/fotboll/osk/forum/3308.aspx/fotboll/osk/forum/3308.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-10-28 13:59
Tackar för länkningen FF

Jag önskar även att Alven så småningom, efter cupmatcherna, tar upp detta med det konstiga konstgräset, med begravda hundar, för där har han ju bara mumlat, med munkavle hittills ....
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-28 13:56
Det har ju tidigare sagt att spelare som kritiserar saker i ÖSK som lämnar öSK gör det bara för det fick för liten speltid. Något som knappast stämmer på Alvbåge.....
AIK Saywee
2011-10-28 13:52
"Alvbåges attack på ÖSK´s sportchef" rubrik i NA´s nätsport ...

... jag har inga kommentarer för tillfället, mer än att det möjligtvis är taskig timing?

(Krille, jag kan inte länka)
AIK Saywee
2011-10-28 13:15
Kul med träningsrapport, med mycket bilder, av Kenny :)

Dessutom vilken härlig bild på införrapporten, det är så det alltid skall se ut på läkarna!

ALLA TILL BA!
Örebro TommyS
2011-10-28 12:04
Hoppas att eleganterna tittar på det här hela kvällen. Vår bästa match på 2000-talet? Astvald, var har du hållit hus 2011?
Örebro Lekiller
2011-10-28 11:59
"En semifinal i Svenska Cupen står på agendan och Örebro kommer till spel med ett sprängfyllt självförtroende efter den fina insatsen mot Malmö."

Lite skojig formulering på ÖSK hemsida inför lördagens batalj!

Sprängfyllt självförtroende?

Räckte tydligen att göra en skaplig match mot ett hyfsat omotiverat Malmö för att lyfta upp självförtroendet ifrån botten av Hjälmaren!
Örebro pemo
2011-10-28 11:45
Satt och tittade lite på statistiken för ÖSK angående det där med stor omsättning spelare. Kunde lite snabbt konstatera att:
Hagge , Alven , Sammy har startat 29/30.
Wiken och Rama startat 28/30
Nordin 26/30

Av resterande trupp finns det ingen som startat ens 2/3 av serien. Närmast är Nordback som gjort 19 från start.
Kan det vara en förklaring till det dåliga resultatet. Man ser ju med lätthet att det bara är i försvaret som det finns en kontinuitet. och eftersom det läcker där, så håller det inte så hög klass. Eller hur?

Fast nu spelar vi ju ett system där försvarsspelet redan börjar med ( skall ia alla fall ) våra forwards. Och har man stor omsättning där, så blir nog resten också lidande. Om man bortser från målvakten så är det alltså endast fyra spelare som varit "givna" Skulle vara kul att se om det är en rimlig tanke, eller om det ser ut så här i flera klubbar.

Och så en annan rolig siffra.
SKOTT TOTALT I ÖSKS TRUPP.
Valdet 71
Nordin 38
Paulinho 37
Bedoya 27

PÅ TRETTIO MATCHER?

Hur är det, har vi en tillslagstränare fortfarande?
Örebro Bastard on Parade
2011-10-28 11:30
Om det stämmer som Alvbåge skriver att spelarna fått reda på det genom media så är det givetvis uselt av Sjögren och CO.

Samtidigt så funderar jag på om inte NA (som vanligt) misstolkat Sjögrens uppgifter rejält.

Rosendahl har ett kontrakt som går ut i år. Hur kan han få sparken?

Lumbana och Leonidsson har gällande kontrakt. Det enda Sjögren säger (om de inte haft fler citat i papperstidningen) är.
- Jag vet inte hur de ser på sin utveckling, om de blir kvar i vår U21-verksamhet eller inte. Hur de resonerar kan jag inte svara på, säger Sjögren.

Är de då sparkade? Det känns väl mest som att Sjögren varit otydlig i sin kommunikation med NA. Han borde lärt sig vid det här laget att de tar varje tillfälle som ges att leka kvällstidning.
Örebro Aspen
2011-10-28 11:00
Harry Cripps //Kritiken mot ledningen är liten just nu. Flera har gett upp. Varför sjunker publiksiffrorna?
Örebro ÖSK Fans
2011-10-28 10:55
Vore trevligt om ÖSK hade klart med någon spelare och presenterar han innan Matchen på Lördag..
Örebro Marta (hane)
Harry/ Det var så jag i mitt innersta resonerade med... men samtidigt känns det fel att köpa en spelare till bänken/läktaren där han inte kan påverka under match. Jag tycker vi behöver en härförare som kan finnas på plan när det går tungt.
Örebro ÖSK Fans
varför ska Alvbåge ta upp en negativ sak på hans jävla skitblogg, en dag innan Cup semi??

Fan va trött jag är på den jävla barnungen...

Kommer inte sakna fjanten.
Örebro Fatcit
2011-10-28 10:41
Harry Cripps// Håller med fullkomligt! Det finns en lathet och nonchalans i väggarna. Jag har för mig att Abgar hade nämnt det till en vän till mig i Forward att många kommer 10 minuter innan träning och sticker direkt efter träning. Abgar tyckte att spelare ska vara ute på planen en bra stund innan träning, så att det är förberedda.

Jag vill ha in ABGAR BARSOMS professionalitet!
Örebro Harry Cripps
2011-10-28 10:11
Det är mkt kritik mot ledningen i klubben nu. Trots allt är det på planen matcherna avgörs, av spelarna och förstås dessvärre ibland av domaren.
Har senaste månaden inte haft möjlighet att bevista någon träning, men till min besvikelse fått berättat att inställningen bland bland vissa spelare inte bara är dålig utan rent av usel. Vad händer?

Barsom. Vi kanske inte behöver bry oss om hans fysiska status över huvud taget. Bara hans professionella inställning kan kanske göra under i vår trupp. Han kan säkert gå in och ta både den ene och den andre i örat om så skulle behövas. Och det verkar behövas. T.o.m Oscar Gustafsson,Sportpanelen i NA, törs i dagens papper gå ut och kritisera flera spelare för att de är så oseriösa i sina yrkesroller. Det är skandal att vi ens diskuterar spelares inställning. Det skall bara finnas ett läge och det är 100%.

Vi ska kanske ha Abbe i alla fall. Det är nog vår drömspelare, även fast han är på dekis rent fysiskt
Örebro pemo
2011-10-28 10:09
jag tillhör de som inte förbokat biljett till i morgon. Mest beroende på att jag annars har årskort med sittplats, men nu ser jag att försäljningen inte är direkt avskräckande. så jag chansar med att köpa biljett direkt på plats.
Någon som kan informera om vart jag skall gå då?
Örebro gatutsio
2011-10-28 10:07
visst är det under all kritik om det är som alvbåge skriver
däremot så ska bara alvbåge knipa i det här läget och ta det internt
han såg väl sin chans att slå tillbaks när han inte fick igenom sina lönekrav hos ösk
Örebro Brinkewall
2011-10-28 10:00
Om det stämmer det som Alvbåge skriver är det riktigt dåligt agerat av klubben och Sjögren. Men Alvbåges eget agerande sprider ju inte direkt harmoni i truppen. Två dagar innan cupsemi!
Vår käre målvakt, som jag alltid försvarat, borde nog fokusera på sin egen prestation under sin sista tid i klubben istället för att leka journalist.

Slut leden nu för i h-vete!
Örebro Lekiller
2011-10-28 09:33
Tycker det nog är ordentliga slängar med dynga Alvbåge skickar mot Sjögren.

Förmodligen har han rätt och att detta är saker som man inom spelartruppen har diskuterat.

Hur "untouchable" är herr Sjögren egentligen?
Örebro TommyS
2011-10-28 09:29
Aspen, jag vet det. Jag håller inte alltid med dig men bannor är väl ingenting att vara rädd för? Hursom, mina frågor till forumet är: (i) vilka känner till om Alvbåges anklagelser stämmer? och (ii) hur ser ni på att han - som avhoppare- gör detta inför årets (hittills, hoppas jag) viktigaste match? Bra eller dåligt för lagmoralen? Han skyddar ju truppen, så kanske ger det bra resultat?
Örebro Aspen
2011-10-28 09:23
Det är inte bara mediahantering som brister hos Sjögren. Som flera på s/v har påpekat tidigare men då blir det bannor.
Örebro TommyS
2011-10-28 08:58
Jag kanske inte scrollat tillräckligt men hittar inga kommentarer angående Alvbåges senaste blogginlägg. Alvbåge tar kniven från strupen och går ut med tung kritik mot Sjögrens mediahantering. Och är det som Alven insinuerar att Boris, Simon och Rosen fick reda på att de inte får förlängt via NA så är det ju ett fullständigt förfärligt agerande. Men jag vet inte hur jag ska se på att Alvbåge strax innan han lämnar börjar smutskasta ledningen. Eller, skit samma, bara spelartruppen sluter leden och ser till att vi vinner cupen.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-28 08:44
Om ÖSK skulle haft Abgar skulle man signat honom efter hans succefulla inhopp 2007. Man han krävde enligt rykten himmelskt mycket i lön.

Håller med många föregående skribenter att han har nog gett sitt mesta på scenen och har en kraftigt dalande kurva, Han stack inte ut på något sett när hans spelade mot ÖSK och det finns bättre (och yngre) spelare att lägga pengarna på. Sen vet vi inte ens om han skulle vilja spela för ÖSK. Vilket han förmodligen skulle vilja dock för de rätta pengarna. Barsom har alltid varit köpbar.
Örebro Marta (hane)
2011-10-28 08:38
Ännu ingen ÖSK:are som fått en röst i Årets Allsvenska. Ska Rama bli den förste?
Örebro Chipset
2011-10-28 07:59
Sebastian Andersson i ÄFF skulle ju vara en suverän target i vårt system. Jag ser gärna den kreativa typen med lite längd längst fram.
Örebro Aspen
2011-10-28 07:50
Bulten i Boo //3 poäng kommer alltid först. Igår vann det spelande laget, så där fick vi både och. Som när Barca spelar.
Sist kommer 0 poäng och dåligt spel.
Mest intressanta spelare i Syrianska för ÖSK borde vara Dinko och Peter I som borde kunna vara backup till Haddad och William
Örebro Grixx
2011-10-28 05:15
Det kan vara som några misstänker om Abbes fysiska dagsläge men kanske inte också. Lite djupare scoutning och analys är intressant för att fatta ett bra beslut...som vanligt.

Sedan är ett mål bak inte så mycket när Syrianska har hemmamatch mot Ängelholm. Som Conjuration säger fördel för det allsvenska laget.

Det finns givetvis många om och men att räkna in om det vore aktuellt med Abbe i ÖSK igen.
Örebro Conjuration
2011-10-28 02:09
Ang. kval till AS mellan SFC och ÄFF så tror jag ändå på marginell fördel på att Syrianska klarar sig kvar trots dagens kalldusch 2-1 förlust på bortaplan.

Tror att Syrianska får en ketchup effekt på hemmaplan under stort publikstöd och ror hem det. runt 57-65% säkert att SFC klarar sig kvar påstår mitt fotbollssinne.
AIK Saywee
2011-10-28 01:36
Förlåt att jag tjötar, men det blir kanonväder på lördag (för årstiden), 10 plus-grader i skuggan, och en underbar eftermiddagssol som värmer ...

... alla till BA!
AIK Saywee
2011-10-28 00:36
Idag vill jag gratulera 103-åringen :)

GRATTIS ÖSK!

... vi firar på lördag, med en riktig "måltid" ...
AIK Saywee
2011-10-28 00:07
I morgon börjar festen, cup-semi på BA, jag gillar detta och tror att ÖSK´s svartvita giganter vägrar att torska mot HIF på det konstiga gräset, där det ligger hundar begravda inunder.

Hoppas att det blir tokmånga som hejar fram ÖSK till en cup-final, jag hoppas att vi kan visa fotbollssverige, Lagrell och SvFF att vi finns och att vi kan.

Det där jävla cup´enguldet skall vi bara ha!

ALLA TILL BA!
Annons: