/fotboll/osk/forum/3242.aspx/fotboll/osk/forum/3242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2011-11-20 23:57
Klasser bättre än alla andra ÖSK-låtar man försökt med. Äntligen en låt med allsångskapacitet, som är hyfsat bra. Melodin gillar jag verkligen, och texten har sina ljusa stunder. Tyvärr några enkla rim som jag inte gillar som drar ner låten lite, men det här kan bli vår första riktiga inmarschlåt!
Benny Böckling
2011-11-20 23:40
Skön låt!
Örebro jocke.
2011-11-20 23:30
Ursprungslåten från samma killar. Tycker melodin är riktigt vass faktiskt, låter som en typisk inmarschlåt!
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2011-11-20 22:54
Hoppas att youtube-klippet kan rulla på storbildsskärmarna kommande säsong, så att hela publiken kan se texten. Utöver det så krävs det att även sittplats tar sitt ansvar och sjunger med, i annat fall så försvinner syftet med inmarschlåten. Charmen för mig med en inmarschlåt är att hela publiken (eventuella bortasupportrar undanget) sjunger med.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-20 22:52
Låten är ju helt ok. Några lyssningar till bara så kan man nog sjunga med i sommar på Bern Arena :).

Alla borde lära sig texten till den allsvenska premiären. Allsång på Bern Arena i sommar :).
Örebro zxcv
2011-11-20 22:48
Jag är textnörd och det här är ju lika ostigt som alla andra klubbhymner/låtar.

Det är bättre än Kenneth and the knutters iallfall...
Örebro bison
2011-11-20 22:41
Håller med Carlos, det här kändes så där halvbra....
Örebro Robben 82
2011-11-20 22:25
Kanon låt! Hoppas bara dom kan höja volymen några snäpp.
Örebro Stso
2011-11-20 22:25
Fyfan vilken bra låt! Är stolt över dom som gjort låten samt videon. Underbart!

Känns som att det är vi och IFK Göteborg som har dom vassaste hittills.

Örebro Grodan
2011-11-20 22:24
Skön låt! Kan nog bli en klassiker, men frågan är bara om det är en bra låt för fansen att sjunga med i?

Allsvenskans bästa är helt klart "Snart skiner Poseidon". Helt otroligt bra låt.
Örebro Conjuration
2011-11-20 22:24
Bonaventure Maruti// det finns möjligheter att din "kompis kompis" är jag, pratar högt om mina dagdrömmar om att Sise närmar sig haha
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ernot
2011-11-20 22:07
låten sätter sig fort, tror det kan bli en riktig allsångslåt på vallen!
Örebro _Adde_
2011-11-20 21:53
Tråkigt med Per Johansson! I min bok en riktigt bra kämpe som borde ha fått mer speltid!
Örebro ÖSK Fans
2011-11-20 21:41
Väldigt bra låt...hur kan man såga denna? Kommer bli en hit/Alexander Bard
Örebro K.Carlos
2011-11-20 21:40
Lag-dag, allt-kallt, ut-slut, torg-sorg, lag-dag, gång-sång, bäst-mest, sång-lång, upp-trupp...

Är det Tomas Ledin som skrivit? :D
Örebro worldfarm
2011-11-20 21:27
Örebrovänner, här har ni låten!
Örebro Bulten i Boo
2011-11-20 21:09
Franz// För "1 000 kronor, en kostym och en kappa till morsan" kan man också få till sig en riktig lirare... Världens bästa nånsin från Katarina Bangata.
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-20 21:01
Telle //Väntar också på offentliga uttalande eller något från ÖSK som visar att man "tar tag i saker". Men man tiger där också. Eller då har man huvudena i sanden och då finns ju inga problem att uttala sig om. Det mesta som snackas är ju alla förklaringar om truppen med skador osv. Medan man egentligen borde börja titta uppifrån och ned.

Vi kanske står utan Rama här i januari och kanske ytterliggare någon spelarförlust. Då ryker den ende som gjorde mål i princip. Vad finns det för backup plan för det? Det fanns ju inget konkret för Bedoya & Almebäck trots massor av signaler att de skulle försvinna under sommaren.

-Ge sportchefen större mandat eller ersätt honom med en starkare kraft
- Korta beslutsvägarna
- Utöka tränarstaben med en kommunikativ tydlig tränare till (en icke finne).
- Visa större respekt i ledningen för vad spelarna uttrycker

Ett teambuildingsarbete måste till i truppen för att återställa balansen. Känns inte som Sixten är rätt man att genomföra ett sådant. Sixten skall snarare vara deltagare.

Örebro Bulten i Boo
2011-11-20 20:53
Telle/ Håller med. Det är det jag avser med saknad sjukdomsinsikt. Om man fortsätter låtsas som att inget hänt blir det S1 2013...
2011-11-20 20:53
Fattade på Mackans inlägg att Redax "fått andra uppgifter" och inte lämnat SF. Men jag kanske fattade fel.
2011-11-20 20:47
Bulten i Boo / Eller fyra dubbdäck till bilen! Inte att förglömma! Dög det åt Thomas Nordahl så får det banne mig duga te pöjkarna från PÅlsbode och Degerförs!
Örebro Telle
2011-11-20 20:46
Nästa fotbollsprofil i turordningen att såga ÖSK:s agerande i år: Gustaf Crona.

Inga nyheter här heller egentligen, men ett bra inlägg som sätter fingret på flera punkter där det brustit under året.

Jag väntar fortfarande på en offentlig kommentar från klubbledningen om kritiken de har fått från olika håll, och hur de avser att göra 2012 till en bättre säsong än i år.
Örebro Bulten i Boo
2011-11-20 20:39
Godzilla// Välkomnar din forskning! Meddela om/när du hittar några positiva ord om ÖSK från Kalle, för då ska jag ta fram tusch-pennorna och kryssa i taket, kosta vad det kosta vill, en hel-renovering!
Örebro Bulten i Boo
2011-11-20 20:30
ÖSK-Karl// Jag vet ju sedan flera år tillbaka at du, enligt egen utsago "tål vad som helst", så därför ser jag ingen anledning att hålla igen mot dig. Skulle därför aldrig drömma om att ge mig på nån annan på samma sätt. Men, du tål ju det. Och jag tål när du spottar tillbaka.

Sjukdomsinsikten, eller snarare bristen på den var ju något jag själv förde in i diskussionen, så försök inte ta den äran från mig. Ja, jag tycker att det verkar som att ÖSK saknar sjukdomsinsikt, luktar lite 1977-78 om det och det oroar mig..
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-11-20 20:27
ÖSK-Karl: ett och annat inlägg från dig har insuinerat (stavning??) att kassan är slut på diverse ställen,att sponsorerna flyr, att det bara är en tidsfråga innan ett stort stenblock faller över hela Örebro med omnejd. När jag har lite mer tid tänkte jag skumma igenom lite gamla poster och påminna dig om lite inlägg du skrivit om främst spelarinvest.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-20 20:19
Ösk karl
..
Spelarinvest kommer satsa på ösk även om det skulle bli en srulputte från blekinge. Dom har ösk i sina hjärtan och såg hur nära det var att laget åkte ur i år. Det skulle vara en katastrof för spelarinvest.Därför kommer dom ta in spelare oavsätt ålder.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-20 20:15
BiB//

Om du är ute efter att reta upp mig så har du misslyckats kapitalt, bara garvar åt dina sista patetiska inlägg. Tyvärr verkar sjukdomsinsikten för ÖSK helt ha undgått dig, trots att bevisligen en nuvarande och fd.spelare talat om läget.

Men det finns annat som är viktigare än fotbollen, det skall jag ägna mig åt de närmsta veckorna samt koppla av med en o annan ÖHK-match!
Örebro Aspen
2011-11-20 20:10
Bulten i Boo // Pussar tillför inget utom möjligen lite trivsel. Tycker emellan det kan bli hårda ord. Ska sluta.

Tycker du återger ÖSK-Karls inlägg om pengar för förvärv på ett vilseledande sätt. Lite källkontroll är på sin plats.

ÖSK har en vinst på 7+ Mkr, den tror jag man kommer att använda för spelarköp.
SI väntar på beskred från skattemyndigheten/ förvaltningsdomstolen, innan detta besked kommer man nog att ligga lågt.
P.S
Kram
D.S
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-11-20 20:06
BiB o ÖSK Fans//

Var har jag skrivit att det inte finns några pengar? Självklart är inte ÖSK eller Spelarinvest barskrapade. Det jag skrivit är att ni kan glömma värvningar av storstjärnor och att klubben av naturliga skäl tappar sposorer till Ishockeyn eller att flera helt slutar sponsra, med det tappet, samt minskade publik och placeringspengar är så klart inte läget lika bra längre.

Självklart finns det pengar efter Bedoya o Almebäck. Det lilla spelarinvest har kvar efter att bl.a tappat stora summor på bosman som bl.a Alvbåge, Porokare, Basse o Berra vet jag inte. Jag har inget med Spelarinvest att göra längre, tror dock inte de är särskilt nöjda med utfallet av sina investeringar Dessutom gav väl deras köp av dåvarande spelartrupp 0:-. Min förhoppning är att ÖSK skall klara sig kvar i AS och att vi får en bättre styrelse, sportchef/er och tränarpar. Det är ju ganska uppenbart att förtroendet är så gått som borta för ovanstående.

Men var och en har rätt att tycka o tro som den vill, bara tråkigt att det jag hela tiden varnade för under 2010 besannades. Är lika övertygad om att det blir SE efter 2012 om inget radikalt händer med stora delar av SSSS. Tror att allt behöver byggas upp från grunden igen. Konstigt bara att alla verkar få vara kvar i båten.
Örebro Bulten i Boo
2011-11-20 19:41
ÖSK Fans/ Ja, haha eller typ på Khadaffi om det nu inte vore för att han redan tycks vara död...
Annons: