/fotboll/osk/forum/3349.aspx/fotboll/osk/forum/3349.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-10-16 01:55
Sov gott Kalle, jag drömmer om att bli granne med dig i ditt framtida boende!

Fantastiskt, faktiskt, helt fantastiskt :)
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-10-16 01:51
Saywee//

Lugn bara, ÖSK:s handbollsdamer ligger väl i elitserien, där kanske vi kan hoppas på Guld inom några år? Eller i Bowling?

I fotbollen är väl risken överhängande att Sjören blir värvad till Posten igen och att Sixten längtar tillbaks till att träna någon finskt, f-låt. finländskt pojklag igen, eller var han arbetslös? Blotta tanken på vilka tunga namn som kan tänkas lämna styrelsen kan ju göra en sömnlös. Fast när man tänker efter kan det ju göra att man istället sover gott.

Gonatt!
AIK Saywee
2011-10-16 01:38
Lyssnar just nu på ...

"Hard to say I´m sorry" Chicago

... men snart åker en av mina favoriter på

"Life goes on" Gerry Rafferty

Edit tyckte att jag skulle förklara detta meningslösa inlägg, det är så att mina känslor efter gårdagens fotbollsäventyr, behöver sansas med "klassmusik", vilket jag ofta främst finner i Bob Marley, Eric Clapton och Gerry Rafferty, Jeff Beck samt Gary Moore, Pink Floyd och många fler ...
AIK Saywee
2011-10-16 01:34
Tänk om jag kunde vara konstruktiv, men det kan jag inte, och det har ingen större betydelse, för jag fattar inga svartvita beslut :(

Jag kan bara önska att få uppleva en fantastisk framtid med ÖSK :)

Heja SPORT!
2011-10-16 01:19
pemo//

Ja, visst är det otroligt att just Anttonen skulle bli skadad.
Samma sak med Haddad.
Korttidskontrakt med Almebäck, skit också, nonchalant spelade han också, trots att han var landslagsaktuelll. Småpengar i försäljning.
Å bara småpengar för Bedoya, sicken otur, gick ju inte att ersätta under transferfönstret.
Att en ung kille som Astvald dippar, o ingen stressdoktor i närheten.
Paulingo hittar ingen plats i laget, skit också, fel spelare blev skadade ;(
Nordin skriver du, han måste ju gjort en jättesäsong, fick ju 5-årskontrakt!
Alvbåge, fick någon annan chansen eller värvades under transferfönstret, eller kan Alvbåge ha varit kluven under sin långa förhandling?
William, är han skadebenägen, ja, kanske lite som Anttonen o Haddad.
Nordback, sen när kunde vi luta oss mot honom?
Kilen får du fråga Sixten om, Berger var ju rätt skaplig när han fick chansen till slut.
Kushrim, var han inte scoutad?

Håll du dig fast vid SSSS pemo, ÖSK kan väl inte bli bättre och allt är frid o fröjd? Över 100 år utan SM-Guld och lika länge lär våra ättlingar få vänta. ÖSK har försatt sin chans, så enkelt är det, face it. Nu har vi demontränaren kvar i två år, hinner han ge oss ett guld tror du? Kommer våra fantastiska sportchefer att leverera och sist men inte minst, vår otroliga styrelse? Dessa SSSS ;) Trots att sponsorer, publik o Kubaner tröttnat. Näää, inte kan väl något bli bättre hos ÖSK. Undrar om bandyn trodde samma sak?

AIK Saywee
2011-10-16 01:17
OT-varning från Halland!

En spännande fotbollsvind och framtid, sveper in över gattet.

I Halland blir det spännande att följa SE nästa år, många publika matcher :)

-Halmstad spelar för att snabbt återkomma till AS.

-Falkenberg spelade idag, så att både FFF och Degen blir kvar i SE nästa år.

-Varbergs BOIS klättrade rakt igenom div 1, och spelar i SE, med storpublik nästa år (vill jag lova).

Mina tankar går även till Sir Patrick Walker, som tränade V BOIS för många år sedan, och när det inte stämde i spelet, klev han in på planen som back, vill jag minnas, för att styra upp det hela.

Undrar på vilken position Sixten skulle kunna agera i dagens svartvita spelidé?

Tack Patrick Walker, för att vår SE-tid blev så kort, med så klent material :)))
AIK Saywee
2011-10-16 01:05
Conjuration, jag delar inte din uppfatting om Alvbåge helt och hållet, han har väl varit en rolig spjuver, men har inte klarat av jobbet, så som jag hade önskat.

Medelmåttig allsvensk kvalitet, helt enkelt ...

Jag hoppas att ÖSK får en stabil målvakt snarast!

Sven-Gunnar Larsson är med i min drömelva, landlagsmässig när det begav sig!
Örebro Conjuration
2011-10-16 00:57
Gillar Alvbåges stavfel så passion blev opassion ;)

Har alltid gillat alvbåge, gör det fortfarande. Jag har inte följt ÖSK så länge men i min svartvita drömelva så står han i mål. Ganska intressant faktiskt, okej här är min svartvita drömelva (obs är bara 22 år och bara följt ÖSK seriöst sen jag var typ sen tonåring)

Alvbåge
Anttonen, Almebäck, Wikström, Joel Riddez
Porokara, Bedoya, Gerzic, Rama
Niklas Skoog, Kim Olsen

Ganska kontroversiellt kanske men har ingen stor koppling till Lars Larsen, Kapten Blod, Tjerna, Nordback osv. eftersom att jag inte var så inbiten ÖSK:are då. Konstigt med Skoog då kan ni tycka men jag minns när jag bara var en liten valp och såg han spela på Eyravallen, tyckte han var kung ;)

Gillade verkligen Kim Olsen & Porokara också, Kim gick alltid in helhjärtat och Porokara... den enda finnen som jag älskat, och vilken cool frisyr ;)

En ganska modern startelva överlag. Alvbåge är given dock, så mycket han gett sportklubben och ställt upp för oss samt klubben, han har gjort mer än vad han har kontrakt för.
AIK Saywee
2011-10-16 00:45
Sixtenstaty´n kan väl placeras bredvid hemmabåset, med armarna i kors?
2011-10-16 00:43
Saywee//

Tack! Ja, Godzilla är det som tycker att Sixten revolttionerat fotbollen i Örebro. Frågan är var vi skall placera statyn med Sixten, var syns den minst? I Svartån eller liggandes på Tybblebron?

Men lite mellan raderna på NA så är ju Sixten extremt smart. Kalmar kommer att underskatta ÖSK i en eventuell final ;) Smart Sixten, smart. Eller hur Godzilla? Så resonerar en demontränare!
AIK Saywee
2011-10-16 00:42
81 Brunet Hay Pino

... han är svartvit och bör behandlas med respekt!
AIK Saywee
2011-10-16 00:38
pemo,

vem kunde tro:

Att Sixten tog ut några av de spelare du nämnde 00:26?
Att topp tre var ett orimligt mål?
Att publiken sviker när det tar emot?
Att kubanerna verkar minska i antal?
Att vi skulle behöva ängslas för ett kval?
Att sponsorerna kanske avvaktar?
Att det inte finns någon ansvarig?

Det roligaste i år var väl som du skriver, panamakillens miss, skitkul :(

Skitsäsong, leta bara vidare efter förklaringar och försvara varför det gick som det gick ...

... för det klarar inte jag av.
Örebro pemo
2011-10-16 00:26
Vem kunde tro:
Att Anttonen skulle vara borta (nästan ) hela säsongen?
Att Haddad skulle gå sönder?
Att Almebäck skulle spela nonchalant sista halvåret?
Att Bedoya skulle åka på landslagsuppdrag under fem allsvenska omgångar?
Att 2010-års succé skulle dippa totalt? ( Astvald )
Att supervärvningen som t.ex Paulinho inte hittar en plats i laget?
Att Nordin skulle åka på lunginflamation under uppbygnadsfasen och sedan aldrig komma ikapp?
Att Alvbåge skulle visa sig vara mänsklig i bland?
Att William aldrig skulle hålla för en match?
Att Nordback skulle trötna till slut?
Att Kihlen skulle få forsatt förtroende
Att Kushtrim var en träningsspelare?

Tja, det finns många frågor som inför året mer kändes som utropstecken.
Men det måste ju finnas någon ansvarig för att det mesta har gått åt skogen?

Finns det då inga ljuspunkter i år? Jo, av det jag sett så måste Rama betraktas som ett klipp. Berger och Per tog chansen när den väl kom.

Men roligast av allt måste väl ändå vara det där stolpskottet som lkom in som nyförvärv mot AIK och inte orkade kasta fram benet för kvittering. Kommer någon ihåg ens vad han hade ( har ) för tröjnummer?

AIK Saywee
2011-10-16 00:02
SMS-intervjun med Alven ...

"Jag: Din insats?
Alvbåge: Du lägger orden i mun på mig. ..."

Märklig inledning som svar ?
Örebro Ösk-groda
2011-10-15 23:55
Namn: "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
Fel av dv dig ..Sjögren är från Avesta ...även om han spelade för IFK V-ås ......sorry!!
AIK Saywee
2011-10-15 23:53
Vad får mig i natt, att tro, att det skall bli så mycket bättre nästa år?

Jo, min galna optimism, ingenting annat!

Heja SPORT :)
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-15 23:52
Skåne ÖSKare // Men du tycks sitta på "sanningen" ?
AIK Saywee
2011-10-15 23:47
gatutsio,

kan den vara en GlenFarclas, alla goda maltwhiskey heter Glen;)

Jag har inte spytt på Sixten, men förstår inte om han är bra för laget, inte heller om han kommer att prestera de kommande åren, när det nu verkar bli ännu stökigare, vilket han inte verkar gilla ...

Jädra röra!
AIK Saywee
2011-10-15 23:41
ÖSK-Karl,

..mitt minne är inte heller det bästa, men kan det ha varit Godzilla H, som ville ha Sixten som staty ... han gillar i allafall alltid Sixten, oavsett vad Sixten gör eller inte gör?
AIK Saywee
2011-10-15 23:38
Får man inte gnälla efter en förlust ;)

Gnällbältet omfattar som jag brukar skriva hela Västvärlden!

I andra delar av världen, gnäller man inte, man gör allt för att överleva dagen!
Örebro DaSa
2011-10-15 23:36
Skåne ÖSKare// Håller inte med! Vi har inte haft spelare för att komma mycket bättre och det är Sixtens jobb att motivera spelarna. Tycker det ingår i en tränares roll att vara mental coach. Sen som du ser i mina andra inlägg så tycker jag även att det behövs att spetsa truppen med ngr klasspelare.
Örebro DaSa
2011-10-15 23:29
gatutsio/ Kan du inte komma på en bra motivering varför Sixten bytte in Staaf idag? Kihlen kan jag förstå då det inte fanns så många andra defensiva spelare på bänken, men Staaf?!
Örebro Skåne ÖSKare
2011-10-15 23:29
Det va ett jäkla gnällande här! Ja just det, närkingar är vi eller??? Vi gör ju iaf skäl för namnet gnällbältet!

Jag tycker hela truppen alla 29 spelare + ledning inklusive Sixten och Sjögren har underpresterat i år för fotboll är en lagsport!
I övrigt om man ser till Sixten som alla gnäller på finns det en del att önska, men jag tycker man ska se vad han gjort med ÖSK sen han kom! Dvs fått ÖSK att bli ett attraktivt spelande lag och det tror jag han kan fortsätta lyckas med även om denna säsongen blev ett lågvattenmärke, eller som jag ser det ett normalt ÖSK år, vi brukar ju sluta mellan 6-10 plats... Förra året var ju ett undantag!

Sen så tycker jag att det som skiljer ÖSK i år och inte minst i höst är ju självförtroendet!
Det kvittar om vi hade haft Sir Alex eller Mourino som coach i år, när psyket inte fungerar. En mental coach behöver ÖSK!

Ser man på historien så är min erfarenhet att när vi har häng på toppen varje år, så tappar vi (2010 untantaget)
Vi har har ff ett grymt lag på pappret som ska kunna utmana om guldet, betydligt bättre än förra året, men det sitter i huvudet i år. Säsongen är ju redan körd och det spelar säkert oxå in.

Nä, tror på att vi blir ett topplag nästa år med en back-up till Haddad och skadefri Haddad, En mittback och en bra målvakt som kan ge backarna tillit.
Mitten är gjuten med Berger, Gerzix och Riski / Paulinho.

Forza Svartvitt
Örebro DaSa
2011-10-15 23:28
Här kommer en önskestartelva till säsongen 2012:

------------------Nordfeldt/Lukic/Ivo------------------------
---Anttonen---NyMittback----Wiken--Emil Johansson--
------------Osiako------------Skulason/Riski--------------
-----------------------Nordin---------------------------------
---Paulinho------Haddad--------Valdet----------------

Bänk:
Mv: Wicks
Backar: Hagge, Wiktorsson, Eidur, Wovven
Mittfält: Per J, Berger, Denis
Anfall: Astvald, William, Yasin, Holmberg

Sälj/dumpa: Alven, Nurme, Rosen, Wirtanen, Boris, Kihlen, Nobbe, Erik N, Skoglund, Staaf, Simon L, Kushtrim, Brunet, Ibrahim (för många anfallstalanger, ngn måste bort)

Summering:
13 - truppspelare ut (mestadels medelmåttor/gamlingar egentligen bara Nilsson som kan bli ngt)
3 - klasspelare in (Osiako, Emil J och nya mittbacken)
2 - spännande spelare (Skulason/Riski och målis)
1 - profil (Wicks)

Slusats:
Om alla i startelvan håller sig friska och att målis samt Skulason/Riski utvecklas till klasspelare så kommer vi ha en riktigt bra startelva våren 2012. Till hösten 2012 när de även är ihopspelade så kommer vi nog ha ett topplag om man får sväva iväg:) Tyvärr kommer vi säkert att tappa Valdet under nästa säsong men då får vi hoppas att Mackan har hittat tillbaka till gammal form eller att Yasin tar nästa steg i utvecklingen.
Örebro gatutsio
2011-10-15 23:09
gokväll,
har tagit en riktigt go och dyr whiskey emedan jag läser alla inlägg här
sätter nästan i halsen,och ångrar att jag inte hällde upp en lite billigare sort(typ grants)
tycker att det är så naivt att spy så mycket på sixten
men samtidigt roar det mig att läsa hur ni försöker överträffa varandra
i ert korståg mot honom
Forza ÖSK

Örebro DaSa
2011-10-15 23:08
Jag tror inte att många andra tränare kunde prestera mycket bättre än Sixten med de skador/omsättning vi har haft i truppen i år. Skall ngn sågas så är det ledningen, men jag är inte helt säker på att de kan sågas heller. ÖSK har inte ekonomin så att vi kan satsa oss till SM-guld, vi måste ha flyt med värvningar och skador för att kunna utmana. Som t.ex. förra säsongen när vi kunde ha i princip samma startelva hela säsongen. Vi har inte råd att ha klasspelare på bänken som kan komma in och ändra en matchbild.

Men håller med de som inte förstår varför vi byter in t.ex. Staaf idag istället för Yasin. Tycker det kvittar om Staaf visat storform på träningarna, är det två matcher kvar av säsongen och vi inte har ngt att spela för så är det tjänstefel att inte slänga in en talang.

Sen så är det bevisat att SS inte kan skriva kontrakt och sälja spelare, men så länge vi går med plus i driften så kan man inte såga dem helt. Okey att de bränt en jävla massa miljoner av SI pengar, men det är inte de spelarna som har sålts för kaffepengar. Kanske är ett felaktigt tänk att ha SI-bolag som äger spelarna. ÖSK har ju "inget" att tjäna på att sälja en sådan spelare då pengarma går till SI, praktiken så skulle pengarna säkert återinvesteras men det är ju alltid lättare att slösa bort andras pengar än sina egna...

Jag tror faktiskt att vi kommer att få ett riktigt bra lag till nästa säsong, men tror samtidigt att omsättningen kommer att vara för hög för att vi skall nå ngn toppposition. Därför tycker jag att vi skall passa på och föryngra backlinjen i vinter också så att vi slipper spela in tre nya backar säsongen 2013.
AIK Saywee
2011-10-15 23:01
I morgon AM, inte PM, när det lugnat ned sig lite kommer jag med dagens GT-rubrik som jag tidigare utlovade ...

... kolla PM förresten, i alla fall en av er som är inloggad.
AIK Saywee
2011-10-15 22:46
Kalle,

om du skrållar neråt så hänger Roney med som högerytter, hela tiden ...

... förresten slå en signal, "här" händer det grejer.
2011-10-15 22:31
Snälla red.//

Ta bort bilden med Sjögren från vårt forum, blir på fullt allvar illamående när jag ser "gurkan". Ersätt den inte bara med Sköldmark eller "statyn".
2011-10-15 22:25
Ähhh, skitsamma, kasta er över mig bara ;). Den envisa högavlönade Finländaren (får visst inte skrivas finnen) kommer att köra ned oss i SE. Var är de som ville att han skulle få stå som staty? I.o.f.s gör han det vid varje match där han står med armarna i kors, men någon fraktar väl "statyn" mellan matcherna?

Årets flopp förutom placeringen måste ju ändå vara styrelsen som gav demontränaren två år till. Var har nicket (glömt namnet) tagit vägen som tycker att Sixten revoltionerat fotbollen i Örebro. Ett rekord bör ju ändå vara slaget, inte kan väl någonsin ÖSK tagit ledningen i så många matcher o ändå förlorat? Det har väl du koll på BiP?

O Alvbåge drar när det blåser motvind som vanligt också ;(
Annons: