/fotboll/osk/forum/3330.aspx/fotboll/osk/forum/3330.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kenya
2011-10-26 00:09
Jag tror på 4500 ungefär och det dubbla i en eventuell final. Fast blir det fint väder och det marknadsförs bra i media kanske det kan bli ytterligare några stycken.

Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-10-26 00:06
Jag håller med. Jag tror och hoppas på en riktigt bra publiksiffra på lördag. Bra väder och löjligt låga biljettpriser borde innebära storpublik. Lägg dessutom till att det är många som har suktat efter cupen en längre tid med tanke på den enorma kräftgången i allsvenskan.
Örebro Frökire
2011-10-26 00:01
019_Örebro//
Ja, det stämmer. Eidur missar den allsvenska premiären.

Vad tror ni om publiksiffran på lördag? Kan det bli över 4000?
Örebro 019_Örebro
2011-10-25 23:58
Eidur är avstängd i den allsvenska premiären 2012 eller är det något som jag har missuppfattat? Han kan väl lira i cupen?
AIK Saywee
2011-10-25 23:55
kenya,

håller verkligen med dig om att fokus nu bör ligga på lördagens cup-match.

Hoppas att allt och alla som kan ladda, laddar för att det blir en riktig fotbollsfest :)

ALLA TILL BA!
Örebro kenya
2011-10-25 23:48
Hemvändarn/ Håller med dig angående att inte begränsa sig till den svenska marknaden och det garanterat finns guldkorn i Finland. Jag har bland annat tipsat om Temmu Pukki när han spelade i Sevilla, istället blev det hem till Finland och HJK. Därefter lyckades han så bra i dubbelmötet mot Schalke 04 att Schalke värvade honom.

Berat Sadik är en spelare i HJK som ÖSK haft ögonen på för ett par år sedan men han hamnade i Armina Bielefeld. Möjligt att man kanske försöker på nytt i år? Han har åtminstone gjort en hel del mål och borde passa bra som 9a i ÖSK.

Sen ska jag tillägga att ÖSK även scoutar närområdet. Har fått bekräftat om två spelare som spelade i div 2 Södra Svealand i år. Finns säkert en lista på många fler namn som man har ögonen på i de lägre divisionerna.

Nu borde dock fokus ligga på cupen. Jag anser att man bör spela med samma uppställning som mot MFF som i långa stunder var riktigt bra. Frågetecknet ligger på högerbacken. Vem skall lira där?

AIK Saywee
2011-10-25 23:12
hemvändarn, 22:38,

sjävlklart skall man inte begränsa sig, vore väl väldigt dumt, men jag tycker fortfarande att det är bättre att scouta i närheten av Örebro i första hand.

Finns det inget så får man väl likt Gnagets scouting, leta sig utåt, steg för steg, men inte vänta för länge.

Jaja, jag förstår ändå inte hur ÖSK jobbar, även om 1908, nu hade fått en del information från Taaler, punkter på ett papper hur man skall jobba, men hur jobbar man i vekligeheten?

Man blandar lite, med skapliga värvningar och rena slumpskott, jag hittar ingen logik, det är för slumpartat helt enkelt .....
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-25 22:55
Bulten i Boo // Jo jag vet och minns. Men känslan då var iaf att han hamnade i en psykologisk nedåtgående spiral. Han råkade klanta till det. Fick kritik av spelkamrater. Klantade till det ännu mer osv. I själva verket gjorde han väl inte värre tabbar än vad Dumbo gjorde med jämna mellanrum
Örebro hemvändarn
2011-10-25 22:38
Vilket man också gör men inte begränsar sig till. Att göra det vore dumt i mina ögon.
AIK Saywee
2011-10-25 22:16
hemvändarn, ok, men jag tycker det är ännu bättre att leta talanger i regionen, eller i Sverige och med talanger menar jag unga spelare, de brukar sällan kosta allt för mycket ...
Örebro hemvändarn
2011-10-25 22:09
Nog är de målvakterna i finland man kikat på något udda fåglar och jag förstår inte varför just dessa är intressanta. Däremot förstår jag att man shoppar runt i finland. Med våra tränare borde ÖSK intressera finländare lite extra, med deras kontaktnät borde vi kunna få information om intressanta spelare snabbare än andra svenska klubbar men framför allt så är det en marknad där få söker spelare. Att som liten klubb med mindre plånbok finns det en poäng i att söka på marknader där ens konkurrenter inte redan är framme och letar på.

Riski var en vettig inlåning.
Porokara var en bra värvning om än med ett bittert sista år.
Abdulahi har dessvärre inte levt upp till sina eller våra förhoppningar.

Jag tycker det är rätt att leta talang i finland. Vi skall ha goda förutsättningar för bra affärer där. Nu återstår bara att lyckas.
AIK Saywee
2011-10-25 21:32
Bulten i Boo, 21:21,

jag ville egentligen inte gräva fram hur olika svartvita aktörer hånats av egna "medarbetare", vilket jag "nyligen" fått reda på, det är mycket illavarslande hur de yngre spelarna behandlats kommunikativt från "ledare" ...

... sådan där dynga finns i de flesta lag, där prestigen blir viktigare än lagandan och framtiden.

Det är förstås pengarna som snackar, inget annat är av större intresse, nu för tiden, för de allra flesta :(

Laganda och respekt för varandra, vad är det?
Örebro Bulten i Boo
2011-10-25 21:30
Har inget emot AIK. inte mer än emot blåvitt o mff t ex. Tre lag jag hyst ganska så stora sympatier för bl a när de varit ute i europa o spelat. Har dock aldrig varit med om att ÖSK-spelare offentligt kritiserat lagkamrater såsom skedde i AIK förra året. Jag förstår om Maanojas självkänsla fick sig en stor törn av det. Menade inget mer än så med mitt inlägg.
Örebro Bulten i Boo
2011-10-25 21:21
Franz// Han är nu 25 år. För 2,5 år sedan åkte han på en ruggig skada. När han sedan året efter ska jobba sig tillbaka till en tidigare nivå blir han mycket fult uthängd av lagkamrater (bl a Bojan Djordjic, "snö på bollen" om ni minns). Inte det sättet man är värd att komma tillbaka på....
AIK Saywee
2011-10-25 21:10
Bulten i Boo, 20:52,

förstår att du inte gillar AIK, men även i ÖSK blir olika aktörer hånade och uthängda efter ett (eller flera) misstag, så det är nog ingen större skillnad i dessa sammanhang ....
AIK Saywee
2011-10-25 21:06
FF, 20:19.

håller med både dig och även Farside.

FF, 20:21,

tackar för info, men sedan, när julskinkan och julölen och glöggen tränats bort, då jädrar är det dags att spela in ett lag för övre halvan av Allsvenskan 2012 :)

2011-10-25 21:03
När det gäller Maanoja upplevde jag honom inledningsvis som en bra målvakt men sedan kom en serie enkla (ödesigra) misstag. Men frågan är om det var hans psyke som inte riktigt klarade det så att det ena misstaget ledde till ett ännu grövre etc. Det spetsades med att flera spelare inte kände förtroende för honom vilket gjorde honom ännu sämre osv. Massa olyckliga cirklar. Så frågan är vilket psyke han har.
Örebro Bulten i Boo
2011-10-25 20:52
Maanoja vore nog en riktigt bra värvning. Till skillnad mot i AIK så skulle han ju då få spela i ett lag där man inte blir uthängd och hånad för ett misstag.
Örebro Farside
2011-10-25 20:36
FF 20:19 : håller med till fullo! känns skumt att ta in målvakter på provspel!
Helsingborg andy90
2011-10-25 20:29
tackar
Örebro MrCrowly
2011-10-25 20:24
andy90 // Den ska visst visas på TV4Sport 13:55
2011-10-25 20:21
Saywee //ÖSK tränar fram till 25 november och har sedan semester fram till efter nyårshelgerna. Så under semestern kan spelarna festa till lite och ta igen lite som de höll igen hela sommaren med......
Helsingborg andy90
2011-10-25 20:21
när vi möter er på lördag . någon som vet om matchen kommer att tv sändas om man ej kan ta sig till örebro. väl mött
2011-10-25 20:19
Jag gillar inte allt det här provspelande! ÖSK ska veta vad man vill ha för målvakt och gå all in där! Ger bara intrycket att man allmänfiskar som vanligt och drar hit massa skräp
AIK Saywee
2011-10-25 19:55
Apropå pai´s inlägg ...

GAIS´are har bara koll på GAIS, det finns inget annat för dessa speciella supportrar, den klubben har äkta supportrar, lika många i medgång som i motgång, den klubbens supportrar är verkligen lite speciella, de är inte flest, men de är mycket trogna sitt lag, hemma som borta ... oftast.
Örebro DaSa
2011-10-25 19:47
Hahne/ Mitt intryck av Osaiko är att han är rätt så lik KIhlen i sin spelstil. Tror inte att det är bra att spela honom samtidigt som Berger. Jag ser hellre Skulason tilllsammans med Berger/Osiako. Sen är frågan om Wiktorsson verkligen håller så hög klass att han kan gå in och dominera. Jag ser gärna en mer etablerad spelare där.

Sen var det kul att läsa rubriken på fotbollskanalen.se idag. "Efter fiaskosäsongen - ÖSK rensar ut". Precis en sådan rubrik jag eftersökt, istället för att läsa rubriker som att spelarna flyr från ÖSK som det var förra veckan.

Om jag får önska en ny rubrik så skall det vara "ÖSK forsätter bygga sitt dreamteam - ytterligare en stjärna har skrivit på" :)
Örebro Ösk-groda
2011-10-25 19:46
Kan det vara Tomi Maanoja som pai
menar????
Han spelar i Honka nu
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-10-25 19:46
Personligen ser jag gärna en yngre förstemålvakt än Magnus Bahne.
Örebro Djäflun
2011-10-25 19:42
pai/
Menar du Magnus Bahne så är det nog inte omöjligt att Arvi träffar honom i Finland när han ändå är där.
Örebro Hahne
2011-10-25 19:25
Värvningar :
Garaca, Noring, Skulason, Osiako, Wiktorsson, Demir, Samuelsson

Försäljningar:
Rama och Luschtako om man nu kan bli av med sistnämnde o första måste man sälja för att få pengar ...

Noring
Johansson- wikström- wiktorsson- Demir
Osiako- Berger - Nordin
Astvald- Haddad- Paulinho

Wowoah, Haginge, Skulason, Yasin, Atashkade, Ibrahim, Sigbjörnsson, Garaca, Antonnen, Samuelsson

Man får ge Astvald förtroenden för att ge honom självförtroende för att han ska ta för sig mera, hoppas även på att Haddad och andra kan hålla sig ifrån längre skador då mkt spel beror på honom känns de som även om ja själv hoppas man kan värva Samuelsson som backup åt honom. För förstaalernativet måste juh även vara Haddad o då vill vi väll ha en spelare som kan ta lite bänknötning.
Garaca kan vara en fin baxkup åt noring på sikt.

Annons: