/fotboll/osk/forum/3334.aspx/fotboll/osk/forum/3334.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2011-10-19 16:14
saywee// nej alla är inte 30+, det var också därför jag skrev att jag delvis höll med. Tror absolut att man kan hitta bra spelare i lägre divisioner.
AIK Saywee
2011-10-19 15:57
bison, men alla spelare i SE är väl inte i trettioårsåldern?

gatutsio, 15:49 exakt, divisionen saknar betydelse, det är spelarpotentialen som gäller vid scouting, fast jag håller med om att detta är svårt.

Därför anser jag att ÖSK bör lägga lite extra krut på att bli duktiga eller i vart faoll bättre, i scoutingen, för det blandas ju hit och dit med bra förvärv och riktigt klapprutttna grejer.

Rörigt alltså, eller?
AIK Saywee
2011-10-19 15:52
bison,

Santos kanske skulle kunna "passa bra" i ÖSK, men personligheten han verkar besitta, gör mig mycket betänksam, liksom Godzilla uttrycke sig tidigare och det jag läst via forum från några KFF-skribenter, samt även fått via PM från några gamla goa Kalmaiter.

Nja, jag är fortfarande tveksam om vi behöver en sådan typ ...

... hoppas att man hittar någon bättre, som förutom prestationen som target, även kan göra ett gott jobb för den svartvita lagandan och vara ett föredöme för klubben på alla sätt :)
von matterhorn
2011-10-19 15:51
Jo absolut! Det finns självklart en spelarmarknad värd att hålla koll på där men tittar man på majoriteten av de som ligger och har legat i toppen av skytteligan i Superettan för att sedan ta klivet till Allsvenskan har misslyckats. Jag anser att ska man värva från Superettan så ska det vara hyfsat unga spelare som fortfarande har potenial att utvecklas och inte klara fotbollsspelare.

Men där gäller det ju också att ha bra scouter, för det finns ju egentligen ingenting som säger att en 27 åring inte kan utvecklas till en bättre spelare än vad han redan är precis som deti nte finns något som säger att en 19 åring kommer att utvecklas mycket mer.

Så det är svårt, men ser man till det absolut vanliga scenariot så har "skyttekungar" i Superettan haft det svårt att leverera när man väl kommit upp till Allsvenskan, och framförallt de lite "äldre" spelarna. Det är i alla fall min uppfattning.
Örebro gatutsio
2011-10-19 15:49
är väl ointressant vilken division spelaren kommer ifrån
pålsboda eller vedevåg.............bara han kan leverera
är väl det det handlar om
Örebro bison
2011-10-19 15:46
Håller delvis med Von Matterhorn, ser ingen större anledning att värva spelare i 30-årsåldern som aldrig kommit längre än superettan.
Örebro bison
2011-10-19 15:44
Jag tror nog att Santos skulle kunna passa bra i ÖSK. Stark bollmottager, men även rörlig på ett sätt som exempelvis Olsen inte var.
Sen kan det finnas problem med personlighet men det känner jag inte till.

Ska vi utesluta pga Cabrera kan vi utesluta Nordfeldt som målvakt.
AIK Saywee
2011-10-19 15:42
von matterhorn,

jag läser vad du skriver, men anser du att vi inte bör scouta från SE överhuvudtaget?
von matterhorn
2011-10-19 15:38
Saywee/

Visst är det så men det är ändå lite skillnad att komma till ett nytt land i 18-19 års ålder handplockad av en mycket bra agent, som ser potenialen i spelaren än att ha harvat runt i Superettan fram till 25-30 års åldern för att sedan ta steget till AS. Det bör ju finnas en anledning till att man inte kommit längre i sin karriär och visst kan det handla om otur eller andra faktorer men oftast är nog kvalitén nyckeln.
AIK Saywee
2011-10-19 15:38
Jag vill än en gång hylla "Fredrik den store", att under 16 raka säsonger jobba lojalt för ÖSK och inte trippa omkring, utan verkligen kriga och slita, det är oerhört stort!

Jag hoppas verkligen att han får spela mott MFF och att han hyllas högljutt, varje gång han har bollkontakt ...

.... och i övrigt också :)

Fredrik Nordback, du kan bli kung för en dag, efter alla dessa år.

Du är alltid en GIGANT!
Örebro gatutsio
2011-10-19 15:37
samuelsson är ju en väldigt stark huvudspelare
sen hur han ör förövrigt vet jag inte
å andra sidan så var väl olsen bara riktigt bra på huvudet och är väl en sådan spelare vi behöver plus att han ska kunna ta uppspel och hålla i .....target
Örebro Nikki Sixx
2011-10-19 15:33
Samuelsson är dessutom 30 år och har aldrig spelat i allsvenskan.

Nu har jag aldrig sett honom spela. Men skulle han passa in som center i ett 4-3-3 system?
AIK Saywee
2011-10-19 15:33
AIK värvade Teteh Bangura från division X (kommer inte ihåg, var det div 2 eller div 3) det gick alldeles utmärkt, så att hitta lirare i SE kan väl inte vara helt fel, eller har divisionerna betydelse ...
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-10-19 15:32
Även jag säger nej tack till Santos.
von matterhorn
2011-10-19 15:28
Marta /
Varför ska vi värva en Superetta anfallare för? Har det någonsin lyckats? Rodevåg pålitlig målskytt i S1 men stort fiasko, Göran Marklund till AIK (som även vi var intresserade av) en stor flopp, Olof Guterstam skyttekung i Superettan med BP, gick inte lika bra i Allsvenskan, finns säkerligen mer. De enda jag kommer på som har levererat i Superettan för att sedan leverera i Allsvenskan är Ekenberg och Jonas Henriksson. Ingenting säger att Samuelsson kommer att göra det bättre än de andra "Superettaflopparna"..

En parentes dock är att jag mycket hellre ser Samuelsson än en Panama-striker eller Flood!
Örebro Marta (hane)
2011-10-19 15:17
Jag säger även jag nej till Santos. Snacka med DIF om Samuelsson istället.
AIK Saywee
2011-10-19 15:17
1908.nu,

intressant i din egna länk.

Är du ny här (?), så skall du vara välkommen :)
AIK Saywee
2011-10-19 15:08
Godzilla Hårddisksson,

jag delar dina "farhågor" angående Santos, är mycket tveksam till om han är den perfekta "typen" bland de svartvita eleganterna ?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-10-19 15:03
Hmmmm...Ricardo Santos måhända är intressant men vissa orosmoln hopar sig onekligen:
- verkar ha lite halvdålig karaktär
-OLIVER CABRERA!!!
Örebro 1908.nu
2011-10-19 14:01
intervjun med Magnus Erlingmark ligger nu ute!
Länktips: 1908.nu
AIK Saywee
2011-10-19 13:22
Nordahl-Fantast,

Du har formodligen inte sett Sven-Gunnar Larsson genom tiderna, mellan stolparna, under ribban?
Örebro Rasberg
2011-10-19 12:48
Låter som att vi kan vara intresserade av Nordfeldt med tanke på vad han säger i artikeln.

"– Det finns två klubbar i Sverige som letar målvakter och en ska jag träffa i helgen. Vi får se vad det blir."
Örebro Guldtass
2011-10-19 12:36
Tack Nobbe för alla dina fantastiska säsonger i ÖSK. En mer lojal spelare får man leta efter!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-19 12:29
Ja, ett avfirande i matchen mot Malmö
Örebro Marta (hane)
2011-10-19 12:05
Tycker Nobbe bör firas av på något sätt, En av få som verkligen förtjänar det.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-10-19 11:53
Skulle det inte vara nått att aktionerna ut Nordbacks matchtröja? likt som de gjorde med Nordin toffs. Så kan pengarna gå till ett välgörande ändamål.
Örebro KCMarten
2011-10-19 11:11
Tack Nordback för alla år i ÖSK tröjan!

Örebro Farside
2011-10-19 10:27
Tack för allt Nordback! Du kommer att saknas i eleganternas dress!
Örebro Sekt. E
2011-10-19 09:55
Tack för lång och mycket trogen tjänst Fredrik Nordback.
Örebro Bulten i Boo
2011-10-19 09:44
Pappers-DN (och nu alltså även web-versionen) har på sporten idag en rolig återkoppling till ett upprop från 2001 skapat av Janne Halldof, Kenta "Just idag är jag stark" Gustafsson, Lalla "Anna och mej" Hansson och Olov Norbrink (bl a chefredaktör för Grönköpings veckoblad). Vad sägs om t ex "Övergå till Nacka Skoglunds gamla 4–2–4-system (fyra bärs före matchen, två i paus och fyra efter)" :-D

Lite annan diskussion om vår när det gäller 4-3-3 vs 4-4-2
Annons: