/fotboll/osk/forum/3294.aspx/fotboll/osk/forum/3294.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro R.V.P
2011-11-02 19:45
Du kanske borde bli scout ÖSK KRILLE !
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-02 19:41
Valderinho//

Han hade passa perfekt i Sixtens 4-3-3 system, som center. Det var förra sommaren som jag tipsa Sjögren om honom. Då spela Kim Ojo i Nybergsund i norska Adecco ligan (norska superettan). Nu gör han succé i Brann i tippeligan.

Tyvärr så nappade inte Sjögren på mitt tips.
Örebro gatutsio
2011-11-02 18:29
Vi får väl hoppas att han och till viss del andra tar till sig av det som varit
och kommer till insikt
så kanske det blir till något gott och bra i slutändan
Örebro Aspen
2011-11-02 18:24
Det verkar som sportchefen har en hel del att ta tag i. Som redan NA har antytt att det finns många problem. ÖSK-Karl skriver det i klartext.
Dax för Sjögren att visa han är en duktig chef.
Örebro Marta (hane)
2011-11-02 18:04
Kan även jag meddela att en del spelare haft en tendens att ringa sig sjuka, gjort sig oanträffbara när det drar ihop sig till Ungdomsmatcher. Så sanningen har inte alltid en sida.
Örebro Aspen
2011-11-02 17:57
gatutsio // Då kan vi räkna med att han försvinner till en annan klubb. Känner igen situationen från Basse, personerna lirar inte ihop helt enkelt.
Örebro gatutsio
2011-11-02 17:47
Aspen//
tålamodet har varit ganska stort från ösks sida
kombinerat med samtal från många håll

finns alltid en gräns för allting om ingenting hjälper
l

Örebro Valderinho
2011-11-02 17:37
Ösk-Krille// Kim Ojo som du tipsade om i vintras, har iår gjort 16 mål och 8 assist, och Hannover 96 rycker i honom..
Örebro Aspen
2011-11-02 17:17
Angående att sköta sig. Relationen mellan A-trupp och ÖSK U tycker jag har skötts mycket dåligt. Hoppas någon tar ansvaret.
Örebro Aspen
2011-11-02 17:14
gatutsio // Alla går inte att forma enligt en modell. Många har Zlatan som förebild och då är det inte lätt.
Frågan är vad som är en bra strategi. Jag har en hel del erfarenhet från att jobba ihop med finnar och andra nationaliteter. Jag tycker inte den finska modellen är att föredra.
Men att sitta på läktaren tror jag är negativt både för ÖSK och personen ifråga, det sämsta alternativet.
AIK Saywee
2011-11-02 16:15
ÖSK Fans, 15:50,

detta om "bråttom" skrev jag lite om igår/idag (?) typ att det verkar som att den sega klubben inte har bråttom och att vi återigen riskerar långa näsor, eftersom vi kanske tappar de AS/SE-spelare som önskats på detta forum.

Eller så är några redan klara, men varför i så fall vänta med info om de är klara?

Det är ju också samtidigt så, att det inte är bråttom med att spela ihop laget, för snart närmar sig spelarnas semester och därefter en massa helger.

Jag tror dock att jag skrev att det vore lämpligt att spela ihop ett allsvenskt topplag, med början efter trettonhelgen, då bör truppen vara spikad och målet är topp 5, med Sixten vid rodret i den så kallade båten som alla skall sitta ned i.

Slutligen vem sköter sig exemplariskt alla gånger?

Jag gör det inte, Arnor gjorde det inte, Sixten gör det inte alltid, Alven har inte heller alltid skött sitt jobb exemplariskt, och det finns många fler exempel, fast du kanske alltid har skött dig exemplariskt?

Fast då är du unik :)
Örebro Sekt. E
2011-11-02 16:10
Saywee// Jag tycker att vår tolfteplats är kvittot på ett riktigt klent säsongsverke. Av många, inte minst av Sixten som jag anser visat prov på bl a förändringsmotstånd. Jag tror också att han på något sätt anser att hans väg är den absolut bästa för att ta ledningen, vända underlägen och vinna matcher och att han alltid tar ut den allra bästa elvan ur sitt eget perspektiv. Några av mina funderingar efter denna säsong är värvningen av Bruno, placeringen av Sigurbjörnsson, spelandet av uppenbart skadade/formlösa spelare och oviljan att låta någon/några talanger spela sig i form i andra lag. Hade jag varit en ledare på bänken hade jag föreslagit många förändringar under säsongen. Dock inte så många i själva spelidén och viljan att föra alla matcher som jag fortfarande går igång på.
Örebro gatutsio
2011-11-02 16:06
Aspen//
har gjorts mycket för att få till en ändrad attityd och uppförande
både av äldre spelare och ledare
Örebro gatutsio
2011-11-02 15:58
ÖSK Fans//
nej han sköter sig verkligen inte bra alla gånger,får hoppas han ändrar sitt beteende
så kanske det blir något av honom med
Örebro Aspen
2011-11-02 15:57
ÖSK Fans // Man måste ha en genomtänkt strategi innan man värvar. Det kanske man har, även om den är svårt att se. Utan strategi kommer man aldrig till målet GULD 2015 utan kan man kan hamna i S1.
Dax att käka valium??

Om inte Yasin sköter sig - gör något åt det men sätt inte honom på läktaren. Då kan han gå till 4:e våningen och då vet vi genom ÖSK-Karl att han hamnar i dåligt sällskap
Örebro ÖSK Fans
2011-11-02 15:50
För er som inte tycker det är så bråttom att värva så håller jag inte med. Många är tveksamma att förlänga sponsring alt abonemang,hur blir det om vi får spelare in sent? Om vi vill ha bosmanspelare och inte agerar fort vad händer då? För vi är väll inte ensamma om dom spelarna?

Yasin sköter sig inte så exemplariskt alla gånger..
Örebro Aspen
2011-11-02 15:24
Jag tycker det är ett dåligt val att inte se till att ungdomar får matchträning antingen genom spel i egna laget eller genom utlåning till annan klubb.
Dom/de som ska se till detta är SS. Dax att ta ansvar, inte smita undan eller värva ytterligare en spelare.

Spelare ska utvecklas på planen, inte på läktaren.
AIK Saywee
2011-11-02 15:18
Sekt E, 15:01,

Håller verkligen med dig om, att det är jättesvårt, men det verkar inte Sixten förstått, fast han har väl inte chansat, för han umgås ju med spelarna för det mesta. Han ser väl alltid vad som är bäst för att vinna matcher och förändra när det inte stämmer, så att det kan vända till en vinst.

Vad vi ser och upplever som åskådare är ju "totalt meningslöst", vi kan ju inte fotboll, vi träffar inte killarna dagligen och kan inte deras skador och sjukdomar, eller ens kan ana deras motivation, genom kroppsspråk eller liknande. Vi kan inte påverka, vi kan bara tycka, hylla eller dissa, vara konstruktiva eller inte, etc etc

Det vi vet är precis som du skriver " att Sixten har gjort sina val".

Men jag tycker inte att han alltid allsmäktigt valt rätt, eller coachat perfekt.

Han är för jädra envis, vilket gav oss en 12:e placering :(

Klent jobbat av en Allsvensk tränare, tycker jag, han måste skärpa sig på många områden om jag vill att han skall stanna kontraktet ut!

Han skall dock (för mig) få ett halvår till, att bevisa att ÖSK är ett svenskt topplag!
Örebro Sekt. E
2011-11-02 15:01
Det här med vem som ska spela före vem är ju jättesvårt. Hade Astvald konsekvent valts bort till förmån för Yasin har de det säkert diskuterats utifrån prestationer förra säsongen. Eller om Kushtrim valts bort hade det säkert också diskuterats utifrån ett lysande provspel. Det blir bara hypoteser hur man än vänder och vrider på det. Ingen kan veta mer än att det är en position där vi haft många olika spelare att tillgå och att Sixten gjort sina val.
AIK Saywee
2011-11-02 15:00
Aspen, ja det gjorde han och inhopp i A-laget som bådade gott...

... men efter landslagsuppdraget i Irak, verkade han bli totalt körd.

Det är det jag inte kan eller vill föstå???
Örebro Aspen
2011-11-02 14:57
Yasin gjorde många bra matcher på försäsongen.
AIK Saywee
2011-11-02 14:46
gatutsio,

jag tror nog att om Yasin hade fått fler och längre chanser, så hade han nog i stort sett varit allsvensk. Den killen har en vilja och ambitioner och tränar (ÄVEN) mycket på egen hand. Han verkar ha ork, motivation och intresse helt enkelt.

Hoppas att han fortsätter med detta i ÖSK, men vem vet ...

Han hade kunnat vara lika allsvensk som någon annan i resten av gänget, undantaget Paulinho, Rama och Wikström.
Örebro Marta (hane)
2011-11-02 14:29
Aspen/ Som jag skrev håller jag med dig i det mesta och försökte diskutera utifrån fler aspekter. Vem som har skrivit en text och vilka avsikter denna har med den är för mig rätt avgörande när man ska värdera den. Sedan var S:s svar otroligt svävande och jag vet att insändarskribenten träffade många ömma punkter.
Örebro kenya
2011-11-02 13:57
bison/ Nej inte de smartaste uttalandet direkt. Denna nyhet lär ju knappast vara någon fördel till GAIS när det gäller att få ut så mycket pengar som möjligt för spelare som Celik och Wanderson.
Örebro bison
2011-11-02 13:44
Förstår inte riktigt hur Persson i GAIS tänker, " Det är så det ser ut i dagsläget men för mig är det en uppgift som är nästan ointressant. Det kan vara helt fel om en månad, säger Persson."
Hur stora intäkter har en klubb normalt i november?
Örebro Aspen
2011-11-02 13:42
Marta (hane) / Vi vet inte vem som skrivit. Men det är ju innehållet som betyder något.
Fixar man inte situationen ska chefen träda in och hjälpa till, dvs S
Örebro kenya
2011-11-02 13:25
GAIS tvingas sälja Wanderson.

Hur ser vår ekonomi ut? Sköter sig våra gubbar i den aspekten?

Ps. Helst inga "avgå ssss" svar utan bara rent ekonomiskt nu...
Örebro Marta (hane)
2011-11-02 13:16
Aspen/ Nu vet vi ju inte vem som skrivit insändaren. Men jag kan som sagt hålla med om att han inte är huvudproblemet. Däremot tror jag inte han var rätt man på rätt plats just när man ska vända utvecklingen i ett lag. Tror han riktade för mycket fokus på sådant som man inte kan påverka. Däremot tror jag säkert han är en mycket bra tränare.
Örebro Aspen
2011-11-02 12:49
Marta (hane) //Ingen är perfekt, som tur är. Världen stannar om det inte finns förbättringsmöjligheter. Hanteringen av talagerna är dålig inom ÖSK. Och det är INTE Juhlin som är huvudproblemet. Det börjar på S.

Talangerna ÄR ÖSK:s framtid. Det är bara att acceptera sin plats i näringskedjan eller att sänka ambitionerna. Har man sagt guld 2015 och ett stabilt topplag, måste man visa på en trovärdig väg dit. Det har man inte gjort ännu. T ex provspelare som blivit underkända av Ljungskile tyder inte på någon satsning mot AS-toppen. Mer på att vi köper billigt i stället för att utveckla ungdomen i närområdet.

Noterbart är också den långa insändaren i NA för några veckor sedan som jämförde Juhlins träningar med Sixtens. Jämförelsen var mest positiv för Juhlin.
Örebro Marta (hane)
2011-11-02 12:38
Aspen/ Fast Juhlin är nog inte felfri heller, t.ex. gällande att få spelarna att fokusera på rätt saker. Sedan kan jag absolut hålla med ang övrigt du skriver.
Annons: