/fotboll/osk/forum/325.aspx/fotboll/osk/forum/325.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-01-28 19:19
@Robben 82:
Kuba är svår att argumentera emot. Crespo? Dan Sahlin? Båda är alternativ. Thomas Nordahl? Som mittback som kan konkurrera med Siggi hade jag valt Dala pga huvudspelet. Stuart Baxter var outstanding i luften och även Ola Ljungberg gillade jag starkt. Svårt dock att avgöra hur den förstnämna hade klarat sig i Allsvenskan (Han var i Örebro då vi spelade i Norra ettan. Typ superettan.) Thomas Andersson är en annan habil mittback. Svårt som fan att avgöra Men jag skulle välja en frisk Crespo och Dala (givet att Dala då skulle vara rustad för dagens fotboll)
Örebro Robben 82
2017-01-28 19:13
Om ni fick sätta in en forward och en mittback av våra gamla hjältar i laget vilka hade ni valt? ? Jag hade sagt Kuba och Siggi Jonsson!
2017-01-28 19:04
@Loppan i Axens skägg:
Ja iaf den senare, Han kom väl från sirius om jag minns rätt och var med den säsongen Urban Hammar tog över och räddade kvar laget. Johan var väl egentligen en toppforward men fick spela som ytter när Näfver skadade sig. I min bok så blev Johan bakåtpassningen personifierad. Så fort han stötte på patrull som ytter vände han sig och spelade bakåt. Slog man upp "Bakåtpassning" i nationalencyklopedin så var det ett foto på Johan där. Han tog aldrig några som helst initiativ om det fanns någon med annan tröjfärg framför honom och därför fick vi en väldig trubbig högerkant
Örebro Robben 82
2017-01-28 19:00
@Benny Böckling:

Vad jag minns var det Tommy Sthål...Haha kommer ihåg att man var livrädd när han hade bollen.
Loppan i Axens skägg
2017-01-28 18:45
Kom ni ihåg Nikola Budalic? Eller Johan Pettersson?
Örebro Lekiller
2017-01-28 18:39
[QUOTE=Ö.S.K Krille]Någon som minns Georgi Kyosev? Gjorde 2 matcher för ÖSK i superettan 2005. [/QUOTE] Han var väll ganska vass igentligen? Tror han hade ganska bra meriter ändå. Men blev väll lite skadad tror ja. Något med en fot kanske? Men kan ju minnas fel. Tomer tycker ja också får lite för mycket skit, största problemet den säsongen va väll att man satsa så hårt på Sandquist som 1.a målvakt som sen inte höll alls. Tror Tomer va värvad som 2.a målvakt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-01-28 18:28
Tomer hade en hög högstanivå, minns bortamatchen mot Malmö. Problemet var väl just att lite vad som helst kunde hända när han var inblandad, knappast någon trygghetsfaktor för försvaret.

Med det sagt föredrog jag honom ändå framför Sankan.
Örebro Benny Böckling
2017-01-28 18:09
Kom och tänka på Porokara också. Väldigt skön lirare.

Framförallt speakern på varje lineup. POOOOROOOOOKAAAAAARAAAA.
2017-01-28 18:07
@Benny Böckling:
Frågan är ju om jag inte håller med dig, sett till förväntningar osv. Kommer ihåg när han slutade prata med NA då de undrade om han var rädd för bollen. Och jag minns att han duckade för skott som då gick in
Loppan i Axens skägg
2017-01-28 18:04
Saknar Bassombeng.
Örebro Ö.S.K Krille
2017-01-28 18:01
@Loppan i Axens skägg:

Munster kom 2006 till ÖSK. Kyosev var här samtidigt som Walter Gigena och Angel Carreño
Örebro Benny Böckling
2017-01-28 17:48
Var väl Brunet Hay som pajade rutor
Örebro Artwork
2017-01-28 17:37
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Det var en annan som panga rutor. Minns inget namn men gick sen till GAIS...
Loppan i Axens skägg
2017-01-28 17:34
@Ö.S.K Krille:

Ja samtidigt som Paul Munster var där
2017-01-28 17:29
@Ö.S.K Krille:

Nej inte alls?
2017-01-28 17:29
@Hertig_Karl:

Är benägen att hålla med dig
Örebro Ö.S.K Krille
2017-01-28 17:28
Någon som minns Georgi Kyosev?

Gjorde 2 matcher för ÖSK i superettan 2005.
Örebro Hertig_Karl
2017-01-28 17:16
Tycker Tomer får oförtjänt mycket skit efter hans tid här. Tycker ärligt talat att han var en av de bättre 2012, vilket kanske inte säger så mycket. =)
Med undantag av ett par tavlor gjorde han en godkänd säsong. Mil bättre än Jonas Sandqvist.
2017-01-28 17:09
Anses inte Walter Gerardo Gigena kanske vara den största floppen i modern historia? Glömmer aldrig när han löpte ned till kortlinjen och skulle slå ett inlägg (eller avancera, minns inte så noga) och helt ostört slår knut på sina egna ben och ramlar och bollen rinner ut. Det var ju egentligen synd om honom. Var det han som krossade rutor när han sköt eller var det någon annan? Grahn tycker jag egentligen inte var så dålig på planen. Men han var mycket skadad och annat som gick snett. Särskilt de förväntningar han hade på sig. Men han hade ju faktiskt en riktigt bra säsong i Mjällby bakom sig. Men visst blev det en flopp i det stora hela Tomer Chencinski tyckte jag trots allt blev bättre och bättre ju mer tiden gick och han lärde sig positionsspelet och att värdera när han skulle rusa och inte. Han var/blev bra på linjen med väldigt bra räckvidd
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-01-28 16:43
@Restalundsv:
Lobben från Ishizaki är väl egentligen denne mans mest minnesvärda stund på Behrn men jag har en annan incident som icke heller ska förglömmas (eller det är väl egentligen precis det den borde göras). Hemmamatchen mot Kalmar det året kändes så symptomatiskt för vårt fruktansvärda 2012 i stort. Aggro-Tomer knockade då Hagge inte vid ett tillfälle utan vid TVÅ där Hagge vid ett av dessa tillfällen blev liggande i eget straffområdet, upphävde offsiden, samtidigt som Erik Israelsson nickade in matchens enda mål och skickade oss längre ner i den skit som slutligen skickade oss ur serien. Hur domaren inte kunde blåsa av den situationen för misstänkt huvudskada när Hagge precis blivit fullkomligt överkörd och slagen i huvudet av en kanadensisk-israelisk fullblodsdåre är fortfarande ett stort mysterium.
Örebro Restalundsv
2017-01-28 16:17
Tomer Chencinski, mannen som lekte Neuer och sprang ut till halva planen så motståndarna bara sköt över honom
Loppan i Axens skägg
2017-01-28 16:08
@Lekiller:

Förstår vad du menar men han kom utan förväntningar var ju inte lika upphyppad som exempelvis Grahn.
Örebro Benny Böckling
2017-01-28 15:57
Finns bara en Jonas Sandqvist
Örebro Lekiller
2017-01-28 15:54
[QUOTE=Artwork]Här vare dött! Ska vi snacka lite floppvärvningar? Daniel Bamberg och Tobbe Grahn är två av mina favoriter... [/QUOTE] Bruno Hay Pinto va ju sisådär också.
Postat via SvenskaFans-appen
Loppan i Axens skägg
2017-01-28 15:48
@Artwork:

Alimi
Örebro Artwork
2017-01-28 15:42
Här vare dött!
Ska vi snacka lite floppvärvningar?
Daniel Bamberg och Tobbe Grahn är två av mina favoriter...
Loppan i Axens skägg
2017-01-28 11:41
Nu sitter grabbarna på flyget
2017-01-28 01:40
@Vinter:
Ja det tror jag är en slump eller som du skriver beroenden på vilka spelare man har. Jag tror inte det spelar någon roll vilken sida man väljer rent systematiskt. Däremot tror jag det vore en fördel om man kunde skifta sida då och då rent taktiskt. Angående risktagandet under Peos tid så kallade Pelle Blom det för "diesel-fotboll". Nu ska jag kanske inte egentligen oreserverat påstå att Peo stod för den fotbollen. Som bekant kan en coach ha en ambition men materialet är inte riktigt förmögna att utföra uppgiften. Jag skall dra ett empiriskt exempel som jag bevittnade: ÖSK har hörna. Dajje är placerad defensivt för att med sin snabbhet kunna stoppa en ev kontring på hörnan. ÖSK slår hörnan, motståndaren lyckas baxa ut bollen mot planhalvans mittpunkt och Dajje löper ifatt bollen i ensam majestät. Så vad gör Dajje efter han hunnit ifatt bollen? A; Vänder och slår en cross mot vänster kant där (förhoppningsvis) en ÖSK spelare placerat sig för att i ett andra slag slå ett nytt inlägg. Jag menar vi har ju innerbackar och allt i deras box just nu, B; Vänder och slår en cross mot höger kant där (förhoppningsvis) en ÖSK spelare placerat sig för att i ett andra slag slå ett nytt inlägg. Jag menar vi har ju innerbackar och allt i deras box just nu, C; Vänder och slår en rak hög boll mot boxen. Jag menar vi har ju innerbackar och allt i deras box just nu Han väljer alternativ D: En 40 meters bakåtpassning till Oscar vilket ger motståndaren möjlighet att pusha upp hela sitt lag. (Oscar i sin tur dyngar bara upp bollen med random chans hos vilken spelare som helst att få bollen) I min värld finns inte ens det här alternativet. Mycket signifikativ under tiden Peo tränade ÖSK. Men visst, man kan också påstå att vissa spelare inte var den vassaste kniven i lådan eller saknade den tekniska kompetensen.Eller ha direktiv att till varje pris hålla bollen inom laget, vilket dock spricker direkt efter Oscar dyngar upp bollen.
Örebro Restalundsv
2017-01-28 01:34
Vi kan nog glömma Igbo. AIK har ju tappat Obasi och Isak så de värvar säkert Goitom och Igbo. Hade gärna sett igbo eller Goitom hos oss
Örebro Vinter
2017-01-28 00:21
Rätt lättläst med denna spelidé känns det som, 4-4-2 defensivt och 3-5-2 offensivt. Men, som alltid, det avgörande är inte teorin i lagets spelsystem, utan HUR man genomför det. Och angående hur: Jag känner, i linje med vad några andra här skrivit en oro inför 2017. Sett till andra halvan -16 så har vi en väldigt nedåtgående trend. Om man drar linjen vidare så är vi bottenlag 2017. Sorry to say, but no doubt. Utan några spetsvärvningar nu så ser det oroväckande ut. Men, med en spets mb och en dito nr 9 så skulle det givetvis genast se lite bättre ut...
Annons: