/fotboll/osk/forum/3332.aspx/fotboll/osk/forum/3332.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2011-10-22 18:47
Miroslav kuba//

Han är onekligen en intressant spelare, men Ängelholm vill nog ha alldeles för mycket pengar vid en affär. Tror inte någon svensk klubb har resurserna att köpa honom. Han är för oprövad för de summorna.
Örebro Miroslav kuba
2011-10-22 18:24
Eller varför inte Anfallaren i ÄFF Sebastian Andersson? (Tror jag han heter) Han verkar vass!!
Örebro Miroslav kuba
2011-10-22 18:21
Är Skulason aktuell för ÖSK till 2012? Nån som håller med om att det kan vara en bra värvning ?
Benny Böckling
2011-10-22 18:02
Hoppas Astvald får starta istället för Kushtrim imorron(helst hade jag viljat ha Yasin från start men det kommer ju aldrig att hända...)
Örebro ÖSK Fans
2011-10-22 17:27
Pozniak is back

DU HAR PM=)
Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-10-22 17:23
Bra avslutning av superettan. Kul att Sundsvall är tillbaka!
Örebro Bulten i Boo (ge oss intervjun, Kalle!)
2011-10-22 17:00
Saywee// 165 cm Maradona, en sjudjävlars spänst och en liten Guds-hand räcker långt!
Pozniak is back
2011-10-22 16:46
Krille// Inte helt säker men har för mig att ÖSK tog kontakt med han i vintras för att höra av med honom och han ville fokusera då på forward men jag är säker på att ÖSK följer honom och jag tror de bästa vore att signa han och låta han vara utlånad ett år och därefter låta han ta över första platsen, det beror på ÖSK har kontakt med både unga och äldre målvakter, ifall örebro signar tillexempelvis Nordfeldt kanske örebro kan sälja han för 5 miljoner och direkt plocka in Rinne har man dock en målvakt som exempelvis Stojan Lukic så har han också en fantastisk möjlighet att peta en målvakt som börjar "komma upp i åren" som kanske inte tar sitt pick och pack o drar så fort det blir en bänkplats.

bara för jag gav er två målvaktsnamn så tolka de alltför mycket ;-)
AIK Saywee
2011-10-22 16:33
BiB, 13:44,

tja, det var bara jag och Grixx´en som tjötade lite, men en bra längd och spänst är sällan någon nackdel.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-10-22 15:44
Varför inte försöka värva Jacob Rinne från Forward? Han är en av två målvakter som blivit utagna till Div 1 talangkoncept, Morgondagens Stjärnor.
Örebro Conjuration
2011-10-22 15:22
På förhand ser jag väldigt många målvakter före Dejan Garaca, typ Oscar Jansson, Dusan Melicharek, Kristoffer Nordfeldt, Viktor Noring osv. Såvida inte Dejan är billisch ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling
2011-10-22 14:39
Jag förstår inte varför folk vill ha hit Dejan Garaca...
2011-10-22 13:47
Óscar Pérez Rojas från samma års VM-trupp, Mexicos alltså, 2002 alltså... 171 cm lång/kort. Storleken är inte allt...
2011-10-22 13:44
Mycket tjötande om målvakterna och deras "längd" förut, så kan jag bara inte undandra mig från att påpeka att längden är inte allt, precis som att storleken inte heller är det. Jorge Campos "known for his constant play outside the penalty area, his acrobatic style in goal, and his colorful attire", 168 cm lång/kort. VM-målvakt för Mexico VM 2002.
Örebro roxxorz
2011-10-22 13:21
Da Sa/ förstår inte riktigt varför sjögren inte vill värva en ytterback, ja det är mer akut med 2 mittbackar, men våra ytterbackar har inte dominerat i år, wovven har börjat bli gammal och håller inte helt om vi ska vara på övre halvan, sen har vi inte riktigt någon ytterback som håller klass i allvsenkan, per har spelat rätt bra och vi vet att Antonnen kan, men Demir skulle verkligen vara skönt att ha i ösk, enligt mig är det backlinjen som bör förstärkas och backlinjen som bidragit mest till vår dåliga säsong. Men det är bara vad jag tycker
2011-10-22 13:17
Kan ni inte ta pm:en i pm?? Eller pm:a gärna alla oss andra om vad ni pm:ar om, Krill o ÖSK Fans...
2011-10-22 13:10
ÖSK fans//

Svarat :)
Örebro ÖSK Fans
2011-10-22 12:50
krille PM
2011-10-22 12:34
Jag hoppas verkligen att ÖSK lyckas värvar Kristoffer Nordfeldt.

De här tre målvakterna vill jag se i ÖSK om Nurme eller Rosendal inte blir kvar (en önskan).
Kristoffer Nordfeldt
Oscar Jansson
Dejan Garaca

2011-10-22 12:17
Saywee// Prioritet Finans anlitar nog många "målvakter". Å andra sidan kanske sådana knappt behövs om man har keepers som är såå duktiga på att förminska målet!?
2011-10-22 12:13
Kom igen, Kalle, inga brasklappar ("om 1-2 år../....helst också ha med mig Wivalliius"). Vi vill ha intervjun nu! Går det att starta en namninsamling!?
Örebro DaSa
2011-10-22 12:12
Dejan Garaca kan max bli back-up, inte en chans att han är den målvakt av klass vi söker. Jag hoppas vi har en chans på Noring erbjud Trelle och en Noring varsin saftig klasul och vi slipper ta en ekonomisk risk samtidigt som vi får en bra målis en eller två säsonger.

roxxorx/ Ser bra ut men hade gärna sett ett bättre namn än Yago som ny mittback. Men eftersom Sjögren inte nämnde att vi letade kantspelare så kanske det är mindre troligt att vi värvar Demir, än han hade varit fin att se i ÖSK.
Örebro svartvitseger!
2011-10-22 12:07
Värva Dejan Garaca!:)
Örebro Bulten i Boo
2011-10-22 12:07
Dejan Garaca lär väl bli vår nya målvakt. Nordfeldt stannar nog (/väl?) i Sthlm...
Örebro roxxorz
2011-10-22 11:57
Kände bara för att göra en lista av realistiska nyförvärv som jag skulle vilja se i ösk, ge gärna kritik.
målvakter: Nordfeldt, garaca (då får Nurme gå)
Backar: Demir, Wiktorsson, Yago
Mittfältare: Skulasson, Osiako
Anfallare: Santos, möjligtvis Magnus Eriksson(åtvid)
AIK Saywee
2011-10-22 11:36
Grixx,

håller med dig, utan att veta hur lång Dejan är, men en bra längd och skaplig spänst är bland annat, bra egenskaper hos en målvakt.

Själv är jag bara 189 ...
Örebro Grixx
2011-10-22 11:25
Har ingen aning om utvecklingspotentialen hos Dejan...men han är i kortaste laget i mitt tänk om målvakter. De bör ligga på sådär 190-194.
AIK Saywee
2011-10-22 11:23
Får man ha två "målvakter" i mål samtidigt, om den ena inte använder händerna?
Örebro Ösk-groda
2011-10-22 11:12
jag kanske platsar som målvakt...........har iaf stått i korpen å vunnit den högsta serien där he he
AIK Saywee
2011-10-22 11:09
Bulten i Boo,

jo, i en skolfinal mellan Karro och mitt Nikolai, i Idrottshuset, jag räddade med ansiktet för jag hann aldrig se bollen, men höll nollan och bars av plan i stort sett medvetslös. Man får ju offra sig för laget.

Mina meriter i fotboll är kanske lite skamliga, för jag snubblade på en grästuva på en italiensk gräsåker vilket ansågs som filmning av "hemmapubliken". Resultatet blev då 8-8 (efter frispark) i en mycket målrik match där de nyanlända turisterna från Sverige som spelat ihop sig som lag under någon dryg timme fick oavgjort mot "räddningstjänsten" i den lilla italienska kuststaden.

Men bli uttagen av Sixten, njaej, tror inte det, dessutom är jag nog för otränad, fast å andra sidan ibland blir det ju bara ett par skott på mål i vissa matcher, så det är väl "bara att stå i vägen".

OT, men handlar ändå lite om fotboll ...
Annons: