/fotboll/osk/forum/3329.aspx/fotboll/osk/forum/3329.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rallyfinnen
2011-10-26 12:08
Skulason har tackat nej.. till oss?
Örebro ÖSK Fans
2011-10-26 12:03
Känns ju jobbigt när vi vet vilka bra spelare som ÖSK har haft kontakt med, till och med förhandlat med...

Här kommer mitt tips

Vi får in två utländska backar i Februari
Vi får in två utländska mittfältare i Mars
Vi ger staaf och Bruno nya 5 årskontrakt...

jaaa, jag är negativ idag!!

Men jag vill ha något positivt in i ÖSK nu !!!!
Örebro ÖSK Fans
2011-10-26 11:51
ösk krille

håller med
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-10-26 11:45
ÖSK Fans//

Blir man förvånad? Inte jag i alla fall. För jäkligt om man missar spelare pga att ÖSK är alldeles för långsamma. Otroligt slarvigt kan jag tycka.
Örebro ÖSK Fans
2011-10-26 11:18
ÖSK Krille

Raskaj kanske.

eller ingen då det tar för lång tid vid förhandling så andra klubbar kommer med bättre bud...
AIK Saywee
2011-10-26 11:15
FF, 10:58,

även jag kan ha en relistiskt syn på vad som kan förväntas ...

... men vill inte ge upp innan matchen, utan jag hoppas att den historiska mentaliteten, typ, det går alldrig, det blir inget, med tanke på cup´en´s "tidigare" status, där SvFF inte bryr sig speciellt mycket, under så många år. Det är så tråkigt att förutsättningarna är att "Cup´en drar ingen publik, vi ger upp"

Varför i helvete kan vi inte ändra på detta`!

Visa SvFF att cupen kan växa, det handlar bara om att vi vill ...

... alla tilsammans ...

... och biljettpriserna är ju så låga att vi borde fylla arenan, bara för att visa att det går.

Vi kan bli historiska!

Kom igen nu ...

ALLA TILL BA :)))))))
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-10-26 11:06
ÖSK Fans//

Ska vi glömma både Osiako och Skulason? Vilka ska vi lägga på minnet då ;)?
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-26 11:01
Saywee //Scoutingen av Bruno? Sjögren satte sig hemma med en kasse öl och började söka på "snygga mål Bosman cheap " på you tube
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-26 10:58
Jag gissar på runt 3000 på semin. Fast är det så dåligt egentligen jämfört med vad sv cupen brukar dra? (Undantaget finalerna).

Sen kan man ändå tycka det borde komma fler. Vädret kommer nog spela viss roll
Örebro TommyS
2011-10-26 10:30
Har vi koll på om Wiken kan spela på lördag? Och vad tror ni, Riski på mitten eller som ytter?
AIK Saywee
2011-10-26 10:29
Väderprognosen "just nu" för lördag eftermiddag i Örebro klockan 14.00, är en sol som tittar fram bakom ett vitt moln och 10 (tio!) plusgrader Celsius i skuggan.

Jag hoppas att "staden" och ÖSK rustar för en stor fest!

... och att alla tar med sig (på sig) den svartvita halsduken, kepsen, tröjan, jackan och/eller mössan när vi går för cupguldet ... och flaggor och vimplar ... inget jädra pyro dock ... eller dessa förbaskade bangers ...

Hur ser det ut i media och i staden, typ affischer och liknande, är vi på G, marknadsmässigt typ ?
Örebro KCMarten
2011-10-26 10:10
BoP //

Ok. Då vet vi.

Tack för att du redde ut det.
AIK Saywee
2011-10-26 10:10
BoP,

tackar du stillade mina cupnerver lite, hoppas att han har fokus och har twittrat rätt ....

Hur är det förresten, har uppladdningen inför lördagens cupsemi påbörjats?

ALLA TILL BA PÅ LÖRDAG EM!!!!
Örebro Bastard on Parade
2011-10-26 10:04
Var tvungen att kolla upp det. Alvbåge skrev följande i twitter:
"Vad fan ska jag skriva nu då...? Ett nytt kapitel i livet startar den 1 Dec @blåvitt. Kmr alltid ha ösk i mitt hjärta."
Örebro KCMarten
2011-10-26 09:51
BoP //

Så kan det naturligtvis vara, men jag är säker på att jag läste 1:a nov någonstans..

Vi får hoppas att kontraktet sträcker sig till 1:a dec.
AIK Saywee
2011-10-26 09:39
Aspen, 09:32,

så kan det vara, men då är det lämpligt att jobba på bättre relationer!

Jag känner till eländet, vilket oftast bottnar i några enstaka personers förbaskade prestigekamp.

Tänk att sådant skit skall sabba?
AIK Saywee
2011-10-26 09:36
KCMarten, 09:08,

jag vet inte, men det där var tyvärr intressant och oroväckande, hoppas att klubben har koll på detta?!

Varför verkar man scouta målvakt lite panikartat, kan man inte i så fall låna en kille till cup-finalen?

Hoppas att man inte glömt en "klausul" ......
Örebro Bastard on Parade
2011-10-26 09:33
KCMarten//

Jag har fått för mig att kontraktet går ut den 1:a december.
Örebro Aspen
2011-10-26 09:32
Saywee// Att man missar många lokala talanger beror inte på scoutingen utan på problem i relationen mellan klubbarna. Tror jag.
AIK Saywee
2011-10-26 09:29
Grixx, 05:24,

ursäkta att jag undrar, men hur gick scoutingen av Bruno till, som bara ett av senare exempel, var det tillräckligt ordentligt?

Hoppas du dessutom att vi scoutar hem denne kanadensiske målvakten som lirar i Finland?

Det är nog som jag tidigare antytt, ÖSK "blandar och ger", ibland bra förvärv, ibland totalt hopplösa fall, eller?

Sedan är ju din jämförelse med Solnaklubben kontra ÖSK så, att den klubben har ju konkurrens i elitfotbollen av så många fler i närområdet eller regionen.

I mellansverige är ju ÖSK ganska ensamma i eliten (förutom degen förstås?), så regionen i Sveriges hjärta är ju ganska stor till ytan, du vet landsbygdsklubbar har ett större "upptagningsområde", ibland, eller?

Dessutom förvånar det mig, att man missat så många talanger från Forward, Karlslund etc, men det är en annan "tråkig historia" ...

Jag tror ialla fall, liksom du, att även scoutingen kan förbättras ordentligt :)
Örebro ÖSK Fans
2011-10-26 09:24
glöm osiako
Örebro pemo
2011-10-26 09:20
Angående letande efter målvakter och andra spelare.
Kan det var så enkelt att alla svenska Bosman-spelare är välkända och därför trissas priserna upp? ÖSK vill inte överbetala någon och tittar därför efter mer "okända" i t.ex. Finland?
Alla namn som dyker upp på forumet är ju sådana som i stort sett alla klubbar jagar. Och då tror jag att stadens storlek drar lika mycket som klubben. Varför skulle man annars gå till Djurgården? Ett lindansarlag de senaste åren.

Men om vi ( mot alla odds ) tar cupen, så blir vi kanske lite mer intressanta, och spelarna väljer "europachansen" framför plånboken.

Fast jag vill hellre ha en spelare som ser ÖSK som ett bra lag och vill spela där, än en som bara tänker på sig själv och ett hyfsat skyltfönster.

jag menar inte att man skall sakna ambitioner och vara nöjd med ett allsvenskt kontrakt ( om man inte är 28 år och äldre ) men att resonemanget kan vara att etablera sig som en toppspelare i ÖSK. Sen får framtiden utvisa.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-10-26 09:10
deviation: svennis är säkert redo att kapa sin månadslön med x antal kronor...;)
Örebro KCMarten
2011-10-26 09:08
Jag undrar vem som skall stå i ÖSK om vi vinner semifinalen..

Alvbåges kontrakt går ut den 1:a Nov och tillhör sedan Blåvitt och Nurme är nackskadad. Skall den sparkade Rosendahl då få kliva in mellan stolparna?

Eller finns det en cup-klausul i Alvbåges kontrakt?

Någon som vet?
AIK Saywee
2011-10-26 08:58
Jag har redan glömt Skulason ;)

Dessutom laddar jag "just nu" för kuppen och väntar med sillatjötet tills tävlingsmatcherna är över, och försöker lita på att klubben sköter detta med scouting exemplariskt och att de släpper namnen på nyförvärven när det är lämpligt.

Men, som jag skrivit så många gånger, sillatjötet är riktigt kul och spännande, men jag "stillar mig" ett tag till, det är lungt, det kommer att bli bra.

Hejar på SPORT och hoppas att Staden, ÖSK och alla andra laddar och förbereder sig för en fantastisk publikfest på lördag eftermiddag.

Förresten, hur ser det ut i gamla fina Örebro, har media och alla andra som kan förmedla att "festen snart går av stapeln" planerat klart och visar sig lite här och var?

Det har funnits gott om tid att planera och förbereda, för att visa att ÖSK är att räkna med i framtiden, inte minst för ÖSK självt, lite självförtroende helt enkelt.

Dessutom kul att Sixten verkar satsa på kuppen och berättat om att den hårda träningen är inriktad på just kuppen. Kanske därför vi avslutade så klent i serien?

Jaja, kuppen är vår, vi skall bara ha det där jävla guldet :)
Örebro Deviation
2011-10-26 08:52
Till ÖSK kanske?
Örebro Aspen
2011-10-26 08:45
Cup-semin går på TV4 Sport lördag kl 14. Väderprognosen säger växlande molnighet.
Hoppas man tränar duktigt på positionsspelet i denna vecka. Mosaander säger att det är brister i positionsspelet som gör att man får springa för mycket och då blir trötta.
Ska bli intressant att studera HeIF och ÖSK. HeIF berömmer sig att ha en enkel och tydlig spelide som gör att nya spelare snabbt kommer in i det hela (6 nya i sommras tror jag). ÖSK har problem att få in nya spelare i speliden.
Kanske Rama fixar det på egen hand om försvaret kan hålla tätt. Kräver nog att Per J tillbaks.
Örebro jocke.
2011-10-26 08:43
ÖSK Fans //

Jaså? Har vi ingen chans?
Örebro ÖSK Fans
2011-10-26 08:34
glöm Skulason.
Örebro ÖSK Fans
2011-10-26 07:23
fan vad tråkigt det blev här inne när pozniak försvann. hoppas ni är nöjda nu när vi inte får reda på någonting....
Annons: