/fotboll/osk/forum/3295.aspx/fotboll/osk/forum/3295.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-11-05 09:26
Hej :)

Heja SPORT!
Örebro ÖSK Fans
2011-11-05 08:03
Tycker vi ska titta på namn som Osiako Grhan Skulason Nordmark det är topp i allsvenskan.

Petrovic och Walker känns inte allt som byggstenar till guld senast 2015.

ÖSK skulle inte ni satsa!?

Örebro Kajanus
2011-11-05 05:58
Glöm inte att Nordfeldt stått i både U19 och U21, samt att landslagets målvaktstränare ser honom som en av de mest lovande målvakterna i Sverige. Jag välkomnar honom med öppna armar.
Örebro Kajanus
2011-11-05 01:10
Oremo användes alldeles för sällan trots full återhämtning. Istället satsade de på Kennedy och Hellqvist som båda är rätt halvdana (trots Kennedys halvsucce förra året). Oremo skulle må bättre som en nummer 10. Med två starka yttrar bredvid sig.

Och Nordfeldt i förhandlingar med oss? Om det är sant ska jag jubla långt och länge. Han eller Noring har jag drömt om i tre år. Till ÖSK alltså och inget annat. ;)
Örebro Valderinho
2011-11-05 00:42
Ryktas att Ösk sitter i förhandlingar med Nordfeldt..
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-05 00:15
Kajanus // Hur menar du att Oremo felanvändes i Djurgården? Hur skulle han ha används och hur användes han?
Örebro Kajanus
2011-11-04 22:47
Djurgården slopar Oremo. Trots att han är hel och felanvänd av klubben. Tror att han skulle göra en Dahlberg om han kom till en ny klubb. Tänk på hur grym han var i Gävle. Han (och Dahlberg med för den delen) har jag alltid velat ha hit.
Örebro Schella
2011-11-04 22:29
skulle inte tacka nej till Kevin. Han har talang. Har dock haft oerhörd otur med sjukdomar och skador. Helt klart bäst i familjen!
2011-11-04 22:22
Nu har han inte bara huggit på Ö-K utan kom med ett helt plötsligt utfall mot Sawyee här om sist också. Bara för att han är väldigt aktiv periodvis.

Jag gillar ÖSK-Karl och ger han all rätt att uttrycka sin åsikt. Forumet skulle vara fattigare utan honom. Hade han hyllat istället hade han säkert accepterats. Jag gillar olika.

Bemöt hans åsikt och inte hans rätt att uttrycka den här

Örebro Artwork
2011-11-04 22:14
Ingen kan väl vara överraskad av all kritik mot ÖSK-Karl?
2011-11-04 22:12
Fast jag tror inte vi fattar vilken lirare vi har i Paulhino. Oj vad jag gillar honom. Synd bara att hälften av hans talang åts upp av felplaceringen som #9 största delen av säsongen
2011-11-04 22:08
ÖSK-Janne: Det enda du tillför detta forum är kritik mot andra forumskribenter. Du ligger passivt och bara läser sen dyker du upp som gubben i lådan och avfyrar en salva mot någon skribent vars inlägg du inte är nöjd med sen drar du igen.

Du vart så otroligt irriterad av min kritik av Sixten 2009 att jag undrar om du inte jobbar på kansliet...

2011-11-04 22:06
Walker för faan. Är han desperat Sjögren? Hur sköter han planläggninggen? Han är ju en dussinlirare och ÖSK behöver härförare för satan! Skurar av testspelare och fiskande överallt efter spelare.
Örebro MrCrowly
2011-11-04 22:04
Ja jag försstog att det var nått som var fel när han sa så, för det kan ju aldrig stämma det han säger...
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-04 21:42
MrCrovly//

Vad skall Kevin säga? Surt att flytta hem till Örebro, jag ville verkligen stanna i Väsby, eller.....? Måtte han bara inte få kontrakt.
Örebro pemo
2011-11-04 21:38
I den bästa av mina världar, när alla våra spelare är hela och vältränade skulle jag inte ha något emot att se den här startelvan 2012:

MV ( tja, där vet jag inget just nu )
Anttonen Wiken Hagge Sammy
Berger
Nordin Paulinho
Astvald Haddad Rama.

Detta är alltså av den nu befintliga trupp och av vad jag sett de prestera när de är fit for fight.

Sen kan jag gärna ta in Per J. Som back eller mitt.

Backlinjen ser väl inte så fräsch ut, kanske. Men det är rutinen som jag lutar mig mot. men det övriga skulle nog kunna ge oss glada dagar på Behrn

Men, förhoppningsvis kanske det kommer in något nyförvärv som går direkt in.

Av de som står utanför så ser jag kanske Wirtanen som en bra inhoppare om vi skall få upp speed. Men resten av ungdomarna har jag sett för lite av, när de presterat något utöver det vanliga.
Örebro MrCrowly
2011-11-04 21:21
"-Örebro är en bra klubb, visst. Sixten har gjort ett otroligt bra jobb, de har hittat en spelidé som känns intressant. ÖSK har potential att vara ett topplag i allsvenskan i flera år, säger Kevin Walker till FotbollDirekt.se."

Men Kevin vet väl inget om fotboll...eller han kanske är felciterad...
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-04 21:05
ÖSK-Janne//

Uppfriskande inlägg som får mig att vilja skriva mer ;) Det jag satsat i ÖSK via Spelarinvest och sponsring är för i de sammanhagen kaffepengar trots att beloppet var sexsiffrigade. Nu är det ju tyvärr för dig en hel del på detta forum som vet vem jag är och att stämmer. Jo, vi var några stycken som höll låda och såg till att rädda ÖSK undan KK. Men för min del är det slut.Samtliga aktier i företagen förutomm en liten del är sålda. Huvudbolaget som jag (mot min vilja) fortfarande är sponsor lägger numera sitt på franförallt "ÖIK". Där sitter jag varmt o skönt

Jag kommer så länge jag är senil att boka mott medlemsskap. men under Sixten är det inte aktuellt ens med årskort. Tycker du jag har fritt att välja så, trots att klubben i hjärtat är ÖSK?
Örebro kenya
2011-11-04 20:25
Fatcit/ Till viss del är det ändå Örebroarnas fel. Prioriterar helt fel saker helt enkelt. Skämt åsido så undrar jag vad folk gör istället. Sen förstår jag givetvis att alla inte prioriterar idrott i samma utsträckning som en själv.

På tal om Karl så tror jag folk irriterar sig mer på hans sätt att framställa sin kritik än själva kritiken i sig. Sen får alla ha sina egna åsikter och lite hetta gör det hela lite mer levande.
Örebro Marta (hane)
2011-11-04 20:16
Fatcit/ Mycket bra inlägg... Undrar om Sixten sitter och skrattar...:)
Örebro Aspen
2011-11-04 20:14
Läsvärt från Elfsborgs forum:
Namn: K.I.N.G.
Sänt: 2011-11-04 16:21
Tänkte dela med mig en liten händelse som skedde under andra delen av den här säsgonen under någon hemmamatch då Elfsborg låg under i halvtid tror jag det var:

Alla spelare och ledare gick in i omklädningsrummet, trodde man först. Men sen så märkte dom att en person saknades. Det var Haglund, som var kvar och pratade med pressen. Tiden gick och efter 7-8 minuter hade han fortfarande inte kommit in till omklädningsrummet. Då bestämmer Anders Svensson sig för att låsa dörren innifrån och tar tag i det alltihopa. Han börjar snacka taktik och hur dom ska göra i andra halvlek. Till sist så kommer någon och försöker öppna dörren till omklädningsrummet. Han börjar knacka på dörren och säger att de ska öppna den. Målvaktstränaren ställer sig upp för att öppna dörren men då undrar Anders Svenson vad han ska göra, varpå han svarar med att han ska öppna dörren för Haglund, men då ryter Anders till och han blir helt tyst och sätter sig ner genast. Efter att Anders tagit taktiksnacket då går alla ut samtidigt som Haglund ser spelarna gå förbi honom och är helt knäpptyst.

Avdelning "Ledare på och utanför planen"
Örebro Bempa no:10
2011-11-04 20:13
Just nu känns ÖSK som ett långt förhållande där den ena partnern ständigt har varit otrogen och nu gäller det att lappa ihop det som går!!! upp till bevis ÖSK??? för nu tvivlar till och med jag med att förlänga mina 3st sittplatser som i runda slängar kostar ca 10000 kr./säsong ge oss en målvakt av klass ge oss minst 2st backar av klass ge oss 1-2 mittfältare av klass men framför allt ge oss en målskytt av rang!!!
AIK Saywee
2011-11-04 19:57
Fatcit,

instämmer i ditt inlägg 19:28 och du verkar ju dessutom ha lite koll på läget :)
Örebro ÖSK Fans
2011-11-04 19:47
Vet att osiako var nära ösk men nu verkar det bli mjällby...varför? Någon här måste ju veta? Erbjuder vi så jävla dåligt att mjällby bjuder över? Fattar inget.
Örebro Kraków (bye bye 6-10)
2011-11-04 19:36
ÖSK-Janne: Du kan nog lägga till mig där också. Vem är det som dras med hatet egentligen?
Örebro Fatcit
2011-11-04 19:28
Nu har jag läst ikapp några dagar efter att ha varit på resande fot.

Mitt yrke är marknadskommunikatör för ett internationellt bolag (skit samma faktiskt) Därför, iaf, tyckte jag det var intressant när Stahres "meddelande till fansen" togs upp. Jag anser att ÖSK har mycket att lära. Speciellt kanske av IFK.

Det ÖSK och många andra klubbar (i Sverige ska tilläggas) gör fel, är att de inte har definierat VAD som är produkten. Produkten för mig är inte fotboll utan ett evenemang, ett event. Fotbollen finns där självklart som det centrala, men publik kommer dit för att publik kommer dit, som vi brukar säga. ÖSK måste alltså som alla andra företag bygga upp en marknadsplan för varje event/hemmamatch.
Detta är dock inte lätt. Men som första steg kan man kolla på lyckade arrangemang som andra idrotter eller klubbar har gjort. Tycker att hockeyn är ett mycket bra exempel!!!!

Och framför allt måste ÖSK hoppa av sin höga häst och inse att: kommer inte publiken, så ligger felet på klubben och inte på Örebroarna!

Som Axen skulle ha sagt. "2700 personer på en semifinal är fan Kalle Anka av marknadsavdelningen"

Avslutar med ryktet att Marino Rahmberg (marknads- och publikansvarig?) trodde det skulle bli 11 000 - 12 000...
Men så är det väl när en klubb anställer bästa vänner istället för utbildade, kreativa och kompetenta personer?
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-04 19:25
Kevin är väl den bättre av Walker-bröderna.

Jag tror som ÖSK Fans skriver att ÖSK får inte de som de vill ha och då får de ta plan b istället.
Örebro Marta (hane)
2011-11-04 19:21
Jag tycker mycket är fel i ÖSK, men är emot detta kategoriska fördömande av andra människors åsikter. För många personer på detta forum tror man sitter på den enda allena rådande sanningen. Och alla som inte inser denna sanning ses och ska behandlas som idioter. Tråkigt tycker jag.

Kan vi resonera med varandra, mobilisera oss och få fler att inse att det finns brister som måste rättas till så kanske vi kan påverka. Samtidigt är inte allt åt h-te. Allt är inte svart eller vitt även om vi av naturliga skäl ofta vill se det så.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-04 19:16
Också trött på att precis allt är fel i ösk...därimot tycker jag att det tar för lång tid med nyförvärv.
AIK Saywee
2011-11-04 18:47
ÖSK-Janne,

det verkar som att du och många fler här läser vad ÖSK-Karl skriver ...
Annons: