/fotboll/osk/forum/3273.aspx/fotboll/osk/forum/3273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-09 16:12
"Den 30 oktober fick holländaren Adrie Koster sparken från Brügge, efter att laget hade förlorat fyra matcher i rad."........
Örebro Rallyfinnen
2011-11-09 16:08
Petrovic väljer mellan BP och Gefle (!)
Örebro Boba fett78
2011-11-09 15:06
Wiktorsson tror jag tyvärr är den ända av dom vi får se i svart vitt nästa år.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-09 14:51
Drömmen! Osiako , Grahn , Wiktorsson, Sise, Per Nilsson Noring och Demir

7 spelare och klass rakt av!...=)

Får vi någon tro?
Örebro Boba fett78
2011-11-09 14:39
Ja eller mer som 5-7 dussin spelare. Vill ju ha klass spelare som verkligen bevisar att dom sattsar på att bli ett topp lag och inte bara på att hänga kvar i allsvenska nästa år.
Örebro Rallyfinnen
Jag tror möjligtvis att vi haft kontakt med Per Nilsson då han är en väldigt nära vän till Alvbåge. Men nu när han gått till Skattefusk har vi nog förlorat våran chans..
Örebro Farside
Spännande silly , det beror på hur man ser det.
Jag blir itne så upphetsad utav Walker , 2st lirare ifrån Arboga Södra , 1st ifrån Rynninge , Petrovic , och sen 2st ifrån Grunden BoIS.

Ja ä int bitter!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-09 14:25
ÖSK Fans//

Just ja. Låter ju som klass-värvningar ;).
Örebro Roswall
2011-11-09 14:24
"5-7" spelare. Blir en spännande silly!
Örebro Boba fett78
2011-11-09 14:18
Intressant att läsa att Sixten hoppas värva 5 till 7 spelare.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-09 14:18
ÖSK Krille

Walker och Petrovic..=) Grahn går till Gais
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-09 14:11
Det mesta tyder på att Osiako förlänger med Mjällby och nu tyder det också på att Skulason förlänger med GIF Sundsvall.

Har ÖSK något bättre på g? Eller vad händer?
Örebro Stso
2011-11-09 13:49
Men om Haginge kan ta en startposition i Ösk, varför satt han på bänken i Djurgården?

;)

Walker är säkerligen en bra kille, god gubbe, straight shooter, good sport, allt det där. Men har vi tappat två rutinerade killar (Nordback, Kihlberg) med över 300 allsvenska matcher i bagaget, så tycker inte jag iaf att det duger med Berger, Walker, Abdulahi, Gerzic etc. Behöver få in en riktig farsa, buse, gris, lirare.

Nu tillhör jag den skara människor som vill se Paulinho på mittfältet, men Gud förbjude! Han ska tydligen ruttna bort på en kant. Iofs var han ruskigt bra dom sista matcherna. Men jag tycker att han får ut mest på mittfältet.

Just my two cents.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-09 13:10
Men om Walker nu är så bra, varför vill inte AIK ha han kvar?han har ju ändå kontrakt med AIK 1 år till...

Köpa spelare som inte platsar i AIK känns sådär...
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-09 13:08
Ja precis. Inget fel på Walker men ÖSK behöver någon som kan styra upp mittfältet och vara en ledare på plan. Inte ytterliggare en breddspelare.
Örebro Roswall
2011-11-09 12:42
Jag har alltid gillat Kevin Walker och jag tycker inte man ska döma ut honom för fort vare sig det gäller sjukhistorik eller att inte är etablerad. Delvis hänger de ihop.
Kevin fick en mystisk blodförgiftning som slog ut honom i stort sätt en hel säsong. Han har gjort väldigt bra försäsonger i AIK och nu spelat bra i Sundsvall.

Jag skulle inte vilja se honom som vårt enda mittfälltsförvärv, men om han inte kostar för mycket så tror jag på honom.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-09 12:38
Känns som Walker är en riktig Örebro Värvning. Inget som sticker ut...Skulle Dom inte satsa!?
Örebro Aspen
2011-11-09 12:26
Köper vi spelare som Walker och Wiktorsson måste vi bidra till att spelarnas grundutveckling. Spelare som Grahn och Osiako måste vara gångbara i AS direkt.

Det är ju endast W o W vi kan tjäna pengar på. Grahn är bara en belastning ekonomiskt sätt, han lockar nog ingen storpublik heller.

Frågan är klarar SM att utveckla talanger? Klarar SM att hantera strulpersoner som Grahn?

ÖSK måste se sin roll och vidareförädla talanger. Ska man ha rutinerade spelare vill i alla fall jag se någon som också har lyskraft.
Örebro Stso
2011-11-09 11:34
ÖSK Fans,

Jag har inte hört något. Men läser desto mer.

Jag har absolut inget emot Walker. Men varför värva spelare som inte platsar i andra allsvenska lag? Okej, Almebäck var ju klockren. Gerndt är väll också ett bra exempel på värvningar av den bemärkelsen som gått bra. Men känns som att Walker har vart med länge utan att blomma. I och för sig har skador och konstiga sjukdomar gjort sitt.

Jag vill ha en som går direkt in i laget. Som man vet är duktig och kan vinna lite boll. En Kihlberg när han var som bäst!
Örebro Sekt. E
2011-11-09 11:09
Det vet jag inte. Haddad har nog en del av det, men gärna en till.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-09 11:09
vem är denna Vinnarskalle då??
Örebro Sekt. E
2011-11-09 11:01
ÖSK Fans// Ok. Jag tror inte på spel av Anttonen men väl av Haddad. Tror också att spelet kommer att se väsentligt bättre ut med en rejäl mittback och en ny ytterback som kan konkurrera plus en riktigt bra vinnarskalle/härförare på planen. Givetvis är det också viktigt vilken målvakt vi får in. Så för mig är det fyra spelare som ska in. Mittbacken ska gå rakt in i laget, ytterbacken kan nog stå på tillväxt en säsong bakom Wovven och Haginge, vinnarskallen behöver gå rakt in och målvakten behöver vara rutinerad och skapa trygghet. För mig blir dessa värvningar skillnaden mellan plats 10-12 eller 3-6 nästa säsong.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-09 10:55
Sekt. E

jag tycker inte att dagens trupp är Allsvensk,sen tror jag att varken Haddad och Anttonen är att räkna med nästa år...en känsla bara
Örebro ÖSK Fans
2011-11-09 10:54
enligt Axen blir gais kontaktade dagligen av Väldigt bra Allsvenska spelare..Tabell placering är väldigt viktigt! Har ÖSK någon dragningskraft i år?
Örebro Sekt. E
2011-11-09 10:53
ÖSK Fans // Va? Fem riktigt bra värvningar, annars åker vi ur. Då är det väl bara att ställa in sig på superettan igen då.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-09 10:40
längst ner i denna artikel....

Får vi inte in 5 riktigt bra värvningar så åker vi ut nästa år tyvärr
Örebro ÖSK Fans
2011-11-09 10:36
Expressen står i wandersson artikeln
Örebro ÖSK Fans
2011-11-09 10:27
Grahn på väg till Gais! Axen-"Grahn är allsvenskan bästa mittfältare och jag har bra kontakt med honom"

Gais vågar det gör inte ÖSK
Örebro ÖSK Fans
2011-11-09 10:19
Pozniak han är ingen klasspelare som vi behöver! är han på g?
Pozniak is back
2011-11-09 10:12
Förstår inte kritiken mot Walker, ser gärna han i ÖSK!
Annons: