/fotboll/osk/forum/3256.aspx/fotboll/osk/forum/3256.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2011-11-16 21:05
widemarsh//Härlig video
Örebro widemarsh
2011-11-16 20:45
Kul att ni gillade min lilla video!
Kommer nog dyka upp fler i framtiden, känns som om en viss Nordback förtjänar en liten hyllningsvideo.
Örebro Bonaventure Maruti
2011-11-16 20:17
Marcus Sandberg, Karl Svensson, Elmar Bjarnason och Andreas Drugge, ta hit hela högen!
Örebro finken 81
2011-11-16 19:49
Örebro finken 81
2011-11-16 19:46
Vad jag hört från en av Peter Samuelssons vänner, så har han ej fått nått kontraktsförslag av ÖSK,. Han sa att han visste ej om de var intresserade..
Örebro DaSa
2011-11-16 19:25
Grodan/ Självklart är det kul när man har olika åsikter. Du får gärna fortsätta komma med avvikande åsikter, var inte negativt menat att skriva att du provocerar.

Ang. att värva en ny högerback så har ÖSK en begränsad lönebudget och att då lägga pengarna på en position där vi har bra spelare tycker jag är onödigt. Anttonen är 31 år så han borde orkar spela nästa säsong också om han håller sig skadefri. Sen har jag för mig att Hagge låg bakom en del mål i början av säsongen när han spelade högerback, så helt klapprutten är han inte på kanten. Däremot tycker jag att han har bevisat att mittback inte är inte hans position.
Örebro # brorzan
2011-11-16 19:13
Flygarn //

En Pavey på vårt mittfält vore inte alls fel. Där är en spelare som aldrig viker ner sig eller tänker på annat än att vinna!

Förmodligen kostar han dock en massa pengar i lön...
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-16 19:09
Djäflun//

Tror och har alltid trott stenhårt på Drugge. Det enda jag är skeptis till är om Sixten kan utnyttja honom fullt ut? Hur många ggr fick Paulinho eller Per J spela på sina rätta platser under säsongen?

Skönt att förväntningarna på så kallade storstjärnor börjar falna.
Örebro Djäflun
2011-11-16 18:47
Undrar om Drugge skulle passa som central anfallare i sixtens system? Han kan ju inte kosta så mycket om IFK vill bli av med honom.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-16 18:36
Från samma säkra källa som berättade för mig att Wiktorsson var klar någon dag innan det blev officiellt och då berättade att det bara återstår detaljer med Samuelsson fick jag ikväll veta att han försöker trissa upp en lön han redan accepterat.

Förutom det tycker jag det känns som lite Rodevågvarning över Samuelsson, ruggigt duktig i SE, men räcker han till i AS?

Förövrigt är det skönt att gamla och befintliga spelare börjar tala ut om hur illa det är, både officiellt och inofficiellt. Synd bara att det är så tyst ifrån ÖSK. En snabb o rejäl handligsplan skulle säkert kunna få sponsorer att stanna och locka tillbaks några.
Örebro Valderinho
2011-11-16 18:33
Allsvenska Örebro SK har visat intresse för Martin Rudolfsson vilket gör att Martin kommer att testträna där under kommande vecka. Utöver ett antal träningspass, så kommer Martin också att delta i en testmatch.

Intressant med testmatch!
Örebro Harry Cripps
2011-11-16 18:33
Efter att ha läst Nobbes tankar blir man bitter, Örebro-Bitter.
ÖSK fotboll börjar nästan framstå som ett vuxendagis. Från de inre korridorerna ända ut till mittlinjen.
Att många maskar, det har vi som ser en del träningar konstaterat sedan förra vintern. Gerzic är expert. Klart han inte orkar när han inte tar i på träning. Sen är han sjuk på alla fystest och kommer undan med det.

Det är det Nobbe och Kilen är så jävla trötta på.

Visst kan vi gnälla på ungtupparna, men det är än värre när de etablerade spelarna med fina kontrakt glassar och fuskar och inte föregår med gott exempel. Hoppas verkligen vi får en skaplig trupp så att Sixten kan visa lite stake och bänka de självutnämnda stjärnspelarna.

Ahmed blev avstängd för att han stod i ÖSK kläder och skrek könsord till domaren när Forward spelade på Trängen. Inte för att han åkte till Irak.

Kanske vore på sin plats med diciplinära åtgärder även mot fler, som det verkar på Nobbe.

Det känns bra trist nu. Varför är dom inte sugna?
Örebro Flygarn
2011-11-16 18:23
Detta är INGET rykte på något sätt. Men vad tycks om Kenny Pavey i ÖSK tills nästa säsong? Han tycks ju öppna för allsvenskan i denna artikel:
Örebro KCMarten
2011-11-16 18:21
Grodan //

Nja, jag håller med om att Haginge inte har de kvalitéer som bollförande back som t.ex Antonnen har.

Däremot förstår jag inte var du hittar hans kvalitéer som mittback? Han har ju gjort en hel del avgörande tabbar på den positionen och han säger ju själv att hans naturliga roll är högerback.

Så jag kan inte låta bli att säga emot.. ;-)

Örebro gatutsio
2011-11-16 18:06
Grodan//
det du skriver om haginge tycker jag stämmer på pricken
ingen startspelare på någon position enligt mig heller tyvärr
Örebro Aspen
2011-11-16 17:37
Ur NA:
ÖSK Ungdoms Pontus Jakobsson är bästa backen i division 2 norra Götaland. Nu kan han få pris som hela Sveriges bästa division 2-back.

Är det A-lags ledningen som har svårt att se? Skulle Mr Panama platsa i ÖSK U, vad säger Juhlin?

Örebro Grodan
2011-11-16 17:33
KCMarten,

Jag anser att Haginge är opassande som högerback i ett spelsystem där man vill vara ett spelförande lag och ha offensiva ytterbackar som är bekväma med boll. Haginge är inte bra med bollen. Han slår alldeles för många höjdbollar och passningar utan adress. Defensivt gör han det bra, men offensivt är det inget vidare.

Enligt min mening är han bättre som mittback. Däremot är han inte tillärckligt bra för att starta som mittback. Men det är en annan diskussion där du säkerligen kommer tycka att tvärtemot. ;)
Örebro rirobban
2011-11-16 17:31
"Martin Rudolfsson testar med Örebro SK"
Örebro KCMarten
2011-11-16 17:17
Grodan //

Du skrev:

"Haginge kan jag inte se som vår ordinarie högerback. Dels för att han inte har de kvaliteer som krävs för att spela hb i det spelsätt vi har, men även för att jag främst ser honom som mittback."

Är det samma Haginge jag såg i år? I min värld fungerade Haginge hyfsat så länge han spelade högerback. När han spelade i mitten gjorde han däremot den ena tavlan efter den andra..

Dessutom vill han ju inte själv spela mittback..
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-11-16 16:59
Nån som har koll på Jakobsson i Ungdom?
Örebro Grodan
2011-11-16 16:54
DaSa,

Varför skulle jag gilla att provocera? Bara för att jag har åsikter som inte varannan människa har? Detta är ett forum där man har rätt att uttrycka sina åsikter. Att folk sedan har olika åsikter är ju den enda orsaken till att ett forum existerar, det är det som skapar debatt.

Nog om det.

Ja, Anttonen var väldigt bra förrut, men jag är tveksam till hur bra han är idag och i framtiden. Han är väldigt skadedrabbad och hans ålder är hög. Ett osäkert kort, enligt mig. Haginge kan jag inte se som vår ordinarie högerback. Dels för att han inte har de kvaliteer som krävs för att spela hb i det spelsätt vi har, men även för att jag främst ser honom som mittback.

Wirtanen är inte heller ett klockrent kort som högerback. Hans defensiva spel är inte speciellt bra och jag ställer mig frågande till om han verkligen passar som högerback. Per Johansson gjorde några bra matcher på den positionen, men håller han verkligen en hel säsong? Kan han konsekvent hålla en tillräckligt hög nivå för att mantla den rollen? Tveksamt, tycker jag.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-16 16:47
bison:

Jag tror att får man tryck, skapar chanser och gör mål i förhållande till det stora bollinnehav man har får du en annan matchbild och ett lag som sjunker ned mera och blir kompakta. Detta med ökat självförtroende skulle ge andra resultat.

Jag har tyckt samma sak hela säsongen som Nordback
Örebro Aspen
2011-11-16 16:21
Undrar vad Nurme säger om detta uttalande:
"Han vill heller inte räkna bort Simon Nurme som agerat backup till Alvbåge den gångna säsongen och vars kontrakt snart löper ut.
- Vi ska ha två målvakter i a-truppen och sen är det konkurrenssituation om vem som ska spela, betonar Sjögren"

Tror inte Sjögren är helt ärlig i alla uttalanden. En del är nog taktik.
Örebro bison
2011-11-16 16:02
Intressant att höra Nordbacks förklaring till fiaskosäsongen.
Nu har jag inte läst tidningen utan bara Telles referat.

Nobbe säger att det är för dåligt i den sista tredjedeln, för lite folk med i boxen - ok köper det MEN ett större problem är väl "första" tredjedelen, vi läcker ju som ett såll och kan inte behålla en ledning. Är lösningen att bli bättre framåt så vi gör 4 mål och kan släppa 3 bakåt?
Örebro DaSa
2011-11-16 15:50
Grodan/ Du verkar gilla att provocera, först föreslår du att vi skall göra oss av med våran bästa spelare och nu tycker du att vi skall lägga pengar på en position där det vi har en fd. landslagsman (Anttonen), en fd. aktuell landslagsman (Hagge) och tränarens favorit Wirtanen. Lägg därtill att Per J gjorde en riktigt bra insats som högerback mot t.ex. DIF borta så ser jag absolut ingen anledning att värva på den positionen. Tycker då att ditt förslag om att värva in en ny vänsterback låter bättre, men då skall det vara en lovande spelare som är bättre än Wovven.
Örebro Aspen
2011-11-16 14:26
Grodan// Svåra avvägningar för SS med skadeproblem på 3 viktiga pjäser (Haddad, Willians, Anttonen), tänk om alla är fit for game i januari.
Kanske det vore bra att hålla en plats i truppen ledig till i slutet av feb.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-16 14:17
Har nu läst Nordback-artikeln i pappersbilagan.

Självklart har allt den anställde ett ansvar. Men det ansvaret har ju delvis ballat ur.

I mina ögon är detta helt klart ett ledarskapsproblem (chefsproblem om ni så vill). Vilka chefer och på vilka nivåer avstår jag att spekulera om.

Örebro Grodan
2011-11-16 14:15
Behövs inte en ny högerback?

Anttonen känns som ett väldigt osäkert kort. Kommer han kunna vara skadefri en hel säsong? Kommer han ens kunna komma tillbaka i den form han en gång var i? Nja, jag tycker det känns tveksamt.

Sedan har vi väl Wirtanen, Haginge, Sigurbjörnsson, Per Johansson(Om han blir kvar) som kan tänkas spela högerback. Ingen av dessa är naturliga högerbackar och enligt min mening är det inga vidare bra alternativ heller.

Känns ganska självklart för mig att en ny högerback bör vara på inköpslistan. Likaså kan jag tycka att en vänsterback bör inhandlas. Wowoah har haft en relativt tung säsong och börjar komma till åren. Där har vi inte heller några bra alternativ som ersättare i dagsläget, om inte Wiktorsson skulle visas sig vara duktig som VB. Men han känns mer som en MB i dagsläget.
Örebro Aspen
2011-11-16 13:58
kan ÖSK inte värva tränaren i Degen som andre tränare och få med Samuelsson i samma sväng. Därefter blir ÖSK en variant av Degen och alla är glada även dom som bor i Degerfors
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-16 13:21
Delat ledarskap mellan Lennart "Liston" Söderberg och Peter Antoine är väl att föredra :D.
Annons: