/fotboll/osk/forum/3248.aspx/fotboll/osk/forum/3248.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 'den oumbärlige
2011-11-14 21:11
ÖSK kommer högst troligen värva en till målvakt, man litar nog inte fullständigt på Jonas. Det blir en gardering.

Det blir så nu när första valen på listan inte gick hem.
Benny Böckling
2011-11-14 21:04
Förresten, har det blivit någon vinnare angående den där tippartävligen som vi hade innan säsongsstarten?
Örebro D. McGrain
2011-11-14 21:03
Bra back och jag tror faktiskt Sankan blir kanon! Revanschsugen och rutin.
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling
2011-11-14 21:01
Känns väl ganska självklart att Sandqvist är tänkt som första keeper... Kul med Wiktorsson annars!
Örebro Mr. Milton
2011-11-14 20:44
Tycker det känns som två bra nyfärvärv. Med Sankan vet vi ju vad vi får och Wiktorsson bidrar ju med en snabbhet som jag tycker fattats efter Irons sorti (sorry Haginge). Känns helt klart ok. Har dålig koll på Wiktorsson men med tanke på de krokodiltårar som just nu fälls på andra sidan bergen måste han vara riktigt bra. Iofs gråter de nog mer beroende på vart han går än vad det mister.

Vad är det för snack om att Per J ska lämna? Vet att hans kontrakt går ut men jag förutsätter att SS signar en sådan talang. En framtida ledare i laget.

Nu vill jag bara ha in en reservmålvakt, två innemittfältare och en anfallre till. Sen är jag nöjd. Gött att önska/kräva när jag inte håller i plånboken :)
Örebro DaSa
2011-11-14 20:35
Jag hoppas på att även WIcks värvas, han kan bli en riktig profil. Men man måste göra klart för honom att han värvas som bänkspelare så att han inte sprider dålig stämning i truppen.

Tror också att Wiktorsson kan bli en kanonvärvning, bra att vi skrev ett 4-årskontrakt. Men undrar om han är värvade för att gå direkt in i startelvan eller om vi kommer att värva en etablerade mittback till ock Wiktorsson tar över efter Wiken säsongen 2013.

Samuelssom vet jag inte vad jag tycker om, men kan ge mig fan på att både William och Haddad kommer att hålla sig skadefria nästa säsong om vi tar in honom:)
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-14 20:32
In med Peter Samuelsson nu.
Malmö FF Blå i exilen
2011-11-14 20:29
Det bästa med Sankan är att han brukar vara fenomenal mot HeIF.

Annars har han ett antal olater, bland annat boxar han för mycket och för kort och det verkar som om han inte får till styrningen av backlinjen.

Som reflexräddare på linjen håller han dock världsklass.

Jämfört med den duktige Alvbåge är han dock ett snäpp sämre.
2011-11-14 20:24
go_osk//

Håller med.
Bjarnason skulle vara en bra värvning.
Örebro widemarsh
2011-11-14 20:21
Wiktorsson = kanonvärvning. Utvecklingspotential, gratis och 4-årskontrakt.
Sandqvist känns lite som en Alvbåge 2011, fast lite äldre. Känd förr för att vara osäker i luften och göra en hel del tavlor. Har dock inte sett honom på många år.

En målvaktstrio med Sandqvist, Wicks och Rinne kanske skulle funka bra, framförallt en bra konkurrenssituation där man inte har någon given förstamålvakt på förhand. Och så ett par äldre, rutinerade som kan lära upp unga talangen.
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2011-11-14 20:18
Vi ska ha Bjarnason från Blåvitt. I honom har vi en islänning med bra karaktär.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-14 20:17
Drugge var bra i Degen och Trelleborg. Inte alls lyckats i blåvitt och ingår inte i Mickes framtidsplaner.

I Trelleborg var han lysande som offensiv spets på mittfältet (alternativt släpande forward, välj själva) och det mesta i spelet gick via honom.

Har dock ett år kvar med en klubb som vill bli av med honom. Det gör att blåvitt förmodligen inte alls är intresserad av en utlåning. Utifall ÖSK skulle vara intresserade.

Örebro Kajanus
2011-11-14 20:16
Nu är det dags att slå ett slag för 4-2-3-1!
Vad är eran åsikt om min start 11:a?

--------------Samuelsson--------------
-----Rama----Paulinho----Grahn (alt. Astvald)
----------Gerzic-Berger-----------------
Wowoah-Wikström-Wiktorsson-Johansson
---------------Sandqvist-------------------
2011-11-14 19:56
Om Nurme inte skriver på så blir det två målvakter till. Den ena tror jag blir Jacob Rinne, som blir förstemålvakt i U21, den andre står nog mellan Josh Wicks och Tomer Chencinski. Om nu inte Nurme kritar på.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-14 19:53
Kanonerna väntar och ser vart sign on bonusen är som bäst.....där borde vi vara med när vi "snålat" med dom första värvningarna..
Örebro Grixx
2011-11-14 19:50
Rosen kom till oss som en fullvuxen talang. Hade han börjat träna tidigare år hade han kunnat bli riktigt bra.

Kritiken har knappast varit bedövande från Kilen, Alvbåge och Nordahl. I Albåges intervju var det mest positiva vibbar, Kilen kritiserade Flood

Nordahl säger i början att det var..lite felbedömning..lite grann osv. Han tar inte direkt i förutom att han vill att någon ska bestämma tydligt och slå näven i bordet och att det inte ska vara flera om besluten. Lite back to hästpiskan kanske;-)

Han ser att William och Haddad är skadade och tycker att det var fel värvningar...utan att säga namnen. Likaså Rama och Lushtaku som inte passar in i svensk/ÖSK fotboll....också det utan att säga namnen.

4 felaktiga värvningar eller tolkar jag honom fel?
Örebro Rallyfinnen
2011-11-14 19:46
ÖSK Fans// Det vet väl du? ;-)
Örebro Aspen
2011-11-14 19:45
Wiktorsson en ny Daniel Tjärnström?
2011-11-14 19:44
Sandqvist blir en bra värvning tror jag. Ge honom försäsongsträning och försäsongsmatcher så han blir varm i kläderna, så har vi nog en målvakt av hög allsvensk klass.

Wiktorsson hoppas jag redan kan slå sig in redan till den kommande säsongen. Får han samma utveklingskurva som Almebäck så kan detta bli hur bra som helst.
Örebro Chipset
2011-11-14 19:44
ÖSK-Karl// Hänvisar till "#10 Kruys" inlägg. Trodde antingen vi skulle värva en ung målvakt för framtiden eller en målvakt som verkligen håller hög allsvensk nivå. Sandkvist har en lägsta nivå som är extremt låg. Jag upplevde att han spred en del osäkerhet i Malmö och är orolig för att samma sak skall hända i ÖSK. Å andra sidan var Alvbåges sista halvår i klubben knappt allsvensk den heller så man kanske inte skall gnälla alltför mycket.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-14 19:42
undra om dom är nära i förhandlingarna med någon kanon?
Örebro Svartvitt forever
2011-11-14 19:34
ÖSK-Power 19:14:
"Vad tror ni om det som NA skriver att det är Grahns dubbelgångare som har synts här och inte huvudpersonen själv?

Själv är jag djupt skeptisk. Varför frågade man inte rätt ut ifall "dubbelgångaren" var i Örebro den dagen? Känns mer som rökridåer

Sen är jag ganska nöjd med dagens värvningar. Jag ser definitivt hellre Sandqvist i målet än dessa omeriterade finska amerikaner. Och Viktorsson har många av oss hoppats på. (Wivalliius, får du som fristående scout procent när Viktorsson säljs vidare om några år?) Tror precis som ÖSK-Fans att man här har värvar smart och billigt, och förhoppningsvis lägger man krutet på något namn som gör oss glada inom kort.
2011-11-14 19:31
Hoppas Anders Karlsson (Våran kära målvaktstränare) kan få upp Sankans lägsta nivå.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-14 19:28
Grahn skulle passa ösk perfekt!! det har jag skrivit 100 ggr här...Sjukt bra passningspelare, driver på laget, vinner bollar och är en profil! Just nu är Grah ledig men bor tydligen i Motionsspåret....kolla klacksparkenblogg.,se

Han ska vi ha!

Ge oss Grahn och Nordmark så blir jag sjukt nöjd!
Hammarby RKN
2011-11-14 19:20
Var inte Peter Rosendal lovande förut? Vad har gått snett? Kanske nåt för dalmasarna brage;).
#10 Kruys
2011-11-14 19:18
Känns som en märklig ersättare till flyktade Alvbåge, Sankan är en sympatisk person utanför planen men det vinner man ju inga matcher på.

Ni får en extremt bra reflexmålvakt, ifall han inte fallit ihop där på senare år, han kan göra totala idioträddningar.

Som nackdel får ni en målvakt som är osäker i luften, har problem med att dirigera sitt försvar ordentligt och gör mer än en hand med rembrandts en normal säsong. Det låter kanske lite väl kritiskt men så var det hos oss förutom sista halvåret då han kanske gjorde sin bästa tid i vår tröja.

Höga toppar, men en lägsta nivå som är djuuuup.

Nåväl, jag önskar er och Jonas lycka till.
Örebro Grodan
Förstår inte alls hur folk kan vilja ha Grahn. Helt ofattbart. Han kommer inte sprida någon god stämning, vilket är det vi behöver. Vi behöver spelare med bra karaktär som sätter laget före jaget. Det gör inte Grahn. Dessutom är han gammal och har knappast sina bästa år framför sig.

Som Khilen sa, vi har stjärnor, nu behöver vi lagspelare.
Örebro Lekiller
Jag är tveksam till Grahn. Bättre att plocka in någon lite yngre och kanske enklare kille att ha i laget.

Om inte Sixten hamnar på fel kurs med Grahn så äter jag upp min hatt.

Sen att Kilen sågar Grahn totalt gör ju inte saken bättre. Han känner ju till Grahn ifrån Norge tiden så en någorlunda koll borde han ju ha.
Örebro Ösk-Power
2011-11-14 19:14
Får hoppas Helsingborgs Wandersson-affär går i stöpet. Annars kan de nog erbjuda Grahn en jävla sign-on som vi inte mäktar med.

Vad tror ni om det som NA skriver att det är Grahns dubbelgångare som har synts här och inte huvudpersonen själv?
Känns faktiskt lite som ett långskott. Får hoppas det bara återstår detaljer innan han kritar på.
Vore fotbollsporr att ha Grahn och Gerzic på mitten!
Örebro ÖSK Fans
2011-11-14 19:13
Känns som ÖSK är smarta!! Jonas S blev nog väldigt billig då han saknade alternativ samma med Wiktorsson . Signar nog Samuelsson som också blir billig..

Sen läggs krutet på Två Jättebra mittfältare och en Mittback av klass,,,
Annons: