/fotboll/osk/forum/3306.aspx/fotboll/osk/forum/3306.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro gatutsio
2011-10-29 22:28
ösk-groda
kan hans cv i stora drag sen väsby
men tack för info
Örebro Ösk-groda
2011-10-29 22:24
gatutsio
lite info om Stahre

-1996: Gröndals IK, ungdomslag
1997: Hammarby IF, ungdomslag
1998-2004: AIK, ungdomslag och juniorlag
2005: AIK:s utvecklingslag.
2006: AIK:s A-lag, assisterande tränare (Allsvenskan)
2007-2008: FC Väsby United, huvudtränare (Division 1 Norra, Superettan).
2008-2010: AIK, huvudtränare (Allsvenskan).
2010-2010: Panionios, huvudtränare
2012-: IFK Göteborg, huvudtränare
Örebro gatutsio
2011-10-29 22:16
goväll//
var mycket snack om stahre
vad har han för meriter mer än han kom till dukat bord i aik
dissar honom inte,men någon tränar guru är han inte
är bara ett önsketänkande utan facit
Örebro Ösk-groda
2011-10-29 22:12
: "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
Hur mycket pratar du/ni i spelarinvest med styrelsen då???
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-10-29 22:03
Ösk-groda//

Sjögren sitter EJ i styrelsen, om ÖSK väljer att säga upp honom så kostar det tre månadslöner, mycket god investering enligt mig.

Skåne ÖSK:are/
Märks att du flyttat, det var flera år sedan som Fahlander sålde det bolag som gav honom de stora pengarna, det ser jag inte ens reklam för i nya hallen längre. Han har några nya mindre bolag, så det där med reklam kan du omedelbart glömma. Han brinner för Ishockeyn i Örebro, ungefär som alla gjorde som gick in i Spelarinvest. Eller som Percy i ditt Skåne, tyvärr tröttnar folk och sponsorer till slut. Finns/fanns en storsponsor som inte ens hälsar på Sixten längre t.ex. Det är mycket värre än vad ni flesta har trott/tror.

Marta(hane)/
Verkar som vi hört samma sak om tränarduon, trodde Mosander var en mysgubbe, men icke. Men de båda har ju fått sina "drömkontrakt", så vad göra, enligt mig och faktum är att det kostar mer att åka ner i SE. Jag anser att de inte borde få ansvarsfrihet, men det är ju inte lagligt möjligt att genomföra, däremot kan vi som medlemmar se till att styrelsen inte får ansvarsfrihet, då är det nog inte lika lockande att glida omkring där. Men då återstår ett stort problem, det är ju bara två-tre av styrelsen som förstört.

Vi sitter helt enkelt i skiten o jag hoppas de tar sitt ansvar. Björn, jag menar inte dig. Putte, styr upp det hela. Men eftersom du var väldigt engagerad i matchen ikväll mot Leksand är jag rädd att även du tröttnat?
Örebro widemarsh
2011-10-29 21:40
svartvitseger!// Melichárek hade varit en riktigt grym värvning, hoppas ÖSK försöker!
Örebro Aspen
2011-10-29 21:38
Skåne ÖSKare / /ingen här inne har andast om Stefan Lundin eller Jingblad mer än Du.
Önskemålen idag har varit Stahre och Axén
Benny Böckling
2011-10-29 21:36
Avgå
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-10-29 21:36
Nu släpper jag den här skitsäsongen och ser fram emot nästa säsong. Nu sitter jag och väntar på nyförvärv som ska komma in förgylla vår tillvaro på Behrn Arena 2012.

Vi har revansch att utfärda 2012!
Örebro Marta (hane)
2011-10-29 21:32
Så oerhört besviken på flertalet spelare idag... Många verkade rädda. Få visade vilja. En del visade okunskap. Kommer tyvärr inte sakna Nobbe på plan, även om jag vet att hans inställning vid sidan av de kommer saknas. Han rör sig ju direkt bort från situationer som han ska finnas i. Den enda som visade vilja och vinnarskalle, var den jag minst trodde hade de egenskaper när han först presenterades, Paulinho. Så ledsen att vi sitter på 2 ytterligare år med Sixten. Speciellt nu när vi måste byta ut typ hälften av stommen i laget,vilket innebär att han inte har så mycket att bygga vidare på. Må han överbevisa mig. Ingen, eller få, blir gladare än jag (iaf inte ÖSK-Karl) om han gör det :). Men av det jag hört om tränarkonstellationen så hyser jag litet hopp. Orkar inte ens läsa om jag dubblerar någon annans inlägg. Jag är bitter ikväll. Tror vi hade behövt en nytändning av en ny röst. Vet inte om Sixten har den verbala kunskapen att vända detta.
Örebro Fatcit
2011-10-29 21:26
FF// jag tycker det faller mycket på ÖSK:s marknadsarbete. Internt som externt måste det kommuniceras vad ÖSK står för.

Spontant (så här på en lördagkväll) skulle jag se till att inför varje säsong presentera en övergripande historia om Örebro för vilka spelarna ska "kriga" för.

Utåt måste också klubben kommunicera bättre. Att det bara kommer 2-3 tusen på en cupsemi är riktigt dåligt. Tyvärr kommer väl ÖSK inte inse sitt ansvar i det hela (vilket är 100%), utan klaga på örebroarna som inte kommer och stöttar.
Det sista ämnet gör mig så förbannad, så jag kapar min text här...
Örebro kenya
2011-10-29 21:21
Ne allt behöver inte vara pest eller kolera. Nästa år kanske vi kan få spela ihop en elva. Det gynnar nog både Sixten och spelarna vilket slutligen vi alla kan glädjas åt. Ber efter nyförvärv, inga skador och inga spelarförluster under säsongens gång.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-10-29 21:10
En sak frågar jag mig hela tiden? Varför är alltid frågan kolera eller pest, ur askan i elden? Varför innebär det per automatik att om man byter ut Sixten mot en annan tränare så måste det vara en "Stefan Lundin"? Varför innebär 4-4-2 per automatik tjongfotboll trots att massa lag (HeIF idag) visar på motsatsen? Varför sitter folk fast i föreställningar?
2011-10-29 21:00
Fahlander eller inte. Jag såg hela hockyematchen idag och vilket gediget lagarbete! Hela maskinens alla kuggar jobbade i en enorm harmoni och där alla litar på varandra och sina uppgifter. Om man ser laget som "ihopköpt" gör bara prestationen ännu större och all credz till Peter Andersson för ett fantastisk jobb med en trupp att dra åt samma håll.

Här har ÖSK fotboll (Sixten) lite att lära. Eller inte så lite egentligen....
2011-10-29 21:00
Dubbelpost
Örebro Skåne ÖSKare
2011-10-29 20:54
ÖSK Karl //

Blanda gärna inte äpplen och päron..
Hur mycket av pengarna Fahlander lagt i Örebro Hockey tror du han får tillbaka på spelarförsäljningar????

Inte en krona skulle jag tro, utan det är en ren förlust, men hans företag tjänar nog en del på all reklam och att han gör sig sitt namn..

Jag tucker det är skoj att det går bra för Örebro som idrottsstad och visst ÖSK har varit en besvikelse i år, men en glädje för mig de senaste åren.
Låter som vissa här vill ha in Stefan Lundin igen, eller varför inte Jingblad. Tror han är billig om Sixten lämnar.

Nä, ser man på alla stora klubbar så är kontinuitet en vikig faktor eller alternativet extremt och då menar jag extremt mycket pengar!

Men de flesta storlag i Europa som går bra idag har ju haft sina tränare i många år utan att lyckats och bara för att ta ett exempel. Storklubben Liverpool som byter tränare som vi byter underkläder har ju inte lyckats något vidare trots mellansäsong efter mellansäsong och dom har verkligen bytt tränare. Ska inte jämföra med United eller Elfsborg som håller i sina tränare.

Det tar tid att bygga ett lag och jag tycker iaf att vi är på god väg även om det i år har varit ett hack i kurvan.

PS: Måste bara säga att det är sen jag flytta från Närke jag insåg varför vi i Örebro kallas gnällbältet. Nåja, nu går jag i vinter ide, till våren så kan ni gnälla vidare här.

Till sist vill jag tacka Alven, Nobbe, Staaf, Kihlen mfl som lämnar våran fina klubb och tacka för insatserna genom åren som ni faktiskt gjort även om detta året sög duktigt!

Go kväll och trevlig helg alla här.
Nu blir det hockey för min del fram till tidig vår.
Örebro Ösk-groda
2011-10-29 20:45
ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
Det att mycket ska falla på plats, du vet ju att pengar inte är allt, bra gemenskap å kompisanda å alla drar åt samma håll.......då kan småsten bestiga berget med .. ......Jag känner ingen mer än Sjögren i styrelsen.....som jag jobbat ihop med.....
2011-10-29 20:40
Ösk-groda//

Både rätt men framförallt fel svar angående länken. Du har rätt gällande Fahlander men ändå omsätter Örebro oerhört mycket mindre pengar än t.ex Malmö o fler lag i serien, det gäller att värva rätt, ha rätt tränarduo mm, ha folk nära laget som får dem sammansvetsade, som t.ex Mozart. Allt detta samt en duglig styrelse saknar jag i ÖSK.
Örebro Ösk-groda
2011-10-29 20:34
ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
Om inte Fahlander funnits så hade de spelat kvar i Div. 1
Så den stora förtjänsten ligger hos han ..
Örebro Ösk-groda
2011-10-29 20:28
"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
Varken du eller jag vet vilka spelare är bäst för dagen som ska spelas.......Sixten vet bäst, mot alla vi andra som står på sidan av plan........för mig vore det konstigt annars men sen kan man ha olika meningar om vem som ska spela vi som "vet" som sitter på läktaren.........Rätt spelare som värvats.....tja....vi har två centrar som har gått sönder......även om de borde veta att de två är skadebenägna........kanske dumt att köpa två sådana då ???
För som det varit så har vi inte haft någon center som ska vara i ett 4-3-3 system......."Pålle" löper å jobbar som en galärslav på plan .....fast det inte är "hans" plats som center....
Tror att Sixten kan ryka ( du hoppas *L*) om starten blir lika dålig som hela året ha varit i år förutom några matcher mitt somras.....
Tycker idag att ÖSK gjorde en ganska bra match ändå .....men ingen spets att skryta med ........en som jag funderar över hur Nordin ska bli om ca 2-3 år .....han är otroligt osnabb nu.......å inte blir det bättre med åren ......bara att kolla Kihlberg
2011-10-29 20:27
Aspen//

Ja, o trots mitt dåliga minne så minns jag tydligt att det var Godzilla som med en dåres envishet hävdade det, han blir väl nickbytare nu.

Ösk-groda/
Kolla länken och försök förklara för mig varför Örebro är så bra i den sporten trots att de inte är i närheten av att omsätta så mycket pengar som t.ex Malmö?
Örebro svartvitseger!
2011-10-29 20:21
Värva Dusan Melichárek !
Örebro Aspen
2011-10-29 20:21
Årets skämt eller överdrift (välj det som passar) här på s/v MÅSTE vara :
Sixten har revolutionerat fotbollen i Örebro
2011-10-29 20:15
Ösk-groda//

Vem av spelarna har inte gjort sitt bästa när de blivit uttagna? Skall göra det enklare så du förstår mitt resonemang. Är det rätt spelare som värvats? Passar spelarmaterialet för det sätt Sixten i alla lägen lägger upp spelplanen efter? Tar Sixten alltid ut de för dagen bästa spelarna?

Här var man på "förfest" innan säsongen, allt sämre än topp tre fanns inte på kartan, nästa år är jag glad om ÖSK klarar sig kvar trots att jag är näst intill övertygad om att Sixten får sparken senast efter halva serien. Känns bara så bittert och onödigt när något stort var pågång i Örebro efter återtåget. Men det finns ju viktigare saker i livet än ÖSK, det har jag fått lära mig i år efter ett antal begravningar.

Men något måste hända med SSSS, helst igår, annars tror jag tyvärr det blir SE efter nästa säsong.
Örebro Ösk-groda
2011-10-29 19:58
Namn: "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
Menar du att spelarna skriver kontrakt å vill sitta på bänken eller läktaren ????
Mycket märkligt resonemang måste jag säga....
Trodde spelarna ville spela!!!!!! När de blir uttagna så måste de väl göra sitt bästa eller ????
Örebro widemarsh
2011-10-29 19:54
Undrar om Sixten ångrar att han bytte in Ibrahim? Tog ju bara några minuter innan han spelade fram till reduceringen, och nu kanske pressen ökar på honom att ge ungdomarna mer speltid. Något som han inte varit alltför benägen om att göra hittills.

ÖSK bör inte försöka värva Riski!
2011-10-29 19:45
Allvarligt, varför skäller de flesta av er så mycket på spelarna? De har inte bett om att vare sig skriva kontrakt eller bli uttagna till match.

Vart det barkade var lätt att se redan förra året, tänker på kontrakten med nyckelspelarna framförallt. Det riktigt sorgliga är ju att styrelsen slarvade bort Stahre i somras och indirekt då även Alvbåge som i grunden är en mycket bra målvakt.

Förövrigt valde man rätt match idag, "ÖIK" körde över Leksand i ett kokande BA där många besvikna fick vända hem eftersom det var lapp på luckan. Årets vinnare är Ishockeyn i Örebro, det är ingen utopi att de når elitserien och till två topplag räcker inte sponsorerna till. Därför är det extra illa att ÖSK/Spelarinvest knappt får betalt för spelarna som lämnar/lämnat.
Örebro kenya
– Det är så som det har varit hela säsongen. Nu var det första matchen som vi spelade med samma elva två matcher i rad...eller nej det blev det ju inte nu heller. Men vi hade i alla fall möjligheten innan Valdets återbud, säger Sixten Boström.
Örebro 019_Örebro
2011-10-29 19:11
Vad håller Alvbåge på med egentligen, förutom att han bjuder på två mål då. Gå iväg och göra ett hjärta mot Kubanerna efter matchen när man skrivit på för en annan klubb...Skärp dig, för fan! Sånt förtjänar du inte efter att du lämnat klubben två gånger som bosman så fort det varit en sämre säsong. Men som tur är blir vi nu av med dig. Du har gjort en klapprutten säsong!

Samma sak med den där albanen i N***köping som jublar och har sig med Kubanerna och sedan skriver på för ärkerivalen.

Nej, tacka vet jag spelare som inte är pengakåta och visar att klubbhjärta betyder mer, läs Fredrik Nordback!

NOBBE - TACK FÖR ALLT! Det borde finna mer spelare som du...
Annons: