/fotboll/osk/forum/3302.aspx/fotboll/osk/forum/3302.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-11-02 09:45
pemo, 23:11,

solen skiner alla dagar över vår planet, annars skulle vi på cirka 8 minuter bli djupfrysta.

Det är bara lite moln i vägen, en del dagar ...

Sunny, Boney M
Sun is shining, Bob Marley
Paper sun, Traffic (Steve Winwood)

Edit, handlar inte om fotboll, så jag bör göra ett tillägg. ville bara uppmuntra pemo lite, konstgräset växer ju inte oavsett det är sol eller ej, men det vore intressant att gräva upp lite för att se vilka hundar som ligger begravda inunder,

Fast detta verkar jättehemligt, för ingen vågar rota i skiten, med begravda hundar och munkavlar från Örebroporten.

Varken Alvbåge eller Örebroporten vågar komma med någon slags "information", fegar ur helt enkelt, det var väl något som var eller blev obekvämt i "frågan".

Tjöta
Örebro bison
2011-11-02 09:31
Jag litar på att den bristande informationen rörande scouting m.m beror på klubbens inställning till inofrmationsspridning, den så kallade CIA-modellen.

Alvbåge hade absolut kunnat skött det snyggare inget snack om det.

När vi ändå är inne på målvakter funderar jag över Melicharec som har nämnts här, är inte så övertygad om hans storhet, de matcher jag sett med Malmö var han en direkt risk i det egna straffområdet.
Nu ska jag tillägga att jag inte sett så många matcher med Malmö och kvalmatchen mot Zagreb kanske var undantaget som bekräftar regeln.
AIK Saywee
2011-11-02 09:24
bison, 09:03,

håller med dig om att det inte är akut eller ens bråttom "just nu", men jag får ändå en känsla av "panik" när jag försöker ta till mig den mediala informationen som delvis handlar om scouting och svartvit framtid ......

håller dessutom med dig om grisagänget från götet, men vill samtidigt påpeka att även Alvbåge betett sig mycket underligt och snudd på grisigt.

Han har en avgörande del i denna mediokra säsong, både medialt och sportsligt.

Om han hade haft ett riktigt ÖSK-hjärta, som han ibland ville påskina, då hade han väl alla möjligheter i världen, att "bestämma" att man skulle avvakta med presentationen av honom som blåvit?

Jag tycker att han är falsk och mediakåt, så beter man sig inte, klent jobbat!

Han ville till sina drömmars klubb och käka pyttipanna, vilken svikare ....

Ärligt, tycker jag det är riktigt skönt att slippa hans vevande MOT medspelare, han har rasat snabbt i proffsighet för mig, och jag är samtidigt glad att han gick just till skattefuskgänget, vars fans uppfann huliganismen på tidigt 1970-tal, hoppas att han kommer att trivas på bänken ;)

November ... grått, trist och tråkigt ... men mycket avstressande :)
Örebro Ösk-Power
2011-11-02 09:19
Schleebrügge på väg till sverige... För gammal för ÖSK eller aktuell som mittback?
Intressant alternativ iallafall
AIK Saywee
2011-11-02 09:05
KCMarten, 08:48,

... men jag vill liksom lires, ha en av "norisarna", är de fortfarande till salu, eller är det kört?

Jag önskar verkligen ett säkert kort mellan stolparna under ribban!

Inga chansningar, det har vi inte råd med .....
Örebro bison
2011-11-02 09:03
Nu är det ju bara den andra november så det känns väl inte som att det brinner i knutarna än. Det är väl mest ICA som presenterat nyförvärv? Deras sätt är enligt mig ganska grisigt att presentera Alvbåge och Sobralense som klara inför nästa säsong när hösten återstår. Jämför med Djurgården som gick ut med Chibsah-värvningen efter säsongen.
Men vilka har värvats till konkurrenterna i övrigt?
Örebro KCMarten
2011-11-02 08:58
Jag har en känsla av att ÖSK:s nye förstemålvakt kommer heta Joe Wicks..
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-02 08:55
Saywee//

Jag undrar om inte Sjögren spenderar lite för mycket tid framför youtube?
AIK Saywee
2011-11-02 08:54
Telle, 08:44,

ja, det blir nog en svartvit lågprisvariant i inköp för 2012.

Fast oavsett detta, så har Sixten, för mig ialla fall, vårsäsongen att bevisa att vi är topp 5, annars är han helrökt.
AIK Saywee
2011-11-02 08:50
Krille, 08:33,

jag undrar detsamma, tycker inte om "signalerna" som jag uppfattar, när man plockar hit spelare på provträning.

Verkar som lite letande och famlande efter spelare och man får ju inte se dem i sin rätta miljö, dvs som lagspelare i det lag de spelar/spelat i.

Det är lurigt det där, man kanske redan missat alla lovande AS/SE-spelare som önskats på detta forum.

För man jobbar sällan alltför snabbt, å det kan väl vara bra ibland, men risken är ju då att den redan långa näsan växer lite till.

.... eller, mina svartvita, så är det redan klart eller pågår, men man vill mörka, fast å andra sidan varför skulle man göra det, om det är klart alltså?

Heja SPORT!
Örebro Telle
2011-11-02 08:44
Vad gäller bristen på meriterade nyförvärv, eller bristen på några som helst nyförvärv snarare, är det kanske ett tecken på att vi inte har så gott om pengar som vi skulle behöva just nu. Som ÖSK-Krille just skrev har man vetat om en längre tid att Alvbåge lämnar. Trots det tittar man på amerikanerna, som väl ändå får ses som lågbudgetlösningar jämfört med Noring, Norfeldt och de andra svenska alternativen.

Det är ju trots allt rätt många spelare som behöver tas in - varje lagdel behöver ju förstärkas om man ser till vilka som har lämnat eller vilka spelartyper som har saknats i år. Många ägg i samma korg blir det...
AIK Saywee
2011-11-02 08:43
Hyvää päivää

bison, 08:18,

tackar, det är som du skriver för jag fick tag på en framsida av tidningen i veckotidningsformat (på nätet) och det ser verkligen ut som en sporttidning, med en hockeylirare på framsidan.

Jag fick nämligen en liten funderare, för jag har för mig att jag, efter papperstidningen NA´s slutsammanställning, av de spelarpoäng som delats ut under årets Allsvenska ...

... läst att det var John Alvbåge som fick flest poäng, men det har hänt så oerhört mycket de senaste veckorna, så minnet belastas med massor av information, mest onödig sådan.

Min tanke var iallafall så, att detta kanske är en lokal Ålandstidning, men å andra sidan tyckte jag samtidigt att detta verkade konstigt, för de är ju lite halvsvenska?

Det finska språket är för mig en total omöjlighet att förstå, ändå var vi samma land en gång i tiden ....

Trodde helt enkelt att lokalblaskor har en förkärlek till målvakter.

Allt jag skriver i detta inlägg kan vara fel eller feltänkt?
Örebro Telle
2011-11-02 08:37
Till ledningens försvar tänker jag att provträningar kanske kan vara ett sätt att bilda sig en uppfattning om hur spelaren är som person också. En nog så viktig faktor ibland, särskilt i år.

Brunet kanske är en trevlig kille utanför planen...? ;)
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-02 08:33
Famlar ÖSK i mörkret? Varför värvar man inte spelare som man vet var man har? Lite mer namnkunniga spelare. Nä för mig är det oroväckande att inte ÖSK har hittat en förse målvakt än. ÖSK har vetat ganska länge att Alvbåge skulle lämna.
Örebro bison
2011-11-02 08:18
Veikkaaja verkar vara en sporttidning. Alltså inte någon lokalblaska.
Örebro bison
2011-11-02 08:13
Det mest pinsamma i sammanhanget tycker jag nog är att man bjuder in spelare till provspel och ändå värvas Brunet!

Hur usla är de spelare som kommer på provspel och inte får kontrakt?
Örebro KCMarten
2011-11-02 08:13
FF //

Håller med. ÖSK inbjudningar börjar bli fåniga. Ingen annan klubb gör det i samma omfattning. Effekten blir ofta att man missar guldkorn som t.ex Bangura.

Det finns mycket i dagens ÖSK som känns gammalmodigt och som behöver ses över.

AIK Saywee
2011-11-02 08:11
Optic, eller någon annan ...

Vet du/ni var tidningen Veikkaaja är "lokaliserad" i Finland?
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-02 07:58
Ja jag håller med. Man kan tycka att man skall ha ett så pass bra scoutingnät, scouter och kontakter utan att man skall behöva bjuda in dussintals spelare på provträning (med kanske något undantag). Det ger bara skenet att man har dålig koll och bara går på agenters lockerbjudanden
Örebro bison
2011-11-02 07:43
Varken Pålle1 eller Pålle2 provtränade väl, inte heller Eidur väl?
Kanske missförstår vad du menar med osedd, men det känns lite riskabelt om du menar att man ska köpa grisen helt i säcken.
Däremot kan jag hålla med dig om att spelare som exempelvis Grahn eller Santos behöver ju rimligen inte provträna, ÖSK borde ha tillräckligt bra koll på de ändå.
Örebro lires
2011-11-02 00:05
när ska vi presentera nyförvärv egentligen? är vi det enda lag som pysslar med träningsinbjudningar, känns som det i alla fall. vi har inte värvat en enda spelare osedd de senaste säsongerna, till och med rama fick komma på provträning ett par dagar.

det var just därför vi missade mohammed bangura som själv sa att han nog skulle spelat i ösk om det inte hade varit för att klubben ville se honom i provträning först.

våga värva! våga vinna! våga ta ett sm-guld!
Örebro pemo
2011-11-01 23:11
KCMarten// Det gör ÖSK-Karl. Han tar ju sina pengar och går till ÖIK.

Fast vem vet, Sixten kanske inser något och säger upp sig.

Eller att hela laget sänker sina löner pga dåligt utfört arbete.

God natt. Men jag återkommer kanske någon gång när solen skiner.
Örebro Mullis1*
2011-11-01 22:50
http://na.se/tv#Ow7E2o_Zz7PJPiAXulFKlQ

Så jävla rätt att bua ut han. Och han skyddar sig med att säga att vissa klappade när jag gick in haha jag är bättre målvakt än han dessutom...
Örebro kenya
2011-11-01 22:49
Optic// Hehe nej du har förmodligen rätt. Själv är jag dock öppen för alla spelare som tillför klubben något.
Örebro KCMarten
2011-11-01 22:49
pemo //

Det är sant att TFF gick lika illa som ÖSK i år. Men sen tog ju Prahl konsekvensen och gick i pension efter den här säsongen..

Vem tar konsekvensen för ÖSK:s misslyckande?
Örebro Optic
2011-11-01 22:39
Kenya
nej har ingen koll på det östra grannlandet men känner en kille som håller till i mariehamns klack. Kan säkert höra med honom, men det känns inte som att folket härinne är så värst sugna på spelare från den finska ligan. haha
Örebro pemo
2011-11-01 22:35
ÖSK-Karl// Ja du, jag tror verkligen att ÖIK floppar rejält innan serien är slut.
Och jag hatar ÖIK hockey ( eller vad de het nu ) lika mycket som du hatar ssss ( hur många s är det egentligen ? ) Har faktiskt mer känslor för VIK.
Och då ska du veta att för en Arbogabo är det som att svära i kyrkan.
;) ;) ;)

Fast jag skall väl erkänna att jag syndat i min ungdom. Om du kommer ihåg laget ( slutet av -77 ) med Roffe E , Kneten , Nalle , Tholsson Björk , mfl. då stod även jag i DDR-hallen och hoppade på läktaren.

Men men, detta är ju en fotbollsida, så jag jag skall bara skriva inlägg om vad jag sett och inte spekulera i om man inte kan coacha med armar i kors eller om rätt junior får chansen.

Det man kan konstatera är att ÖSK misslyckades totalt med sin egen målsättning. Fast inga andra direkt trodde på någon mer framskjuten placering.
Vi gjorde väl samma ras som TFF. de var femma förra året och femton nu.
Vi var tre och tretton nu ( eller 12:a ? ) Och vad vill jag mena med detta?
Jo, att tränare kan vara hyllade ett år för att sedan totalt förstöra och demolera klubben året efter. För visst har väl Prahl fått lika mycket skit som Sixten?

Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-01 22:29
ÖSK fans//

Innan denna säsongen hade jag inte missat en hemmamatch på minst 20 år, försök att slå det. Familjesemestrar planerades efter ÖSK:s spelchema. Allt det har sorgligt nog SSSS tagit död på i år. Jag är t.o.m slagen av en äldre kompis som är övertygad om att ÖSK åker ur nästa år. Till råga på allt har jag varit på två begravningar av äkta ÖSK-fans vars enda önskan var att uppleva en titel. Men nu kastar jag inte pärlor till svin. ÖSK är och förblir min enda älskade klubb, men maken till vad Sixten ej åstadkommit i år och med vilken dåres envishet han hållit fast vid sitt spelsystem som han inte haft lag till är makalöst.

den oumbärlige 19:01/
Japp, du har så rätt, nu är det nog i förhoppningsvis två år max.
Örebro kenya
2011-11-01 22:29
Optic/ Många intressanta spelare på den listan. Har du koll på Finland? Finns det några namn du tror skulle passa ösk?
Örebro Aspen
2011-11-01 22:19
Tråkigt att det inte finns några spelare med anknytning till mellansverige. Är det så att för dom är alla svagheter kartlagda. För andra lågt härifrån finns bra positiva sekvenser på youtube.
Provspel vet vi att det inte säger så mycket om hur man fungerar i tävlingsmatchet
Annons: