/fotboll/osk/forum/3300.aspx/fotboll/osk/forum/3300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2011-11-03 12:56
Varför presenteras inga nyförvärv... Har vi haft för höga tankar om värvningsprocessen, eller kommer man paket-presentera? Det är dags nu om man ska behålla förtroendet och slippa flyende sponsorer! Att värva nu till skillnad från i jan-feb är dyrare... men det är ett pris jag ofta tror det är värt att betala.
Örebro pemo
2011-11-03 12:34
Aspen// Tack för tipset. Väldigt sympatiskt, den där Nordback. Och kanske inte urtypen för vilka fördomar man har om fotbollsspelare.

Men jag skulle nog vilja höra lite mer om året 2011 från någon som törs, utan att sprida direkta lögner, men utifrån sin synvinkel kommentera lite sådant som vi supportrar ventilerar.
Örebro widemarsh
2011-11-03 12:21
Har en liten fundering angående poängstatistiken. En assist räknas inte om det tar på en motståndare på vägen fram, eller? För Valdet har endast två assist räknade i listan längre ned på sidan, men när jag kollade igenom målen från i år så har han 5 assist. 3 är dock skottreturer, så jag antar att dom inte räknas.

Blir det ingen assist så fort en motståndare är på bollen, eller hur räknas det?
Örebro Sekt. E
2011-11-03 12:20
Det är väl lite svårt att vara i fritt fall utan hyfsad fallhöjd va?
Örebro Aspen
2011-11-03 11:36
pemo // SR P4 intervju med Nordback gav en del ledtrådar om hur han ser på tränarna och spelsystem som han avverkat.
Örebro pemo
2011-11-03 11:08
Återigen, angående provspelningar. Patrik Mörk har nu suttit både i 08-fotboll och "Ekwall vs Lundh" och sagt samma sak. provspelare en vecka är bortkastad tid. man måste scouta en spelare längre tid och i hans rätta element för att få ut något. Om nu inte provspelning går ut på att se om killen passar in i "omklädningsrummet"
Och vem bestämmer egentligen? Enligt Mörk så skall aldrig tränare lägga sig i värvningar, utan arbeta med det material som han får.

Och nu något helt annat. Kan inte någon försöka göra en intervju med någon ÖSK-are som har slutat ( typ Kihlen ) som kan berätta lite fritt hur det egentligen ligger till med klubben. men det måste vara någon som slutar "självmant" och inte bara är bitter pga uteblivet kontrakt.

Kan det vara en möjlighet?
AIK Saywee
2011-11-03 10:38
Godzilla,

Va?

Ett fall från tredje till tolfte på ett år, är kanske inte ett fritt fall, men det är ett stort fall tillbaka och neråt. Hur menar du?
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-03 10:37
Jag tycker att ÖSK ska antingen förlänga med Rama i sommar eller sälja honom. I sommar har han ett år kvar på kontraktet. Att låta en så bra spelare som Rama är ju idiotiskt att släppa som bosman eller sälja honom för kaffepengar när det bara återstår ett halvår kvar på kontraktet.

Örebro Svartvitt forever
2011-11-03 10:37
Det låter som en ovanlig skada för fotbollsspelare. Stämmer det?
Och i så fall, finns det nån särskild anledning till att två Örebrospelare ådrar sig det? Underlaget? Eller är det en foglös undran?
AIK Saywee
2011-11-03 10:34
kenya, 10:14,

håller med dig, trots att många här på forum, klagat mycket på Rama´s egoism.

Jag tycker att Rama och Paulinho är två, som verkligen gjort jobb för sin lön, vilket jag tycker saknats hos många andra, jobb alltså ....
Örebro kenya
2011-11-03 10:14
– Oavsett om någon klubb rycker i honom så är det viktigt att han stannar kvar i Örebro. Det är nu han har möjligheten att bygga upp sin fysik i lugn och ro när säsongen är över.

Jag hoppas han stannar. Har vridit och vänt på det och har kommit fram till att jag skiter i eventuella pengar. Jag vill komma till Behrn och se hans magi så länge som möjligt, likaså Paulinhos.

Visst så måste man tänka långsiktigt och förhoppningsvis kan han signa ett nytt kontrakt men något säger mig att det kommer bli dyrt så in i h*****.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-11-03 10:12
ÖSK i fritt fall...ja,tjenare!
Tröttsamt med dessa pajasaktiga domedagsprofetior som folk har ALL rätt i världen att ventilera samtidigt som jag har ALL rätt i världen att tycka vederbörande personer är störtlöjliga.

Angående 51/49-regeln...Bayern Munchen,någon? Skulle regeln slopas i Sverige skulle AEG-aktiga företag leva rövare (fråga Hammarby...) bland svenska klubbar då vi helt enkelt inte har några större fotbollsmässiga affärskvalitér som är gångbara internationellt. OK om man är United och City men knappast Halmstad och Åtvidaberg. Sexigt värre! Tveksamt om tröjförsäljningen av Anel Raskajs tröja skulle ta fart på den asiatiska marknaden...
AIK Saywee
2011-11-03 10:09
Är det någon som känner till vad projektet "Små Pandorna" innebär/inneburit?

ÖSK kommer att prisas för projektet på Fotbollsgalan på måndag, enligt pappers-NA .....
Örebro gatutsio
2011-11-03 09:46
Ösk-Karl//
om det är som du beskriver så är det givetvis mycket allvarligt
Sjögren kanske är fel man som sportchef,men är ju knappast han som tar besluten ensam fast han är ansiktet utåt
finns ju en fotbollsutskott eller vad det kallas där sixten sjögren larsen m.flera ingår
där larsen är länken till styrelsen
fungerar inte sjögren så är det ju vd-jannes uppgift att åtgärda problemet eftersom han är ytterst ansvarig för den dagliga driften i bolaget.
Örebro kenya
2011-11-03 09:37
Sköna klipp. Blandad sorg och glädje. Precis som det varit för oss fans under den här berg- och dalbane liknande säsongen.
Örebro Farside
2011-11-03 07:13
Nej nu orkar jag inte vänta mer! Ge oss ett nyförvärv! Jag har abstinens! (dock ingen utav nordamerikanerna!)
AIK Saywee
2011-11-03 01:38
Vassego, R.V.P

nu måste jag sova och drömma svartvita drömmar ...

Heja SPORT!
Örebro R.V.P
2011-11-03 01:35
Tackar Saywee ! :)
AIK Saywee
2011-11-03 01:32
Dudleys,

beträffande Sköldmark och hans göromål, är vi lika frågande ...

,,, för jag förstår fortfarande inte riktigt hur sommarpraktikantens arbetsdag kan tänkas se ut. Trots att man från klubbens sida försökt att lite dimmigt förklara detta.

Men det är väl kul med två sportchefer, där är vi "större" än flera allsvenska kollegor.

Jag har inte panik ännu, men ge mig några lugnande ord, som tydligt visar att vi i verkligheten blir mycket bättre nästa år och att framtidens ÖSK blir en svensk (europeisk ?) storklubb med en utmärkt ekonomi och fantastiska resultat!

Jag hoppas att så sker av hela mitt hjärta!!!!!!
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-03 01:23
En sammanfattning av intervjuer och aldrig tidigare visade klipp från ÖSK-året 2011.
Örebro Dudleys
2011-11-03 01:10
Gjorde precis en wikipedia på sköldmark och märkte att han jobbat som klubbchef i gais oxå....så det är väl det.
Örebro Dudleys
2011-11-03 01:08
Jag tycker själv jag ser panik lite överallt här i forumet, om sponsorer och att vi kommer vara "top 13" osv.

Vi håller alla med om att ledningen gör ett skit jobb och att vi kunde säkert haft mycket mer pengar i kassan om vi hade haft Hasse Borg som sportchef. Även när vi vann det lilla silvret så fick sjögren massa skit

Och ja dessa Pinot värvningar är skittrista, men vi ser dom VARJE ÅR. Kan knappt minnas när det inte hänt att vi sista sekunden värvat in en överdrivet dålig anfallare, lite som om "vi" värvar in dom för värvandet skull.

Jag har dock länge undrat var som kvalificerar Sköldmark att göra det han gör? Förutom att ha spelat i Gais dårå...
AIK Saywee
2011-11-03 00:47
Goonch,

välkommen till forumet, tror inte att jag sett ditt nic tidigare, men det är alltid lika roligt med nya debattörer :)
AIK Saywee
2011-11-03 00:44
Goonch, 00:18,

men intresset ökar hela tiden :)

Kul att det går bra för ÖREBRO som sportstad!

Forza alla Behrn Arenor, fyll dem som ofta som möjligt ..

ÖREBRO :)))))
Örebro Goonch
2011-11-03 00:39
lires/
Det är inte omöjligt men så jobbar man nog med etablerade spelare som inte behöver någon provträning.....förhoppningsvis!
AIK Saywee
2011-11-03 00:37
lires, 00:23,

jag tror att det kan vara möjligt ;)
Örebro lires
2011-11-03 00:23
hur många tror att nästa spelare som kommer in på provträning är finländare eller amerikan som spelat i någon andraliga i norden?
Örebro Goonch
2011-11-03 00:18
Verkar inte vara så stort intresse för käppakrig i Örebro!
AIK Saywee
2011-11-03 00:15
lires, 00:02,

det ligger oerhört mycket i det du skriver.

Jag har varit alltför diplomatisk alltför länge, men nu vill jag att "något" händer i klubben och märker samtidigt att alltfler börjar förstå att ÖSK-Karl var tidigt ute med att ana vad som kan tänkas vara på gång i framtiden.

När han skriver, retar han upp många, men hans inblick i ÖSK och hans engagemang (tidigare?) i ÖSK är hedervärt, det vill jag lova!

Jag vet så mycket, om så mycket ,men kan inte skriva något eftersom jag vill klubben allt väl ....

MEN, det måste saneras! Helst snabbt!
Örebro lires
2011-11-03 00:02
dudleys
"vi hitta ju almebäck av rena slumpen"
nej, det gjorde vi inte, det var almebäck som hittade oss och fråga om han fick provspela med oss eftersom han visste om att vi letade mittback. så på den fronten är jag övertygad om att det inte kommer någon lika bra spelare som frågar om han får spela med oss.

sen säger du att vi har panik? det är väl inte undra på när ledningen inte förstärker truppen med bra spelare när man tappar dom två bästa och som man dessutom visste skulle försvinna. in kom, lyssna noga nu, brunet hay pino och riku riski. som tillsammans gjorde 60 bra minuter. rikis första match mot aik.

bra scoutat ösk, där gjorde vi ett kanonjobb och känner mig riktigt stolt att ha båda spelarna representera mitt kära ösk. speciellt hay pino, det var nog han som rädda oss kvar den här säsongen.

saktfärdigheten från styrelse och ledning gör ju att man blir väldigt ledsen. när de sedan gör om samma misstag fem år i rad då blir man ännu mera ledsen.

och varför spelar man med en omotiverad målvkt?

våga värva! våga vinna! våga ta ett sm-guld!
Annons: