/fotboll/osk/forum/3267.aspx/fotboll/osk/forum/3267.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro gatutsio
2011-11-12 09:08
Grixx//
kan bara hålla med dig och ler lika mycket själv
Örebro # brorzan
2011-11-12 09:06
ÖSK-Karl //

Nog borde en affärsmagnat som du veta skillnaden på omsättning och resultat? Det är ÖSK's omsättning som ska upp i 45-50 miljoner, inte resultatet.
Örebro Grixx
2011-11-12 09:02
Ett intressant scenario har nu skett. Ena dagen gäller något och dagen efter Kilens intervju så är det omvända pannkakan som är sanningen.

Några forumister har tidigare vetat allt om Sjögren och i en massiv kritik klagat på hur enväldig han varit, styrt och ställt okunnigt utan att bry sig om sakkunskap.

Nu säger de att han är för svag och beroende av många andra i besluten. Han borde slippa denna bromkloss och hmmm....bli mer enväldig. Dvs skippa den demokratiska processen som hindrar och bromsar honom i sitt arbete.

Tillåt mig småle.......ett litet litet smajl är det väl värt?
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-12 02:01
Örebro Frökire
2011-11-12 01:52
Eftersom jag också har varit med på flertalet sponsorträffar så kan jag bara berätta att ÖSK-Karl is spot on vad gäller flera av storsponsorerna som är rejält missnöjda med hur flera i ÖSK-ledningen arbetar. Man håller därför såklart i plånboken.

Lennart Sjögren verkar vara fel person på rätt plats, eller tvärtom. Dessutom så hade ju Sixten Boström ett rykte om att vara bra på att utveckla talanger. Något som egentligen visat sig vara direkta motsatsen. Bytet med Robin Staaf mot Kalmar var lite pricken över i:et.

Så här har det fungerat på slutet. Man har köpt in dyra spelare och gett dom väldigt höga löner, sedan försvinner dom som bosman. Och när de själva plockat in bosmanspelare så försvinner dom när de inte vill förlänga kontraktet eller alternativt ÖSK får sälja spelare för en struntsumma.

Det vore rätt att ge Valdet Rama och Paulinho längre kontrakt redan nu, men tyvärr jobbar ÖSK inte så. Så, mina ÖSK-vänner, bli inte förvånade om dessa två herrar redan har gjort klart med nya klubbadresser efter nästa säsong som bosmanspelare.
2011-11-12 01:35
I början tyckte jag att ÖSK-Karl var jobbig. MEN nu vet vad dom händer! Så nu är jag på ÖSK-Karls sida.
Örebro Stso
2011-11-12 01:18
"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen),

Det må vara många som tycker att du gnäller och snackar en massa sk*t. Men jag tror på det du säger och du ska ha lite cred för att du vågar stå för det, gång efter en annan.

Vi har inga pengar till att köpa spelare riktigt. Vi får försöka oss på bosman, eller billiga värvningar som Walker etc.

Hoppas jag har fel men, det kommer ta några år att "ladda om" och komma tillbaka igen.
Örebro Djäflun
2011-11-12 00:48
ÖSK-Karl/
Om det stämmer det du skriver i kombination med hur Sjögrens förutsättningar att göra sitt jobb så får jag bilden av att ÖSK tyvärr är ett sjunkande skepp idag.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-12 00:41
Pozniak//

Kan inte bärja mig innan du skriver ut vilka nyförvärv som var så nära!!! Intresseklubben antecknar. Antar att de även var gratis? Det fattas nämligen pengar till VD Jan Karlssons utlovade SM-Guld 2015 och med en kassa på minst 45 miljoner.

Dessutom har väl alla stora rättigheten att skriva dumt. Men du vet kanske hur det kan vara, en del missbrukar privilegiet. Skriv ut vad du tjafsar om för nyförvärv för gratis pengar som ÖSK missat, eller vem som skulle finansiera dem?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-12 00:31
Bobba fett 78//

Ursäkta, men jag har missat att du skrivit till mig och orkar inte scrolla. Så länge SSSS sitter säkert i sadeln är vi inte många som orkar bry oss trots att vi älskar vår klubb.

Pozniak/
Att ingen spelare som lämnat gett Sixten kritik, vaknade du du sedan? Bl.a Frempong som han inte talade med har framfört en väldig kritik. Dessutom har väl inte stackats Berra som i så unga år slutade med fotbollen kommit över chocken ännu. Men vi fick ju en stark Islänning o Panamaspelare istället! Du måste enligt mig lida av alla bokstavskombinationer vad gäller sjukdomstillstånd och hur ekonomin ser ut.

Återigen, ni som skriker efter stjärnorna, för vilka pengar skall de köpas? Spelarinvest med sin magra kassa köper ingen under 26 max. Skall de tömma hela kistan på Grahn?

På grund av Sjögrens och styrelsen fick de bara kaffepengar för Almebäck o Bedoya. Spelarinvest är ju inte särskilt nölda med vad dyra Alvbåge och vad dessutom Porokara gav (0:-). Så vem tror ni satsar i dagens läge? Flera gör det inte trots eller p.g.a att vi har demontränaren med sitt guldkantade kontrakt.

Vad ÖSK behöver i tränarväg nästa år är någon som kan hålla oss kvar i AS. Sluta dröm om storstjärnor, det finns inga pengar.

FF/
Ja, Peter Andersson o Mozart har uträttat storverk på hur man bygger ihop ett lag, trots felaktig kost Godszilla (grötfrukost med aktiviteter). Nu skriker väl några på att det är tack vare Fahlander, men Örebros omsättning i HA är löjligt låg i förhållande till Malmö o Leksand. För att inte tala om hur låg t.ex Gefles omsättning är mot ÖSK:s, så vad är felet, eller är det inget fel med ÖSK-Fotboll?

Från en uppgiven, men som ändå bryr sig.

Örebro Djäflun
2011-11-12 00:27
"ÖSK behöver en stark sportchef som tar egna beslut. Som det är nu måste Sjögren snacka med alla från styrelse till Spelarinvest innan han kan klubba igenom någonting."

Citat från eyrabloggens sammanfattning av Alvågeartikeln. Sjögren har nog inte så lätt arbetsuppgift!!
2011-11-11 23:40
Undrar om ÖSK är intresserade av Sebastian Andersson?

Djurgården är det i alla fall.
2011-11-11 23:11
En av en tränares uppgift är att höja spelarnas självförtroende, inte sänka det.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-11-11 23:04
Jag saknar sånt som Alec kunde göra. Exempelvis när han gick ut i media och sa att Haginge skulle "äta upp" Rajalakso * i kommande match. Med det uttalandet höjde Alec Haginges självförtroende och killen gör en sjukt jävla bra match. (säkert därför Djurgårn köpte honom senare)

* Rajalakso gjorde dock sitt 5:e mål på 5 matcher den matchen =)
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-11-11 22:59
den oumbärlige// Nej, Erik Nilsson är inget fan av Sixten. Kanske beror lite på Eriks egna psyke, men fortfarande. Vissa spelare gillar Sixten men som du säger finns det också många som faktiskt ogillar honom och Mosander.

Sen ska man komma ihåg att alla blir grinigare under en dålig säsong.
2011-11-11 22:36
Tränarna bidrar inte till någon vidare sammanhållning i truppen tyvärr.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-11 22:28
det är just därför det inte blir något med grahn...Han var på gång redan i somras men vissa "Kostymnissar" satte stop då liksom nu...=/
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-11 22:28
Egentligen är bla Kilens kritik att ÖSK består av för många individualister rätt intressant. Och det är hans delförklaring till att det gått dåligt i år.

Intressant blir det därför tittar du på GAIS så kan du se att det laget i minst lika stor grad, om inte större, framstår som ett lag med minst lika många individualister från mittfältet och framåt som ÖSK haft. Ändå har GAIS kan man säga gått bra i år?
2011-11-11 22:25
ÖSK Fans//

Ja det är ju en omständig process att värva spelare till ÖSK.

Spelarna tröttnar väl på att vänta.
2011-11-11 22:20
ÖSK Fans // Och inte blir det bättre av att man får signaler om inre stridigheter i klubben.....
Örebro ÖSK Fans
2011-11-11 22:12
Har fått bekräftat att Tobias Grahn är väldigt nära GAIS..

det blir pannkaka av allt i den här klubben!
Örebro ÖSK Fans
2011-11-11 21:56
walker kommer värvas.....känns ganska självklart!

känns inte alls bra!

Vi måste ha in rutin och spelare med pondus...
2011-11-11 21:54
Peter Andersson i Örebro Hockey (Nej jag vill inte tala hockey utan tränarfilosofi)

"~Alla lag skulle ju vilja byta plats med oss i tabellen! Vår strävan är att vinna och bli bättre och bättre, samt hela tiden hitta nya utmaningar. Det handlar om att bygga upp en mental styrka. När som helst på dygnet ska vi kunna gå ut och göra en riktigt bra match. Det handlar om att skapa goda vanor och kunna vinna även den dagen vi inte "är på tå" riktigt, förklarar Peter Andersson"
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-11 21:31
Pozniak// Påhittat? Jo kanske till viss del. Men den finns i spelartruppen, absolut. Även bland spelarna som får mycket speltid. Att Staaf och kompani inte sagt något betyder inte att det inte finns ett missnöje mot ledarna.
2011-11-11 21:21
Pozniak is back // Skiter väl i vad spelarna tycker om Sixten. Att vissa spelare gillar honom är ju irrelevant om han inte levererar. Conny är inte jättegillad i HeIF. Men han levererar.

Det har alltid varit så att de spelare som får spela oavsett prestation hyllar Sixten och tvärt om.

Sen stämmer det inte att de som fått lämna inte haft kritik. Flera stycken har haft det.

2011-11-11 21:16
Boba fett78//

Det har du rätt i. Lite dåligt med anfalls-rykten den senaste tiden.
Örebro Marta (hane)
2011-11-11 21:16
Pozniak/ Vi är fler som är fundersamma kring Sixten och kanske då främst Mosander (som jag förstår ska vara mys och trivselfarbrorn som ska få alla att dra åt samma håll och kommunicera) men snarare sänker(och till och med kränker) vissa (främst de yngre). Medan andra behandla väl såsom lagets stjärnor (där Alven inräknades förra året)
Örebro Boba fett78
2011-11-11 21:10
ÖSK Krille menade jag sorry.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Boba fett78
2011-11-11 21:05
ÖSK Karl/ Det jag menade igår var att man inte hört något nytt rykte om anfallare på en månad minst.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Valderinho
2011-11-11 19:40
Finns denna också C+ med svenska kommentatorer.
Annons: