/fotboll/osk/forum/3226.aspx/fotboll/osk/forum/3226.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors Mr Niceguy
2011-12-01 17:25
Följande lag får kommer ÖSK se före sig i tabellen 2012 : AIK, DIF, EIF, IFK Gbg, GAIS, Häcken, KFF, HIF, MFF ( till att börja med ). Placering 10 i bästa fall ( realistiskt o godkänt )).
i övrigt mot Mjällby, Peking, GefleIF, ÅFF ( här finns chans ) samt räddningsplankorna Sundsvall o Syrianerna. Bättre publiksnitt ? Håller hockeyn på att ta över ? Ni får heja på Bobcats o kolla vilka av spelarna i Rövitt som har utgående kontrakt 2012.
AIK Saywee
2011-12-01 17:00
Men snälla, är ni liksom mig, kappvändare, jag har nu åter vänt till optimism, det förra året gick allt åt helsicke, det kan ju bara inte hända en gång till och det är ju dessutom mycket roligare att vara optimist och tro på framtiden, vilket dessutom innebär att man kanske får lite fler tummar upp?

Jag vill verkligen tro att Sixten fixar det utlovade guldet, det klarar han väl enkelt av, eller är det några som börjar tvivla på hans kapacitet?

Himla gnällspikar!
Örebro Roswall
2011-12-01 16:23
Chanko känns kanske lite dammig, men kanske dammet kan vara rutin?
Örebro Roswall
2011-12-01 16:21
I konsekvensens namn hoppas jag att The Phone House får betala polisnotan!

Någon som har något namn på en intressant mittfältare? Farnerud? Chanko?
Örebro Svartvitt forever
2011-12-01 16:15
Godzilla//
Jag tror inte att man måste ligga i ena diket eller det andra eller välja mellan trivselspridare och demontränare. Nog finns det ett antal tränare i Sverige som både är taktiskt kunniga och har förmågan att lyfta laget, både som kollektiv och de individuella spelarna.
Örebro Aspen
2011-12-01 16:10
För topp 4-5 behöver vi 5 förvärv till, vara ett antal toppkillar med meriter från högsta divisionen.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-12-01 16:10
Svartvitt forever: sen har vi det andra sidan av myntet: tränare som håller så stenhårt på kollektivet och att ingen får sticka och därmed fryser ut individualister vars kompetens inte tas till vara (draget till sin spets för diskussionens skull). Kan tänka mig att Patrick Walker hade en sådan tränarfilosofi vilket skar sig rätt ordentligt med Nordin Gerzic som också i efterhand kritiserat Walker för att han inte gav honom chansen på något sätt. I en sådan atmosfär brukar det vara impopulärt att stå ut från kollektivet.
Det är som du skriver svårt som tusan med ledarskapet men jag är lite mer tveksam att en riktigt trivselspridare till tränare alltid föder framgång. Mycket tveksam.
Örebro Aspen
2011-12-01 16:08
munken // Du har omdöme och är troligen nykter. Man tror flera här har varit och tullat på glöggen och blivit väldigt glada.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-01 16:06
Jag väntar till truppen är spikad innan jag gissar någon placering för ÖSK. Men jag hoppas på att vi kommer bland de 6 bästa. Men då krävs det att mittfältare av hög allsvensk klass värvas in och att spelet stämmer som det gjorde 2010. Att ÖSK spelar som ett lag.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-12-01 16:04
Marta(hane)//

Bra jämförelse med företag eftersom ÖSK-Elitfotboll är ett sådant. Kanske vi haft samma otur som Saab? Även där sitter ju ledningen ohotad, visst, personalen på Saab lider väl som vi fans i ÖSK p.g.a oturen. Men snart lossnar det! 2012 är vi med i toppen igen! Annars är vi lurade. Men det kan vi ju inte vara eftersom inget är fel inom ÖSK?!

Svartvitt forever 15:53/
Mycket bra inlägg! Hoppas de flesta kan ta det till sig, även att du nämner mobbing är bra, tror nämligen det är lättare för en enskild att anmäla sin arbetsgivare/chef för det inom mer vanliga yrken än fotboll.
Örebro Svartvitt forever
2011-12-01 15:53
Vi vet att ledarskap är knepigt både inom idrotten och företagsvärlden, särskilt när framgång är helt beroende på att de "på golvet-planen" fungerar som ett lag.

Det är inte helt ovanligt att ledare kan ha helt genialiska idéer som inte går att genomföra på grund av kulturskillnader. En ledarskapstyp kan också fungera i en kultur men inte i en annan. Och för att ett ledarskap ska fungera är kommunikation och bekräftelse A och O.

En framsynt och klok styrelse skaffar en ledare/tränare som inte bara fungerar ihop med vissa bestämda typer. Av egen erfarenhet i lägre serier vet jag hur mycket det betyder för en som spelare att ha en tränare som uppmuntrar, inspirerar och lyfter. Det är säkert inte annorlunda för eliten.

Och att man som "proffs" ska klara allt tror jag inte på. Alla vi som jobbar heltid är "proffs" på sitt område, men likväl vet vi hur mycket som beror på ledarskapets skicklighet för hur resultatet ska bli. Det står ju ofta om folk som blir knäckta på jobbet och anmäler sina arbetsgivare för mobbing o dyl. Jag tror också som Aspen att fotbollsspelare fungerar mer som konstnärer än som ingenjörer. Eller kanske ännu hellre artister som måste prestera på topp när publiken kräver.
2011-12-01 15:50
munken//

Jag kräver inget, men måste ju lita på vad VD Jan Karlsson lovade. Ett stabilt ÖSK som från 2012 alltid skulle slåss i toppen och med Guld som målsättning 2015.

Hur det skulle gå till ekonomiskt hade han flera fina bilder till i presentationen. Antar att han även hade med spelarförsäljningar. Dessa är ju till viss del gjorda. Nu kan vi lugnt sitta still och se vilka former av medaljer och hur pengarna kommer rulla in framöver! Konkurenter? De har väl inget att hämta med vår eminenta organisation o tränarduo?

Håller med Saywee, nu går vi för medaljer och är härligt optimistiska! För inte är väl något fel inom ÖSK?

Saywee/
Håller med dig, inte kan väl en klubb drabbas av sådan maximal otur två år i rad. Nej, nu är det topplaceringar vi skall slåss om. Inget är fel inom ÖSK.
Örebro Marta (hane)
2011-12-01 15:33
Ett seriöst företag sätter målsättningar som är realistiska och som är trovärdiga för att inte tappa omvärldens förtroende inför kommande målsättningar och samarbeten med t.ex. sponsorer. Misslyckas man ska det tydligt utrönas vad som gick snett och då gäller det att ha en tydlig förklaring som innefattar logik och en framtida handlingsplan för hur man ska undvika liknande missöden framöver för att man inte ska köra sin samarbetspotential i botten.

En målsättning är inget man bara har på ett papper.
Örebro Bulten i Boo
2011-12-01 15:29
Men, Saywee, jag vet inte rikt'it hur du får ihop det, för i nuläget har vi väl bara två renodlade mittfältare klara till nästa år!? Berger och Gerzic. Det räcker ju inte ens till ett tremannamittfält (vi får väl gå över till 4-2-4 då som när Benny Lennartsson och Göran Kummelstedt var giganter!?). Wirtanen och Paulinho finns förstås med i diskussionen. Och Per Johansson om han blir kvar. Och kanske Anttonen? Nä, det är för tunt på mittfältet! Minst klass-mittfältare som går direkt in i laget behövs!
Örebro munken
2011-12-01 15:19
Förstår inte vilken verklighetsuppfattning en del har här. Har sagt det förut, det finns säkert runt tio klubbar i allsvenskan som har större ekonomiska muskler än vad ÖSK har. Vi har inte i närheten lika hög spelarbudget som tex. AIK, IFK G, Malmö, DIF, Elfsborg, HIF mm.

Att då gå ut och kräva att vi ska vara topp tre eller tom ta guld känns lite naivt och okunnigt. ÖSK har såklart heller inte gått ut och "lovat guld" till 2015. Däremot har man haft det som målsättning likt säkert ett tiotal andra klubbar. Själv är jag riktigt nöjd om vi kommer på övre halvan och spelar fin fotboll likt säsongen 2010. Detta tror jag inte är omöjligt om vi får in ett ytterliggare ett par fina nyförvärv till backlinjen och mittfälltet,

Vi behöver dock förstärka laget mer på ett par platser. Nuvarande trupp skulle vare sig Sixten, Axén eller Mourinho göra till ett stabilt "övre-halvan gäng". Det är min bestämda uppfattning.
AIK Saywee
2011-12-01 15:03
Dudleys,
börja inte klaga för det är inte så populärt, vI behöver en målvakt, sedan räcker det, giganterna och vår duktiga tränare grejar detta,

Vi kan bara intE ha sådan otur två år på raken :))

GFG!
Örebro Dudleys
2011-12-01 14:41
Vad är detta snack om att ni är nöjda nu? Att det inte behövs värvas fler? Jag menar vi förlorade 5 matcher i rad 2 gånger förra året... Härligt med två nya utespelare men vi behöver ju minst 1 målis till och en till mittfältare minst. OM nu inte ledningen/sixten ser Paulinho som en mittfältare, men även då behövs en köttare på mitten, och astvald som en kille för start 11an igen?
AIK Saywee
2011-12-01 14:40
För ÖSK´s ekonomi och framtid hoppas jag att det snart är färdigvärvat, jag väljer att tro på stolpe in, för nu har jag åter hittat tillbaka till optimismen,

För så mycket som gick fel förra året som ingen kunde ta ansvar för, så tror jag att allt kan bli rätt säsongen 2012.

Vi kan bara inte ha otur två år i rad:)

GFG!
Örebro Marta (hane)
2011-12-01 14:37
Saywee/ Jag är glad att du är nöjd... För då mår forumet bättre :)
AIK Saywee
2011-12-01 14:28
Marta, vi kan kräva det från Sixten, med de fina killar vi förfogar över, fast vi behöver en målvakt, sedan är jag nöjd ...
Örebro Marta (hane)
2011-12-01 13:57
Saywee/ Jag har ff svårt att tro att du är helt allvarlig. Hur kan du tycka att vi är färdigvärvade med möjlighet att hamna topp 3? Kan vi verkligen kräva det av t.ex. Wiktorsson och Berger? Visst kan någon lyckas. Men här snackar vi verkligen stole-in/stolpe-ut-resonemang. Om man nu ff håller kvar sin 2015-plan så ser jag det inte som seriöst om man har värvat färdigt.
AIK Saywee
2011-12-01 13:01
ÖSK-Karl,
jag vet att din insyn är "bättre" än min och att du länge önskat ett guld eller åtminstone en medalj och jag förstår att du börjar tröttna, för det har varit så oerhört många fel, som ingen verkar ha eller ta ansvar för, att man kan bli riktigt toktrött.

Trenden är ju tyvärr nedåtgående, men min sjuka optimism förbjuder mig att deppa, men det är inte helt lätt, vill jag lova :)

Alla fel beror på någon annan, eller något annat, skärpning ÖSK!!!

Förbättra det som går att förbättra, annars kan vi glömma våra drömmar?

När sommaren 2012 är som goast, vill jag se ÖSK på en topp fem-plats med mersmak på guldet, annars är det fel på flera positioner.

Ytterligare en chans att bevisa att guldet är möjligt, annars bryter jag nog ihop totalt????

Jag är optimist, tror att vi är färdigvärvade, förutom en målvakt till och ger Sixten ytterligare en chans.

Den kan han inte missa!
2011-12-01 12:46
Saywee//

Tycker ditt tips om att tillhöra toppen är riktigt (vet vilken insyn du har). Annars är storsponsorerna i Team ÖSK och Inre Cirkeln grundlurade av VD Jan Karlsson. På upptaktsträffen med de största sponsorerna inför säsongen 2010 målade han upp och förklarade att från säsongen 2012 skall alltid ÖSK vara kvalificerade för Europaspel. Det innebär för att vara säker plats 1-3 i AS, alternativt seger i Svenska Cupen.

Så visst har du rätt Saywee, 2012 är upp till bevis. För det är fult att luras.

Förövrigt var det kul att ett BA var utsålt igår, synd bara att det är byggt för litet, många som fick vända hem.
AIK Saywee
2011-12-01 12:01
Ni får ursäkta alla kubaner och jamaicaner, jag är så såld, på Marley´s tänkvärda texter och rythmer, så jag blir ofta tjatig.

Det jag syftade på tidigare var ...
... men kan inte hitta tillbaka till "rötterna".

"Peka inte finger, om inte dina händer är rena"

... och tar en till

"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain.”

Verkligen förlåt OT

GFG!

AIK Saywee
2011-12-01 11:49
Aspen, ligger mycket i det du vill förmedla ...

... och får mig åter att tänka på Bob Marley (typ, "peka med hela handen").

AIK Saywee
2011-12-01 11:46
ÖSK KRILLE,
jag har redan öppnat fönstret.

Vet du hur agendan ser ut beträffande träningar?

Om jag fattat rätt så är det ledigt en stor del under december för tränare och spelare. Men när drar 2012 års fantastiska säsong igång på allvar?

Det är då, vi på riktigt bör vara färdiga med spelartruppen, dvs, de flesta värvningarna bör var klara för att spela ihop ett guldlag!

Sedan hoppas jag på en något mindre trupp, till antalet i år och att vi istället, om det skulle behövas ändras under säsongen, kan fixa detta, då vi vet var det krånglar, genom lån eller andra möjligheter.

GFG!
Örebro Aspen
2011-12-01 11:45
pemo //Normalt är ju företag noggrannare när man anställer chefer än när man anställer fotfolk. I dag ska en chef både kunna vara social och peka med helka handen. Jag tror också att fotbolsspelare fungerar mer som konstnärer än som ingenjörer. Snacket att man är proffs och ska tåla vad som helst stämmer helt enkelt inte. Se bara på proffet Zlatan som inte tålde särskilt mycke i Barcelona.
Ny har jag glömt vad jag skulle säga, går och äter i stället, ursäkta..
2011-12-01 11:34
På länken går det att läsa lite om vad som gäller kring transferfönstret.
2011-12-01 11:30
En månad kvar innan transferfönstret öppnar på vid gavel. Undrar om vi får se någon mittfältare bli klar innan dess?
AIK Saywee
2011-12-01 11:05
pemo, du svamlar inte, men jag tror att Sixten, som seriös tränare, har flera grejer som han borde förbättra, nu när i alla fall jag går för guld.

Många spelare kan ha fel, och då behöver de förbättras, klarar de inte av detta själva, behöver de stöd, hjälp eller förtroende, från någonstans ....

GFG!
Annons: