/fotboll/osk/forum/326.aspx/fotboll/osk/forum/326.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-03 22:20
Den där måste sitta på mål. 2 jättelägen, men i övrigt väldigt skralt med chanser.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Tommy Tåpaj
2017-02-03 22:20
Ja, jag tycker att Fagerström har imponerat! Bra snack och stabila ingripanden. Kul att se!
Örebro Pedretti - Admin
2017-02-03 22:17
Vilken jävla räddning av Fagerström!
Det är ju det han är här för att göra!
Örebro Brandao
2017-02-03 22:16
Fagerström tycker jag agerar säkert..
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-03 22:15
Örebro Finest/ Ingen av dessa är startspelare. Du tittar på ett lag som saknar många ordinarie spelare.
Örebro Jonas r
[QUOTE=Brandao]Omoh är farlig men jävlar vad han slarvar i passningsspelet? [/QUOTE] Håller med. Men bättre i defensiven nu
Örebro Misterister
@Tommy Tåpaj:

Jag håller med. Jag vill ha alla 3 på mittfältet samtidigt
Örebro Erekovic
Alltså kolla Valgardsson!!! Herrejösses.
Örebro T8
2017-02-03 22:14
Örebro finest Ösk siktar på att vara kontinuerligt topplag 2020. Det är en långsiktig plan.
Örebro Brandao
2017-02-03 22:12
Omoh är farlig men jävlar vad han slarvar i passningsspelet?
Örebro Tommy Tåpaj
2017-02-03 22:10
Jag tycker det känns betydligt mer spännande med Nordin, Mårtensson och Rogic jämfört med Nordin, Råp och Nordmark. Tycker inte Råp var bra förra året. För trög och sen in i situationer. Rogic känns jävligt rivig. Har ju dock inte sett mycket av honom men nog måste han vara bättre för oss än vad Nordmark var.
Örebro Brandao
2017-02-03 22:09
Örebro Finest

Håller med dig helt och hållet!
Örebro Örebro Finest
2017-02-03 22:07
Om ÖSK siktar på en topplacering, kan någon förklara för mig varför spelare som Logi och Lundberg spelar i laget? Helt obegripligt.
Örebro Pedretti - Admin
2017-02-03 22:05
Ayaz visar klass direkt!
Örebro Pedretti - Admin
2017-02-03 22:04
Undrar om vi kommer få se en provspelare på lägret, kommentatorn pratar ju om det.

Kan det vara Marc Van Heerden!?
Örebro rezzee
2017-02-03 22:03
Är det bara jag som tycker att vänsterbacks positionen känns ruggigt osäker? Varken Ring eller Logi är i närheten av att hålla allsvensk klass tyvärr.. Mittfältet känns ändå helt okej! Gerzic om han kommer i form (ser dock inte så bra ut nu!) vi har Mårtensson som är stabil, tycker även att Rogic verkar riktigt bra, vi har även bra yttrar i mitt tycke! Ayaz ser hyperintressant ut i år, sen har vi Sema och Omoh som kommer fightas om andra kanten? Sen kommer vi till forwardssidan, satan i gatan vad orolig jag är där, ska Besara användas som en droppande forward? Eller vad är tanken? Är då väldigt orolig över att vi ska få den här otroligt ensamma forwarden som isf måste ha väldigt mycket klass.. Där måste vi verkligen plocka in en vass lirare, annars kan det bli målsnålt i år! Men Axén har lovat 2-3 värvningar om jag inte har fel, och då tror jag denna säsong kan bli riktigt spännande! En stabil mittback, en bra vänsterback och en målspruta som forward! Kommentarer på det? Mot guld!
Örebro Jonas r
2017-02-03 21:59
[QUOTE=Brandao]Inte ett skott på mål en va!? [/QUOTE] Omoh i första hade friläge som målvakten rädda
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-02-03 21:59
Hamad hade bara varit en spelare till vi slängt i hinken med yttrar. Det räcker nu, Jag ser stor potential i flera av de offensiva spelare vi redan har och det är mycket spännande. Finns ingen anledning att tömma budgeten på Hamad i detta läge
Örebro Erekovic
2017-02-03 21:54
Om det är som Fotbollskanalen skriver att Peking erbjudit Hamad ett luktativt avtal och han ändå väljer(?) Hammarby, känns det ganska orimligt att vi kan vara aktuella va? Vi letar som vi vet inte ytter heller. Hade varit fint med Hamad på en kant dock! :) In med ett slagskepp till mittback och en Kim Olsen 2.0, och en spännande vänsterback om jag får önska fritt.
Örebro Brandao
2017-02-03 21:53
Inte ett skott på mål en va!?
Örebro Karlstruum
2017-02-03 21:52
Ja, Omoh fuskar i arbetet hemåt vid 0-1. Men annars så har han ju gjort en hel del hemåtjobb som tyvärr renderat i frisparkar men. Tycker faktiskt han sliter i defensiven på ett rätt bra sätt denna matchen. Känns med som att ni har agg kvar från förra året på honom. Nordin slarvar en del, men fått många svåra passningar in i mitten alltså och det är inte dom han har tappt då han använt kroppen och skyddat bollen bra. Men när han har mer tid har han ofta kladdat tyvärr. Almebäck tycker jag är stabil ändå, verkar vara själv om sen åsikten :) Jonis såg jag i Div.2 i höstas. Lika ofarlig då som idag. Hållt undan några gånger men händer ju inget. Sen något som gör mig kluven. Både gillad det och ogillar det. Adam Bark varenda gång han inte får bollen gör han ett halvvarv i luften och viftar med händerna. Gillar att han vill ha boll och tar för sig, men känns som lite väl gestikulerande från hans sida. Något som tänkt på samma sak?
Örebro Brandao
2017-02-03 21:51
Sen tycker jag fortfarande att Ring är mycket bättre en Logi..
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-02-03 21:51
@Empes:
Det är sant att Omoh stirrade boll men samtidigt låg Brendan i helt fel zon. Istället för att täcka bakom Omoh hade han lagt sig i mittbacksposition, Och han hade en hel del problem i zonspelet inledningsvis men det blev bättre ju längre halvleken fortgick Angående firma Bark & Lundberg tycker jag att det syns att det fattas några kilo muskler hos Bark (helt förståeligt utifrån hans ålder) men det avgör tycker jag att han inte kommer att bli aktuell kommande säsong. Lundberg har hamnat i någon sorts targetroll mellan mittfält och anfall och jag tycker faktiskt han kämpar på bra. Han vinner inte alla dueller men ändå en och annan. Hans sliter hårt med ofta två motståndare i ryggen. Tycker han är godkänd Skulle jag föreslå byten i paus skulle jag inte ersätta Lundberg med Sema. Det är Barks som måste ersättas. Kanske genom att flytta upp Omoh? Finns inte mycket att välja på
Örebro Jonas r
2017-02-03 21:48
[QUOTE=Brandao]Vad snackar ni om!? Jag har väll inte sagt något negativt om omoh? Han är våran farligaste spelare i första .. Blir garanterat utlångning på Lundberg [/QUOTE] Håller med om Lundberg. Bara positivt förvånad av hans insats. Han har ändå gjort en del lyckade aktioner utifrån vad jag sett av honom tidigare göra.
Örebro Brandao
2017-02-03 21:46
Vad snackar ni om!? Jag har väll inte sagt något negativt om omoh? Han är våran farligaste spelare i första ..

Blir garanterat utlångning på Lundberg
Örebro Empes
2017-02-03 21:46
In med Ayaz, Sema och Besara i stället för Bark, Lundberg och Ajdarevic!
Örebro Pedretti - Admin
2017-02-03 21:45
Det är väl det att Omoh har varit inblandad i mycket överlag.
Både bra aktioner framåt samtidigt som han varit klantig bakåt.

Örebro Empes
2017-02-03 21:43
Vid målet fuskade en av yttrarna – Omoh – i defensivarbetet. Riktigt dåligt. Precis som var vanligt förra året. Litar inte alls på Omoh (eller Besara eller Sema i defensivt). Dock hög högstanivå i sitt spel. Dessutom tittade Valgardsson boll i stället för att ta bort sin spelare. Juniormisstag! Blir så trött. När ska de lära sig att låta bli att titta boll? Ser du till att spelaren inte när bollen så är det lugnt. Någon mer än jag som tycker att Gerzic är överviktig? 5 kg? Mer temposvag än vanligt (lika mot Sirius), märks i hans bolltapp och hans varning. Vet att flera härinne har varit kritiska mot Jonis. Och visst – han har en bit kvar till att på allvar konkurrera om en startplats. Men tycker trots allt att han tagit vissa steg framåt. Tyckte jag han visade redan mot Sirius. Gillar Rogic! Härlig inställning. Härlig fighter. Känns mentalt stark. Förstår varför han varit lagkapten. Gillar den här typen av spelare med bra huvud. Brendan ser okej ut. Känns också stark mentalt = tycker om. Men precis som någon annan varit inne på så har han missat lite i positionsspelet genom att gå in för mycket centralt.
Örebro Jonas r
2017-02-03 21:41
Omoh har ju varit farlig varje gång ju. Ser vi på samma match verkligen?
Örebro Örebro Finest
2017-02-03 21:38
Edit: Glömde Ayaz.. @Örebro Finest:

Annons: