/fotboll/osk/forum/3270.aspx/fotboll/osk/forum/3270.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D. McGrain
2011-11-11 11:19
Gatutsio: Självklart är inte tränarna bra när spelarna (Älven, Gerzcic) säger det. Utan då har de fel och det beror på andra saker. Om spelare säger att de är dåliga - då stämmer det... Vad säger man...som Fan läser bibeln.... :-D Nej, nu vill jag ha nyförvärv - och bra dessutom! Forza ÖSK!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Stelig
2011-11-11 11:15
Intressant det där som sägs i interjuven med Alvbåge, Sixten en av dom bättre tränare han haft, Sjögren inte har nått mandat utan måste fråga ledning och spelarinvest??
Snacka om att jobba i uppförsbake, stämmer detta så säger jag bara:
AVGÅ SPELARINVEST!
Örebro Farside
2011-11-11 10:23
Avskriv nu även båda målisarna , snälla!
Örebro gatutsio
2011-11-11 10:07
lires//
aha........tror du att det är så
visste jag inte
Örebro lires
2011-11-11 09:59
gatutsio. det är klart alvbåge säger att sixten och mosander är bästa tränarpar han haft eftersom han fick spela även när han var klapprutten i flera matcher i följd.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-11 09:43
Frökire // OK, tack för info!
Örebro KCMarten
2011-11-11 08:24
Det här med värvningar..

Jag måste nog ansluta mig till dem som anser att vi bör vara försiktiga med värvningar i år. Dels så har vi inte samma ekonomi som förra året, men främst för att vi har ett antal talangfulla spelare som mycket väl kan blomma ut bara de får chansen. När William är skadefri är han nog Allsvenskan största anfallstalang i dagsläget.

Sixtens utspel om 5-7 nya spelare är ju ett kraftigt underbetyg till truppen som faktiskt inte är så dålig utan snarare underpresterar. Där borde Sixten snarare titta sig i spegeln innan han kräver nya spelare.

Även om vi måste förstärka, vi behöver ju t.ex en ny målvakt och minst en ny back, så tycker jag att ÖSK faktiskt historiskt har värvat smart.

De spelare som lyst mest de senaste åren är Almebäck, Bedoya, Porokara, Nordin, Olsen och Bassombeng. Ingen av dem var etablerade Allsvenska spelare när de kom. De enda etablerade Alssvenska spelare som vi värvat de senaste åren är Alvbåge, P1 och P2 där Sixten inte ansåg att P1 höll måttet.

När det gäller Grahn och Osiako tycker jag att man bör fundera på om de är så bra värvningar överhuvudtaget. Om de tillför så mycket som man kan få intryck av här inne, så borde ju Mjällby vara ett betydligt bättre lag tabellmässigt idag, men det är de ju inte. Det är ju uppenbart att de stått och fallit med El Kabir och när han försvann så dalade Mjällby trots Osiako och Grahn.

Så även om jag är väldigt kritisk mot klubbledning och tränare så är just värvningsdelen mellan säsongerna en av de uppgifter de har fixat bra. Så jag har förhoppningar om att det kommer funka i år också.

Så värva hellre en oetablerad Almebäck än en dyr etablerad Grahn.
Örebro gatutsio
2011-11-11 08:15
godmorgon,
intressant artikel med alvbåge i na
sixten och mossander är det bästa tränarpar jag haft
Örebro ÖSK Fans
2011-11-11 07:50
Nu har Grahn Varit i Örebro vid några tillfällen. Denna gång svarade han med inga kommentarer. Ser det som självklart att han är där för möten med ÖSK. Annars behövde han ju inte vara så hemlig...Han är klar.

Frökire

Spännande Skönt och höra att walker inte är aktuell. Hur nära är dom med spelarna??
Örebro Frökire
2011-11-11 07:40
Sedan finns en mittfältare till med i leken, den spelaren HOPPAS jag verkligen på. Vet inte om någon nämnt honom tidigare, men han skulle bli ett rejält tillskott för vårt lag och spelar i en av de nordiska ligorna.

Vet dock om att det är många som är intresserade av honom så det vore verkligen en prestigevärvning att få honom till Örebro.
Örebro Frökire
2011-11-11 07:23
Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)//
Mittfältaren ser jag inte gärna i ÖSK-tröjan. Förstår egentligen inte ens varför han är aktuell över huvud taget.

ÖSK Fans//
Kan väl säga som så, att det inte var någon av de fyra som du räknade upp.
Örebro Dudleys
2011-11-11 01:47
Lolo Chanko kanske på mittfältet? Jag vet inte hur bra han är idag men kan tänka mig att ÖSK säkerligen kan tänka sig ta hit honom.
Örebro Dudleys
2011-11-11 01:47
dubbel
Örebro ÖSK Fans
2011-11-11 01:16
Frökire

Jag gissar!

Torlak

Grahn

Fredrik Jensen..

Du hoppas vi inte värvar Jensen.. Annars är Walker mittfältaren och då är det han du inte vill ha in..
2011-11-11 00:28
den oumbärlige // Nej Sixten kanske inte skulle komma överens med Kilen eller släppa in honom i de mer svåra besluten. Vad jag tänkte mer på att det iaf är en person som Sixten känner och (rimligen) bör ha en relation till och ett visst mått av respekt för. Och att det av den anledningen skulle vara lättare att välja Kilen före någon annan.

Vi måste vara realistiska. Axen har väl kritat på för två år till i GAIS så att hålla på önska honom är ju bara "in our dreams".

Det finns säkert personer som gärna skulle sparka Sixten i ÖSK kretsarna. Men förmodligen också de som anser att säsongen var ett olycksfall i arbetet och får bara Sixten de rätta spelarna ordnar sig allt. Vågar vi chansa? Eller borde ÖSK optimera förutsättningarna inför nästa säsong?

Jag tycker därför att ÖSK skall stämma i bäcken nu och välja förstärkning av ledarstaben och att få in en kille som känner klubben bra och med tydliga åsikter och kan fotboll. Jag tycker Sjögren skall helt enkelt förklara att han är Sixtens chef och att Sixten skall göra vad chefen säger. Som på alla andra arbetsplatser. Och sedan anställa Kilen (om han vill) i ledarstaben. Att inte se över ledarstaben efter denna säsong betraktar jag som gambling och tjänstefel.

Tyvärr har jag en svag känsla att Sjögren inte har stake att sätta sig över Sixten kompromisslöst. Jan Karlsson å sin sida sitter bara och drar samma klyschor i alla intervjuer. Säsong efter säsong. Han är totalt intetsägande att lyssna på och är det mest tråkiga intervjuobjekt jag känner till.

2011-11-11 00:21
Frökire // Vilken position har han (eller är tänkt i ÖSK) som du inte önskar till ÖSK?
Örebro Frökire
2011-11-10 23:59
Kan meddela alla nyfikna ÖSK:are att en spelare från Östeuropa, en allsvensk mittfältare och en anfallare som inte tidigare nämnts härinne är högaktuella för klubben.

Känns som att en av spelarna kan betraktas som en riktig kanonvärvning. Den andra har jag svårt att uttala mig om och den tredje hoppas jag att vi inte värvar.
Örebro hemvändarn
2011-11-10 23:52
+1 om hyllningarna till Sportklubben live.

Nordfeldt har ju förväntats lämna BP och säger så idag. Djurgården har ju ansetts som det troligaste valet men av någon anledning dröjer det. För mig bör det bero att det är flera som drar i spelaren med intressanta erbjudanden.

Nu är jag inte 100% på Nordfeldts kvalité som målis men det är ju ett hett namn och det kittlar lite att en annan klubb än Djurgården kan vara aktuell.
Örebro Stso
2011-11-10 23:24
Måste också göra reklam för Sportklubben live. Fruktansvärt bra, framförallt med Kihlen. Intressant!

Så skönt att höra Kihlberg säga att "vi måste ta hit etablerade spelare, ingen som sitter på bänken i andra allsvenska klubbar". Därav min skepsis till Walker. Bland annat.
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-10 23:15
Franz // Vad säger dig att Kihlen kommer överens med Sixten ? :D

Mitt dreamteam (orealistiskt just nu): En stab med Axén (huvudcoach), någon som Kihlen (ass. coach) och Benny som mentor och ideolog. Snacka om ett fräscht team.
2011-11-10 23:11
Lekiller // Jag håller med dig. Inte för jag vet något om Kilens ev tränarkvaliteter men jag har alltid tyckt han har en nykter syn på saker och ting och verkar stå för det. Jag hade gärna sett honom i ledarstaben som en ass tränare. För jag anser hur som helst att den behöver förstärkas. Förstärkas med en tydlig kommunikativ person med gedigen erfarenhet av fotboll. Kilen skulle passa som handsken.

Frågan är ju bara hur prestigebundne Sixten skulle reagera. Men finns det någon han skulle acceptera så kanske det är Kilen.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-10 23:10
Boba fett78//

Några anfallare det ryktas om.

Ricardo Santos, Kalmar FF
Magnus Eriksson, Åtvidaberg
Emad Javanmiri, Ankaret FK (Div 6)
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-10 23:09
Kändes som att Kihlen var på väg att säga något illa om herr Panama när han pratade om Flood men stoppade sig då det är för färskt. Det kunde ju inte sägas något mer negativt om just Flood...
Örebro Boba fett78
2011-11-10 22:31
Varför inga rykten om att någon ny anfallare till nästa år? Känns som ett mirakel om Haddad och Altiskadad kommer kunna spela hela nästa år utan skador.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2011-11-10 22:07
Efter att ha sätt senaste ÖSK-Tv, måste säga att deras syn på värvningar är riktigt intressant.

Kilen överraskar mycket på mig. Om jag var Sjögren så skulle jag knyta till mig Kilen som hjälpreda vid värvnings frågor på en gång.

Han vågar säga vad han tycker och kan stå för vad han tycker om spelare. Viktigast av allt han kan fotboll. Vilket Sjögren i emellanåt inte ger sken av att kunna.

Kilen är lika förvånad som alla andra hur Flood kunde få ett ÖSK kontrakt, tydligen ett av de sämsta provspel som de har sett på vallen. hehe Har hört lite sådana vibbar om herr Panama också.
2011-11-10 21:57
Erik Dahlin, Alvbåges kommande målvaktskonkurrent: "Jag är inte här för att sitta på bänken"
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-10 21:54
Nordfeldt bekräftar: "Har träffat två allsvenska klubbar".
Örebro DaSa
2011-11-10 21:38
Skall vi gissa att DIF presenterar Nordfelt imorgon?!

Charbel verkar lovande enligt träningsrapporten, men är det verkligen lovande yttrar vi behöver?! Ser hellre Charbel än Kush eller Wirtanen men vi har ju även Yasin och Ibrahim.
Örebro Valderinho
2011-11-10 19:43
Jag ville bara få igång en diskussion, inget konkret..
Örebro Hahne
2011-11-10 19:34
Ja funderar lite på Rama situationen antar han hade ett 2 år kontrakt, är det inte dax att fundera på att sälja honom i januari ?

Vad har vi för planer på den positionen varva in Yasin och ibrahim ? eller kommer man värva tro ?

Jag själv skulle vilja ha ett mittfält med Nordin- Berger- Paulinho så de vi behöver värva är en backup kanske :p nee tror inte sixten kommer kö på den varianten :( tyväär tycker själv att paulinho jobbar hårt o har ett offensivt tänk som behövs enligt mig o kan röra sig över stora ytor kanske lite sämre defensivt men där har vi andra ...

Enligt mig så behöver vi inte värva så extremt mkt om man tänker utan mest få tillbaka Haddad o även Antonnen i form... då har vi ett rätt ok lag

de som behövs är en kvalitets målvakt och en mittback som har snabbhet och är stabil ! sedan behövs mest backup spelare enligt mig ... Kanske några ungdomar ?
Annons: