad skulle han annars ta ut för lag i dag? Alla tillgängliga spelare fanns ju med i truppen. Vi fick inte ens ihop full bänk pga skador och sjukdomar.

Och varför skriver ingen " att vi hade så bråttom med att förlänga med Nordin "
Han har ju t.o.m. kommit trea på listan "årets sämssta prestationer " eller vad den heter.

Att sedan något har gått fel med nyförvärv i somras, det fattar jag också.
Men det krävs två för att dansa tango.

Förhoppningsvis går matchen i repris i natt så jag kan se eländet med egna ögon. Men jag väntar tiull "the bitter end" innan jag ger upp.

Hur var det med Alvens varning? Blev han avstängd nu?
Örebro TIC-TAC
2011-10-15 19:31
Har inte orkat skriva mycket på sistone denna skitsäsong. Men idag hoppas jag någon Sixten fantast kan förklara varför Kilen och Staaf som slutar om 2 matcher men får komma in i en match som inte gäller någonting, hur tänker karln. ÖSK´s talangutveckling är så usel så man skäms med denna demontränare. Man ser Värnamo här om dan med ett helt lag av nittitalister och denna möjlighet pga fint samarbete med Therns JohnBauer akademi. Finns en i Örebro också, Malmö slänger in 17-18 åringar när man har många matcher. Men inte ÖSK och vad skulle kunna blivit sämre förlust med 1-4 eller 1-7 spelar väl ingen roll.
AIK Saywee
2011-10-15 18:55
SHP Örebro,

slå inga bollar i nätet eller över bordskanten ;)
Örebro SHP Örebro
2011-10-15 18:50
Pajaslag nu får det räcka , nu ändrar jag hobby till fickpingis istället,
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2011-10-15 18:38
Aspen, mycket befogade frågor i dagsläget ...

... jag vill fira med ÖSK, men börjar misströsta ...

MEN. kuppen, den kan vi bara inte torska!
Örebro Aspen
2011-10-15 18:34
En viktig fråga är om Sixten kan hantera en ytterligare en trupp med många nya spelare?
En annan fråga är, får nästa års trupp en bättre balans?
Vill inte ha en position bemannad med två skadebelägna spelare, speciellt som inte tränaren kan anpassa spelsystemet till befintligt spelarmatrial.
Kan ÖSK göra det bättre?
AIK Saywee
2011-10-15 18:33
Farsen,

nej sådant är totalt omöjligt att förklara, det kan inte ens Sixten klara av att förklara på ett tydligt och ärligt sätt gentemot fansen, även om han alltid vet bäst ...

... obegripligt!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-10-15 18:29
Staaf in före Yasin. Varför? Kan nån förklara!
AIK Saywee
2011-10-15 18:28
Aspen, att det helt plötsligt blev så bråttom med att förlänga med Sixten har jag ännu inte förstått ... och gjorde det inte heller när det blev klart med förlängningen, alltså att det blev så bråttom.

Har han två år kvar eller?
AIK Saywee
2011-10-15 18:23
Som ni förstår av mina inlägg börjar mitt förtroende för Sixten, sakta men säkert försvinna, han hade idag chansen att ta ut bästa elva och coacha med bästa byten, men det räckte inte, utan han tycker väl bara att stökigheten fortsätter, märklig människa, som kommunicerar underligt ...

... ett snyggt avslut på serien, verkar tydligen inte ha så stor betydelse, nonchigt som fan, jag är mycket besviken, som så många andra och konstigt vore det väl annars, men optimismen kan ingen ta ifrån mig,

Heja SPORT!
Örebro Valderinho
2011-10-15 18:18
Någon som vet varför inte Per.J var med idag?

Edit; såg att han är tillbaka från rehabträning men är inte i matchform än.
Annons: