/fotboll/osk/forum/3297.aspx/fotboll/osk/forum/3297.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2011-11-01 09:10
Saywee// Du skrev
En riktig talang som borde ha fått betydligt mer speltid och förtroende i ÖSK!
Vilket mål han gör när han fintar bort Astvald och sätter bollen perfekt i nätmaskorna .....
Undrar om Sixten och c:o kommer att slarva bort denna härliga kille?

Jag undrar bara om du kan ge lite mer info om honom, då jag bara har sett hemmamatcherna och några borta på TV. Och där har han ju inte utmäkt sig på någor vis. Jeg vet inte ens om jag har sett honom spela en hel halvlek.
men efterosm du vet att han inte fått chansen trots sina kvaliteer så berätta lite.
OBS! detta är inte ironi utan jag är uppriktig intresserad. Har ingen möjlighet att se träningar eller internmatcher, så jag får ju bara bilda mig en uppfattning om de spelare som är på banan.
Örebro gatutsio
2011-11-01 09:09
karl//
är orolig jag med,speciellt för vilken klass på laget vi kommer att ha nästa år
tittar man på truppen så är den inte mycket bättre än så här just nu
sen när det gäller styrelsen så kan du säkert ha rätt
Örebro gatutsio
2011-11-01 09:06
Saywee//
det har du säkert bättre koll på än jag
kanske behövs det nytt blod på flera ställen också

sixten är jag däremot tvådelad om,visar sig nästa säsong
däremot så tycker jag att när man bedömer honom så måste man ta hänsyn till vilket spelarmaterial han har att tillgå........osv
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-01 09:02
gaututsio//

Bortslarvandet av Stahre (även om jag hellre sett Axén) som ny tränare var det som fick bägaren att rinna över. Ungefär som de tre i rad 0-3 förlusterna med bl.a Anttonen o Nordback som mittback trots att Berra var tillgänglig och samma spelsystem.

Är det bara jag som är rädd för att ÖSK 2013 kommer att spela i SE om inget görs?
AIK Saywee
2011-11-01 08:53
gatutsio, 08:49,

håller med dig, inte enbart på dessa grunder,

men styrelsen bör verkligen förnyas, för ÖSK´s bästa i framtiden, vissa håller faktiskt inte måttet, det är egentligen bedrövligt. Vill inte skriva mer om detta ... vare sig här eller via PM.
AIK Saywee
2011-11-01 08:49
D. McGrain, 08:39,

men det är inte konstruktivt, det verkar finnas någon slags kontinuitet i tjötet mot Kalle ;)

Var noga med ironitecken, för det finns extra forumpoliser som bevakar, tyvärr brukar jag själv glömma dessa, så jag sitter väl i samma båt ;) ;) ;)

Kalle såg tidigt att detta med att finskt "ledarskap" kanske inte passar ÖSK för framtida framgångar och vart det kunde barka hän?

Han har i alla fall inte haft helt fel i alla sina inlägg ...

... å så kan man ju alltid skrålla i. st. f. att ..............
Örebro gatutsio
2011-11-01 08:49
Aspen//
självklart så är ordet fritt, helt rätt
men ibland så blir det för mycket och måste gå i svaromål
fast jag tänkt att lägga band på mig
styrelsen kanske behöver bytas ut(vad vet jag)
men inte på dom grunder som beskrevs

Örebro D. McGrain
2011-11-01 08:39
Saywee: Ja, kanske lite märkligt. Ironiserade över att ÖSK-Karl bara är bitter och bara upprepar det i inlägg efter inlägg efter inlägg...
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2011-11-01 08:36
Guldtass, 08:27,

som vanligt bra och kluriga funderingar.

Det var ju en jädra röta, att vi som satsade på topp tre med guldsmak, hamnade före nykomlingen Peking i tabellen, även om det var på "håret".

Återigen vill jag skriva att ÖSK måste jobba för att snabbt, hitta ett lag som passar Sixten och hans spelidé. För under sillaperioden finns det ju en chans, att " i god tid" spela ihop ett till stora delar nytt lag och sådant tar ibland lite tid.

Efter nästkommande vår, vårsäsongen 2012 FÖRVÄNTAR jag mig att ÖSK är topp fem, annars sitter Sixten löst i min fantasi.

Han får en chans till, inte två!
Örebro Guldtass
2011-11-01 08:27
Ser ut som Peking öppnar stora plånboken igen. Dom har några tunga finansiärer som slantar in hela tiden. Lite avis är jag :))
Jag tror också på tränarbyte i Peking, inte bara nya spelare.

Men skit samma, vi får lite hårdare motstånd nästa säsong bara.

Just nu känns det som det är en jätterusning till dörren där alla bosman spelare håller till, en riktig huggsexa.
Lite dubbelmoral, ingen gillar när ens egna spelare väntar ut kontraktet och går som bosman, dom får utstå spott & spe. Men ingen har några som helst skrupler att "köpa" in bosman spelare.
Ska vi se lite ljust på framtiden, så borde man se Haddad, William & Anttonen som nyförvärv inför nästa säsong, om dom är hela det vill säga. I år har dom knappt spelat, har dom spelat så har dom gjort det småskadade.

Själv vill jag se försvaret förstärkas rejält. Nya ytterbackar som har snabbhet, teknik och spelförståelse. Var hittar man sådana och helst som bosman??
Varför? Anttonen vet vi inte om han håller sig frisk, Wovven börjar bli gammal, kör högst en säsong till.
Hoppas verkligen ÖSK har specialstuderat div 1 i år på jakt efter spelare som skulle passa in. Borde finnas en del som kan blomma ut i allsvenska med en bättre omgivning.

Målvakt tror jag är lättare att hitta än ytterbackar med kvalitet som vi behöver.
AIK Saywee
2011-11-01 08:22
D. McGrain, 08:09,

mycket märkligt inlägg?
AIK Saywee
2011-11-01 08:19
FF,

vi är helt överens om en #9, en GIGANT, kanske det finns någon dansk dynamit?

... eller tvingar Sixten klubben att leta finskt ...

Grattis Axén, jag visste att du hade kvaliteter som tränare, "på alla plan" och alla planer :)

Bortslarvad av ÖSK?
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-01 08:13
Saywee // Jag vill ha en jätte därframme! En kross! ;)
2011-11-01 08:12
Alexander Axén nominerad till årets tränare
Örebro D. McGrain
2011-11-01 08:09
ÖSK-Karl har inte bara alltid rätt, han kan även se in i framtiden. Förutom sin förmåga att veta hur alla tänker. Det kanske har att göra med hans telepati och superhörsel (kan lyssna genom väggar). Och som grundare av Ajax totalfotboll på 70-talet så förstår man hans oro när inte ÖSK spelar som han vill. Ryktet säger att det egentligen var han som var först på månen, hans styrelse landade några dagar innan Armstrong...
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2011-11-01 08:04
FF, jag hade inte tänkt mig P1 som target.

Om Sixten fortsätter med 4 3 3, så skulle det vara kul med ...

P1 #9 P2

.... längst fram.

Främst därför att P1/P2 orkar prestera, något som saknas bland de flesta i Sixtens klena och orkeslösa älvor, med några undantag, bl.a. Paulinho.

Detta med "orkeslöshet" är något som jag håller med om i lires inlägg tidigare i går, på sen eftermiddag och ställer gärna upp gratis som målvakt, har jag inte orken, kan jag ju i alla fall använda huvudet ;)

Dessutom hellre några som orkar springa omkring och stressa motståndare, än stillastående, viljelösa, omotiverade som ger upp stup i kvarten, som inte orkar jobba fullt ut för lönen ....
2011-11-01 07:54
Nä faan. Ingen Pålle 1 tillbaka hur go gubben än är. Vi måste ha en forward som levererar. Det har inte Pålle1 gjort senaste åren.

Vi behöver en som trycker in iaf 10+ mål varje säsong. Helst 15+.Vill vi bara ha en snubbe som springer som en idiot och stressar kan vi lika gärna värva någon friidrottare. Blir förmodligen mycket billigare.
Örebro Aspen
2011-11-01 07:47
gatutsio // Man borde få framföra sin åsikt utan att Du tror man försöker dominera världen. Hört talas om yttrandefrihet?
AIK Saywee
2011-11-01 07:26
lires,

joo, det vore lämpligt med förlängning av vår Paulinho, ganska snart dessutom.

Sedan vore det trevligt med ytterligare en Paulinho i laget :)

Dessa "Paulinhor" verkar ha oerhört mycket spring i benen, en bra ork helt enkelt, springer på allt och överallt, nere i försvaret och hjälper till ibland och ofta en rusning mot motståndarmålvakten då han måste spela med fötterna.

Dessutom har de bra löd i dojan.

Trogna, lojala och oftast glada spelare dessutom, sådant sprider ibland glädje både på planen och på läktaren.

Jag vill egentligen ha 11 "Paulinhor" i en svartvit startelva :)

Sjögren, brassa på bara!
Örebro lires
2011-11-01 05:36
är det inte dags att förlänga ramas och paulinhos kontrakt? de har väl bara över nästa säsong också?

eller ska vi släppa dom gratis också???
Örebro Dudleys
2011-11-01 02:57
Och Adam johansson som är ledig?
Örebro Dudleys
2011-11-01 02:54
Är det nu vi gör lite av en cup och tar hit Nordfeldt, Muslimovic och Farnerud? ;D
AIK Saywee
2011-11-01 00:35
Hoppas att Yasin lyckas bra i OS-kvalet, det är han faktiskt värd :)

En riktig talang som borde ha fått betydligt mer speltid och förtroende i ÖSK!

Vilket mål han gör när han fintar bort Astvald och sätter bollen perfekt i nätmaskorna .....

Undrar om Sixten och c:o kommer att slarva bort denna härliga kille?
AIK Saywee
2011-11-01 00:15
Svartvittt forever, 21:00 21:12

mycket välskrivet och bra inlägg !
Örebro gatutsio
2011-10-31 23:10
karl//
vadå missade stahre?då måstte det till förändringar i styrelsen(säger inte att det inte behövs)men knappast för att dom inte signat stahre
ska styrelsen bytas ut bara för dom inte följer dina råd?
är du en fotbolls proffessor som vet allt,då kan ju du sköta allt i ösk från träning ekonomi och vd/för du är väl professor på ekonomi med)
blir billigt utan några större personalkostnader
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-10-31 22:46
Svartvitt forever 21:00//

Klockrent inlägg!

brorzan/
Paulson höll till på högerkanten.

KCMarten/
ÖSK slog Allsvenskt målrekord -94 under Dala, så visst har det spelats offensivt under fler än Jingblad och nuvarande demontränare som enligt Godzilla (var är du?) revoltuionerat fotbollen i Örebro.

Skyll inte på mig bara, jag har från dag ett varnat för Sjögren och Sixten, med tanke på att styrelsen missade Stahre i somras bör/måste det till förändringar även där, för att inte tala om varför vi måste ha ytterliggare en sportchef i Sköldmark, därav SSSS.
Örebro Stso
2011-10-31 21:47
Ang. Gabriel Petrovic.

Träffade i vintras en utav våra finska högerbackar/kantspringare på ett utav Örebros lite finare inrättningar innehållandes dans och kultur. För att inte verka otrevlig så bytte jag några snabba ord med min nyfunne vän.

I takt med att ölen flödade hejvilt (detta var off season ska ni veta) så avslöjade denne spelare att han hade tipsat Sjögren om ovannämnde Petrovic. Tydligen har dessa herrar kamperat ihop i finska ligan och min nye vän hade då blivit väldigt imponerad av Petrovics spelstil, framförallt vore han ett grymt alternativ till Kihlberg på det defensiva mittfältet, sa han till mig.

Hänger ni med i snacket?

Örebro pemo
2011-10-31 21:34
Svartvitt forever //
Mycket bra skrivet. Håller i stort sett med i det mesta.
Örebro ÖSK Fans
2011-10-31 21:34
känns som Skulason nobbat oss och då får det bli Petrovic...inge bra alls!
Örebro # brorzan
2011-10-31 21:33
Aspen // Du kan ha rätt. Jag har bara några minnebilder av löpningar och inbrytningar från vänster på många av hans mål. Firma Skoog-Paulsson gav många fina minnen.
Annons: