/fotboll/osk/forum/3320.aspx/fotboll/osk/forum/3320.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-10-25 00:25
Saywee//

Ursäkta mig, men det går faktiskt en match direkt efter fotbollen, ÖIK (ja, så heter de för mig) mot Leksand. Nästan slutsåld har jag förstått, dyrt för en familj att se båda. Så allt över 4.000 tycker jag är bra.
Pozniak is back
2011-10-25 00:24
Ösk karl// minns du att du anklaga mig förra året för på något vis registrerat mig på ert forum där vissa av öskarna hängde? eftersom jag hade koll på värvningarna, du vet själv att jag har koll men du håller en fasad här på forumet.
du är välkommen att pma mig, angående hockeyn så ska jag villigt erkänna att jag har 0 koll hur mycket ÖIK omsätter osv.
Porokara? men snälla rara du, vem hade fått sålt honom? så fall ligger det väl på sixten att bänka Porokara? vi skulle aldrig fått sålt porokara ifall så manchester U kom och erbjöd oss pengar, pengakåtare spelare får man leta efter så oerhört löjligt att du kör med det exemplet fortarande.
Trelleborg tappade Drugge, mjällby tappar säkert 15 miljoner på Osiako, grahn och "Löken" och det finns flertal exempel. tyvärr är det så att spelare kan göra lite hur det vill i sina klubbar så får man lämna, praktexempel på hur Zlatans agent ryktas be sina klienter göra, bråka så mycket det går så får dem lämna, i det här fallet med Poro skulle han satts på bänken absolut för då skulle vi kanske fått in pengar.

AIK Saywee
2011-10-25 00:05
Jag tror också att ÖSK kan slå HIF, jag tror ju iofs att ÖSK kan slå alla svenska lag och tipset blir som vanligt ...

Hur många var vi mot MFF, drygt 5100 vill jag minnas (5112 ?), det skall vi väl enkelt passera, en fin lördagseftermiddag i oktober, finns väl inget som kan vara mer underhållande och spännande?

Heja SPORT!
2011-10-25 00:01
Pozniak...//

Bara en sak till. Jag kommer alltid att värdesätta de första misstankar jag hade om dig.

ÖSK har alltså enligt dig inte haft någon som pumpat in miljoner? Vad har då Spelarinvest gjort? Tror du Fahlander lagt in lika mycket i ÖIK (ja, jag kallar dem så). Hur kommer det sig då att ÖSK omsätter så oerhört mycket mer pengar än "ÖIK"?

Om nu några ord i de senaste inläggen varit för svåra för dig att förstå, skicka ett pm så skall jag förklara. Annars ligger jag lågt tills demontränaren lämnat och har upptäckt att det finns viktigare saker här i livet. De som vet vem jag är fattar exakt vad jag menar, de känner även till min fd. roll i Spelarinvest.

Örebro go_osk (Spela Per J från start)
2011-10-24 23:54
Bra cup-snack!

Jag tror inte att det är omöjligt att ÖSK "skakar" HIF. Deras baksmälla från nattens guldfest lär sitta i ett tag.

2011-10-24 23:44
Pozniak....//

Jag vet inte vad du har för problem, men jag slår vad om att de är svåra att uttala.

När det gäller Sjögrens eminens att leverera utlandsproffs, räknar du även in bosmankillar som Porokara då?

Sedan har ju alla har rättigheten att bete sig dumt. Men du vet hur det brukar vara, en del missbrukar privilegiet. Bl.a du själv. Lev nu vidare i fablernas värld, snart kommer tomten skall du se, jag tror mer på honom än dig!

Örebro widemarsh
2011-10-24 23:34
Alla ska ta sig till Vallen på lördag, den här matchen får man inte missa om man kallar sig supporter!
AIK Saywee
2011-10-24 23:25
TIC-TAC,

instämmer med Marta´s tankar och bluffar inte.

von matterhorn,

starkt jobbat, du är en riktig supporter :)
Pozniak is back
2011-10-24 23:16
ösk karl// du är ute och cyklar nu, det stämmer att detta är mitt tredje nick, men ifall det inte är jag så kan väl de två andra nicken komma fram? den första glömde jag av lösenordet och den andre har jag tagit bort med mail. kan hända den bäste, oerhört skicklig kanske var o ta i men han är bra på skriva kontrakt med nya spelare..sen kan du säga vad du vill men det måste finnas någon anledning till att ÖSK anlitade honom? eller är det som vanligt att han är 100 % inkompetent? kan förstå irritationen mot Sixten men inte Sjögren mer än att han inte sålt spelarna för bättre pris. Tyvärr jag står på mig, Saywee vet för att folk berättar för honom och han bluffar likaså. Ösk karl om jag gick ut med min källa så skulle du bli så förvånad men tyvärr är du så uppe i dig själv att du du hellre skulle stånga huvudet i en vägg. Någon på detta forum skrev precis innan matchen mot Malmö att han alltid kommer följa ÖSK i medgång och motgång, så tyvärr jag kan inte lyssna när du börjar med att ÖSK åker ner i SE1 och alla dina påhittade rykten och skvaller likt du gjorde med Stefan lundin för några år sen och "4 våningen" jag vet att många delar din och saywees inlägg och flertal som har emot dem, det är synd att man ska behöva såga varandra för att man inte har samma åsikter. men du är ute och cyklar med din bittra kritik, och du snälla byt ditt namn "två år till i skogen" och du förresten jag går på många hockeymatcher med Örebro och har ingen koll alls på deras styrelse men dem har mycket att tacka till fahlander så det är lätt att säga att "örebro har en så bra styrelse" Ösk har aldrig haft någon som pumpat in miljoner. Bara med Sjögrens värvningar har vi levererat 3 utlandsproffs på kort tid, och det kommer fler. end of story
Örebro Marta (hane)
2011-10-24 23:13
TIC-TAC/ Snyggt skrivet. Hade samma tankar när jag hörde intervjun, men inte lika väl underbyggda.
Örebro ernot
2011-10-24 23:07
Tar tåget från Göteborg för att se ÖSK krossa HIF! Mot Guld!
Örebro TIC-TAC
2011-10-24 23:03
Kul att höra SS och många andras förklaring att dåligt resultat beror på stor omsättning i laget. Samtidigt på radion idag hör man Conny Karlsson förklara hur HIF klarat av omställning att 5 givna spelare försvinner under säsong och ändå tar man guldet. Förklaring är att man har ett enkelt system som nya spelare lätt kan ta till sig och komma in snabbt ihop med god förberedelse. Kanske sixten skall tänka om då omständiga system passar lag som Barca som kan behålla sina spelare. Har tittat igenom HIF matcher och om ÖSK nu använt sig av så många som 29 spelare har HIF använts sig av 35st. Dessutom har man släppt fram 2-3 st av det 94-lag som imponerade i Elitcupen i Örebro för några år sedan. Jämför detta med de 2 som var med i 94 landslaget i ÖSK och väl inte ens fått träna med A-truppen. Vi har mycket att lära både i scouting och talangutveckling.
2011-10-24 23:02
Pozniak.....//

Så Sjögren är en oerhört skicklig förhandlare? Bara det visar att du lever i fablernas värld. Men du gör väl som många andra, byter nick och skriver igen?

Bara det att du inte vet vilken insyn Saywee har i m.fl har i ÖSK på detta forum visar hur mycket du är ute o cycklar, försök att vara lite trovärdigare med ditt nya nick.
von matterhorn
2011-10-24 22:55
Tar mig hem från Skåneland, allt för att bevittna den vackra Sportklubben ta ett steg närmare cupguldet och förhoppningsvis får jag åka hem veckan efter också!
AIK Saywee
2011-10-24 22:39
Nu är det laddning inför cup´en som gäller.

Jag hoppas, som jag tidigare skrivit, att "allt och alla" förbereder sig, för att det i första hand, skall bli en stor publikfest på lördag :)

Alla till BA !
Pozniak is back
2011-10-24 22:16
Dasa nä du, nu pensionerar jag mig från detta forum, fått 14 pm idag från olika ÖSK fans som delar min irritation på en viss forum kollega.som aldrig ser sin egen del när de uppstår konflikter. Jag vet att han bluffar men borde inte bry mig. Har vart först med allt nästan förra året men nu får de kvitta. Alla Sixten hatare och framförallt Sjögren som förvånar mig mest (då han oerhört skicklig förhandlare) tack o Godnatt
Mot guld!
AIK Saywee
2011-10-24 21:54
go_osk,

men tomten kanske vill ha en julgrahn ;)

I dagsläget vill jag att klubben värvar en duktig målvakt, det är prio ett för mig, en som kan ge en känsla av stabilitet i försvaret.

Sedan är det väl en target som gäller, om Sixten fortsätter med sin spelidé 2012.

Sedan kommer mittbacken enligt mitt tyckande in i bilden.

Därefter funderar jag över en eventuell mittfältare.

Jag vill nog ha alla fyra, hehe :)
2011-10-24 21:39
Enligt mig så är det bättre att vi satsar på att få in en mittback med rätt inställning istället för G***n.
Örebro Brus-Nilsson (Ge Abdulahi chansen)
2011-10-24 21:20
Så är det oroT, Kiruna, Västervik och Örebro.
Allvarligt, vill vi ha gnällspiken?
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-10-24 21:02
Utan att egentligen säga något så finns det tre storstäder i Sverige om man ska gå efter medias benämningar på dem.
Örebro DaSa
2011-10-24 20:29
Mellberg skulle vara den klart bästa värvningen vi skulle kunna göra, men vi lär ju få vänta ett par säsonger och sedan hålla tummarna för att han har motivation kvar att fortsätta. Men det borde ju finnas andra vinnarskallar i de lägre divisionerna som vi skulle kunna värva.

Pozniak/ Kan du inte bjuda på ngt smaskigt skvaller nu:)
AIK Saywee
2011-10-24 20:22
bison, 13:27,

det ligger väldigt mycket i det du skriver om vår skyttekung Rama, men gäller även fler spelare (förresten, ser att du skrivit m.fl)

Känns lite som att Sixten inte riktigt kommunicerat ut budskapet om hur laget skall fungera vid ett anfall, "ingen" verkar veta hur de skall agera, det blir nervöst och ingen vågar. Eller så är det spelarna som inte förstår det Sixten försöker förmedla?

Därför blir det säkert en och annan soloräd, för mycket, för det finns sällan någon i boxen eller i närheten, men jag kan ha upplevt detta felaktigt?
Örebro Bat Back
2011-10-24 19:53
la till Astvald nu, glömde den stackarn,
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-24 19:44
...eller ha närmare till Malmö där ett barn finns...
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-10-24 19:05
MacJ // Jo han ville väl tydligen bo i en storstad den sopan :)
Örebro MacJ
2011-10-24 18:28
Jag bor i "Mjällbyland" och får hela tiden höra rykten om att en viss Maif-mittfältare ska ha fått ett kontraktsförslag från ÖSK, men att han är tveksam av sociala skäl.
2011-10-24 18:20
Bat Back//

Vad har du tänkt att vi ska göra av Astvald?
2011-10-24 18:19
von matterhorn//

Klacken sjöng ironiskt "För vi är Örebro SK - vi hatar Göteborg" vid ett tillfälle. I övrigt inget anmärkningsvärt.

Men han kan nog inte räkna med att bli speciellt avtackad efter cupen.
Örebro Bat Back
2011-10-24 17:53
Den här truppen skulle jag nöja mig med nästa år.

Målvakter Noring och Sandqvist , Dejan Garcia

Backar: Wovven,Von Sheelebrugge, Gerrbrandt, Wikström, Haginge, Antonnen
Eidur Aaron Sigurbjörnsson

Mittfält: Gerzic Skulason, Grahn , Berger , Paulinho ,Marcus Olsson, Per J

Forward: Rama, Haddad, Ahmed Yasin , Atashkade, Josef Ibrahim
Kalle Holmberg, Kushtrim Lushtaku ,Astvald

von matterhorn
2011-10-24 17:02
Hur togs Alvbåge emot igår? Burop när hans namn lästes upp, efter matchen o dyl.?
Annons: